Ga naar inhoud

Auto teruggevonden na 2 jaar


jvc

Aanbevolen berichten

On 6/29/2020 at 10:47 PM, Timo said:

 

On 7/1/2020 at 10:32 AM, jvc said:

Je zou het denken maar de franse politie zei ook dat er geen sleutel is.

Hoe reden die gasten er dan mee? 

9 hours ago, jvc said:

Vandaag nog eens gebeld met de garage en gezegd dat we max. 1000€ willen geven als stallingskost. Ook wat gebluft door te zeggen dat er een onderzoek wordt gestart door de politie hoe het komt dat het zo lang heeft geduurd en als het teveel geld is we hierop zullen wachten maar dat dit nog even kan duren. Ze gingen het overleggen en zeiden dat we maandag mochten terugbellen. Gezegd dat we niet willen wachten tot maandag en uiteindelijk mogen we morgen terugbellen. Hoe lang kan dat duren :roll:

Communicatie altijd op papier zetten. Zonder emails heb je nl geen bewijs van wie wat zegt. En kan een advocaat ook niets met de zaak. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, The Swede zei:

Hoe reden die gasten er dan mee? 

Communicatie altijd op papier zetten. Zonder emails heb je nl geen bewijs van wie wat zegt. En kan een advocaat ook niets met de zaak. 

Takelwagen hé.

Wanneer we een akkoord hebben vraag ik om dit op mail te bevestigen. Maar ik denk niet dat we ooit een mail gaan krijgen. We hebben wel alle telefoongesprekken opgenomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, jvc zei:

Vandaag nog eens gebeld met de garage en gezegd dat we max. 1000€ willen geven als stallingskost. Ook wat gebluft door te zeggen dat er een onderzoek wordt gestart door de politie hoe het komt dat het zo lang heeft geduurd en als het teveel geld is we hierop zullen wachten maar dat dit nog even kan duren. Ze gingen het overleggen en zeiden dat we maandag mochten terugbellen. Gezegd dat we niet willen wachten tot maandag en uiteindelijk mogen we morgen terugbellen. Hoe lang kan dat duren :roll:

Tip voor de volgende keer, je wilde het hard spelen maar dan ook weer niet.

Het is niet dringend en je hebt tijd maar je kon niet wachten tot maandag? 😄 

En die garage zal wel een contact hebben bij de flikken dus die weet meteen dat je aan het zeveren was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, dragonfly zei:

Tip voor de volgende keer, je wilde het hard spelen maar dan ook weer niet.

Het is niet dringend en je hebt tijd maar je kon niet wachten tot maandag? 😄 

En die garage zal wel een contact hebben bij de flikken dus die weet meteen dat je aan het zeveren was.

Ik heb misschien wat te weinig context meegegeven in mn vorige post. Volgende week is de laatste week voor mn verlof dat ik er om kan gaan, dan is het direct een maand later dat we er om kunnen gaan, zo hebben we het ook gezegd. Daarom liever vandaag dan maandag antwoord want ik heb ook tijd nodig om verlof en takelwagen te regelen.

We hebben ook gezegd dat het om een onderzoek van de Belgische politie gaat dus dat kunnen ze niet direct opzoeken.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, jvc said:

Takelwagen hé.

Wanneer we een akkoord hebben vraag ik om dit op mail te bevestigen. Maar ik denk niet dat we ooit een mail gaan krijgen. We hebben wel alle telefoongesprekken opgenomen.

Efkes opletten met opgenomen gesprekken. Die zijn geen bewijs als je van de tegenpartij geen akkoord kreeg het gesprek op te nemen.

Het is beter even zelf op mail te zetten wat er besproken werd en het naar hen te sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, The Swede said:

Efkes opletten met opgenomen gesprekken. Die zijn geen bewijs als je van de tegenpartij geen akkoord kreeg het gesprek op te nemen.

Het is beter even zelf op mail te zetten wat er besproken werd en het naar hen te sturen.

Zo'n vuile garage in FR? Zal wel een faxke worden dan...

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de vind-ik-leuk op de Davids post, zou die van Joris eigenlijk een ‘vind-ik-nog-leuker’ moeten krijgen, wegens het-kan-niet-meer-waar zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Efkes opletten met opgenomen gesprekken. Die zijn geen bewijs als je van de tegenpartij geen akkoord kreeg het gesprek op te nemen.
Het is beter even zelf op mail te zetten wat er besproken werd en het naar hen te sturen.

Maar als die mannen al geen foto’s willen trekken, gaan die zeker niet op een mail reageren waarin ze akkoord gaan met een lagere stallingskost.
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 hours ago, Capitol said:


Maar als die mannen al geen foto’s willen trekken, gaan die zeker niet op een mail reageren waarin ze akkoord gaan met een lagere stallingskost.

Wanneer iemand je een brief of mail stuurt met dingen waarmee je niet akkoord bent, dan hoor je die best direct te weerleggen anders creëer je een vermoeden stilzwijgend in te stemmen. 
100% waterdicht is het niet. Maar als een rechter dat voorgelegd krijgt, dan moet je direct al gaan uitleggen en verdedigen en sta je in een zwakkere positie.

In dit geval zou ik me niet focussen op “een lagere stallingskost overeen gekomen te zijn”, want da ga je impliciet akkoord stallingskosten te betalen voor de tijd die hij er stond. Eens je dat doet, gaat een rechter simpel kijken naar wat stalling typisch kost voor die tijd... en ge zijt gejost.

Ik zou me focussen op het feit dat jij niet verantwoordelijk bent voor die duurtijd en oplijsten wanneer je wat bent te weten gekomen en wie wat gedaan heeft.

Het PV voor de stalling van de flikken in FR vermeldt bvb dat de auto moet gestald worden om “forensisch onderzoek” erop te doen, maar zegt niet hoe lang dat gaat duren. Dat betekent niet alleen dat de duurtijd niet jvc zijn verantwoordelijkheid was, maar ook dat hij geenszins de opdrachtgever is voor de stalling. De flikken zeggen duidelijk dat zij de opdracht geven de wagen te stallen omdat zijzelf er iets willen mee doen. (Dit is geen “u stond verkeerd geparkeerd en we hebben de auto laten wegslepen omdat hij in de weg stond... maar eigenlijk willen we er direct vanaf”).

Als nadien de wagen er bvb nog 2 maand staat, want je krijgt geen akkoord, dan wil je ook dat dat gedocumenteerd is. Want je wil niet dat de rechter zegt dat je die 2 maand hebt zitten koekeloeren en die maar kan betalen. 

Voor een gerecht zie ik zo een zaak niet komen. Wel met advocaten opgelost geraken. En als de advocaat van de tegenpartij ziet dat jij die auto direct wou laten weghalen eens je het nieuws kreeg en dat je niet de opdracht gaf om die te stallen voor zulk een lange tijd, dan gaat die snel weten dat hij geen poot heeft om op te staan. Normaliter gaat die zijn klant, de depanneur, dan aanraden de kosten te verhalen op de staat. 

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren heeft de garage gezegd dat ze niks van de prijs willen doen en het dus blijft bij 2750€. Ze geloven niet dat we geen diefstalverzekering hebben om ons te helpen...  Dus gaan we kijken of we via rechtsbijstand een zaak hebben om kosten te verhalen op de politie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, jvc zei:

Gisteren heeft de garage gezegd dat ze niks van de prijs willen doen en het dus blijft bij 2750€. Ze geloven niet dat we geen diefstalverzekering hebben om ons te helpen...  Dus gaan we kijken of we via rechtsbijstand een zaak hebben om kosten te verhalen op de politie.

Rijd daar gewoon naartoe en leg 1.000 EURO op tafel. Via je rechtsbijstand en advocaat ben je vertrokken voor 6 maanden gezever...

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, jvc said:

Gisteren heeft de garage gezegd dat ze niks van de prijs willen doen en het dus blijft bij 2750€. Ze geloven niet dat we geen diefstalverzekering hebben om ons te helpen...  Dus gaan we kijken of we via rechtsbijstand een zaak hebben om kosten te verhalen op de politie.

Easy. Zij moeten de kosten vragen aan de opdrachtgever en die moet die op u verhalen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 hours ago, jvc said:

Gisteren heeft de garage gezegd dat ze niks van de prijs willen doen en het dus blijft bij 2750€. Ze geloven niet dat we geen diefstalverzekering hebben om ons te helpen...  Dus gaan we kijken of we via rechtsbijstand een zaak hebben om kosten te verhalen op de politie.

Die willen gewoon profiteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, ir_fuel said:

Die willen gewoon profiteren.

Idd

die ‘om ons te helpen’ is ‘om hen te betalen’

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Die willen gewoon profiteren.

Uiteraard. Die hadden al gerekend op een leuk extraatje en nu komt daar plots één of andere Belg een stokje voor steken. Die garage straalt niet meteen professionaliteit en eerlijkheid uit als je het mij vraagt. Vroeger had je hier in de buurt ook zo’n garage waar de bakken bier en de flessen sterke drank altijd klaar stonden voor de politie. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat @jvc alles moet filmen als hij de auto gaat halen en daarna op YouTube moet zwieren 😁, een afbeelding met veel emojis en "oh my God", "unreal", "Wtf" in de titel en je hebt duizenden views die de stallings kosten terugbetalen en nog meer... 😅

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, Krikkie said:

Ik vind dat @jvc alles moet filmen als hij de auto gaat halen en daarna op YouTube moet zwieren 😁, een afbeelding met veel emojis en "oh my God", "unreal", "Wtf" in de titel en je hebt duizenden views die de stallings kosten terugbetalen en nog meer... 😅

 

[18+] [UNCENSORED] [FIGHTING]

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Krikkie zei:

Ik vind dat @jvc alles moet filmen als hij de auto gaat halen en daarna op YouTube moet zwieren 😁, een afbeelding met veel emojis en "oh my God", "unreal", "Wtf" in de titel en je hebt duizenden views die de stallings kosten terugbetalen en nog meer... 😅

 

Ik heb onlangs een docu gezien waarin beweerd werd dat je ook nog enkele honderd euro op tafel moet leggen voor je eerste miljoen views.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben toch aan het twijfelen om er om te gaan, 2750€ is wel veel geld maar in principe kan ik dit al terug krijgen door worst case de wagen in onderdelen apart te verkopen.
Best case is dat ik hier in België nog wat kosten heb voor nieuwe sleutels (400€) en chassisnummer plaatje te plaatsen en hem grondig te laten kuisen. Dan kan ik de BMW verkopen en aan deze nog enkele jaren plezier hebben. Er kan natuurlijk vanalles aan mankeren en dan begin ik terug te twijfelen  :unsure:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf zou ik niet twijfelen, zou het mij waard zijn. Ik zou ter plaatse gaan met een paar amigo’s en toch nog wat proberen strongarmen om de prijs naar beneden te krijgen. Die auto is dat zeker waard. De wagen zal zeker nog rijden, eens goed poetsen, binnen voor groot onderhoud en rijden. Liefhebbers geven 6x zoveel uit om zo’n wagen te bezitten. Zie het als een project dat je nog moet afwerken. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga in de nacht naar ginder en neem je wagen mee zonder betalen. Je eigen wagen stelen kan niet hè, dus geen misdaad. Zaak opgelost. 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, utah said:

Ga in de nacht naar ginder en neem je wagen mee zonder betalen. Je eigen wagen stelen kan niet hè, dus geen misdaad. Zaak opgelost. 

Dat klopt.

Maar een handelaar niet betalen voor zijn diensten is wel een probleem. Of laat je ook je wagen bij de dealer voor onderhoud en ga je hem daarna gewoon 's nachts halen?

Hier gaat het over de hoogte van die vergoeding. Berekend in functie van de duur van de stalling. Voor welke periode is de eigenaar verantwoordelijk en welke niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe het in Frankrijk zit, maar een retentierecht voor de onbetaalde verkoper zou mij niet verwonderen. Is ook logisch hé.

de stallingskosten kan je op de dader verhalen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid