Ga naar inhoud

Auto teruggevonden na 2 jaar


jvc

Aanbevolen berichten

Ik zou er toch een ritje aan wagen. Als de motor er nog in zit en draait, interieur nog in goede staat is en de carrosserie (beter gezegd de aanbouwdelen) nog in enigszins goede staat moet dat toch (meer) geld (dan die € 2750) kunnen opbrengen als geheel of in onderdelen.  Daarnaast geeft de garagist al aan dat er te onderhandelen is gezien hij al telefonisch met de prijs zakt. Zo recupereer je tenminste nog iets van de financiële schade van toen.

Opnieuw inschrijven zou toch ook moeten lukken gezien de historie bekend is. Heb vroeger (toen ik nog in NL woonde) een GTI gekocht bij een officiële garage. Bleek achteraf een gestolen auto te zijn geweest met nieuw ingeslagen chassisnummer. Bij navraag bij de politie bleek dat er gewoon een dossier van deze wagen was en het 'nieuwe chassisnummer' stond ook gewoon op mijn papieren. 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, RRD zei:

In theorie zou die auto internationaal geseind moeten staan, dus kan die niet zijn ingeschreven in Frankrijk tenzij er een ander chassisnummer in is geslagen. In het eerste geval is hij niet van een onwetende particulier geweest, in het tweede geval heb jij een groot probleem om hem hier nog ooit ingeschreven te krijgen.

Ik heb dezelfde vraag gesteld als jij en blijkbaar wordt bij inschrijven van een wagen in frankrijk geen controle gedaan of het chassisnr geseind is. Die systemen zijn niet gekoppeld zeiden ze. In België zou dit inderdaad wel opgemerkt worden. Frankrijk is blijkbaar het walhalla voor autodieven.

Ik wacht/hoop momenteel nog op foto's. Daarna hopelijk nog wat onderhandelen over de stalingskost en dan ga ik er zo snel mogelijk om.

  • Vind ik leuk 1
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, jvc said:

Daarna hopelijk nog wat onderhandelen over de stalingskost en dan ga ik er zo snel mogelijk om.

Ik zou dit door een advocaat of iemand met ervaring laten doen. Niet beginnen onderhandelen er niet uitkomen en dan misschien dreigen met. Direct korte metten mee maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er toch ook moeite mee dat je moet betalen om je eigen wagen te gaan halen.

Als jij erin stapt, en ermee weg rijdt, dan kunnen ze je toch niks maken voor diefstal? Is jouw wagen. :D 

 

 

Als je dit gaat proberen, dan wil ik sowieso mee :D 

 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, DDke zei:

Ik heb er toch ook moeite mee dat je moet betalen om je eigen wagen te gaan halen.

Als jij erin stapt, en ermee weg rijdt, dan kunnen ze je toch niks maken voor diefstal? Is jouw wagen. :D 

 

 

Als je dit gaat proberen, dan wil ik sowieso mee :D 

 

Ja ik vind dat we moeten betalen vanaf dat de Belgische politie ons heeft gebeld.

Ik ben te braaf om er zo mee weg te rijden :(
Wegrijden lukt trouwens niet, moet met een remorque want normaal werken mijn sleutens niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, DDke said:

Maar enfin :lolz: 

€3600 vragen om daar in wat hoogstaand gras tussen enkele franse wrakken te mogen parkeren :silly:

Lijkt me wel nog een interessant plan eigenlijk. @DDke en @jvc met een autotrailer naar ginder en gewoon beginnen opladen. 
Stel je voor dat zoiets effectief onopgemerkt lukt, denk niet dat ze nog durven bellen om hun geld te vragen :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog even geduld en je kunt de auto zien staan bij de volgende update van Streetview

en verder: succes ermee. frustrerend, ergerlijk, tijdrovend en dure zaak.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minutes ago, dragonfly said:

Als die daar effectief zo open en bloot staat zou ik hem gewoon zelf gaan ophalen

Als je wat verder klikt op Google street view zie je dat er ook een terrein naast het huis staat dat afgebakend is. 
Kans is dus groot dat de Megane in kwestie niet zomaar toegankelijk is. Foto's kunnen dat wel uitwijzen :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, Alexis said:

Als je wat verder klikt op Google street view zie je dat er ook een terrein naast het huis staat dat afgebakend is. 
Kans is dus groot dat de Megane in kwestie niet zomaar toegankelijk is. Foto's kunnen dat wel uitwijzen :) 

Dat met die losse werfhekken? :D 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, RRD zei:

In theorie zou die auto internationaal geseind moeten staan, dus kan die niet zijn ingeschreven in Frankrijk tenzij er een ander chassisnummer in is geslagen. In het eerste geval is hij niet van een onwetende particulier geweest, in het tweede geval heb jij een groot probleem om hem hier nog ooit ingeschreven te krijgen.

Wat me wat stoort aan heel het verhaal is dat jij moet betalen om JOUW bezit terug te krijgen. Juridisch is de auto immers nog steeds van jou. Als ze dan toch proberen schadevergoeding te krijgen bij die bende, dan zouden die 3600 euro door hen betaald moeten worden. Ik zou proberen via een advocaat of deurwaarder de auto zo snel mogelijk terug in je bezit te krijgen zonder in eerste instantie een euro te betalen aan stallingskosten. Gaat natuurlijk niet meevallen, maar it's worth a shot.

Dat kan je dubbel bekijken hé.

hij is idd van u, dus aan wie gaan ze de kosten vragen .... aan de eigenaar.

blijft natuurlijk wel ook het feit dat hij gestolen was, en je misschien zo de kosten aan die bende kan verhalen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad dat adres, had er nog zelf niet opgekomen om te kijken via google streetview. Als ik die foto's zie word ik kwaad 😬

Nu versta ik ook beter waarom het blijft duren om foto's door te sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De moed zou mij ook in de schoenen zinken als ik dat zie. Wie weet zijn ze na al die tijd gewoon vergeten waar ze hem geparkeerd hebben? Weet je meteen ook waarom ze geen foto's leveren. Hell, hopelijk staat de wagen er überhaupt nog. :fp:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Franse collega van mn vrouw is vanavond ter plaatse gaan kijken, hieronder zijn bevindingen:

-          C’est bien son moteur (numéro identifié) mais ce n’est pas sa voiture (no matching number).

-          D’après le garage les voleurs ont pris la voiture pour le moteur ; ils ont installés le moteur dans cette Mégane RS car certainement qu’il avait vendu une Mégane RS déjà volée avec un problème de moteur... ils ont donc cherché un moyen de mettre en moteur en état dedans. Ensuite ils se sont débarrassé de la voiture de Julie.

-          Il n’y a aucune clefs avec la voiture.

-          L’était est pas mal  (elle est sale car stockée sous le pluie depuis un an) : reste à savoir si elle est roulante.

Dus volgens de garage zou de chassisnr op de motor overeenkomen met de mijne maar deze op het chassis niet. Maar ik heb nu ook foto's en daar kan ik zien dat het de mijne is omdat het qua details (mijne was volledig zwart, vele hebben elders nog een detail in ander kleur), het nog altijd dezelfde banden zijn (Yokohama AD08R) en hij lichte schade had aan de achterkant rechts onderaan. Op de interieur foto kan ik ook zien dat hij momenteel 129k km heeft en toen hij gestolen was had hij er rond de 120k. Dus dan vermoed ik eerder dat ze het chassisnr veranderd hebben. Staat er op de motor ook het chassis nr? De vraag is natuurlijk of dit in België nog goed te krijgen is? Mag men het chassisnr terug veranderen?

_IMG_5949.jpg

_IMG_5952.jpg

_IMG_5954.jpg

_IMG_5956.jpg

Ik denk dat het exterieur en interieur wel nog proper te krijgen is maar wat is er mechanisch mee natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou er van uitgaan dat het gerief voor de omheining niet het stelen waard is en dat er ook het minst naar omgekeken wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te zien toch zeker nog in een staat (te krijgen) waarin je een mooi deel van je verlies kan recupereren. Persoonlijk denk ik zeker de moeite om te gaan onderhandelen en op te laden (en even bij de lokale police voorbij gaan om te zien of zij de actuele sleutels niet in een of ander rapport hebben steken aangezien ze de wagen toen in beslag hebben laten nemen).

Toelating in BE moet toch mogelijk zijn lijkt me. Je hebt de hele geschiedenis incl. de nodige politierapporten, 9 op 10 kunnen ze aan het chassisnummer zien dat het vervalst is (bij mijn Golf hebben ze toen der tijd de verf weggehaald, waarna een mooi nieuw chassisnummer stond te blinken .. totdat ze er de brander op hielden en de gaten erin vielen) en zou het me niks verbazen als ze je onder dat 'nieuwe' nummer terug inschrijven.

Tja, en zie je het toch niet zitten dan verkoop hem zo door. Ik start met een bod van € 50 ;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Timo zei:

Elke keer dat betalen. Pak die gasten aan met een advocaat en klaar. Die bukken wel.

Allemaal zo simpel niet, je moet al een Franse advocaat vinden en advocaten kosten ook geld :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid