Ga naar inhoud

Toyota Yaris GR


mrbbs

Aanbevolen berichten

29 minutes ago, lancer-evo said:

Voor iemand zonder onderbenen? Meer plaats dan een GT86/BRZ zal je daar niet in hebben. Achterbank is hoogstens om een trui of jas te leggen imho.

Ik heb die achterbank nog niet gezien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minutes ago, ir_fuel said:

Ik heb die achterbank nog niet gezien. 

Nog geen echt duidelijke foto's, maar op 5m25 kan je hier wel wat inschatten:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn grootste vraag over het rijgedrag van deze wagen is: hij gaat heel snel zijn op gladdere ondergrond maar kan een vierwielaandrijving ook 'interessant' gemaakt worden? Hoe gaat het met overstuur zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk het wel, omdat je hier met hele andere torque splits zit dan op een haldex. Het enige "probleem" gaat zijn dat de snelheden bij zwijnen een pak hoger gaan liggen...

@lancer-evo kan ons misschien vertellen of je daarmee 3 maal een rotonde rond kunt driften zonder dat de snelheid continu toeneemt omdat de voorwielen tractie blijven hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik denk het wel, omdat je hier met hele andere torque splits zit dan op een haldex. Het enige "probleem" gaat zijn dat de snelheden bij zwijnen een pak hoger gaan liggen...

@lancer-evo kan ons misschien vertellen of je daarmee 3 maal een rotonde rond kunt driften zonder dat de snelheid continu toeneemt omdat de voorwielen tractie blijven hebben.

De maximale verhouding is 30 voor/70 achter. Ik weet niet of dat genoeg is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/1/2020 om 08:50, lancer-evo zei:

As an option in the Circuit-Pack (details below), two Torsen limited-slip differentials manage the split between the left and right-side wheels to give natural and direct car control.

Waarom optioneel? Niet gewend van de Jappen, meestal maken die toch 1 weloverwogen keuze - of toch zeker bij een vierwielaandrijver? Dat zal toch een substantieel verschil in rijgedrag toch gevolg hebben? 

Pak jij 'm met of zonder de Torsens? Kan je ook vooraan zonder en achteraan met? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Lotuzzz said:

Waarom optioneel? Niet gewend van de Jappen, meestal maken die toch 1 weloverwogen keuze - of toch zeker bij een vierwielaandrijver? Dat zal toch een substantieel verschil in rijgedrag toch gevolg hebben? 

Idd maar dat is misschien ook het idee. Je hebt op straat die diffs niet "nodig". Kijk maar naar hoe een xdrive presteert qua tractie in het nat. Dat werkt ook met open diffs op de assen. Dat extra "poeier" van die LSD's op elke as ga je pas exploiteren als je echt hard gaat zwijnen.

Feit is dat het ganse track pack die auto nog eens meer dan 5K duurder maakt, en dat misschien een probleem kan zijn voor de verkoop, daar ze dit ding en masse moeten slijten? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Porker said:

Emotional Red 😂

Lach maar! Je moet de rest van de site eens bekijken. Dat "red" is de "emotional color" die je optioneel op je zetels kan krijgen bv, en ook als interieuraccent terugkomt.

GIJ SE BARBAAR!

Screenshot 2020-01-13 at 11.58.16.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, ir_fuel said:

Ik denk het wel, omdat je hier met hele andere torque splits zit dan op een haldex. Het enige "probleem" gaat zijn dat de snelheden bij zwijnen een pak hoger gaan liggen...

@lancer-evo kan ons misschien vertellen of je daarmee 3 maal een rotonde rond kunt driften zonder dat de snelheid continu toeneemt omdat de voorwielen tractie blijven hebben.

Ik ga dat weten te zeggen als ik ermee gereden heb, maar met links remmen kan je sowieso wel de snelheid er wat uithalen.

Sowieso komen er daar van mij Achilles XTR 2 bandjes op ipv de veel te grippy PS4S.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, flupke73 said:

heb jij die MET de sper-diff'en besteld?

Yup!

Kleur ben ik nog niet aan uit. Zou het liefst wit hebben, maar dat zal misschien teveel in het oog springen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat rood trekt op geen kloten en bij de zwarte verlies je het contrast met de zwarte delen van je bumper, diffusor, lichtbalk etc.
Beetje zonde weer van de saaie kleuren. Precies het kleurenpallet van de MX-5 ND.

Iets in de trend van Nogaro blauw oid zou hier wel dik op staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf 10 minuten, het rijgedrag van een versie van een jaar geleden. Sport mode is 30/70, track mode is 50/50. Weinig overstuur.

 

aangepast door Le Capri Mauve
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je nog weinig uit opmaken vind ik. Ze zijn nog steeds bezig met het fijnslijpen van de bolide.

Sowieso staat een heel horde aan tuners klaar om aftermarket de Yaris aan te passen.

Ik verwacht dat Gazoo Racing zelf nog aanpassingen zal verkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, lancer-evo zei:

Even een interesse poll, wie koopt hier op AM een GR Yaris, of heeft er ambitie toe? Benieuwd aan hoeveel we komen!

@lancer-evo

@Rabbit

@ir_fuel

ik ga de eerste finale reviews eens afwachten. Hopelijk kan ik dit ding eens testrijden. een Auto kopen zonder ermee te rijden is me iets te #yolo.

Zeer Gezonde interesse wel ja ... 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid