Ga naar inhoud

Mercedes S klasse 2021


D Squaloid

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden, BMWMB zei:

Waarom heb je niet voor de EQS gekozen?

Omdat ik persoonlijk een S-klasse mooier vind en ik wil ook geen EV. Ik rij regelmatig grote afstanden voor mijn werk en ik wil absoluut geen extra stress als ik onderweg ben. Ook binnenin vind ik de afwerking van een S net iets hoogstaander dan die van de EQS.

aangepast door Elwood
  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Elwood zei:

Omdat ik persoonlijk een S-klasse mooier vind en ik wil ook geen EV. Ik rij regelmatig grote afstanden voor mijn werk en ik wil absoluut geen extra stress als ik onderweg ben. Ook binnenin vind ik de afwerking van een S net iets hoogstaander dan die van de EQS.

Allemaal juiste argumenten, en ik ben blij ze te lezen van iemand die de keuze had. De EQS is gewoon geen mooie auto zoals de S-klasse dat wel is, en zoals je inderdaad aanhaalt is de binnenafwerking van de EQS, en dan vooral het materialengebruik, bijlange niet het niveau van de S-klasse. Met zo'n lelijkere EQS is het dan natuurlijk nog moeilijker om mensen te overtuigen om elektrisch te gaan rijden.

Een begrijpelijke keuze dus.  

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Elwood zei:

Ja 6 cilinder M257 die 500 Nm en 367pk levert en de elektromotor 150pk en 480Nm. Systeemvermogen 510pk en 750Nm volgens de boekjes…

Die zescilinder is echt wel een dikke motor. Meerdere keren in de S450 gehad. Het stelt het bestaan van de V8 in vraag.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, BMWMB zei:

Allemaal juiste argumenten, en ik ben blij ze te lezen van iemand die de keuze had. De EQS is gewoon geen mooie auto zoals de S-klasse dat wel is, en zoals je inderdaad aanhaalt is de binnenafwerking van de EQS, en dan vooral het materialengebruik, bijlange niet het niveau van de S-klasse. Met zo'n lelijkere EQS is het dan natuurlijk nog moeilijker om mensen te overtuigen om elektrisch te gaan rijden.

Een begrijpelijke keuze dus.  

En waarom zou je die keuze niet hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, BMWMB zei:

Zeg ik dat?

Wel, je zegt “van iemand die de keuze had”. Klonk een beetje als “d’r zijn er die de keuze niet hebben en een EQS moeten kopen” (wat een straf) :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, BMWMB zei:

Neen, Ik bedoel dat er iemand is  die het budget heeft voor zo’n dure auto.

@The Swede, je bent een zeurpiet!

Ik heb u wel door. Maar de eerste keer dat ik het las had ik het omgekeerd begrepen. :P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
13 minuten geleden, William Blake zei:

content van?

Ja absoluut… voor iemand zoals ik die  extra geluidsisolatie in een Lotus “luxe” noemt is dit een heel aparte ervaring. Vandaag moest ik met de Yaris naar Rotterdam en op het einde van de rit miste ik mijn salon op wielen al… Ik denk dat ik oud word… 😀

aangepast door Elwood
  • Vind ik leuk 3
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je veel bolt is het echt de perfecte wagen. Beweeglijk, comfortabel, rijdt als ne velo, je wordt er nooit moe in, ... en het kan verdomd snel zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24/12/2021 om 11:32, Elwood zei:

Bedankt ik ben echt benieuwd hoe dit gaat rijden. Het is bij wijze van spreken mijn eerste auto waar een echte vering inzit... 😀

Jammer dat je enkel 19 inch velgen kunt nemen indien je de 10° sturende achteras wil. 

Hier nochtans een S450 gespecced met 20” en 10-graden achterwielsturing. Op een 580e is dat niet mogelijk?

9A0F2AF8-BBAA-4D23-B8E2-8D3D2CDCE398.png

CF17D9FC-1E2B-4348-8EBE-682EE343FBE9.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

op de PHEV zijn er idd beperkingen qua velg / achterasbesturing

prestaties staan nog een stuk boven de 450 naar mijn gevoel, zeker boven de 100 km/u, zo effortless

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Lefty zei:

Fantastisch apparaat, congrats!

Bedankt. Wat ik tot nu toe het fijnste vind aan de hele auto is de head up display. De augmented reality versie is echt geweldig. Vroeger miste ik al eens op een rond punt of zo maar nu is dat bijna onmogelijk geworden vermits er gewoon een blauwe pijl op de baan wordt geprojecteerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid