Ga naar inhoud

Mercedes S klasse 2021


D Squaloid

Aanbevolen berichten

Je zoekt een 2-liter, of een benzine?

Mijn woon-werk traject is 11km enkel, 90% speelt hem af in bebouwde kom.

De diesels die ik gehad heb kreeg ik nooit opgewarmd, plus nooit veel later miserie met EGR en DPF.

 

DPF delete begint wat riskant te worden anders zou ik dat nog overwegen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Luv4DLM zei:

Mijn woon-werk traject is 11km enkel, 90% speelt hem af in bebouwde kom.

De diesels die ik gehad heb kreeg ik nooit opgewarmd, plus nooit veel later miserie met EGR en DPF.

 

DPF delete begint wat riskant te worden anders zou ik dat nog overwegen.

 

 

Dus...... 535i?

Ga er eerst eens mee rijden voor je eentje aanschaft. :D Ik was toch een beetje teleurgesteld.
Maar bon, had ik er ene gevonden in de specs van mijn huidige, 'k had 'm toch gekocht.
Zo jammer dat die bakken zo dun gezaaid zijn. Je mag echt niet veel andere eisen hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites



Dus...... 535i?
Ga er eerst eens mee rijden voor je eentje aanschaft. [emoji3] Ik was toch een beetje teleurgesteld.
Maar bon, had ik er ene gevonden in de specs van mijn huidige, 'k had 'm toch gekocht.
Zo jammer dat die bakken zo dun gezaaid zijn. Je mag echt niet veel andere eisen hebben...


Hoeft geen 535i te zijn, een 2.0 is eigenlijk al meer als voldoende.

Testrijden ga ik sowieso doen, enige waar ik mee kan vergelijken in die categorie is de A6. Die evenzeer op mijn lijstje staat.

Deze winter eens werk van maken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Luv4DLM zei:

Hoeft geen 535i te zijn, een 2.0 is eigenlijk al meer als voldoende.

Testrijden ga ik sowieso doen, enige waar ik mee kan vergelijken in die categorie is de A6. Die evenzeer op mijn lijstje staat.

Deze winter eens werk van maken.

 

520i, dan? Was eigenlijk wat vergeten dat die ook nog bestond. :D 

Tbh ... een A6 in normalere spec rijdt al zo leuk, zoniet leuker dan een '5 in normalere spec. Ondanks FWD. (Vorige generatie dus, hé, van beiden. Huidige A6 heb ik nul ervaring mee.)
Mijn advies: beide goed testrijden. Met een 2-liter 4-cilinder blijft er van het argument "jamaar de BMW is een rwd" maar weinig over, vind ik, tenminste toch met de standaard F11-afstelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

520i, dan? Was eigenlijk wat vergeten dat die ook nog bestond. [emoji3] 
Tbh ... een A6 in normalere spec rijdt al zo leuk, zoniet leuker dan een '5 in normalere spec. Ondanks FWD. (Vorige generatie dus, hé, van beiden. Huidige A6 heb ik nul ervaring mee.)
Mijn advies: beide goed testrijden. Met een 2-liter 4-cilinder blijft er van het argument "jamaar de BMW is een rwd" maar weinig over, vind ik, tenminste toch met de standaard F11-afstelling.
Voor de moment staat deze in mijn "virtuele" garage geparkeerd op mobile.

Km's zijn mij nog wat te hoog maar zou er mee kunnen leven.

https://link.mobile.de?link=https%3A%2F%2Fsuchen.mobile.de%2Ffahrzeuge%2Fdetails.html%3Fid%3D294496404%26utm_source%3DsharedAd%26utm_medium%3Dandroid%26utm_campaign%3DDynamicLinkApp&apn=de.mobile.android.app&amv=690&st=BMW%20528i%20Touring%20M%20Sportpaket%20LED%20AHK%20Kamera%20Head-Up&sd=First%20Registration%3A%2012%2F2016%0AMileage%3A%2094.811%C2%A0km%0AFuel%3A%20Petrol%0APower%3A%20180%C2%A0kW%C2%A0(245%C2%A0Hp)%0A&si=https%3A%2F%2Fi.ebayimg.com%2F00%2Fs%2FMTA2N1gxNjAw%2Fz%2FhsQAAOSwy4hen~gQ%2F%24_20.JPG&utm_campaign=DynamicLinkApp&utm_medium=android&utm_source=sharedAd
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Luv4DLM zei:

Voor de moment staat deze in mijn "virtuele" garage geparkeerd op mobile.

Km's zijn mij nog wat te hoog maar zou er mee kunnen leven.

https://link.mobile.de?link=https%3A%2F%2Fsuchen.mobile.de%2Ffahrzeuge%2Fdetails.html%3Fid%3D294496404%26utm_source%3DsharedAd%26utm_medium%3Dandroid%26utm_campaign%3DDynamicLinkApp&apn=de.mobile.android.app&amv=690&st=BMW%20528i%20Touring%20M%20Sportpaket%20LED%20AHK%20Kamera%20Head-Up&sd=First%20Registration%3A%2012%2F2016%0AMileage%3A%2094.811%C2%A0km%0AFuel%3A%20Petrol%0APower%3A%20180%C2%A0kW%C2%A0(245%C2%A0Hp)%0A&si=https%3A%2F%2Fi.ebayimg.com%2F00%2Fs%2FMTA2N1gxNjAw%2Fz%2FhsQAAOSwy4hen~gQ%2F%24_20.JPG&utm_campaign=DynamicLinkApp&utm_medium=android&utm_source=sharedAd

Proper! Hoezo is 98d km "wat hoog"? :D  Da's niks, jong!

Extreeem heerlijke spec, wel. :inlove:  De LED-lichten zijn totaal "onnodig" maar wel zooo lekker. Geen schwarzglas ook, fantastisch! Combo carbonschwarz met full beige = bonkers mooi. Dat veneto is wel een beetje érg "zoet" van kleur, maar het went. En beige met beige tapijt = zalig (veel beter proper te houden dan zwarte tapijten, believe me). Comfortzetels, ACC, HUD, ... nice. M Lenkrad ook mmmm. Trekhaak ook nog, damn! En soft close!!
Kist heeft gewoon ál mijn wensen ... but one: speakers. Denk dat-ie de basic speakers heeft (zou eens op VIN moeten zoeken naar speclist), dat is echt minnetjes. Maar als je geen audiofiel bent dan kan je daar gerust mee leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, gTa zei:

Proper! Hoezo is 98d km "wat hoog"? :D  Da's niks, jong!

Extreeem heerlijke spec, wel. :inlove:  De LED-lichten zijn totaal "onnodig" maar wel zooo lekker. Geen schwarzglas ook, fantastisch! Combo carbonschwarz met full beige = bonkers mooi. Dat veneto is wel een beetje érg "zoet" van kleur, maar het went. En beige met beige tapijt = zalig (veel beter proper te houden dan zwarte tapijten, believe me). Comfortzetels, ACC, HUD, ... nice. M Lenkrad ook mmmm. Trekhaak ook nog, damn! En soft close!!
Kist heeft gewoon ál mijn wensen ... but one: speakers. Denk dat-ie de basic speakers heeft (zou eens op VIN moeten zoeken naar speclist), dat is echt minnetjes. Maar als je geen audiofiel bent dan kan je daar gerust mee leven.

In het verleden trok ik mij die kilometerstanden ook niet aan, tot ik er een farce mee voor gehad heb en een gepeperde rekening kreeg om te herstellen. Dus ben wat wantrouwig geworden. Nu dat was geen 98.000km maar 160.000km.

Led is voor mij wel een must, mijn vorige en huidige auto hebben het en ik zou het niet meer kunnen missen. Het is pas als je met non-led rijdt dat je het verschil merkt.

Wat die speakers betreft, ik duid "soundsystem" altijd aan. Dat is toch een vrij belangrijke optie voor mij. Zou wel ruk zijn als dat nu de standaard speakers zijn en het probleem is dat ik bij BMW niet weet waar ik op moet letten, terwijl ik het bij een Audi meteen zie.

En ja de complete combo is gewoon men ding 😍

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Luv4DLM zei:

In het verleden trok ik mij die kilometerstanden ook niet aan, tot ik er een farce mee voor gehad heb en een gepeperde rekening kreeg om te herstellen. Dus ben wat wantrouwig geworden. Nu dat was geen 98.000km maar 160.000km.

Led is voor mij wel een must, mijn vorige en huidige auto hebben het en ik zou het niet meer kunnen missen. Het is pas als je met non-led rijdt dat je het verschil merkt.

Wat die speakers betreft, ik duid "soundsystem" altijd aan. Dat is toch een vrij belangrijke optie voor mij. Zou wel ruk zijn als dat nu de standaard speakers zijn en het probleem is dat ik bij BMW niet weet waar ik op moet letten, terwijl ik het bij een Audi meteen zie.

En ja de complete combo is gewoon men ding 😍

Chassisnummer staat er bij. Heb dat eens door een VIN decoder gesmeten: zie bijlage.

Heeft inderdaad het (gewone) optionele HiFi-systeem. Dat is naar mijn mening "OK" (een 6 à 6,5 op 10, zegt). De volgende stap is h/k: dat is hoorbaar beter, geen must tenzij je toch wel wat volume vraagt en daarbij enige eisen stelt inzake klankkwaliteit; het is absoluut nog geen topsysteem maar ik ken zga geen mensen voor wie dat niet volstaat. De B&W is nogmaals hoorbaar beter, vooral bij gemiddelde tot hoge volumes, maar naar mijn mening z'n meerprijs niet waard (nieuw).

Spec van die kar is simpelweg AWESOME :inlove:   Heeft ook instelbare dempers, file-assistent (valt te coderen naar hogere snelheden en op álle wegen ipv enkel autostrades, just did that on mine :D ). Zot mooie auto, dat! :inlove: 

wba5g51010d179989-bimmer.work.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

net es samen gesteld in de configurator....ofwel ben ik een heel makkelijke mens (dat heb ik nog niet over mij horen vertellen) ofwel is die nieuwe S gewoon heel mooi standaard uitgerust....kwam in totaal aan slechts 895 euro opties die erop moeten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf ook wat op mijn honger zitten qua zowel exterieur- als interieurkleuren.

Voorlopig zou ik als buitenkleur dan toch maar weer Antracietblauw pakken (hoewel ik zou twijfelen over Smaragdgroen), maar qua interieur zou ik het echt niet weten. Zwart is voor mij een no go, maar macchiatobeige is veel te geel en komt denk ik altijd met een beige stuurwiel? Ik zou een zwart dashboard en onderkanten willen met bijna wit leder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in het begin is dat altijd zo, er zullen nog wel kleuren bij komen vermoedelijk en PA1 designo moet ook nog beginnen

ik vind dat Sienna bruin erg knap

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou voor een donkergroene gaan met beige interieur. Dat beige stuur vind ik zelfs knap. De vloer kan wel zwart zijn icm beige leder.
AMG-pakket en die dikke 22” wielen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/2/2020 at 6:47 AM, berengun said:

net es samen gesteld in de configurator....ofwel ben ik een heel makkelijke mens (dat heb ik nog niet over mij horen vertellen) ofwel is die nieuwe S gewoon heel mooi standaard uitgerust....kwam in totaal aan slechts 895 euro opties die erop moeten....

Ik heb ook efkes gekeken en valt echt mee. Spijtig dat de V8 er nog niet bijstaat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

Ik heb ook efkes gekeken en valt echt mee. Spijtig dat de V8 er nog niet bijstaat. 

Staat -dacht ik- wel al in de PDF-prijslijst vermeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Mercedes piept en kraakt, BMWMB en een S is niet voor mensen met een jong imago.

Een S-klasse zal hopelijk niet zo rammelen, en een S blijft voor mij een auto voor oude mensen.
Als testritten beschikbaar worden ga ik er eens mee rijden. Misschien dat ik dan van gedachte verander. Ik zie mij toch eerder rijden met een E of CLS.
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, BMWMB zei:

Een S-klasse zal hopelijk niet zo rammelen, en een S blijft voor mij een auto voor oude mensen.
Als testritten beschikbaar worden ga ik er eens mee rijden. Misschien dat ik dan van gedachte verander. Ik zie mij toch eerder rijden met een E of CLS.

Wordt meer en meer gekocht door jonger publiek 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

S500 krijgt de motor van de E53AMG, niet?

Als ik een S-klasse zou kopen, dan moet het een hybride zijn, mits gebrek aan een volelektrische. Er zou een S580e komen, met 500pk, en een batterij van bijna 30kW, waarmee je dan 100km elektrisch kan rijden. Ik ben geen liefhebber van hybride, want ik vind het 'willen en niet kunnen', maar met zo'n grote batterij zou ik toch wel zeker 50% van mijn kilometers elektrisch kunnen rijden. En het voordeel is dat als je eens wat verder rijdt, je onderweg niet hoeft te laden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid