Ga naar inhoud

Het grote elektrische fietsen-topic


3000

Aanbevolen berichten

Ik ben bij Enra verzekerd. Zo'n dingen zijn logischerwijze ook verzekerd. Net zoals de accu.

https://www.enra.be/verzekeringen/enra-e-bike-verzekering/

Keuze: schade door diefstal
Bij de dekking Diefstal is diefstal van uw fiets of e- bike en de gevolgschade na diefstal verzekerd. Ook diefstal van aan de fiets of e-bike bevestigde onderdelen en accessoires is verzekerd.

 

AFSCHRIJVING OP DE ACCU EN VRIJSTELLING

Afschrijving accu bij de Optimaal of Connected dekking

Bij diefstal van de accu, of schade aan de accu geldt een afschrijving van 0,75% per maand.

Vrijstelling bij de Optimaal of Connected dekking

Bij de diefstal van uw hele fiets geldt er geen vrijstelling. Bij de omniumdekking geldt een vrijstelling van € 35 per schade.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Fred zei:

Goh populair. Zie jij die dingen veel rijden? Ik alvast niet.

Voor mijn gevoel is dat wel een populair merk, ja :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had weet van 1 dealer in de directe omgeving maar die heeft ze ook niet meer in zijn aanbod zie ik en doet nu enkel nog Klever. Zal een groter succes worden alleszins 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14/11/2023 om 12:54, Stancke zei:

Goed om te horen dat ze hun werk doen zoals het hoort!
 

image.png.d14cb9a7fa58d5fe49e69da723e64c66.png

Te onnozel voor woorden toch dit... Ge zijt er vet mee dat de camera's werken. Dat ze nog zo'n reactie durven neertypen zonder rood komen is zo mogelijks nog erger

aangepast door -Fred-
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, -Fred- zei:

Te onnozel voor woorden toch dit... Ge zijt er vet mee dat de camera's werken. Dat ze nog zo'n reactie durven neertypen zonder rood komen is zo mogelijks nog erger

We hebben het PV ontvangen in onze brievenbus, wij kunnen ons opgeven als benadeelde. Gaan we doen en wie weet krijgen we binnen enkele jaren de gemaakte kosten terug...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

@manneke heb nog nooit van dat merk gehoord. Koop je niet beter een gekender merk? Lijkt mij ook serieus aan de prijs, of is dat een speedbike misschien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, Stancke zei:

@manneke heb nog nooit van dat merk gehoord. Koop je niet beter een gekender merk? Lijkt mij ook serieus aan de prijs, of is dat een speedbike misschien?

Dat was ook mn gedacht. De velomaker rijdt zelf met een en zei dat het een degelijk merk is, dat high end materialen gebruikt. Ze gebruiken dezelfde onderdelen als andere merken (motor van Bosch,…)  Er komt binnenkort een nieuw model uit en ik zou deze met een serieuze korting kunnen kopen (leasen via het werk)…

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, manneke zei:

Dat was ook mn gedacht. De velomaker rijdt zelf met een en zei dat het een degelijk merk is, dat high end materialen gebruikt. Ze gebruiken dezelfde onderdelen als andere merken (motor van Bosch,…)  Er komt binnenkort een nieuw model uit en ik zou deze met een serieuze korting kunnen kopen (leasen via het werk)…

Anderzijds, toch al wat vodden gehad met Bosch op de e-bike van mijn vriendin. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat moet een mens dan nog kopen…. De velomaker ken ik wel redelijk goed. We hebben daar al fietsen gekocht en is een goeie gast. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, manneke zei:

Wat moet een mens dan nog kopen…. De velomaker ken ik wel redelijk goed. We hebben daar al fietsen gekocht en is een goeie gast. 

Niet onbelangrijk dat laatste....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijd al 2 jaar rond met een 2de hands Riesse en Muller. Fiets zelf is van 2019. 
Had toen al 17.000 km en nu staan er bijna 30.000 op. Tot een week terug moest ik elke dag 40 km doen. 

Voorwaarde waren toen: Riem en niet ingebouwde Bosch batterij mits deze pak goedkoper zijn om te vervangen. 
Die bij de fiets kwam was versleten maar voor 200 euro toen een goede gevonden die nu nog goed werkt. 
Na een jaar wel foutmeldingen en bleek dat het tandwiel versleten was. Toen nieuwe tandwielen en riem gemonteerd, was aan onderdelen 400 euro.
Toen ook iets andere tandwielen geplaatst dat ik iets zwaarder trap maar wel sneller kan gaan. Nu deze stoppen bij 43 en dat is oke. 

Op zich wel tevreden van de fiets. Achterste band moet ik wel om de 2 weken opblazen, zit dus klein fitje in en vorige week gezien dat er een spaak is gebroken. 
Dus deze keer ga ik die toch eens binnen doen. Ook al heb ik hem niet echt meer nodig, kga die voorlopig toch nog bijhouden. 
 

IMG_0168(1).thumb.jpeg.69c4b978f75c906aba604c683501168f.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, manneke zei:

Wat moet een mens dan nog kopen…. De velomaker ken ik wel redelijk goed. We hebben daar al fietsen gekocht en is een goeie gast. 

https://www.gazellebikes.com/nl-be/ultimate-speed-380#pim_itemcolorcodeonergb=128%2C137%2C145&pim_itemgenderframe=Hoog&color=color-industry-grey&frame=frame-high

Zoiets? Wijzelf ook beide een Bosch motor en nog nooit miserie mee gehad, dus ja, wat moet je dan inderdaad nog kopen?
Denk dat je met je Gazelle meer verdeelpunten hebt, dan met een Wanderer die je enkel bij myBike kan kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mijn Stromer ST2 die ik in september in ontvangst nam gaf vanochtend na een goeie 900km een foutcode. Probleem met de CANBUS, zegt de fietsenmaker. "Grootste miserie die je kan hebben", zegt de mechanieker. Dat klinkt alvast hoopvol :D 

Ik had gehoopt dat de verhalen klopten dat de recentere stromers minder kinderziektes en QC issues hadden. Voorlopig niet overtuigd. 
Nog een geluk dat ik hier nog een andere fiets heb staan met kinderstoel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel tevreden van Specialized hier, gebruiken Brose motoren (Duits merk), veel stiller dan Bosch en nog nooit vodden mee gehad.

Stromer vind ik way overpriced eerlijk gezegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Fr79 zei:

Heel tevreden van Specialized hier, gebruiken Brose motoren (Duits merk), veel stiller dan Bosch en nog nooit vodden mee gehad.

Stromer vind ik way overpriced eerlijk gezegd.

Je hebt er zelf eentje of eentje gehad of baseer je u op wat anderen zeggen? 😉 Ik heb er zelf eentje en wordt door weer en wind gebruikt. 12km in anderhalf jaar en nog nul vodden gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Fred zei:

Je hebt er zelf eentje of eentje gehad of baseer je u op wat anderen zeggen? 😉 Ik heb er zelf eentje en wordt door weer en wind gebruikt. 12km in anderhalf jaar en nog nul vodden gehad.

Tja, 12 km is natuurlijk niet veel hé. 😛

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Fred zei:

Je hebt er zelf eentje of eentje gehad of baseer je u op wat anderen zeggen? 😉 Ik heb er zelf eentje en wordt door weer en wind gebruikt. 12km in anderhalf jaar en nog nul vodden gehad.

Specialized rij ik al sinds 2019 mee

Ken ook verschillende Stromer rijders en er zijn er meer mèt vodden dan zonder = feit.

Dat Stromer overpriced is = mening. Staat iedereen uiteraard vrij om daar al dan niet akkoord mee te gaan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Fr79 zei:

Specialized rij ik al sinds 2019 mee

Ken ook verschillende Stromer rijders en er zijn er meer mèt vodden dan zonder = feit.

Dat Stromer overpriced is = mening. Staat iedereen uiteraard vrij om daar al dan niet akkoord mee te gaan.

 

Tuurlijk elk zijn mening. Heb daar ook helemaal geen probleem mee. Ik zou nooit van mijn leven een Specialized speedpedelec kopen moesten ze deze nog in het gamma hebben. Werd me zelfs afgeraden door mijn dealer. Maar ik vrees dat je er wat geluk moet mee hebben. Is met auto's ook zo maar bij die dingen nog net iets meer vrees ik 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou nooit met mijn eigen centen een Stromer gekocht hebben. Zeker niet gezien de twijfelachtige betrouwbaarheidsreputatie. 
Is nu fietsleasing via mijn werk. Was ook een stockopruimingskorting op de ST2 met Sturmey Archer vitessen (ze werken enkel nog met pinion), waardoor die met riem en grootste batterij in mijn budget paste. 

Looptijd is 4 jaar, met garantie over hele looptijd. 
Vooral het gedoe om die fiets bij de hersteller te krijgen en terug op te halen is iets waar ik tegenop kijk. 
Hebben pechverhelping, maar lees in kleine lettertjes dat enkel eerste tussenkomst gratis is. 

Soit, zien wel. Best case vervangen ze het kapotte onderdeel met eentje dat robuuster is uitgevoerd. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid