Ga naar inhoud

Het grote elektrische fietsen-topic


3000

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Fille zei:

Die van 11K hierboven, heeft ook ABS (eerste model bij Stromer die dit heeft).

Klopt volgens mij niet hoor. ABS is inderdaad opgedoken in de tech sheet, maar er staat een streepje bij (= niet beschikbaar), in plaats van een bolletje (= inclusief).

Het laatste gerucht was dat het volgende modeljaar van de ST5 met ABS optioneel zou komen, aan € 500.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Wat is het verschil dan tussen die fiets van 11K en die van 6K? Ze kunnen beide toch niet sneller dan 45?

DD1 vs DD2 😂   

P70d vs P90d

andere software.. 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Goesting zei:

Klopt volgens mij niet hoor. ABS is inderdaad opgedoken in de tech sheet, maar er staat een streepje bij (= niet beschikbaar), in plaats van een bolletje (= inclusief).

Het laatste gerucht was dat het volgende modeljaar van de ST5 met ABS optioneel zou komen, aan € 500.

Dan zit ik verkeerd, sorry.

Had ergens een foto zien passeren van een ST5 met 2 remschijven vooraan.

Ben zelf toch dik tevreden van de standaard remmen, zelfs op een ST1X.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Fille zei:

Had ergens een foto zien passeren van een ST5 met 2 remschijven vooraan.

Ben zelf toch dik tevreden van de standaard remmen, zelfs op een ST1X.

Die foto heb ik in een Facebook-groep ook zien passeren. Die zou inderdaad van een nieuwere generatie ST5 zijn, maar niet van deze Limited Edition dus.

Remmen zijn bij mij ook goed, maar de banden op de vernieuwde ST1 boezemen weinig vertrouwen in. Dit weekend nog reed ik een serieus stuk bergaf op nat wegdek. Voor een bocht netjes pompend afgeremd tot een snelheid die ik OK vond om de bocht in te gaan, maar de banden zeiden "nope". Bij het insturen van de bocht brak de achterkant pardoes uit. Gelukkig was ik op mijn hoede om te corrigeren. :unsure:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 1/9/2020 om 13:03, Greg zei:

Aah heeft de nieuwe ST5 LE ABS nu? Weet niet of ik het zou moeten hebben...

Goed samengevat.

Kort:

ST1: topfiets om niet veel uit te geven en toch 45km/h te rijden. Je gaat alleen geen 45 meer halen tegen wind, daar komt die te kort. Je moet ook opleggen wil je de batterijen uit de ST3 en ST5 (meer capaciteit). Afwerking is allemaal wat minder tov de grotere broers (versnellingen, remmen,...). Kabels enz. zijn bv niet weggewerkt, koplamp zal wat minder schijnen enz.

ST3: Wordt het meest gekocht volgens mij (alhoewel met die nieuwe ST1 nu...). Motor is krachtiger, ga je vooral voelen tegen wind en bergop. Afwerking is al een stuk beter, kabels wat properder weggewerkt maar alles is toch niet op ST5 niveau.

ST5: De krachtigste (ik word nooit voorbijgestoken, kan ook aan mijn benen liggen). Vooral tegen wind fiets ik fluitend de ST1's voorbij. Afwerking is van een hoger niveau, kabels volledig in het stuur gewerkt, voor en achter 4 piston remklauwen (kan zijn dat de ST3 die ook heeft maar dan waarschijnlijk van een iets goedkopere reeks)

Koplamp is TOP, ik moet bijna niet onderdoen voor een auto als ik mijn phare opzet, jep er zit een phare functie op 😂

Elektronische schakeling, is TOP. Moet nooit afgesteld worden, blijft perfect schakelen.

Banden op de ST5 zouden beter zijn dan die op de andere 27,5" Stromers, dat weet ik nu zelf niet uit ervaring. Maar ze zijn in ieder geval super.

Ik ben gestopt bij de ST3, meer dan voldoende voor m'n vrouw om te pendelen en voor mezelf om af en toe eens te gebruiken. Di2, volledig ingewerkte kabels, ... hebben voor mij persoonlijk geen meerwaarde op een pendelfiets.

Het enige wat we me nog deed twijfelen was de ketting vs riem discussie (ST3 vs nieuwe ST2) maar onderhoud van een ketting valt nu al bij al ook wel mee. De remmen zelf zijn sterk genoeg voor de fiets vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook aan het kijken voor een SP, dit weekend eens kort gaan rijden met de nieuwe ST2. Als ik met het hart kies wordt het de ST5 LTD in dat mooie groen, maar het wordt wel heel duur op die manier. Ik zou eens moeten uitrekenen wat zo'n ST2 gaat kosten mits de voorvorkvering en die verende zadelpen, om zo eens echt het verschil in totaalprijs te zien.

Maar wat is die ST5 LTD een mooie fiets!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13/9/2020 om 23:28, 3000 zei:

Eindelijk gekocht. Cube Kathmandu Pro, 625Wh. Bosch Performance CX, Gen4. 

Nu nog die limiter er af krijgen 😁

Ik mis ergens "HYBRID" in die naam. Googelde wat je daar schreef en da's ene zonder moteur. Dan zit de limiter in uw benen hé. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/17/2020 at 9:23 PM, Fred said:

Waarom zou je die verende voorvork willen?

Ik heb een vrij zwakke rug, alles wat kan helpen neem ik mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Fred zei:

Dan zou ik zonder twijfelen investeren in een Kinekt Seatpost. Kost wel iets maar is echt wel super.

https://cirruscycles.com

Dit! Heb dit nu ook ondertussen al 1 jaar op mijn ST1X, veel meer comfort nu!

Is ook perfect regelbaar en makkelijk aan te passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-9-2020 om 23:28, 3000 zei:

Eindelijk gekocht. Cube Kathmandu Pro, 625Wh. Bosch Performance CX, Gen4. 

Nu nog die limiter er af krijgen 😁

Telefoon van de velomaker, ze krijgen hem niet in gang... Bosch probleempje dus, even afwachten want Bosch fikst dat zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Fred zei:

Zeer strak. Kan aan mij liggen, maar ze hebben goed naar Stromer gekeken qua vormgeving denk ik.

Nu is 5K wel nogal prijzig voor een gewone e-bike, niet? Waarom zou je dan niet voor een S-Pedelec gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, zou hem zelf niet kopen gezien het een gewone is maar ze hebben echt wel iets knap naar buiten gebracht. Top motor van de nieuwste generatie, Kiox display, enz. Maar een ebike heeft echt wel een dealer nodig die iets of wat bij de deur zit. Zeker als woon werk vervoer. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het concept Canyon (en dat is een slim en goed concept) is gebaseerd op het uitsluiten van de dealer he. Dat is wat je niet hoeft te betalen, de winst van de dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Canyon thuis (geen e-bike). Heel tevreden van! Wel van fietsenmaker moeten veranderen want mijn vorige is “kwaad” omdat ik mijn nieuwe fiets niet bij hem heb gekocht. Ik weet dat dat gevoelig ligt, maar ik vond die Canyon nu eenmaal de mooiste binnen mijn budget.

aangepast door yvesken
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/9/2020 om 07:44, Fred zei:

Damn, da's dik. En maar 22 kg, da's ook best puik!

Komt dat ook als speed pedelec?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24/9/2020 om 08:00, Fred zei:

Idd, zou hem zelf niet kopen gezien het een gewone is maar ze hebben echt wel iets knap naar buiten gebracht. Top motor van de nieuwste generatie, Kiox display, enz. Maar een ebike heeft echt wel een dealer nodig die iets of wat bij de deur zit. Zeker als woon werk vervoer. 

 

Op 24/9/2020 om 08:23, Jokke_vlo zei:

Het concept Canyon (en dat is een slim en goed concept) is gebaseerd op het uitsluiten van de dealer he. Dat is wat je niet hoeft te betalen, de winst van de dealer.

Ah, da's nieuw voor me.

Wat ik allemaal hoor en lees over Stromer bij collega's en ook hier ... dan lijkt 't me toch goed van idd een dealer te hebben die het merk en zelfs de fiets goed kent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid