Ga naar inhoud

Volkswagen lovers


kefkie

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...
  • 3 maanden later...
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

Hier echt content van mn ID4. 
Is een met de minste motor, 174pk, dus snel is hij niet, heeft het 77kwh batterij-pakket. 

Haal een 390km met volle batterij, mix 20/80 secundair / snelweg. 

Grootste ergernis is het interieur is een basis spec en dat is echt wel triestig voor een wagen van deze prijs. Optioneel kan je hem veel mooier hebben, maar ik heb de wagen zelf niet samengesteld.

Qua interieur was mijn MX-30 veel aangenamer. MX-30 reed ook wel dynamischer. 

RWD wel een voordeel bij een EV ipv FWD. 

20230220_122257.thumb.jpg.2442c5fd275d67df46c6f310b9d23f77.jpg

 

 

id42.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...
image
image
image

Volkswagen ID.X Performance Concept, 2023. A modified ID.7 with carbon fibre front splitter, rear spoiler and diffuser, lowered suspension and 20 inch wheels. More seriously it has a revised dual motor drivetrain that produces 558PS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 3 weken later...
  • 1 maand later...
  • 2 weken later...

In Mexico 1 met een Golf 4 dat bij de concurrent was gaan "shoppen" voor velgen:

IMG_7898.thumb.jpg.edbb67d46eb7951946deb3cb853b6040.jpg

IMG_7899.thumb.jpg.48b7bc1dd1d6d305850aaa1ad10e48c3.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Omdat ik niet direct een topic vond van de id4 hier maar even posten. 

Mijn pro performance voor de volgende 4 jaar.

Eerste indruk is zeer positief. Echt zeer comfortabele auto en ook de kwaliteitsindruk is prima wat mij betreft. 

Ok die pianolak hadden ze hier en daar beter achterwege gelaten en what were they thinking om die bediening voor de verwarming en geluid 's nachts niet te verlichten. 

Range zelfs bij deze koude temperatuur nog steeds boven de 400 km op een mix parcours. Er wel een beetje naar gereden geef ik toe. 

Mijn eerste keer ACC in een auto. Wil al nooit nog zonder.

De fake alcantara zetels zitten prima al hadden ze hier in Europa ook beter voor de brede midden armsteun gekozen zoals in de states.

Screenshot_20240228_082019_Gallery.jpg

Screenshot_20240228_082029_Gallery.jpg

aangepast door bud wijzer
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Proficiat!

't Is niet moeders mooiste (maar dat is mijn huidige Touran ook niet) en ik blijf het moeilijk hebben met dat kleine dashboard achter het stuur maar ik geloof wel dat het een degelijke wagen is. Qua company car zijn er echt wel ergere dingen. Het was voor mij ook een optie die ik in mijn achterhoofd hield. Ik ben benieuwd naar je bevindingen op langere termijn.

En wat betreft die pianolak: die fout hebben ze in 2016 al gemaakt. Kinderen achterin icm van die blinkende sierstrips... het nieuw was er al rap vanaf. Het nodigt blijkbaar uit om met steentjes en autootjes over te krassen. :fp:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Maaher zei:

Proficiat!

't Is niet moeders mooiste (maar dat is mijn huidige Touran ook niet) en ik blijf het moeilijk hebben met dat kleine dashboard achter het stuur maar ik geloof wel dat het een degelijke wagen is. Qua company car zijn er echt wel ergere dingen. Het was voor mij ook een optie die ik in mijn achterhoofd hield. Ik ben benieuwd naar je bevindingen op langere termijn.

En wat betreft die pianolak: die fout hebben ze in 2016 al gemaakt. Kinderen achterin icm van die blinkende sierstrips... het nieuw was er al rap vanaf. Het nodigt blijkbaar uit om met steentjes en autootjes over te krassen. :fp:

 

Kleine dashboard

Nu je het zegt:  moesten ze daar een doorlopend, of beter ingewerkt dashboard ingestoken hebben, zou dit m.i. toch een groter kwaliteitseffect gegeven hebben.   Een beetje meer 'serieux' ahw.

Pianolak:

Het is niet alleen mottig met kinderen,  als ze dat op de verkeerde plaatsen toepassen, en dan nog eens een goedkoop materiaal ervoor gebruiken, is dat al vlug een spijtig boeltje:  je zou die pianoplastiek op de middenconsole van onze C moeten zien:  de handtas (en andere tassen) moeten in de voetenruimte aan de passagierskant worden geplaatst, blijkbaar.  Bij het in- & uitstappen slepen die dingen daar telkens over, met een krassenparadijs tot gevolg.   Destijds stak ik daar nog moeite in om dat voorzichtig te polieren, maar ik heb het opgegeven.

De geborstelde alu-lijsten zijn ook al in krassen:  de linkerachterdeur is door mijn stomme onhandigheid bij het doorladen van een fiets, in de linkervoordeur is dat ook weer van ringen en sjakochen.

 

Op mijn E87 1-reeks had ik ook inleglijsten in pianolak: daar is al die tijd niks aan gekomen.  Ik heb ze nu trouwens ook op mijn lease-kist genomen, omdat ik het wel mooi vind.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dash is inderdaad niet overbemeten.

Ook wel knap dat de range steeds boven de 400 km blijft

Pianolak is wel mooi IMO. Ik heb ook de individual piano trim in mijn BMW en deze is niet echt krasgevoelig 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed punt. In de offerte (van 2015, dus al even geleden) van mijn VW staat "Inlegplaatjes "Piano Black" voor elementen van dashboard en deurpanelen". Black.. lak... het is lijkt wat op elkaar, maar het is een wereld van verschil. :D

En da's wat @ex-Mooseman ook zegt: de kwaliteit is ondermaats. Zo spijtig.

Edit: en dan heb ik het er nog niet over dat het magneten zijn qua vingerafdrukken, stof, ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, saabi zei:

Dash is inderdaad niet overbemeten.

Ook wel knap dat de range steeds boven de 400 km blijft

Pianolak is wel mooi IMO. Ik heb ook de individual piano trim in mijn BMW en deze is niet echt krasgevoelig 

Ik had een ID4 Pro met de traagste (en dus zuinigste motor 174pk) in weer zoals dit <10°c haalde ik een 350km max. En dan moest ik al mijn best doen. 

Het is maar wat je mix van wegen is veronderstel ik. Bij mij beetje stad en lang autostrade. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Proper, maar ik koos hem zelf niet als volgende lease… Te ‘leeg’ interieur, suv - ik zit niet graag hoog, zeer beperkte kleurkeuze waardoor er duizenden identieke rond rijden. Ik heb al drie collega’s met een zwarte id5 die enkel in de details verschillen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid