Ga naar inhoud

2021 panamera 4 hybrid of panamera turbo hybrid of taycan 4s

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bart : heb heel topic niet doorgenomen... maar een Taycan is voor u geen optie als je het een beetje aangenaam wil houden. Pure electric houdt er niet van om snel te gaan ;)

Pas op.. de taycan zal beter rijden dan een pana hybrid ( heb er 1 gehad en weggedaan na 30.000 km ) ben niet voor dat hybride gedoe. Maar wel veel aangenamer op de autobahn [emoji2]

Om u een idee te geven : vandaag met de model s 4 ritjes gedaan van elks 15km.. batterij van 50% naar 4%

Moet er wel bijzeggen dat ik goed gestampt heb [emoji23]

Heb destijds ook gereden met een turbo hybrid en dat is toch nog helemaal iets anders dan de gewone.. dat lijkt mij ideaal voor u.. al weet ik niet hoe ze die nu fiscaal behandelen ?

40% aftrekbaar nog ? Of is het 100% en dan de VAA berekend op een 200+ gr co2 ?

Geplaatst:
Heb nog maar de eerste helft van je post gelezen en dan zou ik die Taycan al schrappen...
Wat jij regelmatig wil doen is net hetgeen voor mij de beperking is van de Taycan en ik heb dat maar occassioneel nodig...

+1

Exact wat ik ervan denk.. Taycan is momenteel goed als wagen erbij.. moest ionity plots chargers zetten aan alle tankstations langs de snelweg is het iets anders. Dan lijkt dat bijna de perfecte wagen.

Al zal het nooit een autobahn cruiser worden.
Geplaatst:

En waarom moet dat ionity zijn?

Geplaatst:
En waarom moet dat ionity zijn?

Meest waarschijnlijke kandidaat ?
Geplaatst:

Fastned gaat toch ook al laadstations bouwen langs Belgische snelwegen.

Geplaatst:
Op 22/12/2019 om 16:22, Bart zei:

Op 200 km ? , ik heb zo es een auto gehad iedere 350 km tank leeg, dat is voor zot van te worden .  Steek daar dan een 100 liter tank onder he. 
 Als ik daarmee ging skiën in frankrijk was het om de 3 pompen tanken ?.60 liter tank

nu met de panamera stop ik gewoon niet voor die 750 km , Als ge niet teveel de hooligan uithangt gaat dat, is wel een vorm van luxe vind ik.

Vergaat dan sowieso maar een EV, zoals een Tesla of een Taycan. Bij deze temperaturen, en aan 160 op de Autobahn, kan je om de 250km stoppen om een uur bij te laden...

Geplaatst:
8 uren geleden, Germinal zei:

+1

Exact wat ik ervan denk.. Taycan is momenteel goed als wagen erbij.. moest ionity plots chargers zetten aan alle tankstations langs de snelweg is het iets anders. Dan lijkt dat bijna de perfecte wagen.

Als wagen erbij? , slik 160k   
Mijn vrouw heeft al de wagen voor erbij, ik moet de gezinswagen kiezen ?

ik denk dat ik daarvoor te weinig verdien ? om deze er ook nog als erbij te nemen 

Geplaatst:

Als je een budget hebt van 150k, dan zou ik niet meer naar hybrides kijken. Er is gewoon geen enkele hybride die aan uw eisen voldoet, en die toch nog het fiscale voordeel heeft. Een goede vriend van mij heeft zich een jonge tweedehands 4S Sport Turismo gekocht, en ik vind het een begrijpelijke keuze. Je hebt niet de nadelen (zoals gewicht) van de hybride, waardoor het dus veel plezanter rijdt. 

Geplaatst:
1 minuut geleden, BMWMB zei:

Vergaat dan sowieso maar een EV, zoals een Tesla of een Taycan. Bij deze temperaturen, en aan 160 op de Autobahn, kan je om de 250km stoppen om een uur bij te laden...

Dan ga ik skiën met de vlieger ?

Dat zie ik niet zitten om daar 3 uur extra over te doen.

Ik ga dik worden van met een ev te rijden, telkens wat eten en drinken ? Bij het laden.

heb es gekeken met de nieuwe regels pana turbo hybrid ,40% aftrekbaar  , vaa+25k ?

Geplaatst:

Dat dik worden is onzin, want je staat eigenlijk heel weinig aan Superchargers. Iedereen denkt dat 'm daar even dikwijls staat als nu aan een tankstation, maar dat is niet het geval. Een EV laadt je thuis en/of aan de firma, waardoor je zelden nog buitenuit moet gaan 'tanken'. Ik doe 35k km  per jaar, en ik sta geen 10x per jaar aan een Supercharger, en als ik er sta is het max. 20 minuten.

Geplaatst:

Ik heb ergens iets gelezen dat de facelift pana een mild hybrid systeem gaat krijgen op alle motoren . Misschien zit daar wat in.

Geplaatst: (aangepast)
9 minuten geleden, BMWMB zei:

Dat dik worden is onzin, want je staat eigenlijk heel weinig aan Superchargers. Iedereen denkt dat 'm daar even dikwijls staat als nu aan een tankstation, maar dat is niet het geval. Een EV laadt je thuis en/of aan de firma, waardoor je zelden nog buitenuit moet gaan 'tanken'. Ik doe 35k km  per jaar, en ik sta geen 10x per jaar aan een Supercharger, en als ik er sta is het max. 20 minuten.

Mijn auto word 100% prive gebruikt voor ardennenritjes en de skitrips. ( enkel zaterdag /avond en zondag gebruikt 50% van de weekends)
de rest zijn korte ritjes in de buurt

dus laden op het werk, Klanten,auto komt daar nooit.

dus hij staat 6 dagen op 7 in de garage .

aangepast door Bart
Geplaatst:

Nogmaals, koop u gewoon een jonge tweedehands dikke naft. Terug een Pana, of een Mercedes E of S AMG, ...

Ofwel koop u een niet te dure elektrische auto of hybride voor de korte afstanden, en koop u een dikke 911 voor de tripjes in de Ardennen. Dan heb je nog heel veel meer plezier dan met zo'n zware Panamera.

Geplaatst:
11 uren geleden, BMWMB zei:

Nogmaals, koop u gewoon een jonge tweedehands dikke naft. Terug een Pana, of een Mercedes E of S AMG, ...

Ofwel koop u een niet te dure elektrische auto of hybride voor de korte afstanden, en koop u een LOTUS voor de tripjes in de Ardennen. Dan heb je nog heel veel meer plezier dan met zo'n zware Panamera.

Ik ben fan van een 911 voor zijn looks, maar voor tripjes op onze wegen (met de huidige enorm strenge controles) zou ik of een Lotus aanraden of een oldtimer.

Het verschil tussen zo een zware Panamera of een 911 voor zulke ritten vind ik eigenlijk klein. Erg om zeggen maar het voelt zo. Zoals reeds aangehaald vind ik zo een Panamera in de sportplus vering verbazend leuk/efficient. Alleen in het remmen voel je het gewicht natuurlijk maar dat is dan enkel bij veelvuldig nonstop hard knallen. 

Mijn GT3 komt nog amper buiten......

Geplaatst:
Op 27/12/2019 om 12:42, Kartfreak zei:

Model S lijkt me een betere vergelijking.

Als ik het budget van de S kan besteden, dan wordt het sowieso een Taycan...

De Model3 wil ik eens testen om te zien of ik echt het dubbel wil neertellen voor een taycan.

20 uren geleden, Germinal zei:

+1

Dat is ook zever, wagen voor erbij???

Dat is allemaal afhankelijk van wat je met die auto moet doen... In mijn geval is de gezinswagen met de capaciteiten als een taycan (ik ga er wel van uit dat ik 300 km kan halen op vlotte snelwegritten) perfect met als enig nadeel de skireis (maar om nu een andere auto te kiezen voor 2 ritten per jaar ;)

Autobahn cruiser heb ik in mijn 992 want dat doe je toch alleen en heb je die 4 deuren, achterbank,... niet nodig.

11 uren geleden, Bart zei:

Mijn auto word 100% prive gebruikt voor ardennenritjes en de skitrips. ( enkel zaterdag /avond en zondag gebruikt 50% van de weekends)
de rest zijn korte ritjes in de buurt

dus laden op het werk, Klanten,auto komt daar nooit.

dus hij staat 6 dagen op 7 in de garage .

Als hij zoveel en zo lang in de garage staat die verwarmd is (dus ik vermoed ook elektriciteit) dan kan jij altijd op elke rit vertrekken met 100% indien nodig. Dus oplaadpunt moet je nooit hebben tenzij mogelijks ergens eens een snellader of een lader ergens in de ardennen om vlot terug te keren :D

En misschien een toptip die ik ook heb toegepast... Ik reed vroeger ook met de gezinswagen en madam met de bijwagen en dat heb ik omgekeerd. Mijn laatste 'gezinswagen' was een F80 M3 en toen reed madam met cooper S cabrio en die laatste vervangen door GLC43 waardoor ik als vervanger voor mijn M3 naar een kleinere 911 kon gaan.

Resultaat: mijn ritten zijn top, ritten samen met madam zijn top, veel ritten van max 45min met de kinderen zijn ook top want gebeuren met de 911... Madam is ook content met haar GLC en die wordt sporadisch eens gebruikt in het weekend met het gezin (minder dan verwacht) en dan voor op reis te gaan --> X keer per jaar naar de luchthaven en 1 keer skiverlof. Een weekendje weg is dan ook met die GLC.

Geplaatst:
14 hours ago, knight-rider said:

Met "gaat" ben je helaas niet veel vandaag, Ionity of FastNed.

Geplaatst:
14 hours ago, knight-rider said:

Fastned.. nog nooit zo’n trage firma gezien. Die zijn 3 jaar bezig geweest met een project bij ons en na 3 jaar was de bouwvergunning nog altijd niet aangevraagd.. hoop dat hun laders sneller werken...

Geplaatst:

[mention=51]Naish[/mention], een Model S Long Range, dus niet de snellere Performance, heeft ondertussen andere, zuinigere en krachtigere motoren, die 525pk brengen. Dat ding gaat tot 100 in 3,8 sec. en is dus sneller dan de Taycan 4S. Prijskaartje met alle opties: € 103k. En als je die zelfrijdende optie niet neemt, want hier in Europa werkt dat toch niet, dan kom je er met 96k. Welke Taycan ga je daar voor kopen? [emoji16]

Geplaatst:
8 minutes ago, DDke said:

Fastned.. nog nooit zo’n trage firma gezien. Die zijn 3 jaar bezig geweest met een project bij ons en na 3 jaar was de bouwvergunning nog altijd niet aangevraagd.. hoop dat hun laders sneller werken...

Zijn dat die die daar op de hoek iets gingen zetten?

Geplaatst:

103k en mijn taycan 4s komt op een  goeie 130k waar er toch nog iets van korting op komt en dus schat ik een 20K opleg voor van een tesla naar een taycan te gaan...

Dan vrees ik dat de beslissing snel gemaakt is en de taycan 4S besteld wordt... Feit dat die trager is maakt mij geen reet uit want zal meer dan snel genoeg zijn voor gezinswagen en een auto rijden is meer dan enkel de acceleratie ;)

Denk dat we dan TCO gewijs kijken die Taycan die initiele opleg wel zal goedmaken in restwaarde...

Geplaatst:
Zojuist, Jokke_vlo zei:

Ideaal om op skireis te gaan ! 

:lolz:

Elk voordeel heeft een nadeel ;)

Als je een extra uur rekent per traject omdat je moet laden, dus 2 uur per jaar dan verdien je op die 2 uur wel een pak geld imo...

Geplaatst:

Hoe lang duurt het om die van bv 1 naar 100% te laden zonder drijfkracht?
Geplaatst:

Als ik een 4S configureer met de opties die ik wil, want die ik nu al heb op mijn Model S (appelen met appelen), dan kom ik op ruim 150k! Dat is meer dan 50% meer voor een auto die ik dan nergens deftig kan laden. Neen, dank u.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid