Ga naar inhoud

Het kleine en grote motortrips-topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Op 16/1/2024 om 16:25, CharlesV zei:

Hier toevallig nog een GPX van? 

Check de site van motorrijder

https://motorrijder.be/gps-tracks/

Het is de 2 daagse Franse Ardennen. De aanrijroute naar en van Chimay had ik wel stevig aangepast, maar voor jou minder logisch omdat je aan de andere kant van het land woont.

• Vind ik leuk 1
  • 1 jaar later...
Geplaatst:
2 uren geleden, msxx zei:

Hola!

Zojuist ingeschreven voor een motor-event in Catalunya! 100Colls. In 48uur tijd een route volgen welke leidt tot een optelling van punten op basis van gepasseerde colls op de route. Er zijn in totaal 100Colls welke meetellen en het is onmogelijk om ze allemaal te rijden in die tijd. Een moeilijke Coll telt mee voor meer punten. Zie het een beetje als een groenetrui/bolletjestrui principe, maar dan is het geen race voor die ene coll met punten maar voor het totaal aan colls.

Eind April dus ook geen zekerheden met het weer, kan alle kanten op gaan. Van Perpignan, Pyreneeën tot aan de kust bij Barcelona, dus een mooi gebied om een (of meerdere) routes samen te stellen. 

image.png.dfaecd31ae9cdeb820652aa27d02cb5e.png

image.png.f020e52f3617edcb287b6ba29d87610b.png

Einddoel is een gezamenlijk punt, waar er dan een lunch en prijsuitreiking is 🙂 

Wijs ❤️   Heb je meer info, een link naar de regio waarbinnen 't event plaats heeft en welke cols er meetellen?

Ik zou zomaar eventjes pardoes mee kunnen inschrijven :lolz: alleen is eind april geen goeie periode, vrees ik.

Geplaatst:

Gevonden.

De agenda is vrij (privé) en vrij te maken (professioneel). :ninja:

Nog eens overwegen ... met de Guzzi heb ik niet zo'n goeie bagagemogelijkheden. Plus: geen ABS of tractiecontrole is op die bike mogelijks een iets grotere uitdaging (gelet op de weersomstandigheden) dan op de big bertha.

Plus: er deden in 2024 exact 3 Harleys 'choppers' mee (en 1 Pan America aka een reisenduro). Lijkt me een leuke uitdaging om met de F6C alle deelnemende Harley cruisers te proberen te verslaan? :ninja: 

Allez ge weet wel: all in the spirit of...

436271495_10168962594410105_362569104215220082_n.jpg.9c447a58f05f50fae485bb1dace2764a.jpg

:D :D :D 

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
33 minuten geleden, gTa zei:

Gevonden.

De agenda is vrij (privé) en vrij te maken (professioneel). :ninja:

Nog eens overwegen ... met de Guzzi heb ik niet zo'n goeie bagagemogelijkheden. Plus: geen ABS of tractiecontrole is op die bike mogelijks een iets grotere uitdaging (gelet op de weersomstandigheden) dan op de big bertha.

Plus: er deden in 2024 exact 3 Harleys 'choppers' mee (en 1 Pan America aka een reisenduro). Lijkt me een leuke uitdaging om met de F6C alle deelnemende Harley cruisers te proberen te verslaan? :ninja: 

Allez ge weet wel: all in the spirit of...

436271495_10168962594410105_362569104215220082_n.jpg.9c447a58f05f50fae485bb1dace2764a.jpg

:D :D :D 

Zou geweldig zijn 😅

We zijn met drie, twee zeer ervaren motards (40+ jaar met de motor onderweg en jeugdvrienden van elkaar). Ik ben de aanstichter 🙂

Met vier is nog leuker!

Geplaatst:

Inschrijven!

Denk dat het snel vol zal zitten.

Geplaatst:
10 minuten geleden, msxx zei:

Zou geweldig zijn 😅

We zijn met drie, twee zeer ervaren motards (40+ jaar met de motor onderweg en jeugdvrienden van elkaar). Ik ben de aanstichter 🙂

Met vier is nog leuker!

Oeh, maar als ik deelneem, ga ik niet aanpikken bij een team dat met "passend" materiaal aan de start staat. Ik wil anderen niet straffen voor mijn keuze van materiaal & navenante impact op 't klassement. Ik lees dat het teamresultaat immers bepaald wordt door het gemiddelde van het team. Plus: alle teamleden moeten dezelfde route volgen en tegelijk de colls afvinken. Maw ik zou, zéker met de Honda maar ook al met de Guzzi, een sterk beperkende factor zijn. 🙂

Geplaatst:
12 minuten geleden, msxx zei:

Inschrijven!

Denk dat het snel vol zal zitten.

Ah, is er een beperking op aantal deelnemers, dan? Dat kwam ik nergens tegen...

Geplaatst:

We hebben individueel ingeschreven 🙂 maar wij gaan wel dezelfde route rijden, dat hoef jij niet te doen natuurlijk!

Ik begreep maximaal 300 deelnemers, ik heb badge 147 🙂 

Geplaatst:

Oeie, dan gaat het snel, idd.

Nog één vraag voor ik betaal (heb al een accountje :ninja:) en deelneem, want zéér belangrijk: hoeveel % van die cols zijn (deels) offroad? Als dat een groot aandeel is, waardoor je met een road bike eigenlijk al gedoemd bent om veel minder punten te scoren dan de toppers (ifv de ranking gold/silver/bronze), dan ... mjah I don't know dan.

Geplaatst:
11 minuten geleden, gTa zei:

Oeie, dan gaat het snel, idd.

Nog één vraag voor ik betaal (heb al een accountje :ninja:) en deelneem, want zéér belangrijk: hoeveel % van die cols zijn (deels) offroad? Als dat een groot aandeel is, waardoor je met een road bike eigenlijk al gedoemd bent om veel minder punten te scoren dan de toppers (ifv de ranking gold/silver/bronze), dan ... mjah I don't know dan.

Voor zover ik weet is het 100% onroad. Maar er zullen wellicht wel wat offroad deeltjes bij zitten. Die ga ik zeker proberen te skippen door een goede route te maken want ik moet daar weinig tot niets van hebben 🙂

Je gaat ze nooit alle 100 kunnen rijden he, dus de route kan volgens jouw eigen voorkeur gepland/uitgestippeld worden.

Edit: mijn heenreis start dinsdagavond of woensdagochtend. En de week erop woensdag in de loop van de dag weer thuis 🙂

Geplaatst:
7 minuten geleden, msxx zei:

Voor zover ik weet is het 100% onroad. Maar er zullen wellicht wel wat offroad deeltjes bij zitten. Die ga ik zeker proberen te skippen door een goede route te maken want ik moet daar weinig tot niets van hebben 🙂

Je gaat ze nooit alle 100 kunnen rijden he, dus de route kan volgens jouw eigen voorkeur gepland/uitgestippeld worden.

Edit: mijn heenreis start dinsdagavond of woensdagochtend. En de week erop woensdag in de loop van de dag weer thuis 🙂

Alright.

Badge n.199 alhier. 😇

Thanks voor de lead! Helemaal tuk op van die dingen, zeker als ik lekker impulsief mag zijn.

Wel nog eea to do:

• Honda dringend naar Tovami voor rejet.
  • Nieuwe banden (wou toch al Metzelers, ideale aanleiding om dat nu versneld te doen).
  • Bagage-opties checken.

Qua routes etc: ik ga eerst nog even moeten zien wat er allemaal op de kaart staan. Allez, ge krijgt geen kaart, zie ik, maar 't wordt een lijst van col-namen. Je moet ze zelf zien te zoeken.
Daar ga ik nog menig avond plezier aan hebben, aan route uitstippelen. :D 

• Vind ik leuk 7
Geplaatst:

Ik vond alvast dit...

Geen fotobeschrijving beschikbaar.

(is van 2023)

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:
22 minuten geleden, gTa zei:

Alright.

Badge n.199 alhier. 😇

Thanks voor de lead! Helemaal tuk op van die dingen, zeker als ik lekker impulsief mag zijn.

Wel nog eea to do:

• Honda dringend naar Tovami voor rejet.
  • Nieuwe banden (wou toch al Metzelers, ideale aanleiding om dat nu versneld te doen).
  • Bagage-opties checken.

Qua routes etc: ik ga eerst nog even moeten zien wat er allemaal op de kaart staan. Allez, ge krijgt geen kaart, zie ik, maar 't wordt een lijst van col-namen. Je moet ze zelf zien te zoeken.
Daar ga ik nog menig avond plezier aan hebben, aan route uitstippelen. :D 

Dat enthousiasme herken ik volledig! Heb vorig jaar augustus mijn zinnen hierop gezet, maar moest tot vandaag wachten om in te kunnen schrijven 🙂 

Nieuwe banden ook besteld, zijn vandaag toegekomen. Op zo'n trip vertrek ik altijd op nieuwe banden, wellicht zijn ze nog goed voor een enkel ritje na thuiskomst 😄  Zeer benieuwd naar de uiteindelijke kaart, die zal per jaar ook wel verschillen kennen.

Ga je dat echt met de Honda doen? Zeker? 🙂 Dan gaan we zeker afspreken op voorhand of achteraf, maar komen we elkaar niet echt tegen gedurende de route veronderstel ik. Niet erg, een terras of hotelbar is prima om bij te praten!

Geplaatst:
7 minuten geleden, msxx zei:

Dat enthousiasme herken ik volledig! Heb vorig jaar augustus mijn zinnen hierop gezet, maar moest tot vandaag wachten om in te kunnen schrijven 🙂 

Nieuwe banden ook besteld, zijn vandaag toegekomen. Op zo'n trip vertrek ik altijd op nieuwe banden, wellicht zijn ze nog goed voor een enkel ritje na thuiskomst 😄  Zeer benieuwd naar de uiteindelijke kaart, die zal per jaar ook wel verschillen kennen.

Ga je dat echt met de Honda doen? Zeker? 🙂 Dan gaan we zeker afspreken op voorhand of achteraf, maar komen we elkaar niet echt tegen gedurende de route veronderstel ik. Niet erg, een terras of hotelbar is prima om bij te praten!

Heb me met de Honda ingeschreven, ja. Stel dat die niet klaar geraakt, kan ik nog altijd swappen voor de Guzzi.

Is deels owv het daardoor extra trage (conceptbedongen) tempo. Plus: het is onlogisch om zoiets met zo'n schip te doen, dus evident dat ik dat dan éxtra leuk vind.

Moet zeker mogelijk zijn om elkaar te treffen, daar, 't zal wel zijn. Zal uiteraard afhangen van jullie route en mijn route.
Kans is niet klein dat er ook in dezelfde regio gelogeerd wordt.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Hele coole trip, wauw 😍.

Kijk nu al uit naar het reisverslag hier! 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Het moet nog een beetje binnendringen dat ik mij op bijzonder pardoes-erige manier heb ingeschreven voor zo'n event, met de Honda dan nog. :D  Dit weekend was een superdruk werkweekend dus nog geen tijd gehad om erover na te denken, ga deze week toch een plan van aanpak moeten opstellen. Ik wil dit wel (deftig) voorbereid doen, niet even pardoes als de inschrijving. :D 

Geplaatst:

Ik ben ook ingescherevn voor een dingetje in september. 😅

IMG_1541.thumb.png.313a0dd3d3dd5f16739aefa6d99e7f6a.png

Event is 1 keer per 2 jaar, en daar komt een pak volk op af. 2023 waren er 25000 harleys 😍

alles is daar verhuurd aan crazy prijzen.

ik had om te beginnen een klein huisje gehuurd, op 400m van het event maar wel rustig. Ik had aan dat vrouwtje dat de boel  verhuurd gevraagd hoeveel maten ik er nog bij kon steken.

Antwoord: wij hebben daar nog een groter huis op dezelfde grond. We verhuren die nooit samen, behalve aan dezelfde groep. 

resultat des courses. 
in 24u alles verhuurd in mijn chapter. 
14 man, 11 harleys 😍😆

IMG_1545.thumb.png.a75b179a0c775be6436ec81801b0b416.png

Dat wordt een drama 😆

Ik heb nl beloofd aan die madam dat we geen lawaai gaan maken 😅

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Geplaatst:
11 uren geleden, gTa zei:

Het moet nog een beetje binnendringen dat ik mij op bijzonder pardoes-erige manier heb ingeschreven voor zo'n event, met de Honda dan nog. :D  Dit weekend was een superdruk werkweekend dus nog geen tijd gehad om erover na te denken, ga deze week toch een plan van aanpak moeten opstellen. Ik wil dit wel (deftig) voorbereid doen, niet even pardoes als de inschrijving. :D 

Vond het wel getuigen van enorme spontaniteit en enthousiasme, mogen meer mensen hebben. De wereld zou vrolijker zijn 😁

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
6 minuten geleden, DDke zei:

Ik ben ook ingescherevn voor een dingetje in september. 😅

IMG_1541.thumb.png.313a0dd3d3dd5f16739aefa6d99e7f6a.png

Event is 1 keer per 2 jaar, en daar komt een pak volk op af. 2023 waren er 25000 harleys 😍

alles is daar verhuurd aan crazy prijzen.

ik had om te beginnen een klein huisje gehuurd, op 400m van het event maar wel rustig. Ik had aan dat vrouwtje dat de boel  verhuurd gevraagd hoeveel maten ik er nog bij kon steken.

Antwoord: wij hebben daar nog een groter huis op dezelfde grond. We verhuren die nooit samen, behalve aan dezelfde groep. 

resultat des courses. 
in 24u alles verhuurd in mijn chapter. 
14 man, 11 harleys 😍😆

IMG_1545.thumb.png.a75b179a0c775be6436ec81801b0b416.png

Dat wordt een drama 😆

Ik heb nl beloofd aan die madam dat we geen lawaai gaan maken 😅

Oei, dat worden de harleys de oprit opduwen.

Geplaatst:
Op 3/2/2025 om 09:54, gTa zei:

Ik werd enthousiast in jouw plaats van je (berekende) impulsiviteit! Heerlijke beslissing :D 

Geplaatst:
Op 31/1/2025 om 13:33, msxx zei:

Hola!

Zojuist ingeschreven voor een motor-event in Catalunya! 100Colls. In 48uur tijd een route volgen welke leidt tot een optelling van punten op basis van gepasseerde colls op de route. Er zijn in totaal 100Colls welke meetellen en het is onmogelijk om ze allemaal te rijden in die tijd. Een moeilijke Coll telt mee voor meer punten. Zie het een beetje als een groenetrui/bolletjestrui principe, maar dan is het geen race voor die ene coll met punten maar voor het totaal aan colls.

Eind April dus ook geen zekerheden met het weer, kan alle kanten op gaan. Van Perpignan, Pyreneeën tot aan de kust bij Barcelona, dus een mooi gebied om een (of meerdere) routes samen te stellen. 

image.png.dfaecd31ae9cdeb820652aa27d02cb5e.png

image.png.f020e52f3617edcb287b6ba29d87610b.png

Einddoel is een gezamenlijk punt, waar er dan een lunch en prijsuitreiking is 🙂 

Het wordt concreter, vandaag de kaart binnengekregen 🙂 

100 Colls map.jpg

• Vind ik leuk 5

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid