Ga naar inhoud

Mercedes S klasse 2021


D Squaloid

Aanbevolen berichten

Looks jolly nice.

Over de grille: ja, deze grille is mogelijks in % van de totale frontale oppervlakte v/d neus éven groot als die van de facelift '7 ... maar dit is toch een heee-eeel pak beter geïntegreerd dan die van de '7, die er echt op gesmeten lijkt van ver (en vooral het feature dat die grille boven de 'scheidingslijn' tussen front en motorkap uit steekt).

Zoals de kaarten nu liggen, om 't even op de '3 Duitse premiumlimousines te houden, lijkt de S-klasse (opnieuw) de beste kaarten te hebben. Zal het uiteraard nog altijd moeten waarmaken door z'n competenties en dat blijft afwachten, maar visueel moet die allerminst de '7 en de A8 vrezen, lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Tesla komt in 2012 met een auto met een gigantisch touchscreen in het midden.

"Allez man, dat trekt toch op geen kloten!"

Paar jaar later: alle fabrikanten en fanboys volgen gedwee.

Ik vind het nog steeds op niets trekken. Bij de foto's van het interieur in de openingspost heb ik eerder de indruk naar een kermisattractie te kijken, dan naar een auto.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Goesting zei:

Ik vind het nog steeds op niets trekken. Bij de foto's van het interieur in de openingspost heb ik eerder de indruk naar een kermisattractie te kijken, dan naar een auto.

ik ga hier volledig mee akkoord en ook het feit dat de leeftijdscategorie die zulke auto's koopt allesbehalve goed is met computers en smartphones...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Tesla komt in 2012 met een auto met een gigantisch touchscreen in het midden.

"Allez man, dat trekt toch op geen kloten!"

Paar jaar later: alle fabrikanten en fanboys volgen gedwee.

Wil hier nog graag kort op reageren:

  1. Als iets helemaal nieuw is (en/of revolutionair/visionair/...), is het logisch dat het meer opvalt en er duidelijker stellingnames zijn.
  2. Er is toch wel een verschil tussen b.v. een Tesla Model 3 waar je alléén maar zo'n tablet krijgt in een voor de rest ijskoud en toendra-kaal interieur...
    ... versus deze S-klasse waar er inderdaad ook een tablet in 't midden staat, maar je hebt ook nog een scherm voor je, enz.
  3. Change is iets dat in 't begin op weerstand stuit (in bepaalde mate) en tijd vergt om verteerd te worden.
    Zo verwonderlijk is dat toch niet? En ik zie daar ook geen graten in.
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, gTa said:

Wil hier nog graag kort op reageren:

  1. Als iets helemaal nieuw is (en/of revolutionair/visionair/...), is het logisch dat het meer opvalt en er duidelijker stellingnames zijn.
  2. Er is toch wel een verschil tussen b.v. een Tesla Model 3 waar je alléén maar zo'n tablet krijgt in een voor de rest ijskoud en toendra-kaal interieur...
    ... versus deze S-klasse waar er inderdaad ook een tablet in 't midden staat, maar je hebt ook nog een scherm voor je, enz.
  3. Change is iets dat in 't begin op weerstand stuit (in bepaalde mate) en tijd vergt om verteerd te worden.
    Zo verwonderlijk is dat toch niet? En ik zie daar ook geen graten in.

Het gaat over de Model S.

In 2012 was er nog geen Model 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij opvalt bij deze generatie vs. de vorige:

  • De vorige generatie was (zo dacht ik toch) als 'basis' ontwikkeld in de lange versie, ook designmatig. De voorste en achterste deuren leken mooi even lang en de dakboog boven de deuren heen volgde een mooie, als 'constant' eenvoelende boog; daarom oogt die evenwichtig, oogt die 'juist'.
    De korte versie oogde daardoor wat gestuikt, ingekort: de dakboog boven de achterdeur maakte plots een wat scherpere kromming, en de achterdeuren waren visueel ook wat korter dan de voorste deuren. Of nog: de lange versie oogt het natuurlijkst, 't mooist?
  • Bij deze generatie lijkt het weer omgekeerd: de korte versie oogt niet ingekort, maar wel de lange versie die weer verlengd oogt door de achterdeuren die visueel duidelijk langer zijn dan de voorste deuren en de dakboog die boven de achterdeur wat vlakker loopt.

Of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ir_fuel zei:

Het gaat over de Model S.

In 2012 was er nog geen Model 3.

Maakt niet uit, mijn bedenkingen blijven dezelfde. (Tuurlijk zijn er verschillen tussen een S en een 3.)
En het is niet als kritiek bedoeld, of ik wil niet beweren dat je ongelijk hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

ik ga hier volledig mee akkoord en ook het feit dat de leeftijdscategorie die zulke auto's koopt allesbehalve goed is met computers en smartphones...

Onderschat ze nu ook niet te fel he.

Iemand als Joachim De Vos, CEO van Living Tomorrow, reed vroeger al S-Klasse (Plug-in Hybride) en is absoluut dol op al die technologische features. 't Zijn niet allemaal rijke bommaatjes en bompaatjes die daarin rondvaren. Er zijn bv. ook mensen die een S-Klasse hebben en met de regelmaat rondgereden worden door een chauffeur. Ook daar opnieuw opgepast met vooroordelen over de doelgroep/leeftijdscategorie.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gTa zei:

Looks jolly nice.

Over de grille: ja, deze grille is mogelijks in % van de totale frontale oppervlakte v/d neus éven groot als die van de facelift '7 ... maar dit is toch een heee-eeel pak beter geïntegreerd dan die van de '7, die er echt op gesmeten lijkt van ver (en vooral het feature dat die grille boven de 'scheidingslijn' tussen front en motorkap uit steekt).

Zoals de kaarten nu liggen, om 't even op de '3 Duitse premiumlimousines te houden, lijkt de S-klasse (opnieuw) de beste kaarten te hebben. Zal het uiteraard nog altijd moeten waarmaken door z'n competenties en dat blijft afwachten, maar visueel moet die allerminst de '7 en de A8 vrezen, lijkt me.

't zijn smaken en kleuren, maar in mijn ogen is het totaalplaatje van de 7 veel beter.

Nog wat dynamischer dan deze S, die mij te clean of te "oud" aanvoelt.

Er rijden hier een paar 745e rond, en dat zijn stuk voor stuk, ferme bakken. De grill stoort mij heel weinig, aangezien de wagen ook al groot is. zelfde met  de X7, laatst stond er hier een klant met eentje en van mij mocht hij zeker blijven staan. :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, Maxime S said:


(ik wou ook een vergelijking maken met de Audi A8, maar bestaat die eigenlijk nog??) 

Jaja, zeker een paar van die A6’en die je zag rijden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het dashboard mag van mij gerust digitaal zijn maar zo'n ipad achter het stuur geplakt vind ik echt niks. Ben vooral benieuwd om hem in het echt te zien, foto's vind ik moeilijk om te beoordelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Liquid Li0n zei:

ik ga hier volledig mee akkoord en ook het feit dat de leeftijdscategorie die zulke auto's koopt allesbehalve goed is met computers en smartphones...

Je zou nog verschieten hoeveel 'jonge' mensen een S-Klasse kopen.

Slechts een handvol is 65+ in mijn klantenbestand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Negeer de man en z'n camera, maar hier zie je mooi de proporties, die toch duidelijk anders zijn tov W222.

Best korte overhang, echt knap. Achterlichten zijn complexer dan zichtbaar op foto, zeer benieuwd naar.

Interieur vind ik waanzinnig geslaagd in z'n doel, bijna artistiek op bepaalde plekken (houtwerk bij achterzetels bvb) maar echt mooi vind ik het nog niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, BMWMB zei:

Eindelijk eens een vernieuwd design van hun AMG-velgen. 😄

Ik hoop dat je sarcastisch was?  :D 

 

We hebben de voorbije 10 jaar toch heel wat andere, nieuwe velgendesigns gezien :inlove:  

AMG Felgen original 20 Zoll Mercedes E63 AMG W213 S213 A2134013000  A2134013100 – Premium Wheels

pw87031-0-20-zoll-mercedes-felgen.jpg

pw851816-0-20-zoll-mercedes-felgen.jpg

21-Pouces-Mercedes-GLC63-AMG-Coup%C3%A9-W253-Suv.jpg

s-l1600.jpg

s-l1600.jpg

s-l1600.jpg

s-l1600.jpg

s-l1600.jpg

s-l1600.jpg

s-l1600.jpg

s-l1600.jpg

s-l1600.jpg

s-l1600.jpg

s-l1600.jpg

s-l1600.jpg

... en dan vergeet ik er nog een hoop, zoals de nieuwe aero's enz.

 

'k Vind nu niet dat je kan zeggen dat AMG geen variatie heeft qua velgendesign. Wel integendeel.

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Rabbit zei:

Vergelijk dat eens met het velgenaanbod van BMW 😂

Niet te kort door de bocht. Die hebben ook een enorme zak verschillende velgen en designs. Afaik zelfs méér dan Mercedes...

(Of ze mooi zijn of niet, da's smaak natuurlijk.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, gTa zei:

Niet te kort door de bocht. Die hebben ook een enorme zak verschillende velgen en designs. Afaik zelfs méér dan Mercedes...

(Of ze mooi zijn of niet, da's smaak natuurlijk.)

Ik had het meer op dat laatste inderaad. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Rabbit zei:

Ik had het meer op dat laatste inderaad. 

Hmm, 'k kan me vergissen maar als je de "dikkere" velgen van BMW van de laatste 10 jaar op dezelfde manier op een rijtje zet (hierboven staan ook enkel "AMG"-velgen), dan ga 'k er ook makkelijk 20 oplijsten die de meesten wel knap gaan vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minutes ago, gTa said:

Ik hoop dat je sarcastisch was?  :D 

'k Vind nu niet dat je kan zeggen dat AMG geen variatie heeft qua velgendesign. Wel integendeel.

Doet mij ergens aan denken. Heb jij dat tafeltje nog gemaakt van een band dat je eens had gekregen/meegepakt na een race van iets? Ik weet nog dat je toen zei dat dat ongelooflijk hard stonk of kon stinken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, gTa zei:

Hmm, 'k kan me vergissen maar als je de "dikkere" velgen van BMW van de laatste 10 jaar op dezelfde manier op een rijtje zet (hierboven staan ook enkel "AMG"-velgen), dan ga 'k er ook makkelijk 20 oplijsten die de meesten wel knap gaan vinden.

Ik oprecht niet.

Er zit weinig variatie in vind ik. Veel johnny velgen, maar weinig echt tijdloze velgen zoals hierboven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Timo zei:

Doet mij ergens aan denken. Heb jij dat tafeltje nog gemaakt van een band dat je eens had gekregen/meegepakt na een race van iets? Ik weet nog dat je toen zei dat dat ongelooflijk hard stonk of kon stinken. 

Een oude F1-band, ja. Al heeel oud. Weet niet meer welk jaar, maar ik heb 'm (via-via) gekregen ergens toen ik in 't middelbaar zat. Was nav rerglementswijziging, de banden mochten breder (of moesten smaller) en Goodyear had al een hele batch banden gemaakt en naar de circuits verscheept (dat was toen toch de uitleg), maar die mochten dus niet meer worden gebruikt. Iemand die iemand kent die iemand kent die ik ook kende, had zo'n ganse container gekocht.

Was gewoon een rond glazen blad erop - klaar. Het glas is weg, de band heb ik nog (ligt hier ergens op zolder) maar die is verstorven. Het gewicht van het glas heeft op den duur de bandflanken dieper en dieper geduwd en door 't uitwasemen van de oliën in het rubber is dat beginnen scheuren. Ziet er echt niet meer uit.

Dat heeft een bepaalde periode (ik denk naar 't einde toe, als de laatste oliën evaporeerden) behoorlijk gestonken, jawel. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Rabbit zei:

Ik oprecht niet.

Er zit weinig variatie in vind ik. Veel johnny velgen, maar weinig echt tijdloze velgen zoals hierboven.

Challende accepted. Ga 't in 't BMW Lovers topic doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/9/2020 om 00:53, D Squaloid zei:

Mercedes-Benz S-klasse

Mercedes-Benz S-klasse achterin

Knuffelinterieur. Warm. Gezellig. Maar wel zonder die blauw/paarse verlichting.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid