Ga naar inhoud

Mercedes S klasse 2021


D Squaloid

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, William Blake zei:

op de PHEV zijn er idd beperkingen qua velg / achterasbesturing

prestaties staan nog een stuk boven de 450 naar mijn gevoel, zeker boven de 100 km/u, zo effortless

 

Twijfel ik niet aan. Ik stelde gewoon even de cijfers in vraag. 
De 450 is wel een erg goeie kist en zal waarschijnlijk een heel stuk lichter zijn wel. Wat de prestatiecijfers zal verklaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

Twijfel ik niet aan. Ik stelde gewoon even de cijfers in vraag. 
De 450 is wel een erg goeie kist en zal waarschijnlijk een heel stuk lichter zijn wel. Wat de prestatiecijfers zal verklaren.

M256 is beer van een motor, zeker in 53 AMG :inlove:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga nooit de S450 vergeten die ik in 2019 3 maand reed. Ik pendelde wekelijks op en af naar Frankfurt van Leuven of London. Beest van een auto. Gewoon plankgas de ganse rit en je stapte uit alsof je de krant had zitten lezen. Was bovendien echt zuinig (12.x L bij een erg lelijke rijstijl). 
Ik had nadien een S560 een tijd en die voelde niet echt sneller aan (ik kon er alzeker niet sneller mee ter plekke staan), maar hij had wel 3L meer nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, William Blake zei:

M256 is beer van een motor, zeker in 53 AMG :inlove:

Komt die laatste ook met "milde hybride"? Op de S450 vond ik dat redelijk goed. Je had niet het gewicht van een full hybride, maar je kon de wagen wel laten rollen of parkeren op de electrische motor en hij kwam wat sneller van de lijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/1/2022 om 13:16, William Blake zei:

op de PHEV zijn er idd beperkingen qua velg / achterasbesturing

Waarom? Gewicht?

Stel dat je een 580e haalt met 10° achterassturing en op de 19" steek je winterrubber ... om dan een zomerset 20" of 21" te halen en monteren.
Hoe hard zal de toorn uit Stuttgart nederdalen en/of gaat de auto je middels ontploffende gordelairbags doen aanvoelen dat die dan niet leuk vindt?

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, gTa zei:

Waarom? Gewicht?

Stel dat je een 580e haalt met 10° achterassturing en op de 19" steek je winterrubber ... om dan een zomerset 20" of 21" te halen en monteren.
Hoe hard zal de toorn uit Stuttgart nederdalen en/of gaat de auto je middels ontploffende gordelairbags doen aanvoelen dat die dan niet leuk vindt?

Ik veronderstel dat het ergens een technische beperking zal zijn (bvb minder plaats in de wielkassen wegens batterijen of andere dan een "politieke" beslissing. Gaan zeggen dat een S450 met 20" velg WEL een 10 graden achterassturing mag hebben maar dat een 580e geen 20" velg mag hebben dan (terwijl 20" tegenwoordig toch niet meer zo uitzonderlijk is), lijkt me niet logisch. 
Then again... zoals je in het Posche Lovers topic kon zien, zijn er andere dingen die niet altijd logisch zijn in Stuttgart. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k Denk dat het aan de breedte van 't wiel (velg en band) ligt, om te beginnen. Op de non-PHEV kan je de 10° achterassturing krijgen met 18", 19" en 20" maar nooit met de staggered setup, enkel met de square setup. Aangezien de 21" enkel als staggered set te krijgen zijn....

De PHEV S580e kan luidens de optielijst maximaal 19" krijgen (zowel square als staggered sets), 20" en 21" zijn er niet (af fabriek) leverbaar op. Dat gaan de Benz-boys hier even moeten uitleggen waarom dat is. :D  Zal wel iets met verbruik en dus co²-uitstoot zijn, neem ik aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, The Swede zei:

Komt die laatste ook met "milde hybride"? Op de S450 vond ik dat redelijk goed. Je had niet het gewicht van een full hybride, maar je kon de wagen wel laten rollen of parkeren op de electrische motor en hij kwam wat sneller van de lijn. 

jup + elektrische 'compressor' on-top

https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M256_engine

16 uren geleden, gTa zei:

Waarom? Gewicht?

Stel dat je een 580e haalt met 10° achterassturing en op de 19" steek je winterrubber ... om dan een zomerset 20" of 21" te halen en monteren.
Hoe hard zal de toorn uit Stuttgart nederdalen en/of gaat de auto je middels ontploffende gordelairbags doen aanvoelen dat die dan niet leuk vindt?

ik vermoed homologatie mbt gewicht

grote velgen 'barsten' soms

heb nu klant met 21 Mansory velgen onder een S580e, ben eens benieuwd

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, William Blake zei:

jup + elektrische 'compressor' on-top

https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M256_engine

ik vermoed homologatie mbt gewicht

grote velgen 'barsten' soms

heb nu klant met 21 Mansory velgen onder een S580e, ben eens benieuwd

Een S580e weegt nauwelijks meer dan een Maybach... die heeft dan wel andere velgen, ok, maar toch?
Maar 't zal wel zoiets zijn, idd. Grote veiligheidsmarge nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewicht lijkt me niet echt logisch, @gTa. Want dat zou betekenen dat een 20" velg PLUS het 10-graden systeem zoveel meer wegen dan 20" velg plus het 4.5 graden systeem dat de wagen ergens over een limiet zit en je moet compenseren door een 19" velg te steken (waarvan je dan veronderstelt dat ze incluis band zoveel lichter is). 

Ik ga wel van de veronderstelling uit dat het 4.5 graden systeem ongeveer evenveel weegt als een systeem dat een 10 graden wieluitslag kan geven. Een een paar kilo na, zal dat ook wel zo zijn.

Enige uitleg die ik dan kan zien, is dat de band op een 20" velg "ergens" tegen aan zou komen bij zulk een grote wieluitslag op een 580e en dat dat niet zou gebeuren bij een standaard S450. 
En ik veronderstel opnieuw dat een S580e een nest batterijen heeft onderin de koffer en zo die veel plaats in nemen. 

Maar we zijn echt aan het gissen. 

Persoonlijk vind ik het spijtig want 19" is echt wel klein voor zo een dikke S. De W222 kon je ook met van die Mickey Mouse AMG-style velgen hebben die ik niet echt passend vond. Dan was je beter af met een normale (vollere) velg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, The Swede zei:

Gewicht lijkt me niet echt logisch, @gTa. Want dat zou betekenen dat een 20" velg PLUS het 10-graden systeem zoveel meer wegen dan 20" velg plus het 4.5 graden systeem dat de wagen ergens over een limiet zit en je moet compenseren door een 19" velg te steken (waarvan je dan veronderstelt dat ze incluis band zoveel lichter is). 

Ik ga wel van de veronderstelling uit dat het 4.5 graden systeem ongeveer evenveel weegt als een systeem dat een 10 graden wieluitslag kan geven. Een een paar kilo na, zal dat ook wel zo zijn.

Niet het gewicht van de wielen of het gewicht van het achterassturingssysteem (Scrabble!), maar het gewicht van de auto. En dat is wel (eerder) logisch: banden met laag profiel geven klappen sterker door dan banden met wat meer profielhoogte. Veelal is dat op de binnenste rand van de velg (dus de onzichtbare, de "achterkant" van de gemonteerde velg). Op bredere velgen (iets wat vaak samen gaat met grotere velgen) is dat nog meer uitgesproken. Heb zo al verschillende auto's met gescheurde velgen gezien (bij mezelf en bij familie, in casu BMW, Benz en Jaguar), telkens de grotere/grootste velgen uit het gamma, veelal achteraan de binnenrand. Een zwaardere auto vergroot de belasting op dat vlak nog méér, dus het is zeker wel logisch dat gewicht daarin een factor is.

5 minuten geleden, The Swede zei:

Enige uitleg die ik dan kan zien, is dat de band op een 20" velg "ergens" tegen aan zou komen bij zulk een grote wieluitslag op een 580e en dat dat niet zou gebeuren bij een standaard S450. 
En ik veronderstel opnieuw dat een S580e een nest batterijen heeft onderin de koffer en zo die veel plaats in nemen. 

Dat schreef ik hoger al: de 10° versie kan niet gecombineerd worden met de staggered setup (dus de wielsets met bredere achtervelgen/-banden dan vooraan), enkel met square setup (dus de wielsets met voor- en achteraan dezelfde velg- en bandbreedte).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gTa zei:

Niet het gewicht van de wielen of het gewicht van het achterassturingssysteem (Scrabble!), maar het gewicht van de auto. En dat is wel (eerder) logisch: banden met laag profiel geven klappen sterker door dan banden met wat meer profielhoogte. Veelal is dat op de binnenste rand van de velg (dus de onzichtbare, de "achterkant" van de gemonteerde velg). Op bredere velgen (iets wat vaak samen gaat met grotere velgen) is dat nog meer uitgesproken. Heb zo al verschillende auto's met gescheurde velgen gezien (bij mezelf en bij familie, in casu BMW, Benz en Jaguar), telkens de grotere/grootste velgen uit het gamma, veelal achteraan de binnenrand. Een zwaardere auto vergroot de belasting op dat vlak nog méér, dus het is zeker wel logisch dat gewicht daarin een factor is.

Dat schreef ik hoger al: de 10° versie kan niet gecombineerd worden met de staggered setup (dus de wielsets met bredere achtervelgen/-banden dan vooraan), enkel met square setup (dus de wielsets met voor- en achteraan dezelfde velg- en bandbreedte).

Ok. Ik snap dat de velgen kunnen breken. Maar je kan de 580e met 4.5 graad systeem hebben en 20” velgen zonder probleem terwijl ik wed dat die auto zowat hetzelfde weegt als de 580e met 10-graad systeem. 
Het lijkt me dus weinig plausibel dat ze voor die wagen de velggrootte gaan beperken tot 19” om gewichtsreden. 

De S450 met “squared” set up kan zonder probleem een 20” velg hebben. De 580e niet, dus ergens zit er een technisch verschil dat geen grote velgen toelaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 10° was toch iets waar Mercedes mee stoeft dat ze die over the air als optie kunnen bij activeren na betalen? Die weten dan toch niet welke velg gij daar onder hebt steken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Joske zei:

Die 10° was toch iets waar Mercedes mee stoeft dat ze die over the air als optie kunnen bij activeren na betalen? Die weten dan toch niet welke velg gij daar onder hebt steken?

Het lijkt me niet echt waarschijnlijk dat ze deze optie over the air gaan activeren. Vooral omdat, tenminste in CH, de optie 10 graden en 4.5 graden hetzelfde kost... Dus waarom zou ik het 4.5 graden systeem kopen als ik het 10 graden systeem kan hebben??

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, The Swede zei:

Het lijkt me niet echt waarschijnlijk dat ze deze optie over the air gaan activeren. Vooral omdat, tenminste in CH, de optie 10 graden en 4.5 graden hetzelfde kost... Dus waarom zou ik het 4.5 graden systeem kopen als ik het 10 graden systeem kan hebben??

In België is de prijs van beide ook identiek. De 10°-versie is echt wel zeer handig... dat ding draait op een zakdoek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Elwood zei:

In België is de prijs van beide ook identiek. De 10°-versie is echt wel zeer handig... dat ding draait op een zakdoek.

Foto? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, gTa zei:

Een S580e weegt nauwelijks meer dan een Maybach... die heeft dan wel andere velgen, ok, maar toch?
Maar 't zal wel zoiets zijn, idd. Grote veiligheidsmarge nemen.

op de nog zwaardere EQS kan 10gr met de 21 inch, maar is niet staggered denk ik

9 uren geleden, gTa zei:

Niet het gewicht van de wielen of het gewicht van het achterassturingssysteem (Scrabble!), maar het gewicht van de auto. En dat is wel (eerder) logisch: banden met laag profiel geven klappen sterker door dan banden met wat meer profielhoogte. Veelal is dat op de binnenste rand van de velg (dus de onzichtbare, de "achterkant" van de gemonteerde velg). Op bredere velgen (iets wat vaak samen gaat met grotere velgen) is dat nog meer uitgesproken. Heb zo al verschillende auto's met gescheurde velgen gezien (bij mezelf en bij familie, in casu BMW, Benz en Jaguar), telkens de grotere/grootste velgen uit het gamma, veelal achteraan de binnenrand. Een zwaardere auto vergroot de belasting op dat vlak nog méér, dus het is zeker wel logisch dat gewicht daarin een factor is.

Dat schreef ik hoger al: de 10° versie kan niet gecombineerd worden met de staggered setup (dus de wielsets met bredere achtervelgen/-banden dan vooraan), enkel met square setup (dus de wielsets met voor- en achteraan dezelfde velg- en bandbreedte).

Gewichtsverdeling heeft er wellicht ook mee te maken @Carlito?

7 uren geleden, The Swede zei:

De S450 met “squared” set up kan zonder probleem een 20” velg hebben. De 580e niet, dus ergens zit er een technisch verschil dat geen grote velgen toelaat.

580e is ofwel 19 inch icm 4.5gr of 20 inch zonder achterasbesturing

gewone S is tem 20 inch 10gr, 21 inch is max 4,5gr

7 uren geleden, Joske zei:

Die 10° was toch iets waar Mercedes mee stoeft dat ze die over the air als optie kunnen bij activeren na betalen? Die weten dan toch niet welke velg gij daar onder hebt steken?

op EQS idd, stel je koopt stockwagen met 4,5gr kan je nadien nog de volle 10gr ‘unlocken’

4 uren geleden, Elwood zei:

In België is de prijs van beide ook identiek. De 10°-versie is echt wel zeer handig... dat ding draait op een zakdoek.

gij hebt 4,5gr hé

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, William Blake zei:

op de nog zwaardere EQS kan 10gr met de 21 inch, maar is niet staggered denk ik

Gewichtsverdeling heeft er wellicht ook mee te maken @Carlito?

580e is ofwel 19 inch icm 4.5gr of 20 inch zonder achterasbesturing

gewone S is tem 20 inch 10gr, 21 inch is max 4,5gr

op EQS idd, stel je koopt stockwagen met 4,5gr kan je nadien nog de volle 10gr ‘unlocken’

gij hebt 4,5gr hé

Neen 10°….

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Elwood zei:

Neen 10°…. 

Of ben ik nu verkeerd ? 

aangepast door Elwood
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar nu weten we nog altijd niet waarom je een S450 met 4WS en 10-gr systeem met 20" velgen kan krijgen en de S580e enkel met 19", bleken :P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat het auto’s zijn voor oude mensen, die de stap naar een EQS niet durven zetten. Bij de EQS heb je die problemen niet. 😀

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid