Ga naar inhoud

Mercedes S klasse 2021


D Squaloid

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, D Squaloid zei:

Helaas zijn dat geen constanten. Die springen te pas en te onpas uit. Meestal wegens het niet herkennen van lijnen of dergelijke. Gelukkig gebeurt dat niet heel veel, maar is wel heel belangrijk om te weten of het werkt.

Bedoel je niet gewoon dat je een melding moet krijgen in je HUD het moment dat ie ingrijpt? Dat zou ik nog enigszins begrijpen. 
Maar iets dat permanent aan staat, moet je toch niet constant in je gezichtsveld hebben. Ze kunnen zo nog een melding weergeven wanneer je lichten branden, of je handrem opstaat, of de gordels van alle inzittenden vastgeklikt zijn etc. Dat is gewoon overkill.

Snelheid, speed limit info en pijl van de GPS is het enige dat ik permanent moet zien.
Oja en in sport+ mode, de lichtjes van je toerenteller en de ingeschakelde versnelling. Dat is ook handig als je aan het attaqueren bent :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, Maxime S said:

Bedoel je niet gewoon dat je een melding moet krijgen in je HUD het moment dat ie ingrijpt? Dat zou ik nog enigszins begrijpen. 
Maar iets dat permanent aan staat, moet je toch niet constant in je gezichtsveld hebben. Ze kunnen zo nog een melding weergeven wanneer je lichten branden, of je handrem opstaat, of de gordels van alle inzittenden vastgeklikt zijn etc. Dat is gewoon overkill.

Snelheid, speed limit info en pijl van de GPS is het enige dat ik permanent moet zien.
Oja en in sport+ mode, de lichtjes van je toerenteller en de ingeschakelde versnelling. Dat is ook handig als je aan het attaqueren bent :D 

Dat is het hem net. Hij staat niet constant aan. Ja jawel, hij staat wel aan maar is niet altijd actief. Onder de 63km/u nooit actief (tenzij file modus). Daarboven herkent hij bijna altijd de witte lijntjes om netjes tussen te blijven. Maar niet gegarandeerd 100%. En dat is dus wel essentieel.

Mijn ALA grijpt continue in, dus nee, ik wil geen melding krijgen als hij ingrijpt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi lederwerk, en dan die vieze paarse lichtjes, gigantische centrale Tesla-touchscreen, en de achterbank nog verder overspoeld met schermpjes. 
Dat verkoopt heel mooi in de ontwikkelingslanden, net als BMW hun gigantische grilles 🙄

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, D Squaloid said:

Dat is het hem net. Hij staat niet constant aan. Ja jawel, hij staat wel aan maar is niet altijd actief. Onder de 63km/u nooit actief (tenzij file modus). Daarboven herkent hij bijna altijd de witte lijntjes om netjes tussen te blijven. Maar niet gegarandeerd 100%. En dat is dus wel essentieel.

Mijn ALA grijpt continue in, dus nee, ik wil geen melding krijgen als hij ingrijpt.

Klopt. 

Kan het dat de anderen hier niet gewend zijn te rijden met die rijassistentie? 

Bij die S-klasse komt vergaand autonoom rijden. Dat je een brandend statuslampje hebt op de aan- en uitknop betekent nog niet dat dat ding constant werkt. Dat moet je kunnen zien in je gezichtsveld. Anders weet je niet wanneer die functionaliteit niet werkt.

In mijn C is dat voor de actieve stuurassistent een symbool van een stuurwiel: groen betekent dat hij zelf de lijntjes volgt, rood betekent dat dat niet zo is en ik moet sturen, en dus beter moet opletten.

aangepast door Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem bij mij, maar mijn auto is van de vorige generatie en je kan dat nog niet autonoom rijden noemen. :D   De Lane Assist (die eigenlijk zelfs maar een "file-assistent" is maar ik heb wat zitten coderen om 'm quasi altijd actief te kunnen hebben) toont met rood/groen stuurtje of-ie actief is of niet. Dat komt ook in de HUD en ik vind dat niet noodzakelijk, maar het stoort me ook niet.

Ik volg wel de algemene bemerking van @Maxime S: het lijkt allemaal wel héél veel info te worden in die HUD. Temeer omdat je enkele cm eronder (vanuit gezichtspunt bestuurder) nog eens een highres monitor hebt waarop bonkers veel info kan staan. Moet dat dan allemaal in de HUD?
Nu, 't is wel zo dat je bij BMW en Mercedes kan kiezen welke informatie je wel/niet in je HUD wil. Van alle mogelijke info die er op kan komen, kan je doorgaans uitvinken als je 't niet wil zien in je HUD.

Anderzijds: ik denk dat dat iets is dat went, ook. En om die dynamische visuele routebegeleiding niet op de boordmonitor maar op de reële buitenwereld geprojecteerd te zien, moet je natuurlijk een knoert van een HUD hebben (om veel opp te bestrijken). Dat er dan ook meer andere zaken op kunnen komen, is dan redelijk evident.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt wat redelijker mee met dat scherm dan op de eerste fotos, al blijft het een onding waar ge ook alle vingerafdrukken gaat op zien. 
 

Interessant dat er dus helemaal geen nieuwe motorisaties komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, The Swede zei:

Interessant dat er dus helemaal geen nieuwe motorisaties komen.

Da's toch vaak zo, niet enkel bij Benz?

Nieuw model = aandrijflijnen van het vorig model (de laatste evoluties) nog even verder gebruiken.
En dan mondjesmaat ook de motoren updaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, D Squaloid zei:

Dat is het hem net. Hij staat niet constant aan. Ja jawel, hij staat wel aan maar is niet altijd actief. Onder de 63km/u nooit actief (tenzij file modus). Daarboven herkent hij bijna altijd de witte lijntjes om netjes tussen te blijven. Maar niet gegarandeerd 100%. En dat is dus wel essentieel.

Mijn ALA grijpt continue in, dus nee, ik wil geen melding krijgen als hij ingrijpt.

Ik vond het toch ook wel aangenaam dat ik opeens een melding in mijn hud kreeg dat de lane assist en acc werd uitgeschakeld wegens te bochtig en te snel. Al mocht het wel iets vroeger komen, dan net voor de bochten. 🤭🤪

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/9/2020 om 13:00, The Swede zei:

Interessant dat er dus helemaal geen nieuwe motorisaties komen.

zijn allemaal nog 'nieuw' eigenlijk

580 / 580e is wel nieuw, ISG en PHEV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/9/2020 om 15:02, ir_fuel zei:

Tesla komt in 2012 met een auto met een gigantisch touchscreen in het midden.

"Allez man, dat trekt toch op geen kloten!"

Paar jaar later: alle fabrikanten en fanboys volgen gedwee.

 

Trekt bij de benz ook op niets. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Zo een hud is iets dat je niet mist, maar als het erop zit went het wel ongelofelijk snel vind ik.

Wel benieuwd, op men nieuwe ook genomen en was de enigste optie waar ik zoveel over heb getwijfeld. (Hou niet van de opening in het dashboard )

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, Maverick said:

Wel benieuwd, op men nieuwe ook genomen en was de enigste optie waar ik zoveel over heb getwijfeld. (Hou niet van de opening in het dashboard )

Zolang het niet met zo een opstaand scherm is is het niks (zoals bij Peugeot)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 't ondertussen al op 2 karren en 't is toch iets dat ik niet snel zou willen missen.
'k Zou het wel kunnen missen, zou dus geen dealbreaker zijn in de zoektocht naar een vervanger.

Mocht ik budget hebben om een nieuwe kar te bestellen, dan zou ik dat sowieso aanvinken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het nu ook op mijn 5 maar ik zet het meer af dan op. Ik betrap me er op dat ik bijna meer naar die snelheid in de HUD kijk dan op de baan. Heb liever 'vrij' zicht, het leidt toch ietwat af vind ik..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Configurator is online (toch op de Duitse site).

Geen verrassingen, echt typische S-klasse kleuren, bekledingen, opties e.d.

7,7k EUR voor de top HiFi, boy that escalated quickly! :D 
2,2k EUR voor Digital Light, lijkt me (tov de meerprijs die concurrenten vragen voor Laser Light) aanvaardbaar

Die MBUX Augmented Reality HUD vind ik toch echt vet. :inlove:  Zou van mij zeker mét dat ding moeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gTa zei:

 

Die MBUX Augmented Reality HUD vind ik toch echt vet. :inlove:  Zou van mij zeker mét dat ding moeten.

Dat is dan ook dé eye-catcher op die auto

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, The Swede zei:

Wat moet ik mij daar nu bij voorstellen? Want elke heads up display too t pijlen op uw voorruit. 😕

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, The Swede zei:

Wat moet ik mij daar nu bij voorstellen? Want elke heads up display too t pijlen op uw voorruit. 😕

Kort en simpel:

Die projecteert de pijlen op uw voorruit op zo'n manier dat het lijkt dat ge in NeedforSpeed-stijl pijlen op de juiste plaats in de virtuele reele wereld ziet.
Dus nie meer zomaar, volgende links, maar die pijl verschijnt dan echt op de plaats waar ge links moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid