Ga naar inhoud

Mercedes S klasse 2021


D Squaloid

Aanbevolen berichten

On 9/18/2020 at 3:18 PM, Joske said:

Kort en simpel:

Die projecteert de pijlen op uw voorruit op zo'n manier dat het lijkt dat ge in NeedforSpeed-stijl pijlen op de juiste plaats in de virtuele reele wereld ziet.
Dus nie meer zomaar, volgende links, maar die pijl verschijnt dan echt op de plaats waar ge links moet.

Ze zouden misschien eerst es het huidige GPS systeem op punt moeten stellen voor ze er nog wat toeters en bellen aan toevoegen. Hoeveel keer is zo een systeem te vroeg of te laat met zijn meldingen :fp:

(Om nog maar te zwijgen van het systeem dat in die SQ7 zat waarmee ik deze zomer reed. Dat haalde zelfs links en rechts door mekaar ! Nooit meegemaakt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Da is. Denk niet dat ik al 10 keer de GPS van mijn BMW gebruikt heb.

idemdito. Ik kan niet werken met dat Comand gedoe in mijn auto. 
Helaas wel geen carplay in mijn auto, dus ik moet mijn GSM nog gebruiken.
Wat trouwens keihard zuigt in een Cklasse want die in die ronde ventilatiemonden krijg je gewoon geen deftige houder in vast. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Joske said:

Ma uw tesla kan zo ne virtual reality pijl niet projecteren. :D

Moet niet jongeuh. Die rijdt gewoon zelf naar de bestemming. 

Je kan geen pijl zien als je ligt te slapen achter het stuur

Think About It Reaction GIF by Identity

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ir_fuel zei:

Da is. Denk niet dat ik al 10 keer de GPS van mijn BMW gebruikt heb.

Idem. CarPlay in de A-Klasse suckt wel nog redelijk hard. Ik heb 2x het grote display en CarPlay is bijna een postzegel op mijn display <_<

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Parsifal zei:

Echt waar... GPS-systemen van de OEM's... wie gebruikt dat nog als je apple carplay of Google auto hebt...

Ik gebruik altijd nog de ingebouwde haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, William Blake zei:

Ik gebruik altijd nog de ingebouwde haha

Ik begrijp 100% dat je dat als autoverkoper gebruikt.

Jij moet tenslotte de klanten uitleggen hoe het werkt, wat de features zijn en hoe je het product ervaart in dagelijks gebruik... Als jij het niet meer zou gebruiken, wie wel nog :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Parsifal zei:

Ik begrijp 100% dat je dat als autoverkoper gebruikt.

Jij moet tenslotte de klanten uitleggen hoe het werkt, wat de features zijn en hoe je het product ervaart in dagelijks gebruik... Als jij het niet meer zou gebruiken, wie wel nog :lolz: 

heb carplay in mijn auto en google maps, waze, etc al gebruikt maar eerlijkgezegd vind ik de ingebouwde MBUX wel goed, zeker met de augmented reality

waze heeft ook een irritante stem, maar dat kan je wrs aanpassen :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij kweelt Waze enkel voor meldingen onderweg (bv. mobiele flitser, obstakel op de weg, enz.). Spraakbegeleiding staat uit bij mij. Heb intussen wel de stem van Batman ingesteld :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, Parsifal said:

Echt waar... GPS-systemen van de OEM's... wie gebruikt dat nog als je apple carplay of Google auto hebt...

Ik gebruik carplay liever niet. Rij teveel met van alle soorten wagens.

Bovendien werkt dat niet met de HUD. 

Probleem is dat er bij de OEM navigaties wel onduidelijkheden inzaten. Vandaag nog een afrit gemist omdat het ding de afrit aangaf als op 750m terwijl de eigenlijk afrit maar 300m ver was :fp:

Ik heb echter ook een auto gehad waar er regelmatig een verschil zat tussen de vocale aanwijzigen en de aanwijzingen op het scherm. Genre "please go straight" terwijl het ding duidelijk aanduidt dat je rechts moet afdraaien. :lolz:

 

4 hours ago, BMWMB said:

Daarom dat ik mijn Tesla zo geweldig vind met Google Maps als navigatie. 

Een OEM navigatie zonder auto errond. 😕 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, ir_fuel said:

Da is. Denk niet dat ik al 10 keer de GPS van mijn BMW gebruikt heb.

in de Audi van het werk was ik het ook al rap beu. eeuwig langzaam om dingen in te geven. Waze heeft maar een fractie van de informatie nodig om te weten waar je naartoe wil.

al die ingebouwde GPS toestanden zijn  handig met hun integratie. voor de rest is het peperduur,  nooit beter, veroudert het rap en is het na zoveel jaar rijp voor een complete vervanging. en als het écht tegenzit komen ze het ganse systeem uit je auto stelen met een visdraad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Autoconstructeurs hebben dat lang proberen tegenhouden (o.m. onder het mom van de veiligheid), maar ik denk dat we nu op 't kenterpunt zitten idd waarbij de onboard monitor méér zal gebruikt worden voor mirrored apps of Carplay / Android Auto, dan voor ingebouwde apps. Geleidelijk aan vallen de restricties weg en je ziet dat de ingebouwde systemen ook goedkoper worden (ipv de vroeger 3à 4k EUR voor het top tier ingebouwde systeem :silly: ).

Ik zet m'n ingebouwde navigatie nog regelmatig op om via de HUD nog wat pijltjes te hebben, maar eigenlijk navigeer ik ook altijd via Waze (op smartphone, mijn auto heeft nog geen Android Auto). Zou perfect zijn mocht ik mijn smartphone 1 op 1 zou kunnen mirroren op de boordmonitor... (maar dan verlies ik wel de HUD-aanwijzingen, maar dat zou ik nu ook wel kunnen missen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Autoconstructeurs hebben dat lang proberen tegenhouden (o.m. onder het mom van de veiligheid), maar ik denk dat we nu op 't kenterpunt zitten idd waarbij de onboard monitor méér zal gebruikt worden voor mirrored apps of Carplay / Android Auto, dan voor ingebouwde apps. Geleidelijk aan vallen de restricties weg en je ziet dat de ingebouwde systemen ook goedkoper worden (ipv de vroeger 3à 4k EUR voor het top tier ingebouwde systeem :silly: ).
Ik zet m'n ingebouwde navigatie nog regelmatig op om via de HUD nog wat pijltjes te hebben, maar eigenlijk navigeer ik ook altijd via Waze (op smartphone, mijn auto heeft nog geen Android Auto). Zou perfect zijn mocht ik mijn smartphone 1 op 1 zou kunnen mirroren op de boordmonitor... (maar dan verlies ik wel de HUD-aanwijzingen, maar dat zou ik nu ook wel kunnen missen).
Voor u model is dat te retrofitten, wel niet goedkoop om te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Luv4DLM zei:

Voor u model is dat te retrofitten, wel niet goedkoop om te doen.

OEM of aftermarket? Heb je links naar prijzen e.d.?

Heb daar ook ooit eens voor gekeken, ben op een forum ergens terechtgekomen waar iemand dat per sé wou en (als ik me niet vergis) een 1.500 EUR ('t was in USD en 't was om en bij de 2k) kwijt was daarvoor :silly:  Kan wel zijn dat hij nog 't oudere systeem had dan mij, geen idee of dat een verschil maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OEM of aftermarket? Heb je links naar prijzen e.d.?
Heb daar ook ooit eens voor gekeken, ben op een forum ergens terechtgekomen waar iemand dat per sé wou en (als ik me niet vergis) een 1.500 EUR ('t was in USD en 't was om en bij de 2k) kwijt was daarvoor :silly:  Kan wel zijn dat hij nog 't oudere systeem had dan mij, geen idee of dat een verschil maakt.
Aftermarket. Varieert van 450 tot 1200EUR

Paar voorbeelden:

https://bimmersupplies.nl/product/carplay-android-auto-scherm-met-10-25-inch-touch-screen-voor-bmw-5-serie-f10-en-f11/


https://www.lumeri.be/nl/qb10fvci.html?gclid=CjwKCAjw5Kv7BRBSEiwAXGDElXouXsOAotd_FGOglqo3dNKsExhjNpRTEXpi0kKEJvbtI5f-1fgafxoCfGEQAvD_BwE

Is wel iets dat ik zou doen, ben zelf aan het kijken naar een F11 als mogelijke opvolger en ben me al wat aan het inlezen [emoji16]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, yep, die dingen. Ga ik niet mee beginnen.

Zin in een LCI 530d in smaakvolle klassieke kleurencombo, dik uitgerust, 185k km? :D  Ik maak u een goed prijske. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Luv4DLM zei:

De foute motor, toch bedankt voor het aanbod ;)

Je zoekt een 2-liter, of een benzine?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, The Swede zei:

Ik geef 4000.

Daar mag je 'm 2 maanden voor huren, zo lang kan ik hem wel missen voor dat bedrag in ruil.

Helemaal jouw ding!

  • Superzuinig, gij met uw extreem zuinige voet gaat daar ge-ga-ran-deerd niet meer dan 1,3 liter diesel per 100 km mee verbruiken! En indien toch, dan krijgt ge 10% korting op de huurprijs!
  • Heeft ook een trekhaak, dus je kan sleurhutsleuren dat 't een lieve lust is. Sleurhut + BMW = ook zeer consequent Roma-style. You'll love it.
  • Sinds BMWMB een 530d gehad heeft, is het genoegzaam bekend dat dat model een fantastische duw in de rug heeft. Maw: power zat, ge kunt u niks meer wensen!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid