Ga naar inhoud

Mercedes S klasse 2021


D Squaloid

Aanbevolen berichten

Ik heb het woord 'sportief' nergens gebruikt. Het gaat mij over het gemak en de vlotheid van een elektrische aandrijflijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, William Blake zei:

S500 is totaal niet sloom, maar smooth

is trouwens ook mild-hybrid, ISG geeft een leuke 250 Nm on top… 

curieus naar de S580e

dat gezegd zijnde, 400d is perfect 

En waarom is zo'n dikke diesel leuk? Ik herhaal mijn eigen woorden destijds bij mijn 530d... de 'duw in de rug' is plezant bij zo'n dikke koppelrijke diesel. Een EV is wat dat betreft nog heel veel beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, BMWMB zei:

Ik heb het woord 'sportief' nergens gebruikt. Het gaat mij over het gemak en de vlotheid van een elektrische aandrijflijn.

Ik denk ECHT dat je met mij eens mee moet rijden :D 

Op zich, hoewel die discussie steeds in een rondje draait, vind ik het leuk die tegenstellingen. Vergeet ook niet dat jij de gigantische luxe hebt om te kiezen tussen een sportwagen, een Range Rover en een EV.

Als je die Range en EV wil combineren, als daily, dan is een hybride sowieso de beste keuze. Het enige dat ik echt moeilijk kan begrijpen bij een EV is het "rijplezier". Als er nu iets is dat ik totaal maar dan ook totaal afwezig vond, is het dat. En qua reizen is die range anxiety echt iets waar ik zot zou van worden. "Shit binnen x tijd moet ik aan de kant, maar eerst nog file daar naar toe en dan weer eens tijd verschijten", zo zou ik absoluut zeker achter mijn stuur zitten.

Met een moderne hybride kan je je korte werkverplaatsingen trouwens overwegend elektrisch doen. Heb je veel power nodig helpt Mr Dino je even, en bij lange afstand geen stress, dan kan Mr Dino vol aan de bak. Voor mijn part mogen ze de verplaatsingen binnen de stad op termijn vol EV maken. Maar goed dat is hier het Mercedes S topic zeker? :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jokke_vlo zei:

Mr Dino je even, en bij lange afstand geen stress, dan kan Mr Dino vol aan de bak. Voor mijn part mogen ze de verplaatsingen binnen de stad op termijn vol EV maken. Maar goed dat is hier het Mercedes S topic zeker? :D 

https://en.wikipedia.org/wiki/Alfredo_Ferrari draait zich om in zijn graf

:)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Ik denk ECHT dat je met mij eens mee moet rijden :D 

Op zich, hoewel die discussie steeds in een rondje draait, vind ik het leuk die tegenstellingen. Vergeet ook niet dat jij de gigantische luxe hebt om te kiezen tussen een sportwagen, een Range Rover en een EV.

Als je die Range en EV wil combineren, als daily, dan is een hybride sowieso de beste keuze. Het enige dat ik echt moeilijk kan begrijpen bij een EV is het "rijplezier". Als er nu iets is dat ik totaal maar dan ook totaal afwezig vond, is het dat. En qua reizen is die range anxiety echt iets waar ik zot zou van worden. "Shit binnen x tijd moet ik aan de kant, maar eerst nog file daar naar toe en dan weer eens tijd verschijten", zo zou ik absoluut zeker achter mijn stuur zitten.

Met een moderne hybride kan je je korte werkverplaatsingen trouwens overwegend elektrisch doen. Heb je veel power nodig helpt Mr Dino je even, en bij lange afstand geen stress, dan kan Mr Dino vol aan de bak. Voor mijn part mogen ze de verplaatsingen binnen de stad op termijn vol EV maken. Maar goed dat is hier het Mercedes S topic zeker? :D 

Ik weet ook wel dat je met een Aston Martin met 700pk snel en vlot kan rijden, maar het is anders. Een EV heeft z'n eigen karakter, wat u duidelijk niet bevalt, en mij wel.

Op vakantie met de Tesla was supercomfortabel. Sowieso stop ik om de 300km, en met vrouw en kinderen erbij hebben we we elke stop gecombineerd met iets eten/drinken. Ik weet dat je langer onderweg bent, maar je komt ook veel relaxter aan op je bestemming. en 'shit, binnen x tijd moet ik aan de kant' is ook zever, want ik kan vlot 400km rijden tussen mijn stopplaatsen, en om de max. 50km heb je superchargers die de auto kent, en op voorhand aangeeft. No stress at all. En dan heb ik zelfs geen gebruik gemaakt van de vele Ionity-laders die er bij elk tankstation staan. Ik ben gewoon iemand die alles wat 'm doet steeds graag en goed voorbereid, en dat was ook zo met mijn reis naar Zuid-Frankrijk, en dat is dan ook perfect gegaan. Mijn vrouw was op voorhand ook wat onzeker, maar na de eerste laadbeurt in Valenciennes zag ze ook dat het perfect gaat.

Hybride is inderdaad voor mensen die bang hebben om volledig elektrisch te rijden, of die geen zin hebben om wat te plannen/organiseren. 

Deze S had gewoon een elektrische variant moeten gehad hebben ipv dat lelijk EQS ding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yup EQS staat qua afwerking een stuk boven Tesla, maar de buitenkant is echt een gemiste kans. Niet te begrijpen dat designers denken dat de kopers daar niet gaan over vallen. Ik zou niet graag weten hoeveel auto's hun dat kost........ Audi snapt dat veel beter bv. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kost hun geen enkele auto, want een S-klasse rijder zal terug een S-klasse kopen. En dat is net wat ze willen, nog zoveel en zo lang als mogelijk benzines en diesels verkopen, want dat brengt op, en dat houdt hun dealernetwerk aan de gang omdat het meer onderhoud nodig heeft dan een EV.

En dat een EQS beter afgewerkt is dan een Tesla Model S is maar te hopen, want hij kost ruim 50% meer, en qua software komen ze nog niet in de buurt. Dat geven ze dan ook zelf toe bij Mercedes, en ook bij andere Duitse merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt hier zeer vaak nogal 'licht' over designkeuzes gegaan. Alsof een autodesigner geen idee heeft waar hij mee bezig is en zomaar op z'n eentje keuzes kan/mag maken.

Of 't nu Mercedes, Audi of wie dan ook is, daar worden onnoemelijk veel mensen voor geraadpleegd, intern en extern. Bestaande klanten, ex-klanten, prospects, interne designers, RvB's, ingenieurs, enz...

Alsof - in 't geval nu van de EQS - Mercedes er totaal niet bij zou stilstaan wat wel en niet verkoopt. Denk dat jullie allemaal goed genoeg beseffen wat een miljardeninvestering een nieuw model met zich meebrengt, daar worden weloverwegen keuzes bij gemaakt he. 

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, BMWMB zei:

Dat kost hun geen enkele auto, want een S-klasse rijder zal terug een S-klasse kopen. En dat is net wat ze willen, nog zoveel en zo lang als mogelijk benzines en diesels verkopen, want dat brengt op, en dat houdt hun dealernetwerk aan de gang omdat het meer onderhoud nodig heeft dan een EV.

En dat een EQS beter afgewerkt is dan een Tesla Model S is maar te hopen, want hij kost ruim 50% meer, en qua software komen ze nog niet in de buurt.

Tjongejonge die plaat blijft lang hangen.

Ff reality check. EV rijden is op 3 plaatsen in de wereld 'a thing'. Europa, China en California. En voor de rest van de wereld is er enkel naft en diesel.

  • Vind ik leuk 4
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk ik niet? Mocht ik in de running zijn voor een EV zou ik los deze auto kiezen mocht het exterieur niet zo lelijk zijn. En dat meen ik. Neem nu ook de GLE AMG of GLE hybrid. Mocht die zo mooi zijn als de X5 zou ik die ook durven overwegen. Het oog wil ook wat, daar ben ik van overtuigd. En dat heeft impact. Trouwens als, toch wel, een boontje voor Porsche hebbende zou ik ook de Audi GT boven de Taycan kiezen. No doubt. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Jokke_vlo zei:

Denk ik niet? Mocht ik in de running zijn voor een EV zou ik los deze auto kiezen mocht het exterieur niet zo lelijk zijn. En dat meen ik. Neem nu ook de GLE AMG of GLE hybrid. Mocht die zo mooi zijn als de X5 zou ik die ook durven overwegen. Het oog wil ook wat, daar ben ik van overtuigd. En dat heeft impact. Trouwens als, toch wel, een boontje voor Porsche hebbende zou ik ook de Audi GT boven de Taycan kiezen. No doubt. 

 

Jij. Da's mooi. Maar jij bent enkel jij. :) Er worden niet enkel wagens voor jou gemaakt, maar ook voor anderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Tommie zei:

Jij. Da's mooi. Maar jij bent enkel jij. :) Er worden niet enkel wagens voor jou gemaakt, maar ook voor anderen.

Tommie, ik ben naar de voorstelling geweest van de EQS, en daar waren heel wat S-klasse eigenaars aanwezig. Bijna niemand vond de EQS mooi, dus gingen ze tekenen voor een S580e... 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, BMWMB zei:

Tommie, ik ben naar de voorstelling geweest van de EQS, en daar waren heel wat S-klasse eigenaars aanwezig. Bijna niemand vond de EQS mooi, dus gingen ze tekenen voor een S580e... 

Prachtig. Mogelijks blijf je denken - foutief - dat de EQS gemaakt is voor reeds bestaande S-Klasserijders? But maybe it isn't. 

Ik blijf nu even specifiek bij Mercedes hangen, omdat er anders vaak wordt gedacht dat ik enkel 't voor BMW zou opnemen. ;) Maar de iX - ook iets waar designmatig over wordt gediscussieerd - wordt vooral gekocht door niet-BMWrijders.

Conquest!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel is de verhouding verkoop iX/X5 45e?

En de EQS niet voor S-klasse rijders? voor wie dan wel? Groot, chique afgewerkt, en supercomfortabel... klinkt bij mij als een S-klasse. Hij is ook even groot en even duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Tommie zei:

Er wordt hier zeer vaak nogal 'licht' over designkeuzes gegaan. Alsof een autodesigner geen idee heeft waar hij mee bezig is en zomaar op z'n eentje keuzes kan/mag maken.

Of 't nu Mercedes, Audi of wie dan ook is, daar worden onnoemelijk veel mensen voor geraadpleegd, intern en extern. Bestaande klanten, ex-klanten, prospects, interne designers, RvB's, ingenieurs, enz...

Alsof - in 't geval nu van de EQS - Mercedes er totaal niet bij zou stilstaan wat wel en niet verkoopt. Denk dat jullie allemaal goed genoeg beseffen wat een miljardeninvestering een nieuw model met zich meebrengt, daar worden weloverwegen keuzes bij gemaakt he. 

Ik kan daar maar drie dingen op zeggen. Vanuit mijn leefwereld, en die is daarom niet dezelfde.

1. Ik zie bij de fiets dezelfde insteek en kan u zeggen dat looks enorm van belang zijn en daar ook effectief over gesproken wordt. Er was zo bij Scott een designlanguage voor een type fiets, waar de helft van het  verkoopteam zei dat de functionaliteit en reden van het waarom nooit zullen aanvaard worden door de eindklant. Het wordt in 2024 afgevoerd om die reden. Spijtig dat een bepaalde "groep" dat gewoon anders beslist met de woorden: jullie vertegenwoordigen de smaak van vandaag, niet die van morgen. Die kennen wij.......... niet dus. 

2. De leefwereld (net als bij politiek) tussen designers, bepaalde influencers rond je firma en de eindklant kan enorm verschillen. Het begint wanneer je het buikgevoel uitschakelt. Ik zie dat jammer genoeg te veel. Er zijn trouwens voorbeelden genoeg van grote firma's die complete misbaksels hebben gebouwd. 

3. De mutiplia is ook ooit gemaakt door designers en onderzocht bij doelpubliek. Ik ben het niet echt eens met je "weloverwogen keuzes". Zelfs binnen zo een grote bedrijven zijn er decision makers die foute inschattingen maken en er vanuit gaan dat mensen wel zullen accepteren. Dat is ook deels zo, maar niet altijd. Neem de nieuwe 3 en 4 reeks, ik vind die front echt niet om aan te zien. Maar blijkbaar heeft het weinig impact op verkoop (al hoor ik tegenstrijdige berichten). Het is een beetje zoals in de politiek. Politiekers DENKEN te veel dat ze het volk begrijpen en vertegenwoordigen en nemen beslissingen omdat ze denken dat het zo is vanuit een eigen leefwereld waar dan nog een pak ja knikkers bij zitten. Nee ik ben het maar deels eens met je mening, en ben vrij zeker dat beslissingen en knopen worden doorgehakt ZONDER echt het gevoel van mensen te kennen. Ben daar diep van binnen zelfs 100% zeker van. 

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, BMWMB zei:

Dus, moest er een elektrische S-klasse zijn met de actieradius van de EQS, dan zou je deze kopen?

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik het totaal niet weet atm. Mijn Panamera is (al een jaar) afgeschreven en ik kijk dan ook al een jaar rond, doe testritten, maar ik vind icm de fiscale restricties echt niets dat me van dienst kan zijn ! Het geld ligt klaar, de tijd is rijp, maar mijn gedachten absoluut niet. 

Stel, STEL, nu dat de EQS looks mocht hebben die hetelfde oproepen als de Audi GT, dan zou het een close call zijn. Alleen het probleem afstand  (en dat is een puur technisch gerichte comfort overweging) en het feit dat ELKE EV emotieloos aanvoelt een rem zijn. 

De waarheid is dat geen Dino, noch EV me op dit ogenblik kan overtuigen om 150k te leggen met volle goesting en uitkijken naar het aankomende genot van de nieuwe wagen. 

1 wagen was er kortbij en daarvoor had ik de problematiek "fiscaliteit" zelfs eventueel opzijgeschoven. En die is afgevallen vanwege een "design" probleem (vanuit mijn oogpunt). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er worden hier wel 2 dingen door mekaar gehaald. Enerzijds David die maar blijft denken dat merken diesel en naft maken 'omdat dat veel geld opbrengt'. Wel, ten eerste herhaal ik mijn post uit 't iX3 topic: we're in the money making business. Ik vermoed dat David dan containers maakt voor de schoon ogen van zijn klanten en niet hun geld. ;) Ten tweede herhaal ik mijn post van hierboven: EV is echt nog niet een wereldwijd fenomeen. En voor die andere 50% van de wereld moeten we ook wagens maken. En nee, dat zijn geen Volvo's daar dus die kunnen stoppen daarmee. Maar BMW, Benz, etc... nu eenmaal niet. Er is een markt, dus we leveren.

Anderzijds Johan, die uiteraard een terechte vergelijking maakt vanuit z'n eigen wereld. Maar niet elke sector is identiek. Ik ga hier ook helemaal niet lopen beweren dat élke automotive keuze ooit een schot in de roos is geweest, dat zegt toch niemand? Toch wordt er vaak enkel maar naar de eigen haard gekeken: ik vind 't niet, dus 't is niet mooi. Punt. En 't zal niet verkopen. Maar zo simpel zit 't - gelukkig - niet in mekaar. Je hoort mixed signals over de 4 Reeks? Die zijn er niet, want 't is een succes. :) 

PS. Fiat Multipla, really? :D 

In elk geval is 't in beide richtingen koffiedik kijken. Time will tell. 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd naar je ervaring met de S580E… ik geloof er wel in en ben dan ook maar in het diepe gesprongen… Soms moet je je buikgevoel volgen.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, BMWMB zei:

Hoeveel is de verhouding verkoop iX/X5 45e?

Een vergelijking die we niet kunnen maken. Enkel en alleen omdat het verschillende wagens zijn. Het gegeven 'range anxiety' speelt een te grote rol in dit vergelijk. En 't feit dat de X5 ook effectief kan bekeken en bereden worden, voor de iX is dat pas in november.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tommie, jij moet politieker worden, want die zijn ook kampioen in lange antwoorden te geven, en uiteindelijk de vraag toch niet te hebben beantwoord. 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, BMWMB zei:

Tommie, jij moet politieker worden, want die zijn ook kampioen in lange antwoorden te geven, en uiteindelijk de vraag toch niet te hebben beantwoord. 😄

Nee, ik denk niet in zwart/wit zoals jij vaak doet. ;) Voor veel dingen zijn er geen simpele antwoorden, hoe graag jij dat ook zou willen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, BMWMB zei:

Het is net in druk verkeer dat je er zoveel plezier van hebt. Je kan veel gemakkelijker en veiliger inhalen, als een weg van 2 naar 1 vak gaat kan je gemakkelijker hernemen om nog snel die trage vrachtwagens voorbij te geraken, of op snelwegen nog snel even wat auto's inhalen om in te voegen, of een druk kruispunt oversteken, of aan een rond punt snel invoegen... Al zoveel situaties meegemaakt dat die zeer directe instant power zo plezant is. Als je bij een andere auto zo'n situatie hebt, en je drukt de gas in, dan duurt het effe vooraleer 'm reageert, en dikwijls moet 'm dan ook nog eens terugschakelen. In die tijd ben ik al meerdere autolengtes weg...

En idd, soms moet je in een treintje rijden, en dan kan dat in alle stilte en comfort met een EV.

Je moet echt eens een paar weken met zo'n pittige EV rijden om te begrijpen wat ik bedoel. En als je dat eenmaal gewoon bent, is het moeilijk om een stap terug te doen.

Beetje berekend risico pakken, zegt'em, door nog vlug ergens voor/tussen te willen schieten

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid