Ga naar inhoud

Het grote elektrische fietsen-topic


3000

Aanbevolen berichten

Denk dat ik voor de Cube Touring ga gaan, voor die som mooi gespecced. Bosch Performance Gen3, Powertube 500, Deore. Enkel de voorvork nogal basic. Iemand andere opties? 🙂

https://www.cube.eu/2021/e-bikes/city-tour/on-road/touring-hybrid/cube-touring-hybrid-pro-500-blacknwhite/

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, Fred said:

Goh ja. Het is maar wat je goed nieuws noemt natuurlijk. Een interne 5 speed ... Eens benieuwd welke forenzer daar zijn pap mee zal kunnen koelen 😄

Zit die versnellingsbak tussen riem en wiel, en zit de motor op het wiel, of zitten riem en motor samen om dan door de versnellingsbak naar het wiel te gaan?

Maw, kan de motor ook van de koppelverhoging van de versnellingsbak gebruik maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, 3000 said:

Denk dat ik voor de Cube Touring ga gaan, voor die som mooi gespecced. Bosch Performance Gen3, Powertube 500, Deore. Enkel de voorvork nogal basic. Iemand andere opties? 🙂

https://www.cube.eu/2021/e-bikes/city-tour/on-road/touring-hybrid/cube-touring-hybrid-pro-500-blacknwhite/

https://granvillebikes.com/product-categorie/2021/

Hier kan je ook filteren. Geen idee of je daar iets gelijkaardigs vindt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/8/2020 om 13:43, GTX zei:

Voor de liefhebbers van riemaandrijving, de ST2 werd geüpdate en krijgt een riem :)

https://www.grinta.be/nl/actua/productnieuws/stromer-lanceert-eerste-speed-pedelec-met-riemaandrijving

6899 euro 😀 laat maar, zal wel weer een moto kopen dan 

  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, 3000 zei:

6899 euro 😀 laat maar, zal wel weer een moto kopen dan 

Gisteren ook nog eens gedacht van: Als ik meer woonwerk moet doen met de fiets, speedpedelec dan een optie? 10' later was ik al een het kijken naar oudere touringmoto's :D

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/8/2020 om 13:43, GTX zei:

Voor de liefhebbers van riemaandrijving, de ST2 werd geüpdate en krijgt een riem :)

https://www.grinta.be/nl/actua/productnieuws/stromer-lanceert-eerste-speed-pedelec-met-riemaandrijving

Binnenkort te testen in Genk, ergens in September.

Alle modellen van Stromer trouwens ;)
Ik ga die dag wel gaan, ST2 is de waarschijnlijke opvolger voor mij ST1X.

 

Edit: @Goesting was me al voor. :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, walter zei:

De enige die echt goed afgesloten is en met camerabewaking is aan het station Gent-St-Pieters, wel betalend, denk dat de NMBS uitbater is. Die aan de Vooruit is enkel met camarabewaking en publiek toegankelijk.

8 uren geleden, Order66 zei:

Bedankt beiden. Die website kende ik al, maar ik vind het toch niet heel duidelijk. Ze lijken daar ook vooral te mikken op bewoners als doelpubliek, die een parking willen op lange termijn (abonnement).

Nu lijkt het alsof ik naar het loket van de NMBS moet om te gaan luisteren hoe de vork aan de steel zit. Die manier van werken is vergeleken met bewaakte, ondergrondse autoparkings zoals aan het Sint-Pietersplein toch anders. Dat is gewoon spontaan binnenrijden, ticketje nemen, en klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Goesting zei:

Bedankt beiden. Die website kende ik al, maar ik vind het toch niet heel duidelijk. Ze lijken daar ook vooral te mikken op bewoners als doelpubliek, die een parking willen op lange termijn (abonnement).

Nu lijkt het alsof ik naar het loket van de NMBS moet om te gaan luisteren hoe de vork aan de steel zit. Die manier van werken is vergeleken met bewaakte, ondergrondse autoparkings zoals aan het Sint-Pietersplein toch anders. Dat is gewoon spontaan binnenrijden, ticketje nemen, en klaar.

Bewaakte fietsenstalling van de NMBS is inderdaad enkel via het loket. https://www.belgiantrain.be/nl/station-information/car-or-bike-at-station/b-parking-bike/my-bike-parking/gent

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, 3000 zei:

Denk dat ik voor de Cube Touring ga gaan, voor die som mooi gespecced. Bosch Performance Gen3, Powertube 500, Deore. Enkel de voorvork nogal basic. Iemand andere opties? 🙂

https://www.cube.eu/2021/e-bikes/city-tour/on-road/touring-hybrid/cube-touring-hybrid-pro-500-blacknwhite/

Ik heb er nog één die in de weg staat https://www.2dehands.be/plaats/m1578391683/view?c=d721e818194200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, 3000 zei:

Denk dat ik voor de Cube Touring ga gaan, voor die som mooi gespecced. Bosch Performance Gen3, Powertube 500, Deore. Enkel de voorvork nogal basic. Iemand andere opties? 🙂

https://www.cube.eu/2021/e-bikes/city-tour/on-road/touring-hybrid/cube-touring-hybrid-pro-500-blacknwhite/

Als je dan toch iets nieuw koopt kies dan voor de Gen4 hé. Op alle vlakken de verbeterde versie van de Gen3 ;)

Edit. 2500 euro is natuurlijk niet de hoofdprijs. Zal ook doen wat hij moet doen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, walter zei:

Bewaakte fietsenstalling van de NMBS is inderdaad enkel via het loket. https://www.belgiantrain.be/nl/station-information/car-or-bike-at-station/b-parking-bike/my-bike-parking/gent

Bedankt, het is dus inderdaad enkel via een abonnementsformule (heb dit nagevraagd om zeker te zijn).

Ik zag aan de publieke fietsenstalling op de -1 aan de voorkant van het station ook 6 plaatsen om uw fiets op te laden, maar na onderstaand artikel gelezen te hebben, zie ik dat echt niet zitten.

https://kw.be/nieuws/criminaliteit/politie-waarschuwt-voor-dieven-die-het-op-dure-elektrische-fietsen-hebben-gemunt/article-normal-456949.html

Misschien moet ik toch het stadsbestuur eens mailen, want ik heb een tekortkoming in hun fietsbeleid gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Goesting zei:

Bedankt, het is dus inderdaad enkel via een abonnementsformule (heb dit nagevraagd om zeker te zijn).

Ik zag aan de publieke fietsenstalling op de -1 aan de voorkant van het station ook 6 plaatsen om uw fiets op te laden, maar na onderstaand artikel gelezen te hebben, zie ik dat echt niet zitten.

https://kw.be/nieuws/criminaliteit/politie-waarschuwt-voor-dieven-die-het-op-dure-elektrische-fietsen-hebben-gemunt/article-normal-456949.html

Misschien moet ik toch het stadsbestuur eens mailen, want ik heb een tekortkoming in hun fietsbeleid gevonden.

mobiliteit@stad.gent

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot MY 2019 had je veel weerstand, klein tandwiel vooraan. Nu vanaf MY 2020 is er een groter tandwiel gemonteerd, nieuwe motor en is de weerstand met platte batterij weg.(zoals bij Brose). Je moet uiteraard nog rekening houden dat de fiets +20kg weegt en je die moet vooruit sleuren.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat ik ooit nog verander van Riese&Muller Supercharger naar een ST5. Maar zolang niet alle modellen beschikbaar zijn met riemaandrijving, denk ik er niet aan. Ik ga niet alle weken kettingen liggen smeren. Ik rijd dagelijks, winter/zomer woon /werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Order66 zei:

Misschien dat ik ooit nog verander van Riese&Muller Supercharger naar een ST5. Maar zolang niet alle modellen beschikbaar zijn met riemaandrijving, denk ik er niet aan. Ik ga niet alle weken kettingen liggen smeren. Ik rijd dagelijks, winter/zomer woon /werk.

Ik fiets ook het ganse jaar door, valt toch best mee het onderhoud van een ketting. Tenzij je verwacht constant met een blinkende ketting te willen rond rijden. Het is vooral strooizout dat een vuiligheid is. Liever dat extra onderhoud dan de beperking van een naafversnelling bij een riemaandrijving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, walter zei:

Ik fiets ook het ganse jaar door, valt toch best mee het onderhoud van een ketting. Tenzij je verwacht constant met een blinkende ketting te willen rond rijden. Het is vooral strooizout dat een vuiligheid is. Liever dat extra onderhoud dan de beperking van een naafversnelling bij een riemaandrijving.

Van hetzelfde idee. Ik rij ook al een viertal jaar zomer/winter maar die naaf moet ik niet. Momenteel een cassette met 11/12/13 vertanding en zou die luxe niet kunnen missen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vinden jullie minder aan een naaf? Zelf ondervind ik er geen nadelen van? Nergens geen vet is ook een voordeel, ik moet steeds met nette kledij naar het werk.

Gts

aangepast door Order66
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid