Ga naar inhoud

Mercedes S klasse 2021


D Squaloid

Aanbevolen berichten

47 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Ik kan daar maar drie dingen op zeggen. Vanuit mijn leefwereld, en die is daarom niet dezelfde.

1. Ik zie bij de fiets dezelfde insteek en kan u zeggen dat looks enorm van belang zijn en daar ook effectief over gesproken wordt. Er was zo bij Scott een designlanguage voor een type fiets, waar de helft van het  verkoopteam zei dat de functionaliteit en reden van het waarom nooit zullen aanvaard worden door de eindklant. Het wordt in 2024 afgevoerd om die reden. Spijtig dat een bepaalde "groep" dat gewoon anders beslist met de woorden: jullie vertegenwoordigen de smaak van vandaag, niet die van morgen. Die kennen wij.......... niet dus. 

2. De leefwereld (net als bij politiek) tussen designers, bepaalde influencers rond je firma en de eindklant kan enorm verschillen. Het begint wanneer je het buikgevoel uitschakelt. Ik zie dat jammer genoeg te veel. Er zijn trouwens voorbeelden genoeg van grote firma's die complete misbaksels hebben gebouwd. 

3. De mutiplia is ook ooit gemaakt door designers en onderzocht bij doelpubliek. Ik ben het niet echt eens met je "weloverwogen keuzes". Zelfs binnen zo een grote bedrijven zijn er decision makers die foute inschattingen maken en er vanuit gaan dat mensen wel zullen accepteren. Dat is ook deels zo, maar niet altijd. Neem de nieuwe 3 en 4 reeks, ik vind die front echt niet om aan te zien. Maar blijkbaar heeft het weinig impact op verkoop (al hoor ik tegenstrijdige berichten). Het is een beetje zoals in de politiek. Politiekers DENKEN te veel dat ze het volk begrijpen en vertegenwoordigen en nemen beslissingen omdat ze denken dat het zo is vanuit een eigen leefwereld waar dan nog een pak ja knikkers bij zitten. Nee ik ben het maar deels eens met je mening, en ben vrij zeker dat beslissingen en knopen worden doorgehakt ZONDER echt het gevoel van mensen te kennen. Ben daar diep van binnen zelfs 100% zeker van. 

In het thuisland waren die Multipla's wel heel populair.  Zelfs nu nog rijden er daar nog behoorlijk veel van rond

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Tommie zei:

Nee, ik denk niet in zwart/wit zoals jij vaak doet. ;) Voor veel dingen zijn er geen simpele antwoorden, hoe graag jij dat ook zou willen. 

We zullen wachten tot januari, en dan zullen we de vraag opnieuw stellen, want dan staat de iX wel in de showroom.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook dat je af moet van het idee dat MB de EQS express wat controversieler maakt qua uiterlijk zodat mensen nog een nafte/diesel S Klasse kopen. 

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Tommie zei:

Er worden hier wel 2 dingen door mekaar gehaald. Enerzijds David die maar blijft denken dat merken diesel en naft maken 'omdat dat veel geld opbrengt'. Wel, ten eerste herhaal ik mijn post uit 't iX3 topic: we're in the money making business. Ik vermoed dat David dan containers maakt voor de schoon ogen van zijn klanten en niet hun geld. ;) Ten tweede herhaal ik mijn post van hierboven: EV is echt nog niet een wereldwijd fenomeen. En voor die andere 50% van de wereld moeten we ook wagens maken. En nee, dat zijn geen Volvo's daar dus die kunnen stoppen daarmee. Maar BMW, Benz, etc... nu eenmaal niet. Er is een markt, dus we leveren.

Anderzijds Johan, die uiteraard een terechte vergelijking maakt vanuit z'n eigen wereld. Maar niet elke sector is identiek. Ik ga hier ook helemaal niet lopen beweren dat élke automotive keuze ooit een schot in de roos is geweest, dat zegt toch niemand? Toch wordt er vaak enkel maar naar de eigen haard gekeken: ik vind 't niet, dus 't is niet mooi. Punt. En 't zal niet verkopen. Maar zo simpel zit 't - gelukkig - niet in mekaar. Je hoort mixed signals over de 4 Reeks? Die zijn er niet, want 't is een succes. :) 

PS. Fiat Multipla, really? :D 

In elk geval is 't in beide richtingen koffiedik kijken. Time will tell. 

 

Ok ik respecteer je mening..................................... Maar ik kan me nu eens echt niet inbeelden dat de EQS gezien wordt als een mooie auto en dat is niet vanuit eigen haard. Natuurlijk wil je de beste CX en de beste binnenafwerking waarbij je bepaalde keuzes maakt (zie ook beperkte hoofdruimte achterin). Een EV koper en Dino koper hebben nu toch niet echt zo een groot verschil in design gevoel? Of wel? 

Ik zie op mijn facebook foto's van de EQS ook alleen maar negatieve opmerkingen over het uiterlijk.......... ook van EV kopers. David is trouwens een EV koper en dus potentiële koper en knapt ook af op het design. Hij moet zelf antwoorden maar mogelijk is het trouwens DE reden waarom hij deze niet koopt. Voor de rest overstijgt deze auto toch echt wel Tesla qua comfort en invulling van wat een top EV moet zijn. Kan naast die reacties, die van David en de mijne alleen maar vaststellen dat het design echt wel een puntje is dat tot minder verkoop leidt. Of laat het me anders stellen, het potentieel niet ten volle kan benutten. 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, BMWMB zei:

Terug on topic.

Voor mij een donkergroene, met die dikke 21'ers, en een beige interieur.

spacer.png

spacer.png

Machtig mooi!

Dat groen ben ik niet zo wild van… 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tommie zei:

Er worden hier wel 2 dingen door mekaar gehaald. Enerzijds David die maar blijft denken dat merken diesel en naft maken 'omdat dat veel geld opbrengt'. Wel, ten eerste herhaal ik mijn post uit 't iX3 topic: we're in the money making business. Ik vermoed dat David dan containers maakt voor de schoon ogen van zijn klanten en niet hun geld. ;) Ten tweede herhaal ik mijn post van hierboven: EV is echt nog niet een wereldwijd fenomeen. En voor die andere 50% van de wereld moeten we ook wagens maken. En nee, dat zijn geen Volvo's daar dus die kunnen stoppen daarmee. Maar BMW, Benz, etc... nu eenmaal niet. Er is een markt, dus we leveren.

Anderzijds Johan, die uiteraard een terechte vergelijking maakt vanuit z'n eigen wereld. Maar niet elke sector is identiek. Ik ga hier ook helemaal niet lopen beweren dat élke automotive keuze ooit een schot in de roos is geweest, dat zegt toch niemand? Toch wordt er vaak enkel maar naar de eigen haard gekeken: ik vind 't niet, dus 't is niet mooi. Punt. En 't zal niet verkopen. Maar zo simpel zit 't - gelukkig - niet in mekaar. Je hoort mixed signals over de 4 Reeks? Die zijn er niet, want 't is een succes. :) 

PS. Fiat Multipla, really? :D 

In elk geval is 't in beide richtingen koffiedik kijken. Time will tell. 

 

Plus niet vergeten dat autoliefhebbers zoals wij er vaak conservatievere gedachten op nahouden…

Meeste van de EQS klanten zijn nieuw aan het merk. Dus ja…

2 uren geleden, ex-Mooseman zei:

In het thuisland waren die Multipla's wel heel populair.  Zelfs nu nog rijden er daar nog behoorlijk veel van rond

Multipla is een design-icoon imho

2 uren geleden, Challazer zei:

Ik denk ook dat je af moet van het idee dat MB de EQS express wat controversieler maakt qua uiterlijk zodat mensen nog een nafte/diesel S Klasse kopen. 

 

Dat is inderdaad belachelijk. Zeker na hun laatste strategy update.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, William Blake zei:

 

Multipla is een design-icoon imho

 

Je kan ze voor een prikje kopen, ga je gang :) (al heeft de Mutiplia natuurlijk door zijn lelijkheid maar wel goed doordachte innovatie "iets"). 

Je had ook nog de Renault Vel Satis, nog zo een succes. Multiplia won wel nog steeds met glans de stemmingen voor lelijkste auto. 

 

5 uren geleden, ex-Mooseman zei:

In het thuisland waren die Multipla's wel heel populair.  Zelfs nu nog rijden er daar nog behoorlijk veel van rond

Dat klopt, maar internationaal was het een behoorlijk drama. Op 12 jaar tijd 212.000 auto's verkocht, dat is 10% van de Scenic toen, ondanks de zotte prijzen die ze er uiteindelijk voor maakten. 

Maar geweldig dat die auto was, ja hoor, heb er nog een verhaal over.

Als beginnend ondernemer vroeg Fiat of ze er bij ons eentje in Demo mochten zetten en elke vertegenwoordiger mocht er een dag mee rondtoeren. Fiat maakte een prijs van heb ik u daar (waarschijnlijk door het enorm succes), dus deze jonge snaak zag een mooie besparing, edoch toen de reps mijn idee zagen aankomen was het wel even rel.

Zo enthousiast waren ze over dat design icoon. Ik herinner me dat nog levendig.

 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, William Blake zei:

71B4CA27-165E-45AC-965C-033BABA844A2.jpeg.a35ade29bbcf25f7617f08a16a6c6fd8.jpeg

Dus, als ik het goed begrijp, zullen er vanaf 2025 enkel EQ-modellen komen, zodat er voor elk huidig model een elektrisch alternatief is. 

Wil dat dan zeggen dat op termijn de huidige niet EQ-modellen verdwijnen?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, BMWMB zei:

71B4CA27-165E-45AC-965C-033BABA844A2.jpeg.a35ade29bbcf25f7617f08a16a6c6fd8.jpeg

Dus, als ik het goed begrijp, zullen er vanaf 2025 enkel EQ-modellen komen, zodat er voor elk huidig model een elektrisch alternatief is. 

Wil dat dan zeggen dat op termijn de huidige niet EQ-modellen verdwijnen?

Als ik het goed lees: nee, want er kunnen nog auto's gebouwd worden op oude architecturen. Ze gaan gewoon geen nieuwe ICE-architecturen meer maken, maar ICE-auto's bouwen op de bestaande. 

En: all-electric alternative for every model wil ook niet zeggen dat het binnen dezelfde modelreeks is. Voor de GLC heb je nu een all-electric alternative: de EQC.

Edit: bovenstaande conclusies zijn enkel op basis van de quote hierboven. Heb niet de hele oorspronkelijke tekst gelezen, dus kan zijn dat in de grotere tekst tegengesproken wordt wat ik hier concludeer natuurlijk. 

aangepast door Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

'From 2025 onwards, all newly launched vehicle architectures will be electric-only'. Hieruit begrijp ik toch dat er vanaf 2025 enkel maar EQ-modellen gaan gebouwd worden, want volgens Mercedes is het speciale design van zo'n EQS nodig voor een EV.

'Customers will be able to choose an all-electric alternative for every model the company makes'. Hieruit begrijp ik dat er voor elk model dat ze vandaag maken een elektrische variant komt. 

Dus, de huidige traditionele modellen gaan niet meer vernieuwd worden vanaf 2025, en worden vervangen door een EQ-model. Dat begrijp ik hieruit.

Dan hoop ik toch dat ze de designtaal van hun EQ-modellen gaan aanpassen, of ze gaan nog veel klanten verliezen. BMW toont met z'n i4 aan dat het wel kan. 

Dus, deze S-klasse zal de laatste zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, BMWMB zei:

'From 2025 onwards, all newly launched vehicle architectures will be electric-only'. Hieruit begrijp ik toch dat er vanaf 2025 enkel maar EQ-modellen gaan gebouwd worden, want volgens Mercedes is het speciale design van zo'n EQS nodig voor een EV.

'Customers will be able to choose an all-electric alternative for every model the company makes'. Hieruit begrijp ik dat er voor elk model dat ze vandaag maken een elektrische variant komt. 

Dus, de huidige traditionele modellen gaan niet meer vernieuwd worden vanaf 2025, en worden vervangen door een EQ-model. Dat begrijp ik hieruit.

Dan hoop ik toch dat ze de designtaal van hun EQ-modellen gaan aanpassen, of ze gaan nog veel klanten verliezen. BMW toont met z'n i4 aan dat het wel kan. 

Dus, deze S-klasse zal de laatste zijn. 

Volgens mij eerder wat Marvin zegt, ze gaan geen nieuwe platformen meer maken, maar modellen kunnen wel een ouder platform gebruiken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als ge weet dat Benz het zo nodig 40 jaar rekt met één en hetzelfde "platform"........ :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/10/2021 om 12:18, BMWMB zei:

'Customers will be able to choose an all-electric alternative for every model the company makes'. Hieruit begrijp ik dat er voor elk model dat ze vandaag maken een elektrische variant komt. 

Da's goed nieuws voor iedereen hier. In jouw interpretatie betekent dat dat er in 2025 een elektrische S-klasse in de showrooms staat, dus eindigt je riedeltje van "waarom maken ze geen elektrische S-klasse in plaats van die lelijke EQS". Win-win!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lees ik niet. Ik lees dat er als elektrische alternatief voor de S er nu de EQS is, en dat er tegen 2025 ook voor de A, C, E, CLS… zo’n EQ-variant zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, BMWMB zei:

Dat lees ik niet. Ik lees dat er als elektrische alternatief voor de S er nu de EQS is, en dat er tegen 2025 ook voor de A, C, E, CLS… zo’n EQ-variant zal zijn.

Zo interpreteer ik dat ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is letterlijk wat ik hierboven zei oorspronkelijk.

Op 6/10/2021 om 09:45, Marvin zei:

Als ik het goed lees: nee, want er kunnen nog auto's gebouwd worden op oude architecturen. Ze gaan gewoon geen nieuwe ICE-architecturen meer maken, maar ICE-auto's bouwen op de bestaande. 

En: all-electric alternative for every model wil ook niet zeggen dat het binnen dezelfde modelreeks is. Voor de GLC heb je nu een all-electric alternative: de EQC.

Edit: bovenstaande conclusies zijn enkel op basis van de quote hierboven. Heb niet de hele oorspronkelijke tekst gelezen, dus kan zijn dat in de grotere tekst tegengesproken wordt wat ik hier concludeer natuurlijk. 

Waarna BMWMB opnieuw zijn interpretatie gaf - dus ik dacht om de mijne te weerleggen. Maar blijkbaar was dat dezelfde interpretatie als de mijne en heb ik dat niet goed gesnapt. Ik begreep dat hij bedoelde 'voor elk model een elektrische variant' dus binnen de E-klasse een elektrische variant, bovenop de andere varianten. 

Op 6/10/2021 om 12:18, BMWMB zei:

'From 2025 onwards, all newly launched vehicle architectures will be electric-only'. Hieruit begrijp ik toch dat er vanaf 2025 enkel maar EQ-modellen gaan gebouwd worden, want volgens Mercedes is het speciale design van zo'n EQS nodig voor een EV.

'Customers will be able to choose an all-electric alternative for every model the company makes'. Hieruit begrijp ik dat er voor elk model dat ze vandaag maken een elektrische variant komt. 

[...]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
2 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Wat een slee man ! Ferm. 

Bedankt ik ben echt benieuwd hoe dit gaat rijden. Het is bij wijze van spreken mijn eerste auto waar een echte vering inzit... 😀

Jammer dat je enkel 19 inch velgen kunt nemen indien je de 10° sturende achteras wil. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid