-Fred- 824 Geplaatst: 1 maart 2023 Geplaatst: 1 maart 2023 (aangepast) DAT is een nadeel. Vanmoof S3 is dan de rechtstreekse tegenhanger? Of een Watt Brooklyn 1 maart 2023 aangepast door -Fred- Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 1 maart 2023 Geplaatst: 1 maart 2023 36 minuten geleden, -Fred- zei: Tja. Als je de recensies bekijkt dan hoor ik toch vooral positieve dingen. Het is licht, ziet er leuk uit (voor een fiets), en er is trapondersteuning. Als iemand nu eens kan uitleggen wat er zo vreselijk is aan die fietsen, zonder heel hun marketingcampagne te blameren, kan ik misschien snappen vanwaar al die haat komt. En mss ook eens een alternatief voorstellen. Niet luisteren naar iemand met wat ervaring uit de industrie. Hey ge doet maar hè. Ik zei gewoon doe het niet. Heb geen (echt geen) tijd om hier lange teksten te schrijven. In hun laatste update en balans blijft dat ze iets van 40.000 euro voorzien hadden voor garanties en dat het 450.000 bleek te zijn. Ik verkoop op 10 maand meer fietsen dan Cowboy in 5 jaar en heb geen 40.000 euro garantie ….. maar goed als je zegt goede reviews no problem he. Welke fietsenmaker gaat aan je Cowboy werken bij defect en wat als ze failliet zijn? 2 Quote
-Fred- 824 Geplaatst: 1 maart 2023 Geplaatst: 1 maart 2023 Ik zeg niet dat ik niet wil luisteren. Integendeel ik vraag net wat er dan wél interessant is. In plaats daarvan hoor ik verhalen over hun balans 2 Quote
Fille 798 Geplaatst: 1 maart 2023 Geplaatst: 1 maart 2023 17 minuten geleden, -Fred- zei: Ik zeg niet dat ik niet wil luisteren. Integendeel ik vraag net wat er dan wél interessant is. In plaats daarvan hoor ik verhalen over hun balans https://www.hln.be/geld/fietsenmerk-cowboy-zoekt-investeerders~a22cbd6d/ https://www.hln.be/binnenland/belgische-fietsenmaker-cowboy-maakte-vorig-jaar-25-miljoen-euro-verlies-ceo-adrien-roose-ziet-licht-aan-het-einde-van-de-tunnel~a71667ea/ https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230210_93007054?&articlehash=n07px%2FafQh6I0U89orPoTcaWFnu4zJIonKeHZFgceZj0Wlf7b6Qmv1ldNoIX9KmPGRQOt6Y%2FB5ukSMd4%2FK76IiOwHF77xQeOLemEOS%2B5K%2BctSaKeIYw5Pwbp6geh5YI9LyhdkoXkPUFI3Atr1LIfjBLHA9CTKriwa5ls7fCqjEfiB3hXW9%2BCwsobOwsNyBcYxVaFZGJ7lf%2BdhpCCX9hYvsrN43%2B3p%2B9ZsarMhaSMwBLmgZN4bFGIQhfAIXxr5h5rZ1FX6Uy8oqkopEgOydvmXlgQbHZN9Lwd2uWqxSPaG6LJYJ%2FqxILM7EO%2F9Se%2FEAd%2B2dc%2FrdMLnlItcWPppJvUJw%3D%3D Hier, wat leeslectuur. En misschien de raad van mensen hierboven opvolgen en voor iets anders kiezen. Quote
-Fred- 824 Geplaatst: 1 maart 2023 Geplaatst: 1 maart 2023 Wie boeit het wat. Ik ga niet investeren in cowboy, dus in plaats van hetzelfde te blijven herhalen, geef mss eens aan wat iets anders dan zou kunnen zijn. Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 1 maart 2023 Geplaatst: 1 maart 2023 Ik dacht dat gen 1 en gen 2 kwamen zoals ze zijn. Ben je groter of kleiner. Pech gehad. Geen spatborden. Regelmatig bugs dacht ik (ala de ondersteuning valt weg, de fiets denkt dat hij gestolen wordt, ...) Waarom wil je een cowboy? Is het puur omwillr van het elektrische fiets gedeelte? Zoveel andere merken die goedkoper zijn en die je fietsenmaker om de hoek kan repareren. Wil je net dat model omwille van het uiterlijk en de app? Geen idee Quote
ir_fuel 58.280 Geplaatst: 1 maart 2023 Geplaatst: 1 maart 2023 1 hour ago, -Fred- said: DAT is een nadeel. Vanmoof S3 is dan de rechtstreekse tegenhanger? Of een Watt Brooklyn Vanmoof, ja dat is de volgende in het rijtje "hippe fiets, diepe financiële put gegraven". 2 Quote
Fred 1.405 Geplaatst: 1 maart 2023 Geplaatst: 1 maart 2023 3 minuten geleden, ir_fuel zei: Vanmoof, ja dat is de volgende in het rijtje "hippe fiets, diepe financiële put gegraven". Voor mijn part koopt iedereen zo'n Cowboy, Stella, Vanmoof, ... Kijk in uw omgeving welke deftige fietsenhandelaars er zitten want vroeg of laat heb je ze nodig en ga daar eens uw licht opsteken. Er zijn genoeg betrouwbare merken voor ieders budget. Koga, Trek, Scott, Cube enz enz. 4 Quote
flupke73 10.916 Geplaatst: 1 maart 2023 Geplaatst: 1 maart 2023 Voila, loop eens binnen bij je lokale fietsenboer Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 1 maart 2023 Geplaatst: 1 maart 2023 1 uur geleden, -Fred- zei: Ik zeg niet dat ik niet wil luisteren. Integendeel ik vraag net wat er dan wél interessant is. In plaats daarvan hoor ik verhalen over hun balans Euh ? 450.000 euro aan garanties is dat een verhaal van een balans of zegt dat iets over de kwaliteit? (Is trouwens een goedkope Chinese motor in een 1 size fits all frame). Deze fiets is easy te bouwen….. maar ik wil dat bv niet eens doen. Als je meer geld aan marketing (wederom uit de balans zeg !) geeft dan uw omzet is er toch iets fout in je verhouding koper vs ondersteunde marketing zou ik denken. Bovendien merkte ik op wie aan je cowboy gaat werken. Dus in jouw ogen is dat info over een balans 2 Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 1 maart 2023 Geplaatst: 1 maart 2023 2 uren geleden, -Fred- zei: Tja. Als je de recensies bekijkt dan hoor ik toch vooral positieve dingen. Het is licht, ziet er leuk uit (voor een fiets), en er is trapondersteuning. Als iemand nu eens kan uitleggen wat er zo vreselijk is aan die fietsen, zonder heel hun marketingcampagne te blameren, kan ik misschien snappen vanwaar al die haat komt. En mss ook eens een alternatief voorstellen. Wel, dat ze enkel rijden met de app. En als het boeken toe is, dan gaat de app ook offline en kan je niet meer rijden. 1 Quote
Hazen 4.005 Geplaatst: 1 maart 2023 Geplaatst: 1 maart 2023 Geef die man nu ook eens een alternatief waar je ervaring mee hebt en tevreden over bent. Ik ben bijvoorbeeld tevreden van mijn cannondale buiten het feit dat er af en toe iets los komt. Balhoofd heeft een of ander uniek systeem dat anders is dan andere fietsen waardoor ik het niet zelf kon bijstellen. De pookboutjes komen ook elke keer opnieuw los. Verder rijdt dat prima met de gekende Bosch motor en grote batterij. 2 Quote
Fred 1.405 Geplaatst: 1 maart 2023 Geplaatst: 1 maart 2023 6 minuten geleden, Hazen zei: Geef die man nu ook eens een alternatief waar je ervaring mee hebt en tevreden over bent. Ik ben bijvoorbeeld tevreden van mijn cannondale buiten het feit dat er af en toe iets los komt. Balhoofd heeft een of ander uniek systeem dat anders is dan andere fietsen waardoor ik het niet zelf kon bijstellen. De pookboutjes komen ook elke keer opnieuw los. Verder rijdt dat prima met de gekende Bosch motor en grote batterij. Een alternatief ... Hoe vaag kun het maken? Zoals ik al zei zijn er voor ieders budget én voorkeur meerdere deftige merken. Wat de ene persoon belangrijk vindt is niet persé wat ik of jij belangrijk vinden. Dat is net alsof er gevraagd wordt 'welke auto moet ik kopen'? Mja weet ik het? Stap een deftige zaak binnen, leg hem uit wat uw wensen zijn en alles komt goed Doe ook wat testritjes. Niks hatelijker dan op een fiets te rijden waar je niet goed op zit. 1 Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 1 maart 2023 Geplaatst: 1 maart 2023 16 minuten geleden, Hazen zei: Geef die man nu ook eens een alternatief waar je ervaring mee hebt en tevreden over bent. Ik ben bijvoorbeeld tevreden van mijn cannondale buiten het feit dat er af en toe iets los komt. Balhoofd heeft een of ander uniek systeem dat anders is dan andere fietsen waardoor ik het niet zelf kon bijstellen. De pookboutjes komen ook elke keer opnieuw los. Verder rijdt dat prima met de gekende Bosch motor en grote batterij. Ik rij al 21 jaar met mijn Cannondale... Fiets heeft wss ondertussen al minder gekost dan het onderhoud. En doe alles zelf of laat mijn pa het doen, en die laatste is nog erger dan kinderarbeid in mijn geval. 1 Quote
flupke73 10.916 Geplaatst: 1 maart 2023 Geplaatst: 1 maart 2023 Ik zou Cannondale nu ook niet aanraden, zitten vaak ‘unieke’ onderdelen op naven/wielen/… 2 Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 1 maart 2023 Geplaatst: 1 maart 2023 2 uren geleden, Hazen zei: Geef die man nu ook eens een alternatief waar je ervaring mee hebt en tevreden over bent. Ik ben bijvoorbeeld tevreden van mijn cannondale buiten het feit dat er af en toe iets los komt. Balhoofd heeft een of ander uniek systeem dat anders is dan andere fietsen waardoor ik het niet zelf kon bijstellen. De pookboutjes komen ook elke keer opnieuw los. Verder rijdt dat prima met de gekende Bosch motor en grote batterij. https://granvillebikes.com/nl/?v=d3dcf429c679 Zijn écht goed. En tevens made by a forummer. 3 Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 1 maart 2023 Geplaatst: 1 maart 2023 https://yoors.bike/nl-BE/ is van onze @-krikke- 1 Quote
-Fred- 824 Geplaatst: 1 maart 2023 Geplaatst: 1 maart 2023 1 uur geleden, Fred zei: Een alternatief ... Hoe vaag kun het maken? Zoals ik al zei zijn er voor ieders budget én voorkeur meerdere deftige merken. Wat de ene persoon belangrijk vindt is niet persé wat ik of jij belangrijk vinden. Dat is net alsof er gevraagd wordt 'welke auto moet ik kopen'? Mja weet ik het? Stap een deftige zaak binnen, leg hem uit wat uw wensen zijn en alles komt goed Doe ook wat testritjes. Niks hatelijker dan op een fiets te rijden waar je niet goed op zit. Ik wou eens mijn licht opsteken bij kenners vooraleer ik blind binnenstap bij mijn lokale fietsboer. Ik dacht dat een forum daarvoor dient, ik zal me vergist hebben. ik weet nu iig dat een cowboy zonder app nutteloos is. Waarvoor dank 1 Quote
Hazen 4.005 Geplaatst: 2 maart 2023 Geplaatst: 2 maart 2023 11 uren geleden, -Fred- zei: Ik wou eens mijn licht opsteken bij kenners vooraleer ik blind binnenstap bij mijn lokale fietsboer. Ik dacht dat een forum daarvoor dient, ik zal me vergist hebben. ik weet nu iig dat een cowboy zonder app nutteloos is. Waarvoor dank Cowboy wordt hier logischerwijs gezien de cowboyverhalen, gewoon verketterd. Kan jij niets aan doen. Zie het als een rode lap voor een stier. 1 Quote
Challazer 4.457 Geplaatst: 2 maart 2023 Geplaatst: 2 maart 2023 13 uren geleden, -Fred- zei: Ik wou eens mijn licht opsteken bij kenners vooraleer ik blind binnenstap bij mijn lokale fietsboer. Ik dacht dat een forum daarvoor dient, ik zal me vergist hebben. ik weet nu iig dat een cowboy zonder app nutteloos is. Waarvoor dank Wat @Jokke_vlo ook probeert te vertellen zonder van die app te vertellen is dat het redelijk grote brol is die cowboy fietsen waar niemand buiten hen aan wilt werken, gezien ze zoveel garantie gevallen hebben. 1 Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 2 maart 2023 Geplaatst: 2 maart 2023 1 uur geleden, Hazen zei: Cowboy wordt hier logischerwijs gezien de cowboyverhalen, gewoon verketterd. Kan jij niets aan doen. Zie het als een rode lap voor een stier. Als dat een goed product was dan zouden ze overleven en winstgevend zijn. Dat gaat niet over verketteren vind ik. Je gaat me niet snel slecht horen praten over de vele andere merken. Ik geef alleen feedback vanuit mijn achtergrond. Ik zie buiten wat marketing en leuke foto’s geen argument voor dit product. Er zijn trouwens veel merken met gelijkaardige fietsen. Dat verkoopt als niche maar is een (zeer) kleine markt. Er zijn trouwens heel wat nieuwe merken welke het distributie model proberen aan te passen (omdat de dealer vrij grote marge heeft). Buiten Canyon (race en MTB) is geen enkele winstgevend…… een fiets is een service product. Er zijn redelijk wat gepassioneerde MTB en race fans die kunnen zelf hun fiets onderhouden en op die markt focussen ze zich op. Maar zelfs daar zie je nu dat ze moeten eigen winkels opstarten….. iets dat bv Stella bikes ook probeert, vechten tegen failliet. Puur als product heeft Cowboy echt zo goed als niets te bieden. Dat is het probleem….. 1 Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 2 maart 2023 Geplaatst: 2 maart 2023 41 minuten geleden, Jokke_vlo zei: vanuit mijn achtergrond. Weet dat iemand met 360 posts, die achtergrond niet kent en je mening in twijfel durft te trekken . Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 2 maart 2023 Geplaatst: 2 maart 2023 Ik ben, voor mijn eigen zoektocht, naar verschillende fietsenwinkels geweest. En uiteindelijk kwamen ze altijd met Norta naar voren. Een Belgisch merk die echt topproducten maakt. Bestaat blijkbaar al vrij lang maar onder de naam Ludo vroeger. Mijn buren+moeder etc hebben er zo een en zijn zeer tevreden. de fietsenmaker achter de hoek begon ik ook over Cowboy, en ze zegde allemaal direct dat ze hier niet aan werken. En dat het bv ook heel lastig werken is omdat die kabeltjes allemaal mooi, design gewijs, in het frame verwerkt zitten. Ik heb op een cowboy fiets gereden en ik miste de voorvering en de houding was ook niet goed, dus ik zou ook zeggen, ga voor een Norta: www.norta.be Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 2 maart 2023 Geplaatst: 2 maart 2023 Granville was vroeger Ludo. Niet Norta. Ik durf stellen dat Granville gemiddeld gezien een stukje goedkoper is voor betere kwaliteit. (trouwens ook Beste Koop in Test Annkoop) 1 Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 2 maart 2023 Geplaatst: 2 maart 2023 4 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Granville was vroeger Ludo. Niet Norta. Ik durf stellen dat Granville gemiddeld gezien een stukje goedkoper is voor betere kwaliteit. (trouwens ook Beste Koop in Test Annkoop) Ben je zeker? Op mijn vorig werk waren de bedrijfsfietsen Granville, gezien ik eens bij de producent/invoerders op bezoek was gegaan en daar wel goede indruk van had. Tevredenheid was erg groot, en ze worden echt hard gebruikt, inclusief winter/zout en met fietskarren erachter. De baas heeft zich ondertussen ook een voor zichzelf en zijn vrouw gekocht. Tijdje later mijn vader en moeder ook Granville aangeraden en die zijn er toch ook meer van te spreken dan van wat ze hadden of de andere modellen die ze testreden bij de fietsenmaker. Vader zijn broer en mijn tante hebben nu ook beide een Granville gekocht. Het is de 'naturel' dat het em doet. Zowel in zit als rijden. En daarnaast dus ook prijs/kwaliteit. Voor mij een merk dat je altijd aan kan raden en je nooit iets fout mee doet. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.