Ga naar inhoud

Ergernissen van nieuwe car-tech


mrbbs

Aanbevolen berichten

1 hour ago, The Swede said:

Het is geen kwestie van moeilijk. Soms moet je bvb de wielen net op een bepaalde plaats krijgen en wil je naast de wagen kunnen kijken. In de goei ouw dagen was dat "deur open en efkes zelf kijken". Maar nee, tegenwoordig kan dat niet meer. Want men maakt enkel nog autos voor idioten.

ajamaja. Dan moet ge de optie SURROUND VIEW pakken he Zweed!

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, PJH said:

7: In de Lotus MOET ik mijn gordel aandoen, anders gaat er een lampje pinken en een biepsignaal...... OOK ALS IK DE RACEGORDELS AAN HEB :blink:

Dat is wettelijk verplicht.

Ik had in mijn GT3 een ding liggen om in de gordel te klikken. Probleem opgelost.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gewoon ik said:

Die tankdinges is door de ontluchting toch? De ford had daar ook last van. Irritant

 

Ja en nee. De tank moet nog steeds zijn lucht kwijt. Maar bij bepaalde wagens maken ze de vulopening zodanig gecompliceerd voor een diesel (om verkeerd tanken tegen te gaan) dat die ontluchting moeilijk verloopt, vrees ik.

Als ik bij de Range kijk, dan is er geen echte ontluchting. (en om de waaddiepte te vrijwaren zullen ze wel geen aparte ontluchting voorzien hebben => om de paar liter klikt ofwel de pomp af, of als ge manueel tankt, krijgt ge regelmatig een dikke kwak diesel over uw achtervleugel.

 

1 hour ago, ir_fuel said:

ajamaja. Dan moet ge de optie SURROUND VIEW pakken he Zweed!

Niet alle wagens hebben surround view, zelfs niet in optie. Bij het systeem van Audi tegenwoordig zie je de wielen nog, bij dat van BMW niet...

Beste surround view systeem heb ik bij geboorte meegekregen. (al moet Tuscani wel af en toe de scherpte bijstellen :lol: ) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minutes ago, The Swede said:

Ja en nee. De tank moet nog steeds zijn lucht kwijt. Maar bij bepaalde wagens maken ze de vulopening zodanig gecompliceerd voor een diesel (om verkeerd tanken tegen te gaan) dat die ontluchting moeilijk verloopt, vrees ik.

Kan je dat eens uitleggen? Hoe kan men door de vulopening gecompliceerd te maken ervoor zorgen dat diesel er wel en benzine er niet in geraakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minutes ago, ir_fuel said:

Kan je dat eens uitleggen? Hoe kan men door de vulopening gecompliceerd te maken ervoor zorgen dat diesel er wel en benzine er niet in geraakt?

Bij de Range zit er zo een kutklepje in de vulopening. Als je er een pistool van 95 in steekt (dat smaller is), dan zou dan moeten dichtklappen of zoiets. Vraag me zelf ook niet naar de onzin (of de werking) van de zaak want als je een beetje handig bent, kan je er je pistool wel in kwijt. Feit is dat het dik ambetant is om tanken. 

 

Bij deze uitgelegd:  

 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, The Swede zei:

 

Ja en nee. De tank moet nog steeds zijn lucht kwijt. Maar bij bepaalde wagens maken ze de vulopening zodanig gecompliceerd voor een diesel (om verkeerd tanken tegen te gaan) dat die ontluchting moeilijk verloopt, vrees ik.

Als ik bij de Range kijk, dan is er geen echte ontluchting. (en om de waaddiepte te vrijwaren zullen ze wel geen aparte ontluchting voorzien hebben => om de paar liter klikt ofwel de pomp af, of als ge manueel tankt, krijgt ge regelmatig een dikke kwak diesel over uw achtervleugel.

 

Niet alle wagens hebben surround view, zelfs niet in optie. Bij het systeem van Audi tegenwoordig zie je de wielen nog, bij dat van BMW niet...

Beste surround view systeem heb ik bij geboorte meegekregen. (al moet Tuscani wel af en toe de scherpte bijstellen :lol: ) 

Al eens getuige van geweest, ging vlot, was eigenlijk aan het wachten tot je mijn bumper mee had 😬

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is mijn definitie van een noodstop niet dezelfde als die van u. Zolang de abs niet moet ingrijpen zit je IMO nog ver van een noodstop af.

Of de brake-assist
Link naar reactie
Delen op andere sites



9. "Keyless" autos die dan wel een joekel van een sleutel hebben... en geen plaats om die te steken in de auto - Als ge keyless wilt, maak dan een kleine sleutel die ik in mijn zak makkelijk laat zitten. Geen joekel die ge nergens nog kunt leggen nadien tenzij ge fan zijt van self-inflicted CBT.


Die van een i8 al gezien? Is een halve smartphone, en die moet nog opgeladen worden ook.
Bergvakken in die auto blinken dan nog eens uit door hun afwezigheid of hun petieterigheid.
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind bij sommige oudere moderne auto's (van pakweg 10 jaar geleden) die LCD-display van de radio ook vervelend, vooral 's nachts. De B-klasse van m'n ouders heeft (zoals alle Benzen van die generatie (W204 etc)) zo'n felle display en dimmen is precies geen mogelijkheid (of toch niet voldoende), enkel volledig uit. Zeker op niet-verlichte wegen is dat extra vervelend, dan licht heel het interieur op door die display (alsof je permanent met je 'deur open' interieur lampje aan zou rijden).  

Edit: na 10x door het niet-echt-logisch-te-bedienen menu eindelijk een setting 'Helderheid' gevonden die je ook kan openen (sounds stupid I know). Ik dacht dat 'Helderheid' de titel van het submenu was omdat eronder dan (met een aanstipbaar bolletje) de keuzes 'dag', 'nacht' en 'automatisch' stonden. Wist ik (en wss het merendeel van de gemiddelde medemens) veel dat het woordje 'Helderheid' zelf ook aanklikbaar was. Zou logischer zijn als je verder kon klikken op 'dag' of 'nacht' en daar dan de brightness kon aanpassen. Anyway het leek me al vreemd dat je die helderheid van de display zo miniem of niet kon aanpassen. Staat nu op minst helderst, veel beter. default_biggrin.gif

 

Ik vind de bediening van de BC van een W245 ook zo verwarrend. Ipv een duidelijke 'enter' knop moet je 'enteren' met de 2 (links op het stuur) menu knoppen en dan navigeren met zowel de pijltjes als de + en - volumeknoppen op het stuur.

 

ec627a3fb0dae7c8076e918bf4938873.jpg&key=460b04b4493568b08f9dd9e54943bfdefaf6b80a8f3854f473619c879eda2d03

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, Krikkie said:

Al eens getuige van geweest, ging vlot, was eigenlijk aan het wachten tot je mijn bumper mee had 😬

Ik dacht dat de Mazdastruction zijn kist achter mij stond. 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik ga geen 2 minuten voor een rood licht staan met knipperende richtingaanwijzers.

Dat begrijp ik, maar normaal gezien gaan ze uit nadat je terug begint te rijden of na een bepaald aantal seconden (dat was toch zo hoorde ik altijd)
Er kunnen natuurlijk merken zijn die het anders doen.

16 uren geleden, ir_fuel zei:

Dan is mijn definitie van een noodstop niet dezelfde als die van u. Zolang de abs niet moet ingrijpen zit je IMO nog ver van een noodstop af.

Ik denk dat onze definitie van een noodstop hetzelfde is.
Maar dat het merk van de auto waar jij mee rijd er anders over denkt, aangezien deze blijkbaar sneller een stop als een noodstop aanziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

Duh. Het is veel leuker u een remake van de traditionele tv detective scene in te beelden met een moderne auto.

Ik zeg toch niet dat je een oude auto moet kiezen?
Er zijn echt wel moderne auto's die niet bij elke prul zitten te piepen hoor!

Mijn Megane bijvoorbeeld zit niet bij de minste scheet te piepen.
Om de zaken te nemen die jij in je eerdere post opnoemde:

"De reeks piepkes en lichtsignalen die een moderne auto geeft bij het stoppen, gordel losmaken,uitzetten van de motor , deur opendoen, toedoen, afsluiten, is een grote  aankondiging om aan de hele buurt te laten weten "Hallo allemaal, hier ben ik!"."

Stoppen: doet de auto niks behalve stoppen natuurlijk
Gordel losmaken: geen piepje, tenzij je je gordel losmaakt tijdens het rijden
Uitzetten motor: dan valt de motor stil, geen piepjes
Deur openen: ook daar geen piepjes of niks
Toedoen: de slag van de deur dicht te doen, maar piepjes of lichtsignalen, nee
Afsluiten: knipperlichten die eens pinken en de centrale vergrendeling die je hoort (enkel van dichtbij de auto), verder niks

Een grote aankondiging aan de hele buurt? Nee hoor, niemand die iets gezien of gehoord heeft.

aangepast door knight-rider
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, The Swede zei:

Lijst van ergerlijke dingen:

1. Pianolak en touchscreens. - altijd vuil

3. half automatische versnellingsbakken en flippers op het stuur - als ge wilt schakelen, gebruik een pook. Voor andere, speel op uw PlayStation

5. die kut "all in" systemen (navigatie, radio, menu voor settings auto, etc). - zet verdekke gewoon een knop dat ik direct kan selecteren wat ik wil. Door 5 menus gaan om van radiozender te veranderen is nu echt niet veilig. 

6. parkeersensoren voor Hollanders - Als ik parkeer, dan wil ik weten als ik 5 cm van de andere auto af ben, niet 3 meter !

7. alle alarmen die op me iets willen duiden dat niet curciaal is, bvb voor de gordel. Als ik een auto verzet op een privedomein, dan wil ik verdoeme niet constant "bing bing bing..." horen.

8. autos die je niet meer kan rijden als de deur open is (BMW is de kampioen daarin tegenwoordig). Soms moet een mens zijn deur es opendoen tijdens het manoeuvreren. Waarom moet dara dat die godverske "roll-away prevention" opstaan. 

9. "Keyless" autos die dan wel een joekel van een sleutel hebben... en geen plaats om die te steken in de auto - Als ge keyless wilt, maak dan een kleine sleutel die ik in mijn zak makkelijk laat zitten. Geen joekel die ge nergens nog kunt leggen nadien tenzij ge fan zijt van self-inflicted CBT.

10. "beveiliging" tegen tanken van benzine op een diesel... - godgeklaagd, hoeveel autos hebben daardoor een half uur nodig om te tanken omdat uw pistool 25 keer afklikt.

...

D'r gaan er nog komen, ik voel het.

 

1. Idd ja, als je handen een beetje vuil of vettig zijn heb je direct overal vegen een plekken

3. Sinds 2010 heb ik een auto met gerobotiseerde bak en flippers aan het stuur, inde C4 gebruikte ik die flippers altijd omdat die automaat van geen kanten werkte (schakelde echt niet goed, niet op de juiste moment), nu bij de megane gebruik ik die flippers eigenlijk enkel nog om op de motor te remmen, verder mag de auto zelf het werk doen

5. Ik ben blij dat ik de radio nog aan het stuur kan bedienen en de airco met aparte knoppen op het dashboard, want als ik zie dat het bij sommige merken allemaal via dat scherm moet gaan, levensgevaarlijk om tijden het rijden nog zaken aan te passen.

6. Mijn parkeersensoren doen het vrij goed, maar camera's zijn toch veel handiger, dan zie je perfect hoeveel plaats je nog hebt

7. Idd, die biepjes bij de gordel, ik als bestuurder doe die altijd aan, maar ding maakt ook van zen kloten bij de passagier. Maar mijne pa heeft een vrijstelling van gordeldracht dus dan dan moet ik er altijd aan denken om die gordel gewoon in te klikken (achter zijn rug door dus). Als ik met de camionet van het werk rij en veel korte stukjes moet rijden doe ik dat ook met de bestuurdersgordel

8. Dat is bij de Megane ook, dan gaat die op handrem en begint te biepen, maar die handrem kan ik dan wel handmatig afzetten, dus valt nog mee te rijden

9. Idd ja, ik ben blij dat de "kaart" van Renault handig is en makkelijk in de broekzak past.

10. Dat probleem had ik niet met de C4, dat ding kon ik zelfs voltanken aan een pomp voor vrachtwagens, als de pomp afsloeg ging er dan rustigaan nog een paar liter bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegenwoordig kunnen er niet genoeg bedieningsknoppen op het stuur staan, terwijl we vroeger bezeten waren van dit in onze GTI, GSI en adepten.

 

5548E44A-F3B6-4AD0-9892-6A871D07F531.jpeg

aangepast door utah
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het komt er eigenlijk op naar dat auto's voor janetten geworden zijn, en dat is gevaarlijk.

Heden ten dage hebben we: witte lijn, bots, slip, schakel, stuur, parkeer, dode hoek, regen, licht, spiegel, revmatch, .... assistentie. Allemaal mooi, maar het zorgt er voor dat de grootste idioot met een auto kan rijden. Als we alles continue makkelijker en makkelijker gaan maken, dan is het na verloop van tijd niet meer nodig om na te denken tijdens de normale handelingen. Men is bijgevolg niet meer bezig met wat men aan het doen is, en dat is de dooddoener om er ooit interesse in te krijgen. En mensen die geen interesse hebben in iets, worden er meestal ook niet goed in, want waarom zou je tijd investeren om een machine te leren bedienen die alles voor u doet?

Voor als het mis loopt tiens....

Mijn pa was vroeger een gigantische autoliefhebber en heden ten dage rijdt die rond met een Arteon met onder de motorkap een 1.5L benzine :') Als ik die man in mijn Lotus of E30 zou zetten, dan hangt die in een boom na 300 meter. Hij vindt de lichten niet meer, want hij is al 10 jaar auto's gewoon die het vanzelf aanzetten. O wee als ik die zou vragen terug te schakelen als het nat ligt, no way dat die gaat revmatchen met alle gevolgen van dien.... moderne mensen zijn simpelweg verloren en totaal hulpeloos als er eens iets niet werkt. Ze zijn het niet meer gewoon om hun verstand te gebruiken, dus vanaf ze dat moeten doen kom je in een panieksituatie.

Dat is trouwens één van de redenen waarom ik enorm TEGEN zaken als AP ben. AP kan je auto besturen in de makkelijke situaties (rechtdoor op de E40), maar van zodra het moeilijker wordt moet je het zelf doen (bvb invoegen op de R0). Je hebt dus een systeem die 80% van de tijd voor u aan het rijden is, wat er voor zorgt dat het aantal uren dat je zelf nadenkt en doet sterk terug valt. En dan zal die ongeoefende bestuurder ZELF moeten de moeilijke dingen doen, terwijl het nu al amper lukt MET oefenen voor sommigen onder ons. Dat kan toch niet dat dat goed gaat komen? En wij kunnen daar nog wat tegen, want wij hebben hier allemaal jaren aan rijervaring, maar wat met de nieuwe garde. Zij gaan het leren met AP, en dus in de vangrails hangen als het eens moeilijker is want dat gaan ze niet aankunnen.

Gedoodverfde argument is dan dat alles binnenkort automatisch gaat verlopen als het van nonkel elon afhangt, maar ik geloof daar eigenlijk niet zo in. Als ik zie hoeveel moeite de sensoren van mijn moderne ketel soms hebben, dan zie ik het in de eerste 10j niet gebeuren. Erger nog, ik ben zelf software engineer en ik weet dat alles meestal geschreven wordt in landen zoals India -> no way dat ik in een auto ga stappen die gaat beslissen over leven en dood als die gemaakt is op de moderne manier van ontwikkelen :D I'll do it myself thx :D

Maar bon, ik zal wel weer de ouderwetse zaag zijn die niet mee is met zijn tijd nu 😇

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatst collega die me opbelde omdat hij verloren was gereden. GPS fail = pure paniek en horror. Bovendien zonder GSM op de baan. GSM fail = doodsangsten. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elementaire biofeedback. Ge leert door te doen, Het verkeer wordt nu zo traag en veilig gemaakt dat chauffeurs niets meer moeten kunnen en ook niks meer kunnen. Behalve in de weg rijden. En dat niks meer kunnen moet meetbaar zijn in de accidenten, dat mensen op dommere manieren van de baan gaan bv. De respons is dan ook voorspelbaar: NOG veiliger maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, Le Capri Mauve said:

Elementaire biofeedback. 

Ik dacht efkes dat ge aan een systeem dacht om herkenbaar te zijn aan de geur van uw scheet ipv fingerprint...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat ik daar schonekes ben tussengeparkeerd.

 

Ondanks de "parkeersensoren" die dus op continue biep stonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid