Ga naar inhoud

Het kleine en grote motortrips-topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wauw. Maffe kaart!

Geplaatst:
7 uren geleden, msxx zei:

Het wordt concreter, vandaag de kaart binnengekregen 🙂 

100 Colls map.jpg

Woeh !!!!!!!!!!!!!!!!

Meteen de post gaan checken en idd ❤️ 

PXL_20250207_175115129_MP.thumb.jpg.fb40649d4cf9ce5c47556822feb86778.jpg

PXL_20250207_180106636_MP.thumb.jpg.598116a6eae93e1abb30e1abf89f1788.jpg

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Indeed. Hup @msxx en @gTa we volgen jullie dolle avonturen wel (vanop een afstandje)

• Vind ik leuk 1
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Maak ik zeker eens werk van, maar momenteel nog niet mee bezig geweest, behalve 1 avond eens wat cols op een Google kaart gepleurd. Geen idee of dat nut zal hebben 😁 want routeplanning zal ik waarschijnlijk toch met MRA doen. 

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik sta nog altijd even ver, aka nergens! :lolz: 

Maar er is nog tijd. 😎

Geplaatst:
14 uren geleden, gTa zei:

Ik sta nog altijd even ver, aka nergens! :lolz: 

Maar er is nog tijd. 😎

Heb wat afspraken ingepland om er met drie wat van te maken, eind maart moet ons plan afzijn 😃

Geplaatst:
7 uren geleden, msxx zei:

Heb wat afspraken ingepland om er met drie wat van te maken, eind maart moet ons plan afzijn 😃

Als ik verder sta, deel ik wat ik heb 🙂

• 2 weken later...
Geplaatst:

Bon, de moto is gereed, de helm bijna, nog wat bagage-oplossingen te bedenken en een GPS te halen (denk ik, ben onzeker of een nieuwe Garmin effectief zoveel zal betekenen).
't Is maar een maand meer en ik sta nog altijd even ver (= nergens) qua planning. :D     Maar ik voel nog geen stress dus alles is goed!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 24/3/2025 om 17:53, gTa zei:

Bon, de moto is gereed, de helm bijna, nog wat bagage-oplossingen te bedenken en een GPS te halen (denk ik, ben onzeker of een nieuwe Garmin effectief zoveel zal betekenen).
't Is maar een maand meer en ik sta nog altijd even ver (= nergens) qua planning. :D     Maar ik voel nog geen stress dus alles is goed!

Heb zojuist een tafelschikking doorgestuurd / gevraagd aan de organisatie, heb jouw badgenummer ook opgegeven. Hoop dat je dat ok vindt @gTa 🙂

Routes bij ons zijn vrijwel af. Voor 90% gereed. 

We komen op meer dan 13.000 punten uit. We hebben ook een route gemaakt met meer dan 17.000 punten maar we gaan toch voor het lager gelegen gebergte. Minder risico met pasafsluitingen, een onbekender deel (om niet te zeggen, elke coll is daar nieuw voor ons en van de andere route kan je dat zeker niet zeggen) en vorig jaar had de winnaar maar iets meer dan 10.000 punten 😄  (ook door het enorm slechte weer natuurlijk).

Mijn mede-reizigers rijden op/af met camionnette en rijden dus enkel de 28uur van het event zelf. Ik ga er wel een hele week van maken en ga mijn retourroute nog maken, inclusief wat mooie detour. Denk aan de Ardeche/Cevennen en als het goed is ook het noordelijke deel van de 100 colls.

• Vind ik leuk 4
  • 1 maand later...
Geplaatst:

Iets helemaal anders, veel poeha en stijl-streven, weinig rijden ... maar niettemin ook eens tof!

DGR2025_SocialMedia_IN_Story.thumb.jpg.2674b9603544b592e799c79d60a49c1e.jpg

Ik neem deel aan de ride in Gent.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
3 uren geleden, gTa zei:

Iets helemaal anders, veel poeha en stijl-streven, weinig rijden ... maar niettemin ook eens tof!

DGR2025_SocialMedia_IN_Story.thumb.jpg.2674b9603544b592e799c79d60a49c1e.jpg

Ik neem deel aan de ride in Gent.

Ik heb er zoeen gedaan vorige zondag. Belgium Classic Ride in Mons. Wij hebben 10k ingezameld. 
Ik was Road Cap met de Road Caps van de chapter in Mons. Was wel echt werken. 100 moto’s. Veel onervaren rijders die gewoon niet in hun spiegels keken. 
Nu nog effe bang afwachten bij de brievenbus, want het ging soms wel echt (te) hard. 😅

• 2 weken later...
Geplaatst:

IMG_5863.thumb.JPEG.cb37e0b334e44d0d97a212bdb45e225e.JPEG

Het was al bijna drie weken geleden... 

Afgelopen woensdag bericht dat ik de motor weer kon halen (nieuwe waterpomp en batterij). En de volgende morgen de wielen weggebracht om andere banden te laten monteren. Deze morgen ze terug kunnen monteren en off we go 😄 

Dagje Lux in stijl. Via een omweg in de Ardennen er naartoe gereden. Ik was duidelijk niet de enige met het idee dat het een goede rij-dag zou zijn, was te verwachten natuurlijk. De laatste uren was het wel superrustig. Ben in Lux gebleven tot kwart voor negen en was thuis toen de zon een kwartiertje weg was. Ideaal 🙂 

Temperatuur was ok, precies genoeg om goede grip te hebben en om in het volledig leder te rijden. Maar warm is het nooit geworden. Tussen de 14 en 18 graden in Lux.  Net genoeg 🙂 

IMG_5864.JPEG

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:

DGR today

Qua "motorrit" stelt dat niks voor, 't is colonne rijden 2 naast elkaar, gedurende dik 2 uur, aan 15 à 40 km/u ...
... maar het event is wel nog leutig om eens mee te maken.

Maat van me kwam me oppikken thuis.

IMG20250518090036.thumb.jpg.81c3ae87801e1485adae44c4e0c0983d.jpg

Heerlijke Four heeft die. (Er waren er enorm veel, vandaag.)

Off we go!

IMG20250518090302.thumb.jpg.fcec79745313679ca7a9bb207f24229f.jpg

IMG20250518090306_01.thumb.jpg.8d63cf4d0d4d41eff985f3c94429d2ff.jpg

Eén van de makkelijk 10 andere Fours tijdens 't vertrek van de ride in Gent:

PXL_20250518_091853423.thumb.jpg.5312c7df4462e32f5193bba8c663c49c.jpg

• Vind ik leuk 1
  • 1 maand later...
Geplaatst:

Tijd om hem nog eens van stal te halen, hij staat al veel te lang stil 🤫 

Zondag nog eens een stevige dagtrip rijden. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Hmmmmmm... ik heb een lege agenda :D 

Al nagedacht over deelname 100colls volgend jaar?

Geplaatst:
36 minuten geleden, gTa zei:

Hmmmmmm... ik heb een lege agenda :D 

Al nagedacht over deelname 100colls volgend jaar?

Ja, maar niet concreet 😬

Dagje Moezel of Eifel rijden zondag?

Geplaatst:

I'd like that very much, vermoedelijk rijd ik dan wel grotendeels op op zaterdagavond en slaap ergens uit, anders wordt zondag weer een 1.000 km dag en dat is (zeer) stevig.

Ik spreek morgen met Renske hierover en koppel terug!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

I'm in @msxx!

Ik neem de Guzzi en zou er graag wat sportief bochtenwerk mee doen, maar idealiter wel op bovengemiddeld goed wegdek en niet op vervuilde baantjes (kiezels etc), wegens geen TC/ABS etc.
Qua regio maakt het mij niet uit zolang het maar een hele dag heerlijk bochten combineren is. ❤️ 

Ga je je neus achterna rijden of kan je me een GPX'je aanleveren?

Ik ga nog proberen de Guzzi een onderhoudje te geven (bougies, olie, oliefilter, dichtring oliepan).

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ga donderdag wat voorbereiden!

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Top! Merci ❤️ 

Van zodra je weet waar de rondrit (ongeveer) start, laat je me dat weten? Dan kan ik op zoek naar logement. 🙂

Geplaatst:
12 uren geleden, gTa zei:

Top! Merci ❤️ 

Van zodra je weet waar de rondrit (ongeveer) start, laat je me dat weten? Dan kan ik op zoek naar logement. 🙂

Huldange /Weiswampach is voor de hand liggend 🙂

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Top, daarmee weet ik genoeg!!

Geplaatst:

Gpx’je om te delen? 20ste zit ik er ook (onder voorbehoud)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid