Ga naar inhoud

Ergernissen van nieuwe car-tech


mrbbs

Aanbevolen berichten

5 minutes ago, utah said:

Begrijp ik ook wel, maar hoever gaat dat? Te lang starten naar je GPS omdat hij het signaal kwijt is, is dat voor mij ook. In feite mag je niets anders doen dan rijden en je blik op de weg houden. 

Daar komt het idd op neer ja.

Je ziet soms wat zwalpen op de weg omdat ze met wat andere dingen bezig zijn. Gisteren nog zo  ene voor mij, met een camionette van Ores. Schiet in een rechtse bocht op de A54 bijna het middenvak op terwijl hij rechts moest rijden, snok terug naar rechts, en bolt dan aan 65 per uur verder. In het voorbijrijden zie ik dat meneer op zijn GSM bezig is ...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, utah said:

Begrijp ik ook wel, maar hoever gaat dat? Te lang starten naar je GPS omdat hij het signaal kwijt is, is dat voor mij ook. In feite mag je niets anders doen dan rijden en je blik op de weg houden. 

En toch rijden er een hele hoop niet handenvrij te bellen, zitten ze met hun kinders bezig, etc

En niemand die iets doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, utah zei:

Jaarlijks 2.000 boetes voor "storende handelingen" in de auto

De overtreding wordt bestraft met een boete van 100 euro. "De precieze reden voor een inbreuk op artikel 8.3 van de wegcode wordt niet in de statistieken opgenomen, maar het kan bijvoorbeeld gaan over de gps bedienen terwijl je rijdt, het eten van een broodje achter het stuur, het aansteken van een sigaret, enz. Kortom, alle potentieel storende handelingen achter het stuur vallen onder die bepaling", zegt Sabien. 

"Alleen voor het mobiel bellen heeft de wetgever een expliciet verbod ingesteld. Laten we het vooral daarbij houden en laat ons alle andere "storende handelingen" onder dat ene, allesomvattende artikel 8.3 van de wegcode vervat zitten. Het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid zit ook op die lijn." 

Dat is toch belachelijk weinig op jaarbasis?

Gisteren een dik halfuur gereden van Lummen naar Leuven. Het aantal chauffeurs dat ik heb bezig gezien met een smartphone kan ik niet op 2 handen tellen, daar had ik al een serieus telraampje voor nodig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Dimitri said:

Dat is toch belachelijk weinig op jaarbasis?

Gisteren een dik halfuur gereden van Lummen naar Leuven. Het aantal chauffeurs dat ik heb bezig gezien met een smartphone kan ik niet op 2 handen tellen, daar had ik al een serieus telraampje voor nodig...

In de file is het echt frappant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Dimitri zei:

Dat is toch belachelijk weinig op jaarbasis?

Gisteren een dik halfuur gereden van Lummen naar Leuven. Het aantal chauffeurs dat ik heb bezig gezien met een smartphone kan ik niet op 2 handen tellen, daar had ik al een serieus telraampje voor nodig...

Als je dat op een half uur gedaan hebt is er zelfs geen file, het is echt erg om die kant uit te gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar het feit dat sommigen hun handleiding van hun ICE niet lezen en dat maar besluiten uit te vogelen op de weg, terwijl ze “rijden” , mag dan weer wel?
België = Kafka in kwadraat? 


In principe moet je alles kennen en blindelings kunnen bedienen alvorens je de weg op mag.

Net zoals er niks op je voorruit mag hangen.
Je niet mag parkeren tegen de rijrichting in.
Enz enz.
Vroeger kreeg je daar allemaal boetes voor.
Nu zijn dat zaken waar men niet meer naar kijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Gixxer said:

 


In principe moet je alles kennen en blindelings kunnen bedienen alvorens je de weg op mag.

Net zoals er niks op je voorruit mag hangen.
Je niet mag parkeren tegen de rijrichting in.
Enz enz.
Vroeger kreeg je daar allemaal boetes voor.
Nu zijn dat zaken waar men niet meer naar kijkt.
 

 

Rij eens 140 op een lege snelweg of 80 op een lege steenweg tussen de velden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/28/2019 at 12:00 PM, Goesting said:

Hoe dan? Is er een centraal platform waar wegbeheerders van alle landen dit kunnen ingeven? Want met mijn ervaring als Waze-kaartbewerker stel ik mij daar toch ernstige vragen bij als we zien hoe wegenwerken soms zonder aankondiging uit de lucht vallen. Ja, ook op snelwegen in pakweg *kuch* Wallonië.

nee, dat platform is er niet, maar je kunt waarschijnlijk wel een hoop data genereren van wat er publiek te vinden is, en wat de andere GPS systemen zeggen. ze weten ook de GPS locatie van hun eigen voertuigen, wat ook wel wat data genereert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger zei men dat luchtvaartpiloten vaak een stukje manueel vliegen, en zelf landen en opstijgen ipv AP te gebruiken, net om het gevoel van het vliegtuig niet te verleren.
Ik vraag me af of dat nog steeds zo (en daarom) is.



Om er even op terug te komen.

“Wij doen ze niet vaak maar onze automatische piloot is in staat om volledig zelfstandig te landen. Zulk een landing heet een Categorie 3 landing en die doen we in “autoland”. Ik heb ze in heel mijn carrière nog maar 1 keer in het echt gedaan en dat was als training [emoji6]
Opstijgen is echter NOOIT automatisch.”
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb destijds bij Boeing de testen meegemaakt van het automatisch landingssysteem op de 777. Dat ding kon dat spel keer op keer gewoon op dezelfde plek neerzetten 😳

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af hoe ze dat zonder voice command gaan oplossen, als ze boetes geven om te frullen aan je oversized scherm van bijv een Tesla? 
Binnenkort nieuwe stickers op de achterruit : “Alexa en Siri rijden mee”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Carplay met ‘Hey Siri’ werkt redelijk goed, vind ik, voor alles wat navigatie en communicatie is.
‘Hey Mercedes’ is nog meer geintegreerd in de auto, en laat je ook de airco en zo regelen.

Het kan allemaal, maar moet nog wat verder ontwikkeld worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Carplay met ‘Hey Siri’ werkt redelijk goed, vind ik, voor alles wat navigatie en communicatie is.
‘Hey Mercedes’ is nog meer geintegreerd in de auto, en laat je ook de airco en zo regelen.

Het kan allemaal, maar moet nog wat verder ontwikkeld worden.

Ik ben niet zo dol op die dingen. Onlangs vroeg mijn vrouw waarom ik zo fluisterde in de auto. Ik zei dat ik vreesde dat Google meeluisterde. Ze lachte. Ik lachte. Siri lachte. Alexa lachte.

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, ex-Mooseman said:

Carplay met ‘Hey Siri’ werkt redelijk goed, vind ik, voor alles wat navigatie en communicatie is.

Dat werkt voor geen meter.

Laat Siri eens de weg opzoeken naar een Italiaans restaurant. Dat ding verstaat er niks van. Idem met bepaalde namen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu we hier toch bezig zijn: waarom is het bij de meeste automatische versnellingsbakken duwen om op te schakelen, terwijl trekken moet zijn (zie WRC bijvoorbeeld)? BMW en Porsche bijvoorbeeld doen het wel correct. Er zou in ieder geval toch een industry standard mogen zijn, zoals op het stuur de linkerpeddel afschakelen is, en de rechter opschakelen.

dsg.ashx

S0-insolite-oblige-d-expliquer-comment-m

aangepast door 3000
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minutes ago, 3000 said:

Nu we hier toch bezig zijn: waarom is het bij de meeste automatische versnellingsbakken duwen om op te schakelen, terwijl trekken moet zijn (zie WRC bijvoorbeeld)? BMW en Porsche bijvoorbeeld doen het wel correct. Er zou in ieder geval toch een industry standard mogen zijn, zoals op het stuur de linkerpeddel afschakelen is, en de rechter opschakelen.

DIT! Ik kom daar schijtonnozel van als het niet duwen om op te schakelen is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat werkt voor geen meter.
Laat Siri eens de weg opzoeken naar een Italiaans restaurant. Dat ding verstaat er niks van. Idem met bepaalde namen.
 

Deze zomer zat er carplay in de Opel huurwagen, en dat was wel het beste stuk van heel die auto.
Ik moet toegeven dat ik die nooit op naam van een restaurant heb laten zoeken, Portugees is nogal speciaal van uitspraak.
De Cactus waar ik een paar weken terug mee reed, had het ook, en daar navigeerde wel netjes naar het gesproken adres (adres, geen naam).
Ook ‘Hey Siri’ ‘Bel naam + voornaam op zijn iphone’ lukte keer voor keer, zelfs met mijn Westvlaamse tongval.
De basis van die spraak-software komt dan ook van Pol en Jo.
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem in België is de meertaligheid. Dat ding kan daar totaal niet mee overweg. Alles wat niet uitgesproken wordt in de taal waarin Siri is ingesteld is miserie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, 3000 zei:

zoals op het stuur de linkerpeddel afschakelen is, en de rechter opschakelen.

Hatelijk als trekken opschakelen is aan beide kanten. Je knalt naar een bocht, gaat op de rem staan, trekt 2 keer aan de lepels, gaat netjes op het juiste moment op het gas.....en er is geen performance want je zit in 7e ipv in 3e :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid