William Blake 2.656 Geplaatst: 6 september 2020 Delen Geplaatst: 6 september 2020 11 uren geleden, Ian zei: Lijkt me vooral 's nachts vervelend om zo'n scherm voor je te hebben ipv klassieke tellers. En dat hoogglans is allemaal heel mooi, tot het vol stof ligt. absoluut niet, die displays zijn super scherp en passen constant verlichting aan afhankelijk van de omgeving zelfs in de directe zon perfect leesbaar, en niet storend voor de ogen imho Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wutputt 444 Geplaatst: 7 september 2020 Delen Geplaatst: 7 september 2020 Ik vind hem er zeer goed uitzien qua exterieur, echt geslaagd! Interieur is niet m'n ding. Vind het te "druk" ogen. Van die blauwe of rode ledverlichting rondom zou ik ook zot draaien. Chance dat dit ingesteld kan worden. Zoals anderen al vermeld hebben, ben ook geen fan van alles touchscreen te maken. Ok voor de gedetailleerde instellingen, maar voor basiszaken zoals bvb temperatuur instellen, dat zou IMO op gevoel moeten kunnen zonder uw blik van de weg te moeten halen. Dat is ook iets waar ik me aan erger in m'n Volvo: temperatuur of luchtrecirculatie in- en uit zetten gaat enkel via touchscreen. "Jaja meneer, maar ge kunt dat ook via spraakherkenning invoeren". Dat werkt dus ni geweldig: "Temperatuur instellen" "Navigeren naar. Selecteer bestemming" "Nee nee, ni navigeren, TEMPERATUUR instellen" "Geef bestemming in. Plaats, straat, nummer" "*zucht* TEM-PE-RA-TUUR IN-STEL-LEN" "Selecteer bestemming uit de lijst. Temse. Dendermonde. Denderleeuw. Peer." "*grrrrrr* Annuleer" "Sorry ik heb u niet begrepen. Geef bestemming in. Plaats, straat, nummer" "" 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wutputt 444 Geplaatst: 7 september 2020 Delen Geplaatst: 7 september 2020 Buiten die meer geavanceerde connectiviteit en pre-safe die hoger op z'n poten komt te staan, nog andere innovatie die geintroduceerd wordt met deze S-klasse? Vroeger was de S-klasse steeds een blik in de toekomst voor technologie die later door zou sijpelen naar de meer mainstream auto's. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.088 Geplaatst: 7 september 2020 Delen Geplaatst: 7 september 2020 4 uren geleden, Wutputt zei: Buiten die meer geavanceerde connectiviteit en pre-safe die hoger op z'n poten komt te staan, nog andere innovatie die geintroduceerd wordt met deze S-klasse? Vroeger was de S-klasse steeds een blik in de toekomst voor technologie die later door zou sijpelen naar de meer mainstream auto's. Misschien dat "Digital Light" met duizenden spiegels waardoor echt "puntlicht" kan bekomen worden (of punt-dimmen). 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.088 Geplaatst: 7 september 2020 Delen Geplaatst: 7 september 2020 Waauw, dit hout met metalen spacers. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.088 Geplaatst: 7 september 2020 Delen Geplaatst: 7 september 2020 4 uren geleden, Wutputt zei: Buiten die meer geavanceerde connectiviteit en pre-safe die hoger op z'n poten komt te staan, nog andere innovatie die geintroduceerd wordt met deze S-klasse? Vroeger was de S-klasse steeds een blik in de toekomst voor technologie die later door zou sijpelen naar de meer mainstream auto's. Frontale airbags voor de achterpassagiers, die uit de rugleuning van de voorzetels komen: 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.088 Geplaatst: 7 september 2020 Delen Geplaatst: 7 september 2020 4 uren geleden, Wutputt zei: Buiten die meer geavanceerde connectiviteit en pre-safe die hoger op z'n poten komt te staan, nog andere innovatie die geintroduceerd wordt met deze S-klasse? Vroeger was de S-klasse steeds een blik in de toekomst voor technologie die later door zou sijpelen naar de meer mainstream auto's. Blijkbaar ook een systeem dat de auto doet "opspringen" met een kleine 10 cm als die detecteert dat je zijdelings gaat aangereden worden. Daardoor wordt een groter deel van de impactenergie afgeleid naar de onderzijde van het zelfdragend koetswerk en dus minder op de deuren (= zwakker punt). (De huidige Audi A8 doet dat ook, dus ze zijn er niet 't eerst mee...) 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.088 Geplaatst: 7 september 2020 Delen Geplaatst: 7 september 2020 4 uren geleden, Wutputt zei: Buiten die meer geavanceerde connectiviteit en pre-safe die hoger op z'n poten komt te staan, nog andere innovatie die geintroduceerd wordt met deze S-klasse? Vroeger was de S-klasse steeds een blik in de toekomst voor technologie die later door zou sijpelen naar de meer mainstream auto's. De 'Augmented Reality' weergave (van pijlen op het beeld dat je voor je ziet, tot nu toe enkel op camerabeelden in het centrale scherm) zijn nu ook beschikbaar in het (vergrote) HUD-beeld. Maw er worden pijlen via de HUD geprojecteerd op de buitenwereld (weliswaar binnen het bereik van het HUD-scherm), zodat je nóg beter weet waar je moet afslaan: Die blauwe pijlen bewegen dus mee met "de buitenwereld" (in tegenstelling tot de rest van de HUD-projecties, die statisch blijven tov van de auto), zodat ze - in dit voorbeeld - boven het verdrijvingsvak blijven zweven (allez, toch virtueel) en groter worden naarmate je dichterbij komt. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.145 Geplaatst: 8 september 2020 Delen Geplaatst: 8 september 2020 Op 4/9/2020 om 10:23, BMWMB zei: Eindelijk eens een vernieuwd design van hun AMG-velgen. Waarom zouden ze die moeten vervangen? Nog altijd één van de knapste velgen die ze maken. Mocht BMW de styling 32 eens terugbrengen (eventueel wits wat modernisering), ben er zeker van dat het ook nog altijd knap zou zijn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.145 Geplaatst: 8 september 2020 Delen Geplaatst: 8 september 2020 8 uren geleden, gTa zei: De 'Augmented Reality' weergave (van pijlen op het beeld dat je voor je ziet, tot nu toe enkel op camerabeelden in het centrale scherm) zijn nu ook beschikbaar in het (vergrote) HUD-beeld. Maw er worden pijlen via de HUD geprojecteerd op de buitenwereld (weliswaar binnen het bereik van het HUD-scherm), zodat je nóg beter weet waar je moet afslaan: Die blauwe pijlen bewegen dus mee met "de buitenwereld" (in tegenstelling tot de rest van de HUD-projecties, die statisch blijven tov van de auto), zodat ze - in dit voorbeeld - boven het verdrijvingsvak blijven zweven (allez, toch virtueel) en groter worden naarmate je dichterbij komt. Ik kan er niks aan doen, maar ik vind al die weergegeven info overkill voor een HUD. Een HUD moet zich beperken tot wat echt belangrijk is en je in één oogwenk moet kunnen zien. Al de rest (zoals hier nu: aankomsttijd, te rijden afstand, speedlimiter, driving aids...) is toch niet nodig om constant in je gezichtsveld te hebben? Dat moet gewoon op het dashboard staan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
D Squaloid 206 Geplaatst: 8 september 2020 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2020 43 minutes ago, Maxime S said: Ik kan er niks aan doen, maar ik vind al die weergegeven info overkill voor een HUD. Een HUD moet zich beperken tot wat echt belangrijk is en je in één oogwenk moet kunnen zien. Al de rest (zoals hier nu: aankomsttijd, te rijden afstand, speedlimiter, driving aids...) is toch niet nodig om constant in je gezichtsveld te hebben? Dat moet gewoon op het dashboard staan. Gedeeltelijk mee eens. Het allerbelangrijkste voor je HUD is in welke rijmodus je bezig bent. Wat doet je auto? Dat moet je áltijd weten. Daarnaast zijn aankomsttijd en afstand inderdaad volledig misplaatst. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.858 Geplaatst: 8 september 2020 Delen Geplaatst: 8 september 2020 20 minutes ago, D Squaloid said: Het allerbelangrijkste voor je HUD is in welke rijmodus je bezig bent wat? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hazen 3.269 Geplaatst: 8 september 2020 Delen Geplaatst: 8 september 2020 16 minutes ago, ir_fuel said: wat? Alsook Facebook meldingen en Instagram posts van hete babes. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.656 Geplaatst: 8 september 2020 Delen Geplaatst: 8 september 2020 11 uren geleden, gTa zei: Waauw, dit hout met metalen spacers. schitterend knap zo, very contemporary krijg er wat toyo ito bench gevoelens bij juist die MEGA HUD en tellerpartij scherm moet ik toch eerst eens in 't echt zien het centrale scherm ben ik al gewoon intussen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.656 Geplaatst: 8 september 2020 Delen Geplaatst: 8 september 2020 als ik hem hoor praten over de HUD ben ik toch wel curieus heb ook een HUD in mijn CLA en persoonlijk geen fan van, en met zonnebril zie je 't niet meer, but still Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.626 Geplaatst: 8 september 2020 Delen Geplaatst: 8 september 2020 7 minuten geleden, William Blake zei: als ik hem hoor praten over de HUD ben ik toch wel curieus heb ook een HUD in mijn CLA en persoonlijk geen fan van, en met zonnebril zie je 't niet meer, but still Correctie: zonnebril met polarized glazen Eerste aanschaf nadat ik mijn nieuwe wagen had was dus een zonnebril zonder polarized glazen. Ben toch blij met mijn HUD Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.656 Geplaatst: 8 september 2020 Delen Geplaatst: 8 september 2020 13 minuten geleden, msxx zei: Correctie: zonnebril met polarized glazen Eerste aanschaf nadat ik mijn nieuwe wagen had was dus een zonnebril zonder polarized glazen. Ben toch blij met mijn HUD jup idd! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wutputt 444 Geplaatst: 8 september 2020 Delen Geplaatst: 8 september 2020 13 hours ago, gTa said: Misschien dat "Digital Light" met duizenden spiegels waardoor echt "puntlicht" kan bekomen worden (of punt-dimmen). 12 hours ago, gTa said: Frontale airbags voor de achterpassagiers, die uit de rugleuning van de voorzetels komen: 12 hours ago, gTa said: De 'Augmented Reality' weergave (van pijlen op het beeld dat je voor je ziet, tot nu toe enkel op camerabeelden in het centrale scherm) zijn nu ook beschikbaar in het (vergrote) HUD-beeld. Maw er worden pijlen via de HUD geprojecteerd op de buitenwereld (weliswaar binnen het bereik van het HUD-scherm), zodat je nóg beter weet waar je moet afslaan: Die blauwe pijlen bewegen dus mee met "de buitenwereld" (in tegenstelling tot de rest van de HUD-projecties, die statisch blijven tov van de auto), zodat ze - in dit voorbeeld - boven het verdrijvingsvak blijven zweven (allez, toch virtueel) en groter worden naarmate je dichterbij komt. Merci! Naar zo'n zaken was ik dus naar op zoek Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
D Squaloid 206 Geplaatst: 8 september 2020 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2020 (aangepast) 2 hours ago, ir_fuel said: wat? Sorry dat is misschien beroepsmisvorming en het vele gebruik van een HUD. Je moet toch weten of lane assist aanstaat, wat de active cruise control doet en of je in file modus bent bvb. Tegen dat we volledig autonoom gaan rijden wordt dat alleen maar belangrijker. Daarnet op gelet tijdens het rijden en dat is het eerste item dat ik op een HuD zou willen zien. 8 september 2020 aangepast door D Squaloid Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.858 Geplaatst: 8 september 2020 Delen Geplaatst: 8 september 2020 1 minute ago, D Squaloid said: Je moet toch weten of lane assist aanstaat, wat de active cruise control doet en of je in file modus bent. Dat zijn "constanten". Toch geen nood van die permanent voor je neus te hebben? Op het dashboard is toch genoeg? Je moet toch geen 10 keer per minuut checken of je lane assist nog aan staat? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
D Squaloid 206 Geplaatst: 8 september 2020 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2020 Just now, ir_fuel said: Dat zijn "constanten". Toch geen nood van die permanent voor je neus te hebben? Op het dashboard is toch genoeg? Je moet toch geen 10 keer per minuut checken of je lane assist nog aan staat? Helaas zijn dat geen constanten. Die springen te pas en te onpas uit. Meestal wegens het niet herkennen van lijnen of dergelijke. Gelukkig gebeurt dat niet heel veel, maar is wel heel belangrijk om te weten of het werkt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.858 Geplaatst: 8 september 2020 Delen Geplaatst: 8 september 2020 Dus uwe lane assist zet zichzelf spontaan uit? Nog nooit gezien in een auto. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.474 Geplaatst: 8 september 2020 Delen Geplaatst: 8 september 2020 Inderdaad, nog nooit meegemaakt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
D Squaloid 206 Geplaatst: 8 september 2020 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2020 Misschien is uitzetten het verkeerde woord. Het niet herkennen van lijnen daarentegen wel. Of nog ééntje: boven de 68km/u springt hij “aan”. Zak je onder de 63km/u dan doet hij niet meer mee, tenzij in file modus, dat wil ik dan wel graag weten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.858 Geplaatst: 8 september 2020 Delen Geplaatst: 8 september 2020 Kan je niet gewoon zelf binnen de lijntjes rijden? 1 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.