Ga naar inhoud

Mercedes S klasse 2021


D Squaloid

Aanbevolen berichten

11 uren geleden, Ian zei:

Lijkt me vooral 's nachts vervelend om zo'n scherm voor je te hebben ipv klassieke tellers. En dat hoogglans is allemaal heel mooi, tot het vol stof ligt.

absoluut niet, die displays zijn super scherp en passen constant verlichting aan afhankelijk van de omgeving

zelfs in de directe zon perfect leesbaar, en niet storend voor de ogen imho

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind hem er zeer goed uitzien qua exterieur, echt geslaagd!

Interieur is niet m'n ding. Vind het te "druk" ogen. Van die blauwe of rode ledverlichting rondom zou ik ook zot draaien. Chance dat dit ingesteld kan worden.

Zoals anderen al vermeld hebben, ben ook geen fan van alles touchscreen te maken. Ok voor de gedetailleerde instellingen, maar voor basiszaken zoals bvb temperatuur instellen, dat zou IMO op gevoel moeten kunnen zonder uw blik van de weg te moeten halen. Dat is ook iets waar ik me aan erger in m'n Volvo: temperatuur of luchtrecirculatie in- en uit zetten gaat enkel via touchscreen. "Jaja meneer, maar ge kunt dat ook via spraakherkenning invoeren". Dat werkt dus ni geweldig:

"Temperatuur instellen"

"Navigeren naar. Selecteer bestemming"

"Nee nee, ni navigeren, TEMPERATUUR instellen"

"Geef bestemming in. Plaats, straat, nummer"

"*zucht* TEM-PE-RA-TUUR IN-STEL-LEN"

"Selecteer bestemming uit de lijst. Temse. Dendermonde. Denderleeuw. Peer."

"*grrrrrr* Annuleer"

"Sorry ik heb u niet begrepen. Geef bestemming in. Plaats, straat, nummer"

"🤬"

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiten die meer geavanceerde connectiviteit en pre-safe die hoger op z'n poten komt te staan, nog andere innovatie die geintroduceerd wordt met deze S-klasse?

Vroeger was de S-klasse steeds een blik in de toekomst voor technologie die later door zou sijpelen naar de meer mainstream auto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Wutputt zei:

Buiten die meer geavanceerde connectiviteit en pre-safe die hoger op z'n poten komt te staan, nog andere innovatie die geintroduceerd wordt met deze S-klasse?

Vroeger was de S-klasse steeds een blik in de toekomst voor technologie die later door zou sijpelen naar de meer mainstream auto's.

Misschien dat "Digital Light" met duizenden spiegels waardoor echt "puntlicht" kan bekomen worden (of punt-dimmen).

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Wutputt zei:

Buiten die meer geavanceerde connectiviteit en pre-safe die hoger op z'n poten komt te staan, nog andere innovatie die geintroduceerd wordt met deze S-klasse?

Vroeger was de S-klasse steeds een blik in de toekomst voor technologie die later door zou sijpelen naar de meer mainstream auto's.

Frontale airbags voor de achterpassagiers, die uit de rugleuning van de voorzetels komen:

image.png.f1474676988d831bf74d21c826f27428.png

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Wutputt zei:

Buiten die meer geavanceerde connectiviteit en pre-safe die hoger op z'n poten komt te staan, nog andere innovatie die geintroduceerd wordt met deze S-klasse?

Vroeger was de S-klasse steeds een blik in de toekomst voor technologie die later door zou sijpelen naar de meer mainstream auto's.

Blijkbaar ook een systeem dat de auto doet "opspringen" met een kleine 10 cm als die detecteert dat je zijdelings gaat aangereden worden. Daardoor wordt een groter deel van de impactenergie afgeleid naar de onderzijde van het zelfdragend koetswerk en dus minder op de deuren (= zwakker punt).

image.png.08dc2f466b1e8856e66b74034840c915.png

(De huidige Audi A8 doet dat ook, dus ze zijn er niet 't eerst mee...)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Wutputt zei:

Buiten die meer geavanceerde connectiviteit en pre-safe die hoger op z'n poten komt te staan, nog andere innovatie die geintroduceerd wordt met deze S-klasse?

Vroeger was de S-klasse steeds een blik in de toekomst voor technologie die later door zou sijpelen naar de meer mainstream auto's.

De 'Augmented Reality' weergave (van pijlen op het beeld dat je voor je ziet, tot nu toe enkel op camerabeelden in het centrale scherm) zijn nu ook beschikbaar in het (vergrote) HUD-beeld. Maw er worden pijlen via de HUD geprojecteerd op de buitenwereld (weliswaar binnen het bereik van het HUD-scherm), zodat je nóg beter weet waar je moet afslaan:

image.png.31f64b7b7c432af738036af46205de86.png

Die blauwe pijlen bewegen dus mee met "de buitenwereld" (in tegenstelling tot de rest van de HUD-projecties, die statisch blijven tov van de auto), zodat ze - in dit voorbeeld - boven het verdrijvingsvak blijven zweven (allez, toch virtueel) en groter worden naarmate je dichterbij komt.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/9/2020 om 10:23, BMWMB zei:

Eindelijk eens een vernieuwd design van hun AMG-velgen. 😄

spacer.png

Waarom zouden ze die moeten vervangen? 
Nog altijd één van de knapste velgen die ze maken.

 

Mocht BMW de styling 32 eens terugbrengen (eventueel wits wat modernisering), ben er zeker van dat het ook nog altijd knap zou zijn :o 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, gTa zei:

De 'Augmented Reality' weergave (van pijlen op het beeld dat je voor je ziet, tot nu toe enkel op camerabeelden in het centrale scherm) zijn nu ook beschikbaar in het (vergrote) HUD-beeld. Maw er worden pijlen via de HUD geprojecteerd op de buitenwereld (weliswaar binnen het bereik van het HUD-scherm), zodat je nóg beter weet waar je moet afslaan:

image.png.31f64b7b7c432af738036af46205de86.png

Die blauwe pijlen bewegen dus mee met "de buitenwereld" (in tegenstelling tot de rest van de HUD-projecties, die statisch blijven tov van de auto), zodat ze - in dit voorbeeld - boven het verdrijvingsvak blijven zweven (allez, toch virtueel) en groter worden naarmate je dichterbij komt.

Ik kan er niks aan doen, maar ik vind al die weergegeven info overkill voor een HUD. 
Een HUD moet zich beperken tot wat echt belangrijk is en je in één oogwenk moet kunnen zien. 
Al de rest (zoals hier nu: aankomsttijd, te rijden afstand, speedlimiter, driving aids...) is toch niet nodig om constant in je gezichtsveld te hebben?
Dat moet gewoon op het dashboard staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minutes ago, Maxime S said:

Ik kan er niks aan doen, maar ik vind al die weergegeven info overkill voor een HUD. 
Een HUD moet zich beperken tot wat echt belangrijk is en je in één oogwenk moet kunnen zien. 
Al de rest (zoals hier nu: aankomsttijd, te rijden afstand, speedlimiter, driving aids...) is toch niet nodig om constant in je gezichtsveld te hebben?
Dat moet gewoon op het dashboard staan.

Gedeeltelijk mee eens. Het allerbelangrijkste voor je HUD is in welke rijmodus je bezig bent. Wat doet je auto? Dat moet je áltijd weten.

 

Daarnaast zijn aankomsttijd en afstand inderdaad volledig misplaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, gTa zei:

Waauw, dit hout met metalen spacers. :inlove:  

image.png.2f31049cea883a92fa390c9267a3dd0b.png

image.png.208b09d5f8891b3df22c683b57f43bee.png

schitterend knap zo, very contemporary

krijg er wat toyo ito bench gevoelens bij

juist die MEGA HUD en tellerpartij scherm moet ik toch eerst eens in 't echt zien

het centrale scherm ben ik al gewoon intussen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik hem hoor praten over de HUD ben ik toch wel curieus

heb ook een HUD in mijn CLA en persoonlijk geen fan van, en met zonnebril zie je 't niet meer, but still

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, William Blake zei:

als ik hem hoor praten over de HUD ben ik toch wel curieus

heb ook een HUD in mijn CLA en persoonlijk geen fan van, en met zonnebril zie je 't niet meer, but still

Correctie: zonnebril met polarized glazen

Eerste aanschaf nadat ik mijn nieuwe wagen had was dus een zonnebril zonder polarized glazen. Ben toch blij met mijn HUD

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, msxx zei:

Correctie: zonnebril met polarized glazen

Eerste aanschaf nadat ik mijn nieuwe wagen had was dus een zonnebril zonder polarized glazen. Ben toch blij met mijn HUD

jup idd!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, gTa said:

Misschien dat "Digital Light" met duizenden spiegels waardoor echt "puntlicht" kan bekomen worden (of punt-dimmen).

 

 

12 hours ago, gTa said:

Frontale airbags voor de achterpassagiers, die uit de rugleuning van de voorzetels komen:

image.png.f1474676988d831bf74d21c826f27428.png

 

12 hours ago, gTa said:

De 'Augmented Reality' weergave (van pijlen op het beeld dat je voor je ziet, tot nu toe enkel op camerabeelden in het centrale scherm) zijn nu ook beschikbaar in het (vergrote) HUD-beeld. Maw er worden pijlen via de HUD geprojecteerd op de buitenwereld (weliswaar binnen het bereik van het HUD-scherm), zodat je nóg beter weet waar je moet afslaan:

image.png.31f64b7b7c432af738036af46205de86.png

Die blauwe pijlen bewegen dus mee met "de buitenwereld" (in tegenstelling tot de rest van de HUD-projecties, die statisch blijven tov van de auto), zodat ze - in dit voorbeeld - boven het verdrijvingsvak blijven zweven (allez, toch virtueel) en groter worden naarmate je dichterbij komt.

Merci! Naar zo'n zaken was ik dus naar op zoek :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, ir_fuel said:

wat?

Sorry dat is misschien beroepsmisvorming en het vele gebruik van een HUD. Je moet toch weten of lane assist aanstaat, wat de active cruise control doet en of je in file modus bent bvb. Tegen dat we volledig autonoom gaan rijden wordt dat alleen maar belangrijker.

Daarnet op gelet tijdens het rijden en dat is het eerste item dat ik op een HuD zou willen zien.

aangepast door D Squaloid
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, D Squaloid said:

 Je moet toch weten of lane assist aanstaat, wat de active cruise control doet en of je in file modus bent.

Dat zijn "constanten". Toch geen nood van die permanent voor je neus te hebben? Op het dashboard is toch genoeg? Je moet toch geen 10 keer per minuut checken of je lane assist nog aan staat?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, ir_fuel said:

Dat zijn "constanten". Toch geen nood van die permanent voor je neus te hebben? Op het dashboard is toch genoeg? Je moet toch geen 10 keer per minuut checken of je lane assist nog aan staat?

Helaas zijn dat geen constanten. Die springen te pas en te onpas uit. Meestal wegens het niet herkennen van lijnen of dergelijke. Gelukkig gebeurt dat niet heel veel, maar is wel heel belangrijk om te weten of het werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is uitzetten het verkeerde woord. Het niet herkennen van lijnen daarentegen wel.

 

Of nog ééntje: boven de 68km/u springt hij “aan”. Zak je onder de 63km/u dan doet hij niet meer mee, tenzij in file modus, dat wil ik dan wel graag weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid