Ga naar inhoud

Auto teruggevonden na 2 jaar


jvc

Aanbevolen berichten

11 minutes ago, Luv4DLM said:

Zie je inderdaad in België ook.


Over uwe tip om die te gaan halen, als het is wie ik denk dat het is zou ik daar stiekem wel nog bij willen zijn. emoji850.png

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
 

Het is wie je denkt ja...

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Fr79 zei:

Tenzij het ook een erkend autokerkhof is zie ik zo'n 'garage' in Vlaanderen toch niet echt gebeuren. Zijn typisch Franse toestanden (ok misschien kan het in de Walen ook wel 😄). 

Qua locatie middenin zo'n autosnelwegknooppunt is inderdaad speciaal, maar dat hebben we hier ook.

In Merelbeke is er zo'n louche locatie met veel camionetten waar je een tak van de R4 moet kruisen (!) om de rommelige hof op te rijden: https://www.google.com/maps/@51.0040059,3.7723511,216m/data=!3m1!1e3

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, kwiekie said:

@Niko80 zijnen depanneur gaat die Fransen daar wat afdreigen en komt met die Mégane naar huis, klaar :D 

Laat ons zeggen dat je er best geen ambras mee maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Niko80 zei:

Laat ons zeggen dat je er best geen ambras mee maakt.

 

En dat werkt dan samen met de Franse politie!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, thor said:

 

En dat werkt dan samen met de Franse politie!!!

Mijn connectie heeft niks met de Franse politie te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minutes ago, Niko80 said:

Mijn connectie heeft niks met de Franse politie te maken.

Maar wel al in de Franse bak gezeten. Dus onrechtstreeks wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minutes ago, ICM said:

Maar wel al in de Franse bak gezeten. Dus onrechtstreeks wel!

In de Belgische wel ja 😉

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Goesting said:

Qua locatie middenin zo'n autosnelwegknooppunt is inderdaad speciaal, maar dat hebben we hier ook.

In Merelbeke is er zo'n louche locatie met veel camionetten waar je een tak van de R4 moet kruisen (!) om de rommelige hof op te rijden: https://www.google.com/maps/@51.0040059,3.7723511,216m/data=!3m1!1e3

Zalig driftbochtje. Enkel vervelend als er dan net een gaar kraam van dat autokerkhof de R4 opdraait.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een vuile nest daar :lol:. Mochten ze wat opkuisen, kunnen ze waarschijnlijk de helft van hun troep op straat ook ‘binnen’ zetten. 
Zo’n troep ga je hier toch niet te gauw (meer) zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, jvc said:

Ik vrees er ook voor

Afhankelijk van het systeem ze (toen) bij Renault gebruiken, kan het zijn dat je gewoon extra sleutels kan toevoegen. Je oude sleutels werken dan nog.

Bij BMW was dit zo in de periode van de E90, E60,... Zaten op voorhand al 5 sleutels in geprogrammeerd. Als je dan eentje liet bij maken (verlies, of een extra, of...), dan was die al op voorhand geprogrammeerd met een van die 5 codes. Een random sleutel van een andere auto kon je in principe ook koppelen door 1 van de gereserveerde plaatsen leeg te maken, en dan je eigen sleutel in te laden. Nooit geprobeerd, maar ergens moest dat dus misschien wel mogelijk zijn dat je met 1 BMW sleutel je verschillende BMW's kon starten.

Als het volgens dat principe werkt, heb je dus nog veel kans dat een van je sleutels nog bruikbaar is.

Kans is ook groot dat stuurslot gewoon uit gaat als je een random kaart in steekt. Starten zal hij wel niet doen.

Nu, die is in beslag genomen tijdens een controle? Dan zal de sleutel die ze toen aan het gebruiken er wel bij zitten zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Soundstorm zei:

Afhankelijk van het systeem ze (toen) bij Renault gebruiken, kan het zijn dat je gewoon extra sleutels kan toevoegen. Je oude sleutels werken dan nog.

Bij BMW was dit zo in de periode van de E90, E60,... Zaten op voorhand al 5 sleutels in geprogrammeerd. Als je dan eentje liet bij maken (verlies, of een extra, of...), dan was die al op voorhand geprogrammeerd met een van die 5 codes. Een random sleutel van een andere auto kon je in principe ook koppelen door 1 van de gereserveerde plaatsen leeg te maken, en dan je eigen sleutel in te laden. Nooit geprobeerd, maar ergens moest dat dus misschien wel mogelijk zijn dat je met 1 BMW sleutel je verschillende BMW's kon starten.

Als het volgens dat principe werkt, heb je dus nog veel kans dat een van je sleutels nog bruikbaar is.

Kans is ook groot dat stuurslot gewoon uit gaat als je een random kaart in steekt. Starten zal hij wel niet doen.

Nu, die is in beslag genomen tijdens een controle? Dan zal de sleutel die ze toen aan het gebruiken er wel bij zitten zeker?

Ik hoop dat je gelijk hebt! Nee er is blijkbaar geen sleutel bij, snap ook niet waarom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, jvc zei:

Ik hoop dat je gelijk hebt! Nee er is blijkbaar geen sleutel bij, snap ook niet waarom.

Volgens mij willen die er alles aan doen om die auto gewoon te kunnen houden en zoveel mogelijk geld in hun zak te steken. Zo moeilijk mogelijk maken om hem te komen halen dus. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Order66 zei:

Volgens mij willen die er alles aan doen om die auto gewoon te kunnen houden en zoveel mogelijk geld in hun zak te steken. Zo moeilijk mogelijk maken om hem te komen halen dus. 

Je zou het denken maar de franse politie zei ook dat er geen sleutel is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag nog eens gebeld met de garage en gezegd dat we max. 1000€ willen geven als stallingskost. Ook wat gebluft door te zeggen dat er een onderzoek wordt gestart door de politie hoe het komt dat het zo lang heeft geduurd en als het teveel geld is we hierop zullen wachten maar dat dit nog even kan duren. Ze gingen het overleggen en zeiden dat we maandag mochten terugbellen. Gezegd dat we niet willen wachten tot maandag en uiteindelijk mogen we morgen terugbellen. Hoe lang kan dat duren :roll:

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/6/2020 om 09:30, jvc zei:

Blijkbaar zijn er verschillende verborgen plaatsen waar chassisnummer op staat en daar staat nog het originele nummer op volgens de franse politie.

Aangezien er geen sleutel is vraag ik me wel af of het stuurslot aanligt, indien wel zal het moeilijk worden om deze op een remorque te krijgen. Weet iemand of het stuurslot lost bij een Renault als je de sleutelkaart insteekt?

Rijplaten tot tegen de wielen brengen, water en veel afwaszeep erop gieten en er op trekken. Talloze keren gedaan, werkt altijd.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan de Renault garage niet helpen met aanwijzen chassisnummers, of als je met je oude sleutel het stuurslot kan ontgrendelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Bompa zei:

Rijplaten tot tegen de wielen brengen, water en veel afwaszeep erop gieten en er op trekken. Talloze keren gedaan, werkt altijd.

Thx goede tip!

42 minuten geleden, thor zei:

Kan de Renault garage niet helpen met aanwijzen chassisnummers, of als je met je oude sleutel het stuurslot kan ontgrendelen?

Voor chassisnr zeggen ze dat het normaal geen probleem is omdat er inderdaad op andere plaatsen het chassisnr kan gevonden worden.
Ze willen geen antwoord geven ivm sleutel omdat ze niet weten wat er allemaal met de wagen is gebeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid