Ga naar inhoud

Het grote elektrische fietsen-topic


3000

Aanbevolen berichten

Op 9/1/2023 om 15:07, toere zei:

Mandje vooraan hangt vast met 8 spanbanden, amai moest ik die telkens eraf doen. 

Mandje achteraan hangt maar vast met 1 schroefbout. 

20230109_150525.jpg

Om dat dit toch AM is, en je toch van plan bent een trekhaak te monteren, denk ik dat je beter uitkijkt naar zoiets:

image.jpeg.5483bc4f7ed5825b680d07ab998df079.jpeg
 

  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Liquid Li0n zei:

Gisteren naar Lucien (vroegere iBike) geweest en daar raden ze de Norta aan. Is dat omdat ze er meeste commissie op pakken of niet maar nu moet ik toegeven, ik heb al wel wat liggen googlen en fietsen met
riem en naafversnelling,
voorvering,
maat 60 of groter,
deftige batterij,
deftige NM motor,
smartphone koppeling,
is altijd een pittig prijskaartje

Bij Riese en Muller en Koga is een fiets met die uitrusting +5000 euro. Gewoon absurd als je er over nadenkt.

Op de website van Gazelle, als je daar kiest voor bovenstaande filtering op hun website zit je onder de 5000. Zelfs een speed pedelec zit in die lijst dan.

Weet niet of de link werkt naar de vergelijkings site:
https://www.gazellebikes.com/nl-be/?compareitems=MUJQVS1WMywxQk5TLVY0LDFCT0wtVjI

Ultimate C5 HMB
€ 3.999
Ultimate C380 HMB
€ 4.299
Ultimate Speed 380 (speed pedelec)
€ 4.899

Enige verschil tussen die C380 en Speed 380 is dat die laatste nog niet is uitgerust met dat Bosch Smart systeem (smartphone koppeling) en 10 nm meer in de motor heeft. Qua grootte van remmen en dergelijke is die C380 eigenlijk al zoals een speed pedelec, dus na garantie de begrenzing er af en je hoeft niet te vrezen dat die fiets hogere snelheden niet aankan.

Bij die Norta heb je de B-4040 en deze is een gewone elektrische fiets maar heeft wél die 85nm motor. Prijs die tussen de 2 Gazelle Ultimate 380's valt, namelijk 4579 euro en op de koop toe krijg je daar nog een 100 lumen dimlicht en 150 lumen grootlicht én AXA slot bij. Dus best wel straf wat ze aanbieden eigenlijk.
 

Je wou toch sub €2000 blijven? En een elektrische fiets voor minder dan 1000km per jaar 🤔

Ontbrekende vering kan je eventueel met hiermee https://redshiftsports.com/products/shockstop-system oplossen. Maar geen idee waarom dat zo'n must is op een gewone fiets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, walter zei:

Je wou toch sub €2000 blijven? En een elektrische fiets voor minder dan 1000km per jaar 🤔

Ontbrekende vering kan je eventueel met hiermee https://redshiftsports.com/products/shockstop-system oplossen. Maar geen idee waarom dat zo'n must is op een gewone fiets.

Je hebt gelijk, en met sub 2000 euro komen we toe. Is net zoals met mensen die een gsm kopen boven de 1000 euro. Voor wat te instagrammen etc heb je dat ook niet nodig. Maar als je dan wat ligt te googlen en kennis ligt te vergaren en die eisen van in de opsomming uit mijn vorige post wilt kom je er niet met die prijs die ik in gedachte had.

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Liquid Li0n zei:

Je hebt gelijk, en met sub 2000 euro komen we toe. Is net zoals met mensen die een gsm kopen boven de 1000 euro. Voor wat te instagrammen etc heb je dat ook niet nodig. Maar als je dan wat ligt te googlen en kennis ligt te vergaren en die eisen van in de opsomming uit mijn vorige post wilt kom je er niet met die prijs die ik in gedachte had.

Ken dat 😅

Zo een aantal jaar geleden ook eens een elektrische fiets gekocht, maar al snel gemerkt dat toch niet de beste keuze was. Ondanks ik best wel wat km deed. Was een sportief model, waardoor je snel 25km/u of sneller wou trappen. Maar dat vraagt wel wat energie, kan je evengoed zelf een op een lichtere fiets trappen. Na iets meer dan een jaar was ik het gedoe met steeds zien dat hij voldoende is opgeladen ook beu en heb ik hem verkocht (slechts €450 op verloren) 

Er is een Bergamont Grandurance RD7 in de plaats gekomen.

Velo in de vitrine : Bergamont Grandurance RD 7

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Fred zei:

Grappig dat je denkt dat er niks aan het handje is door de begrenzing eraf te halen. 🥲

Wat zou er precies kunnen gebeuren denk je? Hier de info en aankoop mogelijkheid 

https://www.fietsunie.nl/elektrische-fiets-opvoeren-mogelijkheden

En hier over de chips van Bosch:

https://www.fietsunie.nl/tuning/bosch-tuning.html

klink in de linkerkolom voor je type motor. Is nadien uitgelegd wat en hoe.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ivm mijn vraag trekhaak + fietsendrager:

Ik dacht dat deze die ik ging bestellen bij BMW van Thule was maar die zijn van BMW zelf😁

Zijn die even goed als die van Thule? 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Liquid Li0n said:

Wat zou er precies kunnen gebeuren denk je? Hier de info en aankoop mogelijkheid 

https://www.fietsunie.nl/elektrische-fiets-opvoeren-mogelijkheden

En hier over de chips van Bosch:

https://www.fietsunie.nl/tuning/bosch-tuning.html

klink in de linkerkolom voor je type motor. Is nadien uitgelegd wat en hoe.

 

Iets met illegaal bezig zijn enzo misschien? 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, toere said:

Ivm mijn vraag trekhaak + fietsendrager:

Ik dacht dat deze die ik ging bestellen bij BMW van Thule was maar die zijn van BMW zelf😁

Zijn die even goed als die van Thule? 🤔

BMW maakt die niet zelf hoor. Dat is gewoon gerebrand. 

Waarom zou je dat bij BMW bestellen trouwens?

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

Wat zou er precies kunnen gebeuren denk je? Hier de info en aankoop mogelijkheid 

https://www.fietsunie.nl/elektrische-fiets-opvoeren-mogelijkheden

En hier over de chips van Bosch:

https://www.fietsunie.nl/tuning/bosch-tuning.html

klink in de linkerkolom voor je type motor. Is nadien uitgelegd wat en hoe.

 

Er is technisch misschien wel niets aan de hand, maar wat met wetgeving, aansprakelijkheid, het ontbreken van een nummerplaat,...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, toere zei:

Ivm mijn vraag trekhaak + fietsendrager:

Ik dacht dat deze die ik ging bestellen bij BMW van Thule was maar die zijn van BMW zelf😁

Zijn die even goed als die van Thule? 🤔

BMW maakt dat heus niet zelf.  Idem met dakdragers bv.

Ik heb nu dakdragers van Volvo op mijn Mercedes staan:  het zijn gewoon Thüle-producten, met een Volvo-logo'tje op.  Ander (Thüle)tussenstuk in de voetjes, en dat past op de Mercedes.

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Liquid Li0n zei:

Gisteren naar Lucien (vroegere iBike) geweest en daar raden ze de Norta aan. Is dat omdat ze er meeste commissie op pakken of niet maar nu moet ik toegeven, ik heb al wel wat liggen googlen en fietsen met
riem en naafversnelling,
voorvering,
maat 60 of groter,
deftige batterij,
deftige NM motor,
smartphone koppeling,
is altijd een pittig prijskaartje

Bij Riese en Muller en Koga is een fiets met die uitrusting +5000 euro. Gewoon absurd als je er over nadenkt.

Op de website van Gazelle, als je daar kiest voor bovenstaande filtering op hun website zit je onder de 5000. Zelfs een speed pedelec zit in die lijst dan.

Weet niet of de link werkt naar de vergelijkings site:
https://www.gazellebikes.com/nl-be/?compareitems=MUJQVS1WMywxQk5TLVY0LDFCT0wtVjI

Ultimate C5 HMB
€ 3.999
Ultimate C380 HMB
€ 4.299
Ultimate Speed 380 (speed pedelec)
€ 4.899

Enige verschil tussen die C380 en Speed 380 is dat die laatste nog niet is uitgerust met dat Bosch Smart systeem (smartphone koppeling) en 10 nm meer in de motor heeft. Qua grootte van remmen en dergelijke is die C380 eigenlijk al zoals een speed pedelec, dus na garantie de begrenzing er af en je hoeft niet te vrezen dat die fiets hogere snelheden niet aankan.

Bij die Norta heb je de B-4040 en deze is een gewone elektrische fiets maar heeft wél die 85nm motor. Prijs die tussen de 2 Gazelle Ultimate 380's valt, namelijk 4579 euro en op de koop toe krijg je daar nog een 100 lumen dimlicht en 150 lumen grootlicht én AXA slot bij. Dus best wel straf wat ze aanbieden eigenlijk.
 

Doe mij een plezier en vergelijk een Norta met Granville, een zoveel betere fiets prijs kwaliteit !

Gaat niet alleen "goedkoper" zijn maar ook een stuk beter. Zelfs als je niet koopt zou het leuk zijn even op Granville te wijzen en te vergelijken ! 

Die mannen pushen dat enorm (ik weet ook waarom) maar het belangrijkste is toch ook dat jij waar voor je geld krijgt?

En ik heb voorraad he..... want mogelijk gaan ze dat proberen te zeggen: geen voorraad.  Bedankt voor de hulp ! Het is mijn taak hen slimmer te maken en Granville er meer naar voor te krijgen (is voor hen wel een nieuw merk dat erbij komt). 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, ir_fuel zei:

BMW maakt die niet zelf hoor. Dat is gewoon gerebrand. 

Waarom zou je dat bij BMW bestellen trouwens?

Bij aankoop via Mazda zijn Thule producten af en toe goedkoper dan via thule/bol/....

Zal wellicht via BMW ook zo zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, ir_fuel zei:

BMW maakt die niet zelf hoor. Dat is gewoon gerebrand. 

Waarom zou je dat bij BMW bestellen trouwens?

Verkoper heeft in zijn mail gezet dat ze van BMW zelf zijn😃

Niet goed? 

Omdat ik dacht dat die van Thule waren. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

BMW maakt dat heus niet zelf.  Idem met dakdragers bv.

Ik heb nu dakdragers van Volvo op mijn Mercedes staan:  het zijn gewoon Thüle-producten, met een Volvo-logo'tje op.  Ander (Thüle)tussenstuk in de voetjes, en dat past op de Mercedes.

 

Dacht dat deze die je bij BMW koopt van Thule waren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Mazdastruction zei:

Bij aankoop via Mazda zijn Thule producten af en toe goedkoper dan via thule/bol/....

Zal wellicht via BMW ook zo zijn.

Fietsdrager van BMW is toch al goedkoper dan die van Thule

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, toere said:

Fietsdrager van BMW is toch al goedkoper dan die van Thule

Hier is uwen drager van BMW:

image.jpeg

 

En hier is ene van Uebler:

image.jpeg

 

Zoek de verschillen 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 1/9/2023 at 1:29 PM, Redfive said:

Kijk ook eens naar Uebler (ipv Thule). Zeer goede en eenvoudige bevestiging op de trekhaak. Let wel als het electrische fietsen zijn, dat, mocht je een 3 fietsen drager nemen (hebben wij ook) dat die het verste vd trekhaak staat wel voor een zwaardere belasting zal zorgen voor die haak. Batterij er zeker uitnemen dan.

Ook zou ik de mandjes wegnemen als dat eenvoudig kan. En ook niet rapper dan 110 km/h met die dingen achterop. Die pakken toch wel wat wind nl.

Versie voor 2 fietsen kan ook he, gewoon de tweede andersom zetten?

Je beseft toch dat je deze post geliked hebt @toere? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/1/2023 om 13:29, Redfive zei:

Kijk ook eens naar Uebler (ipv Thule). Zeer goede en eenvoudige bevestiging op de trekhaak. Let wel als het electrische fietsen zijn, dat, mocht je een 3 fietsen drager nemen (hebben wij ook) dat die het verste vd trekhaak staat wel voor een zwaardere belasting zal zorgen voor die haak. Batterij er zeker uitnemen dan.

Ook zou ik de mandjes wegnemen als dat eenvoudig kan. En ook niet rapper dan 110 km/h met die dingen achterop. Die pakken toch wel wat wind nl.

Versie voor 2 fietsen kan ook he, gewoon de tweede andersom zetten?

Hoe ver staan de gootjes van elkaar waar je de banden in plaatst?

Bij Thule is dit 20cm maar hoeveel bij Uebler? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, toere zei:

Hoe ver staan de gootjes van elkaar waar je de banden in plaatst?

Bij Thule is dit 20cm maar hoeveel bij Uebler? 

Bij mijn rek voor 3 fietsen is het 18 cm gemeten tussen het midden vd goten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En....................................................... daar komen we met het volgende slachtoffer van de wilde "het kan niet op" strategie.

Vol tv spots, investeringen (en altijd maar weer dezelfde fouten waardoor ik vrij makkelijk de toekomst kan voorspellen). Het valt niet meer te bevatten in mijn sector.

En steeds weer krijg je dan als gezonde vis te maken met ongezonde concurrentie (want dat is het). Hoeveel bedrijven in mijn sector met gigantische verliezen werken waar de put gedekt wordt door gekke investeerder (particulier en haute finance)........ 

https://nieuwsfiets.nu/2023/01/18/fd-bankenschuld-stella-opgelopen-tot-e-35-miljoen/

 

 

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid