Ga naar inhoud

Het grote elektrische fietsen-topic


3000

Aanbevolen berichten

53 minuten geleden, Fille zei:

In goede omstandigheden, zonder wind zo rond de 45-46kmh.
Ervaring zegt me wel dat wanneer je accu pakweg halfweg is, die snelheid aanhouden zwaarder wordt, wordt dan eerder 43-44kmh.

Begrenzer (op display van je fiets, dus geen GPS snelheid) begint rond 48,5kmh.

Maar dat is in goede omstandigheden, zonder wind en je elektrische ondersteuning op stand 3 (max ondersteuning).

 

Als je die 45kmh wilt aanhouden bij lichte tegenwind en bv accu op 50%, mag je toch al ferm meetrappen.

En als je dan settelt voor 40? Is dat erg? Je gaat gewoon heul hard met zelf 100 watt trappen. Is dat niet de essentie 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Lotuzzz zei:

En als je dan settelt voor 40? Is dat erg? Je gaat gewoon heul hard met zelf 100 watt trappen. Is dat niet de essentie 🙂

Oh, ik rij niet aan constant aan 45kmh naar men werk en terug naar huis hoor.

Naar werk meestal zoals je hierboven zegt, tussen 38-40kmh.
Huiswaarts meestal wind mee en dan tussen de 40-45kmh.

Of.... ik moet in een treintje van Speed-pedelecs komen :D Is laatste tijd al paar keer voorgevallen, dan gaat het wel heel goed vooruit :D


Zeker in de koudere maanden is het zelfs terugschroeven qua ondersteuning net omdat ik niet kan mijn accu kan opladen op het werk en je wilt niet zonder ondersteuning vallen met een fiets van 30kg 😛

 

Maar ik snap wat je wilt zeggen, moet het altijd aan 45kmh zijn? Nee, volledig mee eens.
Maar zo denken niet alle speed-pedelec rijders.. ik quasi elke dag stoten van andere speed-pedelec rijders waarvan je denkt van "WTF".. maar echt stoten die het verkloten voor de rest.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik het absurd vinden dat je met zo'n dure Stromer zo een resem beperkingen hebt?

Ik ben een tamme kloot, mijn conditie is ondermaats, en die fiets draait gewoon altijd 45kmh (43 op GPS). En dat in weer en wind. Ik zit zelfs redelijk rechtop, anders heb ik pijn aan nek/schouders, dus wind vangen doe ik zeker. Er moet al heel wat tegenwind zijn tegen dat ik onder de 40 zak, en ik effectief moet meehelpen.

En ja, ik rijd altijd op maximale rijhulp, maar het grootste verschil zit daarbij in de acceleratie. Als ik die op 40% zit, kan ik evengoed 45 rijden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Soundstorm zei:

Mag ik het absurd vinden dat je met zo'n dure Stromer zo een resem beperkingen hebt?

Ik ben een tamme kloot, mijn conditie is ondermaats, en die fiets draait gewoon altijd 45kmh (43 op GPS). En dat in weer en wind. Ik zit zelfs redelijk rechtop, anders heb ik pijn aan nek/schouders, dus wind vangen doe ik zeker. Er moet al heel wat tegenwind zijn tegen dat ik onder de 40 zak, en ik effectief moet meehelpen.

En ja, ik rijd altijd op maximale rijhulp, maar het grootste verschil zit daarbij in de acceleratie. Als ik die op 40% zit, kan ik evengoed 45 rijden.

Da's bij Stromer enkel bij de ST5 en ST7? zo als ik het zo hoor van collega's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Soundstorm zei:

Mag ik het absurd vinden dat je met zo'n dure Stromer zo een resem beperkingen hebt?

Ik ben een tamme kloot, mijn conditie is ondermaats, en die fiets draait gewoon altijd 45kmh (43 op GPS). En dat in weer en wind. Ik zit zelfs redelijk rechtop, anders heb ik pijn aan nek/schouders, dus wind vangen doe ik zeker. Er moet al heel wat tegenwind zijn tegen dat ik onder de 40 zak, en ik effectief moet meehelpen.

En ja, ik rijd altijd op maximale rijhulp, maar het grootste verschil zit daarbij in de acceleratie. Als ik die op 40% zit, kan ik evengoed 45 rijden.

Euhm, ik vind niet dat die fiets beperkingen heeft voor mij.
Gebeurd wel in de koudere maanden dat ik tussen de 20-30% accu over heb na heen-terugrit van het werk, maar ik gebruik stand 2 enkel  als ik in zone 30 passeer, verder altijd stand 3 hier.

Was eerder nog uitzoeken qua “verbruik”, ben er afgelopen winter bij temperaturen rond het vriespunt ook nog mee gaan werken en dat is gewoon serieus merkbaar op een speed pedelec qua accuverbruik. Ook.. ik kan niet laden op het werk… dus 45 km op een accu een redelijk wat wind tegen dan moet je gewoon kijken naar SoC van uw accu als je aan het rijden bent afhankelijk van uw traject.

Je zegt ook van die op 40% te zetten, je bedoelt dan de trapsensor veronderstel ik? Staat hier op Max, was standaard zo hier..

Ook al van collega’s gehoord dat er wel wat  verschil op zit qua accuverbruik tussen ST3 met ketting tov met riem (Pinion), die ik heb.
Kettingvariant is zuiniger.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Soundstorm zei:

Mag ik het absurd vinden dat je met zo'n dure Stromer zo een resem beperkingen hebt?

Ik ben een tamme kloot, mijn conditie is ondermaats, en die fiets draait gewoon altijd 45kmh (43 op GPS). En dat in weer en wind. Ik zit zelfs redelijk rechtop, anders heb ik pijn aan nek/schouders, dus wind vangen doe ik zeker. Er moet al heel wat tegenwind zijn tegen dat ik onder de 40 zak, en ik effectief moet meehelpen.

En ja, ik rijd altijd op maximale rijhulp, maar het grootste verschil zit daarbij in de acceleratie. Als ik die op 40% zit, kan ik evengoed 45 rijden.

Wat is de actieradius van uw fiets? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Fille zei:

Euhm, ik vind niet dat die fiets beperkingen heeft voor mij.
Gebeurd wel in de koudere maanden dat ik tussen de 20-30% accu over heb na heen-terugrit van het werk, maar ik gebruik stand 2 enkel  als ik in zone 30 passeer, verder altijd stand 3 hier.

Was eerder nog uitzoeken qua “verbruik”, ben er afgelopen winter bij temperaturen rond het vriespunt ook nog mee gaan werken en dat is gewoon serieus merkbaar op een speed pedelec qua accuverbruik. Ook.. ik kan niet laden op het werk… dus 45 km op een accu een redelijk wat wind tegen dan moet je gewoon kijken naar SoC van uw accu als je aan het rijden bent afhankelijk van uw traject.

Je zegt ook van die op 40% te zetten, je bedoelt dan de trapsensor veronderstel ik? Staat hier op Max, was standaard zo hier..

Ook al van collega’s gehoord dat er wel wat  verschil op zit qua accuverbruik tussen ST3 met ketting tov met riem (Pinion), die ik heb.
Kettingvariant is zuiniger.

 

Ja, als je rijbereik net voldoende is voor je traject, begrijp ik dat je moet oppassen. Ging hem meer over het feit dat de snelheid die je kan halen zo beperkt wordt door allerhande factoren én je dan ook nog eens hard moet trappen.

Ik kan de assistentie instellen in 5 standen. Momenteel gewoon simpel gehouden, en dat is dus 20% per trap. Geen idee met welke gegevens dat rekening houdt. In die Pinion zit alvast geen sensor.

2 uren geleden, toere zei:

Wat is de actieradius van uw fiets? 

30km met 650Wh.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch ook niet veel 30 a 45km?

Dat wil zeggen dat je geen dagtocht kan doen zonder hem ergens in een brasserie op te laden? 

 je knalt niet altijd aan 40 waarschijnlijk, maar toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus we gaan hier strijden over het feit dat je geen 45 kan aanhouden zonder je kapot te trappen als de batterij half is. Ok, dan spreken we over 40 of 42 he. En dat stuk met volle batterij, dat tellen we niet mee? :D 

Feit blijft dat dat ding even hard gaat als een klasse B brommer, maar wel meer mag. Dat is niet logisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minutes ago, tuscani said:

Toch ook niet veel 30 a 45km?

Dat wil zeggen dat je geen dagtocht kan doen zonder hem ergens in een brasserie op te laden? 

 je knalt niet altijd aan 40 waarschijnlijk, maar toch.

Is niet onlogisch. Die hebben het battery pack van een 25km/h ebike, maar moeten wel een heel pak meer vermogen leveren om sneller te gaan + een zwaardere fiets meesleuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, ir_fuel zei:

Is niet onlogisch. Die hebben het battery pack van een 25km/h ebike, maar moeten wel een heel pak meer vermogen leveren om sneller te gaan + een zwaardere fiets meesleuren.

Ah, dacht dat die een grotere batterij zouden gehad hebben ook.  Wil dus zeggen dat je best moet kunnen laden op je werk, als je bv naar Brussel moet.  Ik zou denken dat je een paar dagen zou voortkunnen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, tuscani said:

Ah, dacht dat die een grotere batterij zouden gehad hebben ook.  Wil dus zeggen dat je best moet kunnen laden op je werk, als je bv naar Brussel moet.  Ik zou denken dat je een paar dagen zou voortkunnen. 

Hij spreekt van 650Wh. Dat is wat je op een gewone ebike ook vindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, toere zei:

Das weinig toch?

Dacht dat je er meer mee kon doen. 

 

56 minuten geleden, ir_fuel zei:

Hij spreekt van 650Wh. Dat is wat je op een gewone ebike ook vindt.

Naar speedpedelec normen is dit een zeer kleine batterij. Voor mijn traject geen probleem.

Als het is om recreatief te rijden (een langere tochten te doen), dan gebruik je imo beter een andere fiets. Dit is gewoon voor woon werk verkeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Feit blijft dat dat ding even hard gaat als een klasse B brommer, maar wel meer mag. Dat is niet logisch.

Correct, en in veel gevallen dan nog onduidelijk wat je wel en niet mag.

Nu, mocht het niet zo zijn, er zouden er misschien wat minder rijden ook. En als het dan uit ecologisch standpunt goed moet zijn, beter een speedpedelec dan een elektrische scooter.

Iets wat je ook niet mag vergeten is dat je er nog steeds uit ziet als een fiets. Als je gewoon op straat rijdt, dan krijg je boze blikken langs alle kanten (of rijden ze bijna tegen je aan als ze voorbij rijden). Denk dat je dat met een scooter niet hebt. Waarmee ik alleen maar wil zeggen dat er sowieso geen perfecte oplossing zal zijn voor dit 'voertuig'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, Soundstorm said:

Waarmee ik alleen maar wil zeggen dat er sowieso geen perfecte oplossing zal zijn voor dit 'voertuig'.

 

Je verdeelt voertuigen in volgens de snelheid die ze kunnen en mogen, ongeacht hun aandrijving, en zorgt voor zoveel mogelijk scheiding tussen grote snelheidsverschillen.

bv in de bebouwde kom:

brommers klasse B en speed pedelecs: verhoog de maximum snelheid naar 50km/h. Dan kunnen ze even snel als een auto in de BB kom (en op sommige plaatsen zelfs sneller, wegens al die zone 30's). Plaats in het verkeer? Tussen de auto's en de moto's. Er is dan ook geen enkele reden om rechts tegen de kant te gaan rijden. Dat doet een motorfiets ook niet in de bebouwde kom, nochtans smal genoeg. Vanwaar die 45 ooit gekomen is is me een raadsel, maar die stamt nog van de tijd dat we 60 mochten met de auto in de bebouwde kom gok ik.

brommers klasse A, elektrische fietsen en alle anderen: op een fietspad, als het even kan afgescheiden van de rijweg.

Voetgangers: trottoir.

 

Buiten de bebouwde kom:

Iedereen op het fietspad, behalve auto's en moto's, en als het even kan een apart fietspad voor elke rijrichting. 2-richtings fietspaden zijn levensgevaarlijk aan kruispunten en uitritten. Heb het zelf al mogen ondervinden dat men enkel kijkt in de richting van het "normale" verkeer en men dan over steekt. Als jij dan van de "foute" kant af komt op dat fietspad rijden ze je los overhoop.

Alleen hebben we in België 1 groot probleem: infrastructuur.

 

Heb hier wat verder zo een mooie. Hier hebben ze gewoon in het midden van een steenweg een rotonde aangelegd. 100 meter voor die rotonde begint een fietspad, 100 meter erna stopt het. Dus je zit op de steenweg kilometerslang behalve op een verloren stuk fietspad dat daar gekomen is ... Daar gaat veel volk op rijden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, ir_fuel zei:

 

 2-richtings fietspaden zijn levensgevaarlijk aan kruispunten en uitritten. Heb het zelf al mogen ondervinden dat men enkel kijkt in de richting van het "normale" verkeer en men dan over steekt. Als jij dan van de "foute" kant af komt op dat fietspad rijden ze je los overhoop.

 

Het jammere is dat er net in het pre-e-bike tijdperk er een drang was om fietspaden te leggen in plaats van de 'moordstrookjes', en dat er op plekken met een gebrek aan ruimte al snel voor een tweerichtingsfietspad aan 1 kant werd gekozen. Maar het zit inderdaad niet in de reflexen van bestuurders om met beide richtingen rekening te houden, en bijkomend zit je nu met kruisend verkeer van heel brede speedpedelecs (en mountainbikes).

 

Een heel veel gebruikte fietscommuteweg bij mij in de buurt is die tussen Herentals en Poederlee, en een jaar of 10-15 geleden is die dus heraangelegd met een (niet eens vrijliggend) fietspad aan 1 kant. Gevaarlijk en qua breedte zelfs maar nipt om te kruisen. Nu gaan ze beginnen onteigenen om in 2025 volwaardige fietspaden aan 2 kanten te kunnen leggen... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/7/2023 om 10:34, Jokke_vlo zei:

Veloretti is van PON groep, die staan stevig op hun benen qua back up. Wel leuk voor de dealers, hun leverancier PON groep die tevens hun concurrent is.........

Dat Cowboy mij al jaren met open mond doet staan is hier gekend. Ook vandaag nog lopen hier "believers" rond. Nu goed op mijn leeftijd snap je dat "modern" zaken doen blijkbaar niet meer. 

Maar dat de fietssector voor een GIGANTISCHE orkaan staat is duidelijk. Dit is maar het begin. 

Ik schets kort de toestand:

- Covid fase 1: eerst alles dood, geen beweging

- Covid fase 2: GIGA RUSH op fietsen vooral prijsklasse 500-3000 euro

- Covid fase 3: massale vraag, geen aanbod. (amper omzetstijging zelfs omzet daling bij de fietsfabrikanten, wegens logistiek geen toevoer)

- Covid fase 4 (2023): de massaal bestelde fietsen uit het verleden worden eindelijk geleverd, SAMEN met de fietsen die vooruit besteld zijn en nu WEL op tijd komen. 

Maw je krijgt twee jaargangen bestelde fietsen, gebaseerd op vraag tijdens Covid, binnen in 1 jaar, terwijl langs vraagzijde de markt terug naar normaal is EN met totaal andere types fietsen. Wie kan dat stockeren, wie kan dat financieren? 

Ondertussen is, zoals ik aangaf, het consumenten gedrag COMPLEET veranderd, Gravel ipv MTB, dure lease bikes ipv range 500-3000, de terugkomst van de speed pedelec enz enz enz (de vraag naar speedpedelecs tijdens Covid was dramatisch laag) 

Resultaat: winkels zitten NU nog met een complete jaar voorraad, dikwijls van fietsen met lage tot geen vraag. 

 

Wat er deze winter staat te gebeuren:

- Winkels gaan tussen oktober en februari geen of amper fietsen kunnen afnemen bij de leveranciers (die allen ook NU nog overvol zitten. Wij maken hier noodscenario's waarbij we uitgaan van 30% omzet. Je kan doen wat je wil, de markt is verzadigd met bepaalde type fietsen, je personeel ontslaan voor deze orkaan is niet mogelijk, bovendien in BE geen optie (je betaalt gemiddeld tussen 8 en 14 maand loon uit als ontslagpremie). Maw we MOETEN nu straks gaan leven op reserves terwijl we op een torenhoge stock zitten.

Er gaan enorm veel slachtoffers gaan vallen, merken waar je niet eens van dacht dat het kon. Ook ik zal me enorm schrap moeten zetten en zal leveranciers straks moeten vragen om niet te leveren, doe ik dat niet ga je kopje onder. 

De mensen die denken dat fietsleveranciers gouden zaken gedaan hebben tijdens Covid leven in een fantasiewereld. Fietsenwinkels an sich hebben het wel vrij goed gedaan maar niet zo goed als de vraag doet vermoeden (iedereen is ook fietsen beginnen verkopen en van het merk waar ze er nog konden van krijgen). 

Veel reserve is er niet opgebouwd, en de orkaan die nu aan het ontstaan is veegt dat weg bij de eerste twee rukwinden. 

Komt daar nog bovenop dat NU de fietsen uit de lease ook massaal de markt op gaan en afgekocht worden om door te geven of verkopen aan familie etc..... waardoor de niet leasing vraag ook gaat terug lopen.

We gaan zeer zeer zeer harde tijden tegemoet in de fietswereld. De automotive sector pompt giga budgetten (voor hun zijn dat kleine budgetten) in deze markt en houdt zo een pak merken kunstmatig in leven, ook dat is voor een onafhankelijk bedrijf een drama, er is GEEN natuurlijke selectie zoals die er zou moeten zijn. 

En dan komt Jokke op een receptie en spreken mensen je aan: AH GIJ ZIT IN DE FIETS, DAT IS NOGAL EEN SECTOR HE (aka gij moet geen kloten doen om geld te scheppen). Ik geef toe dat ik blij ben geen krachtspatser te zijn, want fysiek geweld zou anders een optie zijn :D 

 

https://daanfietsen.be/

0480576305

  • winkel (2 verdiepen) staat vol met fietsen
  • Geen enkele fiets heeft een prijskaartje
  • de helft van de lichten is stuk of lamp uitgedraaid

De meeste kleine fietswinkels zijn eenmanszaken, maar zijn dit zowat representatieve cijfers voor een fietswinkel in deze tijd?

+- 1mio brutomarge, quasi gen personeel en geen afschrijvingen 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie net op de site van Canyon dat mijn fiets ondertussen al 800€ goedkoper is geworden sinds mijn aankoop vorig jaar.
Lijkt mij wel veel waar te zijn voor je geld 🙂 Al zou ik wel de upgrade doen naar een riem idpv ketting.


https://www.canyon.com/nl-be/elektrische-fiets/elektrische-stadsfiets/precede-on/al/precede-on-5/2959.html?dwvar_2959_pv_rahmenfarbe=SR

Precede:ON 5

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Stancke zei:

Ik zie net op de site van Canyon dat mijn fiets ondertussen al 800€ goedkoper is geworden sinds mijn aankoop vorig jaar.
Lijkt mij wel veel waar te zijn voor je geld 🙂 Al zou ik wel de upgrade doen naar een riem idpv ketting.


https://www.canyon.com/nl-be/elektrische-fiets/elektrische-stadsfiets/precede-on/al/precede-on-5/2959.html?dwvar_2959_pv_rahmenfarbe=SR

Precede:ON 5

Wij hebben sinds vorige maand een Commuter 7 met riem, dat bolt leuk zo'n riem! 2 weken na bestelling was onze fiets in promotie. Mailtje gestuurd naar Canyon, aangezien onze fiets nog binnen de retourperiode viel, het prijsverschil van €350 terugbetaald gekregen. 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, walter zei:

Wij hebben sinds vorige maand een Commuter 7 met riem, dat bolt leuk zo'n riem! 2 weken na bestelling was onze fiets in promotie. Mailtje gestuurd naar Canyon, aangezien onze fiets nog binnen de retourperiode viel, het prijsverschil van €350 terugbetaald gekregen. 

Chance! 🙂 

Ik heb zelf de ketting, ondertussen een 700 à 800km mee gereden sinds de aankoop (september 2022).
Mijn vrouw heeft een Gazelle met riem, die dagelijks wordt gebruikt en toch blij dat zij een riem heeft. Echt letterlijk geen onderhoud aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21/7/2023 om 11:01, ir_fuel zei:

 

Je verdeelt voertuigen in volgens de snelheid die ze kunnen en mogen, ongeacht hun aandrijving, en zorgt voor zoveel mogelijk scheiding tussen grote snelheidsverschillen.

bv in de bebouwde kom:

brommers klasse B en speed pedelecs: verhoog de maximum snelheid naar 50km/h. Dan kunnen ze even snel als een auto in de BB kom (en op sommige plaatsen zelfs sneller, wegens al die zone 30's). Plaats in het verkeer? Tussen de auto's en de moto's. Er is dan ook geen enkele reden om rechts tegen de kant te gaan rijden. Dat doet een motorfiets ook niet in de bebouwde kom, nochtans smal genoeg. Vanwaar die 45 ooit gekomen is is me een raadsel, maar die stamt nog van de tijd dat we 60 mochten met de auto in de bebouwde kom gok ik.

brommers klasse A, elektrische fietsen en alle anderen: op een fietspad, als het even kan afgescheiden van de rijweg.

Voetgangers: trottoir.

 

Buiten de bebouwde kom:

Iedereen op het fietspad, behalve auto's en moto's, en als het even kan een apart fietspad voor elke rijrichting. 2-richtings fietspaden zijn levensgevaarlijk aan kruispunten en uitritten. Heb het zelf al mogen ondervinden dat men enkel kijkt in de richting van het "normale" verkeer en men dan over steekt. Als jij dan van de "foute" kant af komt op dat fietspad rijden ze je los overhoop.

Alleen hebben we in België 1 groot probleem: infrastructuur.

 

Heb hier wat verder zo een mooie. Hier hebben ze gewoon in het midden van een steenweg een rotonde aangelegd. 100 meter voor die rotonde begint een fietspad, 100 meter erna stopt het. Dus je zit op de steenweg kilometerslang behalve op een verloren stuk fietspad dat daar gekomen is ... Daar gaat veel volk op rijden.

Je vergeet eventjes dat veel van die SP's niet vlot 45kmh kunnen. Meeste met middenmotor rijden eerder rond de 35 kmh. Om +40kmh te rijden moet je serieus hard aan het trappen zijn. SP's zijn qua elektrische ondersteuning gelimiteerd tot 45kmh, dat wil niet zeggen dat ze dat allemaal met 2 vingers in de neus kunnen. 
Dat wil ook niet zeggen dat elke SP rijder zin heeft om constant overal waar het mag (zone 50) volle bak 45kmh te rijden. Niet te vergeten dat er ook een verschil is van 5kmh tussen maximale SP snelheid en max toegelaten snelheid. Lijkt weinig, is in de praktijk op veel plaatsen gigantisch. 
Plaatsen waar je in zone 50 op de baan moet rijden is dat (zelfs voor SP'ers die 45kmh rijden) naar 't schijnt best onaangenaam omdat auto's dan in hun gat komen kleven omdat ze (terecht) graag 50kmh (en vaak meer) willen rijden. 

Geen makkelijke materie, zoveel is zeker. 
Maar ik vind het wel positief dat we in Vlaanderen de SP meer ruimte proberen geven ipv het volgens jouw logica weg te zetten als 'hetzelfde als een bromfiets klasse B'. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Weer lekker naar het werk aan het fietsen. Net voor verlof platte tuub achteraan. 150 Euro voor buitenband en binnenband.

Gisteren bij het naar huis rijden plots een goeie zwieper achteraan en ik wist hoe laat het was. Nu wel onmiddellijk gestopt. Band liep dus weer leeg achteraan. Terug een nagel...

Ik stond in Dilbeek, dus te voet naar huis was geen optie.

Even nagedacht om terug VAB te bellen, maar dan stond ik er nu nog. Mijn madam is me dan maar komen ophalen.

Efkes geen zin meer nu, moet ik zeggen. Ook al hoort het erbij zeker.

De merde bij zo'n speedpedelec is dat je dat wiel er niet zomaar kan uithalen en daar met een setje lepels je binnenband vervangt. Nu ga ik wel de buitenband niet opnieuw vervangen. 

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid