Sibo Berebrouckx 206 Geplaatst: 30 juli 2024 Geplaatst: 30 juli 2024 2 minuten geleden, Stancke zei: https://trends.knack.be/trends-talk-podcast/ Podcast met de @Jokke_vlo Deze ochtend ook geluisterd. Interessant . Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 30 juli 2024 Geplaatst: 30 juli 2024 12 hours ago, Goesting said: Profetische woorden, zo blijkt: https://tweakers.net/nieuws/224276/e-bikemerk-cowboy-haalt-racegame-offline-na-kritiek-gemeente-amsterdam.html Dus die dachten dat het een goed idee was om een racespel te lanceren waarmee Cowboy fietsers sprints van 500m tegen elkaar kunnen trekken op de openbare weg? Yup, die mannen drinken duidelijk tijdens de werkuren. Wat is het verschil met Strava segmenten? Quote
Goesting 431 Geplaatst: 30 juli 2024 Geplaatst: 30 juli 2024 Omdat je bij Strava je gehaalde tijd vergelijkt met een ander zijn prestatie uit het verleden, en bij Cowbow de race in realtime tegen elkaar is. Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 30 juli 2024 Geplaatst: 30 juli 2024 7 minutes ago, Goesting said: en bij Cowbow de race in realtime tegen elkaar is. Waar haal je dat vandaan? Lijkt me trouwens onmogelijk in de praktijk. Quote
Goesting 431 Geplaatst: 30 juli 2024 Geplaatst: 30 juli 2024 10 minuten geleden, ir_fuel zei: Waar haal je dat vandaan? Zie 2de foto in dit artikel: https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240729_94899906 Is een screenshot van de website van Cowboy (ondertussen is de betreffende pagina offline gehaald). Er stonden ook animaties op van de werking, die dat allemaal zeer duidelijk aantoont dat het over realtime gaat. Het parket heeft ondertussen ook een onderzoek geopend. Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 30 juli 2024 Geplaatst: 30 juli 2024 Dat kan toch nooit werken in de praktijk, tenzij er gigantisch veel volk aan meedoet? Hoe kan je nu matchen met iemand van jouw niveau die net op dat moment ook wil meedoen? Quote
Goesting 431 Geplaatst: 30 juli 2024 Geplaatst: 30 juli 2024 Daar heb je een goed punt, om de community groot genoeg te maken zou het dan merkonafhankelijk moeten zijn (is met niet duidelijk of dat het geval was). Misschien was het een laatste stuiptrekking om zo meer Cowboy fietsen te verkopen en uit de rode cijfers te geraken? Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 30 juli 2024 Geplaatst: 30 juli 2024 23 hours ago, Goesting said: Daar heb je een goed punt, om de community groot genoeg te maken zou het dan merkonafhankelijk moeten zijn (is met niet duidelijk of dat het geval was). Misschien was het een laatste stuiptrekking om zo meer Cowboy fietsen te verkopen en uit de rode cijfers te geraken? Trouwens, wat is het nut van met een ebike die ondersteunt tot max 25km/h te gaan racen? 1 Quote
Hazen 4.005 Geplaatst: 26 augustus 2024 Geplaatst: 26 augustus 2024 Ik ben voor mijn vriendin op zoek naar een nieuwe elektrische fiets. Buiten het feit dat ze geen budget noch wensen kan opgeven is dat geen eenvoudige opdracht. Volgens mij heeft ze liefst van al haar huidige fiets maar dan in het nieuw. Afgelopen zaterdag bij een lokale fietsenboer langs geweest om ze zelf wat te laten snuffelen voordat ik met kritische vragen op de proppen kom. Die fietsenboek liet ons een Giant e-bike zien en qua model stond die haar wel aan. Hij gaf dan aan dat Giant al zijn ontwikkelingen zelf ontwerpt (motor, display, batterij, ...). Dat klinkt enigszins goed als verkoopspraatje maar mij schrikte dat toch wat af. Het display zit bijvoorbeeld volledig geïntegreerd in het stuur. De motor is van eigen ontwerp en de batterij idem. Ik vraag me dus nu af hoe betrouwbaar al die onderdelen zijn alvorens die fiets echt in overweging te nemen. AnyTour E+ (2024) | Giant Bicycles België | Belgique (giant-bicycles.com) Daarnaast plan ik nog wel wat bezoekjes om andere merken te bekijken. Voorlopig heb ik voor haar het volgende in gedachten: 625Wh batterij 75Nm motor Riemaandrijving met naafversnelling (traploos vond ze maar niets) Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 26 augustus 2024 Geplaatst: 26 augustus 2024 Mijn vriendin is toen bij cube uitgekomen. Bosch motor en batterij. Riem aandrijving. Motor in achteras. Verende voorvork en toen ze die kocht was er korting op want model van 2023. Ze heeft er sindsdien al een dikke 6k kms afgelegd en buiten een foute afstelling van de versnellingen (gefixed ondertussen) nul problemen. 1 Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 26 augustus 2024 Geplaatst: 26 augustus 2024 43 minutes ago, gewoon ik said: Mijn vriendin is toen bij cube uitgekomen. Bosch motor en batterij. Riem aandrijving. Motor in achteras. Verende voorvork en toen ze die kocht was er korting op want model van 2023. Ze heeft er sindsdien al een dikke 6k kms afgelegd en buiten een foute afstelling van de versnellingen (gefixed ondertussen) nul problemen. Een motor aan de pedalen rijdt wel beter dan in de achteras. Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 26 augustus 2024 Geplaatst: 26 augustus 2024 48 minutes ago, Hazen said: Ik ben voor mijn vriendin op zoek naar een nieuwe elektrische fiets. Buiten het feit dat ze geen budget noch wensen kan opgeven is dat geen eenvoudige opdracht. Volgens mij heeft ze liefst van al haar huidige fiets maar dan in het nieuw. Afgelopen zaterdag bij een lokale fietsenboer langs geweest om ze zelf wat te laten snuffelen voordat ik met kritische vragen op de proppen kom. Die fietsenboek liet ons een Giant e-bike zien en qua model stond die haar wel aan. Hij gaf dan aan dat Giant al zijn ontwikkelingen zelf ontwerpt (motor, display, batterij, ...). Dat klinkt enigszins goed als verkoopspraatje maar mij schrikte dat toch wat af. Het display zit bijvoorbeeld volledig geïntegreerd in het stuur. De motor is van eigen ontwerp en de batterij idem. Ik vraag me dus nu af hoe betrouwbaar al die onderdelen zijn alvorens die fiets echt in overweging te nemen. AnyTour E+ (2024) | Giant Bicycles België | Belgique (giant-bicycles.com) Daarnaast plan ik nog wel wat bezoekjes om andere merken te bekijken. Voorlopig heb ik voor haar het volgende in gedachten: 625Wh batterij 75Nm motor Riemaandrijving met naafversnelling (traploos vond ze maar niets) Cowboy uiteraard! 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 26 augustus 2024 Geplaatst: 26 augustus 2024 Ik ben wel tevreden met mijn Norta. Enkel denk ik toch die begrenzing er eens uit te halen ze. stoort me mateloos dat ge zo snel tegen die limiter zit...26,x op teller en het is gedaan, hatelijk. Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 26 augustus 2024 Geplaatst: 26 augustus 2024 3 minutes ago, Liquid Li0n said: Ik ben wel tevreden met mijn Norta. Enkel denk ik toch die begrenzing er eens uit te halen ze. stoort me mateloos dat ge zo snel tegen die limiter zit...26,x op teller en het is gedaan, hatelijk. Koop een koersfiets, dan kan je zo hard rijden als je wilt 2 Quote
glennvc 185 Geplaatst: 26 augustus 2024 Geplaatst: 26 augustus 2024 8 minuten geleden, ir_fuel zei: Koop een koersfiets, dan kan je zo hard rijden als je wilt Tot je op een jaagpad fietst. Of een fietsstraat. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 26 augustus 2024 Geplaatst: 26 augustus 2024 11 minuten geleden, glennvc zei: Tot je op een jaagpad fietst. Of een fietsstraat. maar je hebt geen nummerplaat itt een speed pedelec dus ze kunnen je niet tot moeilijker pakken. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 26 augustus 2024 Geplaatst: 26 augustus 2024 5 uren geleden, Liquid Li0n zei: Ik ben wel tevreden met mijn Norta. Enkel denk ik toch die begrenzing er eens uit te halen ze. stoort me mateloos dat ge zo snel tegen die limiter zit...26,x op teller en het is gedaan, hatelijk. Als je het niet kan trappen moet je het ook niet rijden. Meer fietsen, dan heb je daar geen last van Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 26 augustus 2024 Geplaatst: 26 augustus 2024 6 uren geleden, Hazen zei: Ik ben voor mijn vriendin op zoek naar een nieuwe elektrische fiets. Buiten het feit dat ze geen budget noch wensen kan opgeven is dat geen eenvoudige opdracht. Volgens mij heeft ze liefst van al haar huidige fiets maar dan in het nieuw. Afgelopen zaterdag bij een lokale fietsenboer langs geweest om ze zelf wat te laten snuffelen voordat ik met kritische vragen op de proppen kom. Die fietsenboek liet ons een Giant e-bike zien en qua model stond die haar wel aan. Hij gaf dan aan dat Giant al zijn ontwikkelingen zelf ontwerpt (motor, display, batterij, ...). Dat klinkt enigszins goed als verkoopspraatje maar mij schrikte dat toch wat af. Het display zit bijvoorbeeld volledig geïntegreerd in het stuur. De motor is van eigen ontwerp en de batterij idem. Ik vraag me dus nu af hoe betrouwbaar al die onderdelen zijn alvorens die fiets echt in overweging te nemen. AnyTour E+ (2024) | Giant Bicycles België | Belgique (giant-bicycles.com) Daarnaast plan ik nog wel wat bezoekjes om andere merken te bekijken. Voorlopig heb ik voor haar het volgende in gedachten: 625Wh batterij 75Nm motor Riemaandrijving met naafversnelling (traploos vond ze maar niets) Hoeveel km/jaar denkt ze te doen en hoeveel zal ze er effectief na jaar twee nog doen? Quote
Hazen 4.005 Geplaatst: 27 augustus 2024 Geplaatst: 27 augustus 2024 13 uren geleden, Tjeu zei: Hoeveel km/jaar denkt ze te doen en hoeveel zal ze er effectief na jaar twee nog doen? Zal zuiver dienen voor een boodschap + vrije tijd, geen woon-werk verkeer. Quote
Hazen 4.005 Geplaatst: 27 augustus 2024 Geplaatst: 27 augustus 2024 Ik voel de bui hangen van "waarom dan een elektrische fiets en geen gewone". Wij fietsen regelmatig wel eens een langere afstand of gebruiken die fiets als vervanger van de auto voor verplaatsing naar evenementen of familiefeestjes en dan is die ondersteuning wel fijn om niet bezweet aan te komen. 1 Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 27 augustus 2024 Geplaatst: 27 augustus 2024 16 minuten geleden, Hazen zei: Ik voel de bui hangen van "waarom dan een elektrische fiets en geen gewone". Wij fietsen regelmatig wel eens een langere afstand of gebruiken die fiets als vervanger van de auto voor verplaatsing naar evenementen of familiefeestjes en dan is die ondersteuning wel fijn om niet bezweet aan te komen. Was eerder ifv prijs. Voor zo een gebruik zou ik zeker kijken wat de prijs is van een vervangbatterij. Als de fiets niet op vaste tijdstippen gebruikt wordt heb je wel al eens kans dat die te lang volgeladen blijft staan, wat niet goed is voor de batterij. Of net omgekeerd, dat die leegloopt, wat nog slechter is. Het is dan wel fijn dat een andere batterij geen arm en been kost. 1 Quote
Hazen 4.005 Geplaatst: 27 augustus 2024 Geplaatst: 27 augustus 2024 28 minuten geleden, Tjeu zei: Was eerder ifv prijs. Voor zo een gebruik zou ik zeker kijken wat de prijs is van een vervangbatterij. Als de fiets niet op vaste tijdstippen gebruikt wordt heb je wel al eens kans dat die te lang volgeladen blijft staan, wat niet goed is voor de batterij. Of net omgekeerd, dat die leegloopt, wat nog slechter is. Het is dan wel fijn dat een andere batterij geen arm en been kost. Goeie tip, kan ik navragen aan de verkopers van dienst. Thx! Quote
toere 16.927 Geplaatst: 27 augustus 2024 Geplaatst: 27 augustus 2024 1 uur terug, Tjeu zei: Als de fiets niet op vaste tijdstippen gebruikt wordt heb je wel al eens kans dat die te lang volgeladen blijft staan, wat niet goed is voor de batterij. Is dit zo? Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 27 augustus 2024 Geplaatst: 27 augustus 2024 8 minuten geleden, toere zei: Is dit zo? ja, dat geldt voor iedere batterij. Die hou je best tussen de 20 en 80%. https://www.fietsaccu-revisie.nl/klantenservice/fietsaccu-tips-voor-langere-levensduur Quote 5. Voorkom diepteontlading en 'overladen' Het kan geen kwaad om uw accu na gebruik (ongeacht de afgelegde afstand) direct op te laden, maar wij raden het sterk af om de accu permanent aan de oplader te houden. Beter kunt u de accu ontkoppelen wanneer deze (bijna) volledig opgeladen is. Het meest optimale voor de levensduur is als u de accu zo veel mogelijk tussen de 20% en 80% restlading houdt. https://www.bebat.be/nl/blog/lithium-ion-batterijen-opslag-levensduur-en-recycleren Quote Wat kan je zelf doen om de levensduur van lithium-ion batterijen te verlengen? Laad de batterij nooit volledig op en zorg ervoor dat ze niet volledig leeg gaat. Ga niet boven de 90% of onder de 20%. De volledig opgeladen (100%) en volledig lege (0%) toestanden leggen immers meer druk op de batterij. Is niet anders dan bij smartphone, auto, laptop,.... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.