Fille 798 Geplaatst: 1 mei 2023 Geplaatst: 1 mei 2023 Kan misschien zijn dat die persoon net die fiets heeft gekocht en nog wacht op levering nummerplaat. Ook al regelmatig gezien dat als ouders op met speed pedelec rijden voor een kleine verplaatsing of om mee met de kids te rijden naar school, geen helm meer opzetten “want ze rijden toch geen 45kmh op dat moment”. Quote
Fred 1.405 Geplaatst: 1 mei 2023 Geplaatst: 1 mei 2023 9 minuten geleden, Fille zei: Kan misschien zijn dat die persoon net die fiets heeft gekocht en nog wacht op levering nummerplaat. Dat zou in theorie kunnen maar dat geloof je nu toch zelf niet? Quote
-Fred- 824 Geplaatst: 4 mei 2023 Geplaatst: 4 mei 2023 (aangepast) Uiteindelijk toch gezwicht voor een elektrische fiets en daarbij redelijk afgeweken van mijn oorspronkelijke zoekgebied. Het is een Schindelhauer Heinrich geworden in pinegreen. Eerder een klassiek model, die naar hun normen op comfort gericht is. Ik heb ook met andere modellen binnen hun gamma gereden, maar dat was voor mij dan weer veel té actief. De zithouding was vooral veel te plat voor mij. Reed bijna even vinnig als een koersfiets, wat voor mij ook weer niet de bedoeling was. Zeker als enige fiets zoek ik meer een allrounder. Ik heb ook met de Riese & Müller UBN 5 gereden, ook een toffe fiets, maar ook daar weer een iets meer liggende houding, en ik had er minder een klik mee dan bij dit. Qua look vind ik dit wel een zeer mooie fiets en dat heeft me vooral over de streep getrokken. Rijdt ook tof. Voor mij de ideale mix tussen comfort en sportief rijden. Op langere ritten ga ik het dus niet moet bekopen. Het enthousiasme van de verkoper deed er ook wel toe. Blijkbaar zit het grote verschil bij schindelhauer in de "engeneering" die maakt dat deze fiets rijdt zoals ie rijdt. Goed, stevig frame die zorgt voor dat speelse karakter. Het gewicht ligt boven de grens van die 20 kg die ik als vast punt op mijn lijstje gezet had, maar tijdens het rijden heb ik daar eigenlijk weinig van gemerkt. Die UBN 5 woog net minder dan 20 kg en dat verschil heb ik er niet kunnen uithalen. Bosh active line plus motor (250W, 50 Nm koppel) Geïntegreerde batterij, uitneembaar (500 Wh) Shimano Alfine 8-versnellingen Gates Carbon drive Weegt rijklaar zo'n 23.7 kg 4 mei 2023 aangepast door -Fred- 5 Quote
Ritsuke 6.252 Geplaatst: 12 mei 2023 Geplaatst: 12 mei 2023 Op 1/5/2023 om 18:06, Stancke zei: Deze morgen achter een Stromer SP3 (?) gereden zonder nummerplaat en zonder helm. Mens reed ook maar 25km/u op het fietspad. Kan je een speedelec rijden zonder deze in te schrijven zolang je maar maximaal 25 kmu rijdt? Beetje hetzelfde als 25km/u rijden met een B-klasse brommer, niet? Quote
ir_fuel 58.281 Geplaatst: 12 mei 2023 Geplaatst: 12 mei 2023 3 hours ago, Ritsuke said: Beetje hetzelfde als 25km/u rijden met een B-klasse brommer, niet? of ne moto Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 12 mei 2023 Geplaatst: 12 mei 2023 4 uren geleden, Ritsuke zei: Beetje hetzelfde als 25km/u rijden met een B-klasse brommer, niet? dat zou goedkoper zijn 1 uur terug, ir_fuel zei: of ne moto en dat zelfs ook nog, waarschijnlijk Quote
Alexis 5.938 Geplaatst: 23 mei 2023 Geplaatst: 23 mei 2023 Op 4/5/2023 om 16:33, -Fred- zei: Uiteindelijk toch gezwicht voor een elektrische fiets en daarbij redelijk afgeweken van mijn oorspronkelijke zoekgebied. Het is een Schindelhauer Heinrich geworden in pinegreen. Eerder een klassiek model, die naar hun normen op comfort gericht is. Ik heb ook met andere modellen binnen hun gamma gereden, maar dat was voor mij dan weer veel té actief. De zithouding was vooral veel te plat voor mij. Reed bijna even vinnig als een koersfiets, wat voor mij ook weer niet de bedoeling was. Zeker als enige fiets zoek ik meer een allrounder. Ik heb ook met de Riese & Müller UBN 5 gereden, ook een toffe fiets, maar ook daar weer een iets meer liggende houding, en ik had er minder een klik mee dan bij dit. Qua look vind ik dit wel een zeer mooie fiets en dat heeft me vooral over de streep getrokken. Rijdt ook tof. Voor mij de ideale mix tussen comfort en sportief rijden. Op langere ritten ga ik het dus niet moet bekopen. Het enthousiasme van de verkoper deed er ook wel toe. Blijkbaar zit het grote verschil bij schindelhauer in de "engeneering" die maakt dat deze fiets rijdt zoals ie rijdt. Goed, stevig frame die zorgt voor dat speelse karakter. Het gewicht ligt boven de grens van die 20 kg die ik als vast punt op mijn lijstje gezet had, maar tijdens het rijden heb ik daar eigenlijk weinig van gemerkt. Die UBN 5 woog net minder dan 20 kg en dat verschil heb ik er niet kunnen uithalen. Bosh active line plus motor (250W, 50 Nm koppel) Geïntegreerde batterij, uitneembaar (500 Wh) Shimano Alfine 8-versnellingen Gates Carbon drive Weegt rijklaar zo'n 23.7 kg Proficiat, hele knappe fiets! Al lang fan van Schindelhauer. Ik heb hier een Ludwig XI in 'alu pure' staan. Prachtig ding om naar te kijken, maar fietst ook heerlijk. Komt bij mij wel enkel buiten bij mooi weer Batterij is niet verwijderbaar om te laden, vermoedelijk? Quote
-Fred- 824 Geplaatst: 23 mei 2023 Geplaatst: 23 mei 2023 Ik ken het merk via mijn schoonvader, die heeft vorig jaar een Friedrich gekocht en is er laaiend enthousiast over. Ik heb ook met zijn fiets gereden, maar ben zo tot da conclusie gekomen dat ik daarmee een te liggende houding heb. Zeker voor langere afstanden ga ik daar zeker last van hebben. Anders was het misschien een Arthur geworden, maar daar is de batterij niet verwijderbaar. Bij die van mij wel. Om op te laden zou ik eigenlijk eens moeten kijken, de aansluiting voor de stekker zit op het frame, maar ik weet niet of er een manier is om de batterij los ook op te laden. Quote
Stancke 4.650 Geplaatst: 23 mei 2023 Geplaatst: 23 mei 2023 Batterij zal toch demonteerbaar zijn? Ik zie het sleutelgat ervoor op je frame. Quote
tuscani 11.792 Geplaatst: 23 mei 2023 Geplaatst: 23 mei 2023 53 minuten geleden, Stancke zei: Batterij zal toch demonteerbaar zijn? Ik zie het sleutelgat ervoor op je frame. Hij schrijft het toch. maar hij weet niet of ze eens verwijderd oplaadbaar is. Quote
ir_fuel 58.281 Geplaatst: 24 mei 2023 Geplaatst: 24 mei 2023 17 hours ago, tuscani said: Hij schrijft het toch. maar hij weet niet of ze eens verwijderd oplaadbaar is. Ik gok dat het stopcontact op die batterij onderaan zit en gewoon dezelfde vorm heeft als de stekker van de lader. Zo is het toch op de mijne, en dat is een Bosch Performance Line. Quote
gl3nn 9.407 Geplaatst: 27 mei 2023 Geplaatst: 27 mei 2023 Hier nog eens vragen ivm fietsendrager elektrische fietsen voor de oudjes. Gooi zelf altijd fiets in de koffer. Met hier door te scrollen was ik naar die Uebler i21 aan het kijken maar kwam deze Thule tegen. Ziet er een EasyFold uit voor zover ik kan zien? Kan ik met 1 van die 2 iets misdoen? Of mis ik nog iets qua gebruiksgemak? Quote
ir_fuel 58.281 Geplaatst: 27 mei 2023 Geplaatst: 27 mei 2023 Kost wel wat geld, maar check de nieuwe Thule eens. Ik ga die ook kopen binnen een paar maand (als ik eindelijk een trekhaak heb). De Epos. En trust me, een elektrische fiets in de koffer gooien, 't is geen plezier. Ik doe het met mijn enduro. 2 wielen eruit, batterij eruit, en je nog een breuk sleuren aan dat ding. Quote
Redfive 242 Geplaatst: 27 mei 2023 Geplaatst: 27 mei 2023 Let op de breedte van de 'bar' waar de bevestigingsbeugels aanhangen. Op de Thule is het nogal smal. Ik heb een Uebler voor 3 fietsen en daar is het breder wat je meer mogelijkheden geeft om de bevestigingsbeugels te positioneren. 1 Quote
ir_fuel 58.281 Geplaatst: 27 mei 2023 Geplaatst: 27 mei 2023 41 minutes ago, Redfive said: Let op de breedte van de 'bar' waar de bevestigingsbeugels aanhangen. Op de Thule is het nogal smal. Ik heb een Uebler voor 3 fietsen en daar is het breder wat je meer mogelijkheden geeft om de bevestigingsbeugels te positioneren. De nieuwe Thule is veel beter op dat vlak. Quote
toere 16.927 Geplaatst: 27 mei 2023 Geplaatst: 27 mei 2023 5 uren geleden, gl3nn zei: Hier nog eens vragen ivm fietsendrager elektrische fietsen voor de oudjes. Gooi zelf altijd fiets in de koffer. Met hier door te scrollen was ik naar die Uebler i21 aan het kijken maar kwam deze Thule tegen. Ziet er een EasyFold uit voor zover ik kan zien? Kan ik met 1 van die 2 iets misdoen? Of mis ik nog iets qua gebruiksgemak? Ik heb zo een Uebler. Neemt geen plaats in ook als je die samen plooit. Content van maar denk dat Thule zeker evenwaardig is. Tip voor de oudjes: zo een oprijgoot voorzien. Zelf heb ik dit niet nodig maar mijn "veel" oudere zus heeft dit en is wel nog super handig. 1 1 Quote
gl3nn 9.407 Geplaatst: 27 mei 2023 Geplaatst: 27 mei 2023 3 uren geleden, ir_fuel zei: Kost wel wat geld, maar check de nieuwe Thule eens. Ik ga die ook kopen binnen een paar maand (als ik eindelijk een trekhaak heb). De Epos. En trust me, een elektrische fiets in de koffer gooien, 't is geen plezier. Ik doe het met mijn enduro. 2 wielen eruit, batterij eruit, en je nog een breuk sleuren aan dat ding. Epos wordt me wat te gortig eerlijk gezegd… Trouwens ik had het eerder over mijn koersfiets die zelf altijd in mijn koffer gooi, vandaar geen ervaring met fietsendragers. Is ook maar 8 kg ipv 25 kg Tip van @toere van die goot ga ik onthouden, was ik zelf al mee bezig. Nu momenteel heft padre die elektrische fietsen omhoog op de laadbak van zijn VW LT. Vermoed dat zo’n fietsendrager toch al een héél grote vooruitgang gaat zijn. Nog eens een nachtje over slapen maar momenteel wint de Uebler. 1 Quote
ir_fuel 58.281 Geplaatst: 30 mei 2023 Geplaatst: 30 mei 2023 Een oprijgoot is idd geen luxe voor "de gewone oude man" Quote
Alexis 5.938 Geplaatst: 1 juni 2023 Geplaatst: 1 juni 2023 Op 30/5/2023 om 16:44, ir_fuel zei: Een oprijgoot is idd geen luxe voor "de gewone oude man" Maat van me zet de longtail e-bike van zijn madam op de dakdrager van z'n XC90. Zelfs in rekening nemend dat hij een pakje groter en sterker is dan mij vind ik dat toch redelijk zot 1 Quote
Alexis 5.938 Geplaatst: 1 juni 2023 Geplaatst: 1 juni 2023 Op 23/5/2023 om 16:09, -Fred- zei: Ik ken het merk via mijn schoonvader, die heeft vorig jaar een Friedrich gekocht en is er laaiend enthousiast over. Ik heb ook met zijn fiets gereden, maar ben zo tot da conclusie gekomen dat ik daarmee een te liggende houding heb. Zeker voor langere afstanden ga ik daar zeker last van hebben. Anders was het misschien een Arthur geworden, maar daar is de batterij niet verwijderbaar. Bij die van mij wel. Om op te laden zou ik eigenlijk eens moeten kijken, de aansluiting voor de stekker zit op het frame, maar ik weet niet of er een manier is om de batterij los ook op te laden. Hele knappe kleur alleszins! Zo'n bagagemand op het stuur monteren heb ik echter nooit gesnopen. Dramatisch voor de rij-eigenschappen toch? Zou altijd een bagagedrager achteraan verkiezen puur voor de balans. Al heb ik nu een kinderzitje en kan ik de drager niet meer gebruiken voor fietstassen. Was aan het denken om ze vooraan aan de vork te bevestigen.. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 1 juni 2023 Geplaatst: 1 juni 2023 3 minuten geleden, Alexis zei: Hele knappe kleur alleszins! Zo'n bagagemand op het stuur monteren heb ik echter nooit gesnopen. Dramatisch voor de rij-eigenschappen toch? Zou altijd een bagagedrager achteraan verkiezen puur voor de balans. Al heb ik nu een kinderzitje en kan ik de drager niet meer gebruiken voor fietstassen. Was aan het denken om ze vooraan aan de vork te bevestigen.. ken je je bagagedrager niet beetje verlengen waardoor ze er wel nog bij kunnen? Zie je wel vaker. Quote
Alexis 5.938 Geplaatst: 1 juni 2023 Geplaatst: 1 juni 2023 9 minuten geleden, Tjeu zei: ken je je bagagedrager niet beetje verlengen waardoor ze er wel nog bij kunnen? Zie je wel vaker. Hmm, misschien wel. Is eentje dat ik online gekocht heb, merk zou ik eens moeten opzoeken. Zouden daar universele 'verlengings'kits voor bestaan? Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 1 juni 2023 Geplaatst: 1 juni 2023 1 minuut geleden, Alexis zei: Hmm, misschien wel. Is eentje dat ik online gekocht heb, merk zou ik eens moeten opzoeken. Zouden daar universele 'verlengings'kits voor bestaan? ja, we noemen dat een stoof houten plankske Quote
Roger 310 Geplaatst: 1 juni 2023 Geplaatst: 1 juni 2023 Wij hebben zo'n Thule aanhangwagentje gekocht, kinderen vinden het fantastisch. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.