Ga naar inhoud

Auto teruggevonden na 2 jaar


jvc

Aanbevolen berichten

41 minutes ago, tuscani said:

Dat is normaal hoor.

mijn ouders hun wagen is eens weg getakeld door politie.

dat is een externe firma. dus eerst boete gaan betalen bij politie, dan krijg je bewijs van betaling van de boete en krijg je de locatie van de takelfirma waar je dan met cash ( 🤨🤔) de takelkosten en staanplaats moet betalen.

zal dus hier ook wel zo zijn. (takelkosten en staanplaats)

Die pakken dat dus waarschijnlijk aan door die X maanden regeling. Dan is de auto straks voor hun en pakken ze hun geld. Heel louche allemaal. Waarschijnlijk krijgt een agent ook nog wat onder tafel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ir_fuel said:

Kunt ge die daar in de streek niet gewoon aan andere criminelen verkopen? :D 

Terughalen, verzekeren tegen diefstal, terug laten ophalen.

2 minutes ago, Tiep said:

Maf verhaal!

Indien hulp nodig met Frans twijfel niet @jvc, wil gerust handje toesteken.

En good luck!

Bonne chance zelfs!

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op timo's post .. 

🤔 lijkt me toch niet meer dan normaal dat er stageld (fout parkeren, in beslag genomen om een of andere redenen, na accident etc.) wordt berekend ?!  Is mijn inziens gewoon een zakelijke dienstverlening. Je auto staat daar kort of langere tijd, de dienstverlener stelt de m2 (die hij ook gekocht of gehuurd heeft) ter beschikking en rekent daar geld voor.

Mocht de politie alle auto's die ze afslepen laten etc. op hun terrein moeten stallen zou het snel volstaan.

De regel dat de firma na een x aantal maanden de wagen kan verkopen om geld te recupereren is van hetzelfde. Ga eens kijken bij dat soort firma's. Staan toch altijd een (flink) aantal wrakken/wagens die schijnbaar niemand meer ophaalt. Logisch dat zij deze uiteindelijk ten gelde moeten kunnen maken om hun kosten te dekken.

 

Zelf zo al eens een Volvo 480 Turbo 'vrijgekocht' van de parking op Zaventem. Eigenaar had geld geleend bij mijn pa en ik kwam hem toevallig tegen op een citytrip in DE 😲. Om zijn schulden te 'betalen' sleutels en papieren ontvangen waarna toen pas bleek dat de wagen al ruime tijd (dik onder het stof) in een betaalparking stond. Afgetikt (kon moeilijk tegen de parking zeggen dat ik niet ging betalen aangezien ik nog geld kreeg), maandje mee rondgereden en verkocht. Uiteindelijk niet echt een winstgevende zaak maar wel een stukje 'gerechtigheid' :)

  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagt eens gewoon aan uw advocaat wat hier een correcte regeling zou zijn. Als die al een wettelijk kader kan scheppen van wat mag en niet mag qua onkosten sta je al een stap verder. Als die 2750 compleet wettelijk is en niet discutabel kan je met cash proberen zwaaien.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minutes ago, abtler said:

Op timo's post .. 

🤔 lijkt me toch niet meer dan normaal dat er stageld (fout parkeren, in beslag genomen om een of andere redenen, na accident etc.) wordt berekend ?!  Is mijn inziens gewoon een zakelijke dienstverlening. Je auto staat daar kort of langere tijd, de dienstverlener stelt de m2 (die hij ook gekocht of gehuurd heeft) ter beschikking en rekent daar geld voor.

Mocht de politie alle auto's die ze afslepen laten etc. op hun terrein moeten stallen zou het snel volstaan.

De regel dat de firma na een x aantal maanden de wagen kan verkopen om geld te recupereren is van hetzelfde. Ga eens kijken bij dat soort firma's. Staan toch altijd een (flink) aantal wrakken/wagens die schijnbaar niemand meer ophaalt. Logisch dat zij deze uiteindelijk ten gelde moeten kunnen maken om hun kosten te dekken.

 

Zelf zo al eens een Volvo 480 Turbo 'vrijgekocht' van de parking op Zaventem. Eigenaar had geld geleend bij mijn pa en ik kwam hem toevallig tegen op een citytrip in DE 😲. Om zijn schulden te 'betalen' sleutels en papieren ontvangen waarna toen pas bleek dat de wagen al ruime tijd (dik onder het stof) in een betaalparking stond. Afgetikt (kon moeilijk tegen de parking zeggen dat ik niet ging betalen aangezien ik nog geld kreeg), maandje mee rondgereden en verkocht. Uiteindelijk niet echt een winstgevende zaak maar wel een stukje 'gerechtigheid' :)

  

Kijk eens naar dat bedrag en dat ze nu al zomaar enkele honderden euro's zakken. Dat is gewoon geldklopperij. Die garage nam die auto zeer waarschijnlijk aan omdat ze hoopten dat ze die auto straks gratis en voor niks konden houden en verkopen. Dan kun je ook veel meer stallingskosten vragen zodat je daardoor zeker bent dat de echte eigenaar afstand doet van de auto. Dit is daarnaast ook nog eens administratief fout gelopen en had het niet zo lang moeten duren. Dit is geen faillissement of wanbetaling. Dan blijf je bezig.

En er zijn vast en zeker andere handelaren/garages genoeg (in die buurt) die de auto ook wel hadden gewild en hadden gestald voor minder geld - dus bv. 1000 euro. Je zou het zelf eens moeten meemaken en even 2-3k moeten aftikken om je eigen auto terug te krijgen. Gestoord. Ook realistisch blijven. De garage werd niet gedwongen om die auto te stallen. 

Ik zou een advocaat inschakelen en het zo proberen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag nog eens gebeld om foto's te vragen en blijkbaar staat de auto gewoon ergens buiten want ze zeiden dat er al wat begroeiing rond is om deftig foto's te kunnen nemen.
Dus is dan wel volledig zot om daar 3600€ voor te vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, jvc zei:

Vandaag nog eens gebeld om foto's te vragen en blijkbaar staat de auto gewoon ergens buiten want ze zeiden dat er al wat begroeiing rond is om deftig foto's te kunnen nemen.
Dus is dan wel volledig zot om daar 3600€ voor te vragen.

Wil u geen schrik aanjagen, maar die mannen zien er niet naar, heb zo een auto gekocht waarvan het open dak al maanden van open stond en auto was met de heftruck verplaatst, ik hoop voor je mee dat hij nog in goede staat is 🤞 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Krikkie zei:

Wil u geen schrik aanjagen, maar die mannen zien er niet naar, heb zo een auto gekocht waarvan het open dak al maanden van open stond en auto was met de heftruck verplaatst, ik hoop voor je mee dat hij nog in goede staat is 🤞 

Je blijft daar als garagehouder nochtans voor aansprakelijk, los van het feit dat je daar standgeld voor vraagt of niet. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Mazdastruction zei:

Je blijft daar als garagehouder nochtans voor aansprakelijk, los van het feit dat je daar standgeld voor vraagt of niet. 

Was nu wel bij een takeldienst en de  buitenlandse persoon kwam de auto niet halen of betalen, maar dat zal de aansprakelijkheid waarschijnlijk niet veranderen neem ik aan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope. Je staat in voor de bewaring van het voertuig. Dan hoor je ook het nodig te doen om hem in dezelfde staat te houden, zolang het redelijk blijft. Dat er mos op groeit als die er 2 jaar staat is normaal. Dat je het dak openlaat zonder er een plastic folie over te spannen en de wagen verzet via heftruck: valt moeilijk te catalogeren onder correcte behandeling.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je wil, ik heb wel enkele vrienden in FR nog die advocaat zijn. Kan hen raad vragen.

Kan ook wel bellen voor je. (Ben van ‘uis ‘alf franstalik en ‘eb 7 jaar in frankrijk kewoont) ;)

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben de Fransen gebeld? Want eigenlijk hadden ze dat moeten doorgeven aan België en had je locaal politiekantoor moeten bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

7 uren geleden, The Swede zei:

Als je wil, ik heb wel enkele vrienden in FR nog die advocaat zijn. Kan hen raad vragen.

Kan ook wel bellen voor je. (Ben van ‘uis ‘alf franstalik en ‘eb 7 jaar in frankrijk kewoont) ;)

Moest het eens passen mag je hen gerust raad vragen!

7 uren geleden, The Swede zei:

Hebben de Fransen gebeld? Want eigenlijk hadden ze dat moeten doorgeven aan België en had je locaal politiekantoor moeten bellen.

Nee was Belgische politie die ons heeft gebeld.

 

Het bedrijf waar mijn vrouw werkt heeft een Frans kantoor op 25min van de garage, ze gaat vragen of er iemand kan gaan kijken om wat foto's te nemen. De garage zelf heeft blijkbaar niet veel zin om dat te doen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, jvc said:

 

Moest het eens passen mag je hen gerust raad vragen!

Nee was Belgische politie die ons heeft gebeld.

 

Het bedrijf waar mijn vrouw werkt heeft een Frans kantoor op 25min van de garage, ze gaat vragen of er iemand kan gaan kijken om wat foto's te nemen. De garage zelf heeft blijkbaar niet veel zin om dat te doen :(

Ik zal je efkes mijn nummer pm’en. Ken een goeie advocaat waar ik even kan vragen in welke mate je ‘een zaak’ hebt. Ik moet hem wel redelijk duidelijk de sitiuatie geven.
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 hours ago, jvc said:

Het bedrijf waar mijn vrouw werkt heeft een Frans kantoor op 25min van de garage, ze gaat vragen of er iemand kan gaan kijken om wat foto's te nemen. De garage zelf heeft blijkbaar niet veel zin om dat te doen :(

WTF eigenlijk, maar wel €3600 'stalkosten' vragen. Ok dan. 

Wat een maf verhaal zeg. Ook compleet waanzinnig dat je pas zoveel tijd later verwittigd wordt dat je gestolen wagen teruggevonden is. 
Hopelijk is ie nog in OK staat en kan je hem makkelijk halen en afbieden op de stalkosten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, jvc zei:

Een garage in Houssen.

Valt nog mee, op een dagje ben je op en af, is het toch waard volgens mij, eerst foto's afwachten, ben benieuwd! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem in de papierwinkel is dat de flikken zeggen dat ze hem stallen “om onderzoek te doen en vingerafdrukken te nemen”. Afhankelijk van hoe lang dat duurde, beïnvloedt dat de kost al.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27/6/2020 om 22:30, jvc zei:

Een garage in Houssen.

Als je dan toch naar daar moet rijden, kan je dit combineren met een uitstap naar het Europa-Park in Rust. Dan ben je tenminste niet voor niets geweest.

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/6/2020 om 13:31, jvc zei:

De bende die hem heeft gestolen, verkocht deze gewoon door dus kan zijn dat dat gewoon een particulier is die van niks wist. Hierdoor acht ik de kans reeel dat de wagen nog in redelijke toestand is. 

In theorie zou die auto internationaal geseind moeten staan, dus kan die niet zijn ingeschreven in Frankrijk tenzij er een ander chassisnummer in is geslagen. In het eerste geval is hij niet van een onwetende particulier geweest, in het tweede geval heb jij een groot probleem om hem hier nog ooit ingeschreven te krijgen.

Wat me wat stoort aan heel het verhaal is dat jij moet betalen om JOUW bezit terug te krijgen. Juridisch is de auto immers nog steeds van jou. Als ze dan toch proberen schadevergoeding te krijgen bij die bende, dan zouden die 3600 euro door hen betaald moeten worden. Ik zou proberen via een advocaat of deurwaarder de auto zo snel mogelijk terug in je bezit te krijgen zonder in eerste instantie een euro te betalen aan stallingskosten. Gaat natuurlijk niet meevallen, maar it's worth a shot.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, RRD zei:

In theorie zou die auto internationaal geseind moeten staan, dus kan die niet zijn ingeschreven in Frankrijk tenzij er een ander chassisnummer in is geslagen. In het eerste geval is hij niet van een onwetende particulier geweest, in het tweede geval heb jij een groot probleem om hem hier nog ooit ingeschreven te krijgen.

Ik weet niet hoe dat hier zit bij Renault, maar ik heb zo ooit eens een ML w163 gehad en op een uurtje of 2 was dat opgelost bij MB in Brussel.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, RRD said:

In theorie zou die auto internationaal geseind moeten staan, dus kan die niet zijn ingeschreven in Frankrijk tenzij er een ander chassisnummer in is geslagen. In het eerste geval is hij niet van een onwetende particulier geweest, in het tweede geval heb jij een groot probleem om hem hier nog ooit ingeschreven te krijgen.

Wat me wat stoort aan heel het verhaal is dat jij moet betalen om JOUW bezit terug te krijgen. Juridisch is de auto immers nog steeds van jou. Als ze dan toch proberen schadevergoeding te krijgen bij die bende, dan zouden die 3600 euro door hen betaald moeten worden. Ik zou proberen via een advocaat of deurwaarder de auto zo snel mogelijk terug in je bezit te krijgen zonder in eerste instantie een euro te betalen aan stallingskosten. Gaat natuurlijk niet meevallen, maar it's worth a shot.

Wordt elke gestolen auto dan zo geseind internationaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid