Ga naar inhoud

The AM 200k Series | S09E01 | A whole lotta city runabout for peanuts


gTa

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden, bt. zei:

Een Giulietta QV, ultieme torque-steer kist :inlove:

Neeneent, ne 1400 maximum. :D  Rap genoeg voor die snelle tinke van mij. 🤖

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dju, 2e in rij slechts om de auto te gaan bekijken / halen. Auto komt pas vanavond om 16u bij die garage binnen en om 17u staat al een afspraak geboekt voor een eerste geïnteresseerde. 'k Vrees dat we dus naast zullen vissen. :(

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, bt. zei:

Een Giulietta QV, ultieme torque-steer kist :inlove:

Spijt gehad dat ik daarvoor niet ben geweest. 

Was dezelfde prijs( ongeveer) de mijnen wel nieuw en de QV 6 maand oud met 10.000km op de teller. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, toere zei:

Mijn Alfa is meer waard dan uw budget dat je nu voorzien hebt wi:D

Ja uiteraard maar ik hoopte dat je dat even zou vergeten zijn, ofzo. :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, gTa zei:

Dju, 2e in rij slechts om de auto te gaan bekijken / halen. Auto komt pas vanavond om 16u bij die garage binnen en om 17u staat al een afspraak geboekt voor een eerste geïnteresseerde. 'k Vrees dat we dus naast zullen vissen. :(

En inderdaad, helaas er naast gegrepen. Afspraak van 17u vanavond hapte onmiddellijk toe. Kar verkocht. (Wij stonden morgen op de boek.)

Wel extreem correcte Nederlandse handelaar. Vriendelijk, wist wie ik was toen ik belde en sprak met met voornaam aan, was van z'n woord, correct terugbellen met extra info, ... had er een goed gevoel bij. (Maar auto niet gezien, natuurlijk.)

Keteltje stond 3 dagen online met "wordt verwacht", pas vandaag om 16u was-ie binnen en meteen al weer de deur uit.

Niet mevrouwtje haar smaak qua velgen maar wel qua kleur (parelmoer wit). Zonnedakje wil ze erg graag. Ik vind dat 't een Platinum moet zijn. @Frekkel heeft ons verplicht om een TwinAir te halen (en geen 1.2).

 

sneek1.jpg

sneek2.jpg

Niet mevrouwtje haar smaak qua velgen maar wel qua kleur (parelmoer wit). Zonnedakje wil ze erg graag. Ik vind dat 't een Platinum moet zijn. @Frekkel heeft ons verplicht om een TwinAir te halen (en geen 1.2).

"Ander en beter".

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tjeu zei:

Verbruikt die twinair niet een pak meer dan de 1.2? Of is dat geen issue? 

In theorie minder. In realiteit even veel.

Zo'n 1.2 is niet zuinig.

Maar idd, verbruik kan mij geen ballen schelen. Kistje doet een 3k km per jaar, dan maakt 6 of 7 of 8 liter niks uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, ICM zei:

Kan je gewoon niet

Tot hier is alles nog OK.

Quote

DIV contacteren

Maar vanaf daar gaat het grondig mis. :lolz: 

Den DIV in Kantersteen. 's Morgens als eerste werk meteen alle telefoons open leggend, sinds 1973. Tot uw dienst!

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar vanaf daar gaat het grondig mis. :lolz: 
Den DIV in Kantersteen. 's Morgens als eerste werk meteen alle telefoons open leggend, sinds 1973. Tot uw dienst!

en om 12h het antwoordapparaat inschakelen.
Enkel in de voormiddag is de infokiosk soms bereikbaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie wagen zo een Ypsilon. Destijds een Fiat 500 gehad en met zowel de 1.2 als met de 0.9 TwinAir testgereden en uiteindelijk voor de 1.2 gegaan.

De 0.9 rijdt leuker en vinniger en bromt lekker (hoewel de 1.2 ook wel leuk kan brommen). Maar uiteindelijk voor de 1.2 gegaan omdat die echt bulletproof zou zijn. Die motor lag al in de Tipo en ik denk dat eerder alle carrosseriedelen en elektronica het begeven dan dat blok. De TwinAir was toen een nieuwe motor en kreeg lovende kritieken in reviews, maar bleek niet zo zuinig als geadverteerd en betrouwbaarheid was (toen, spreek van 2014) een groot vraagteken.

Ik vind dat parelmoer super mooi, maar ook heel delicaat (nachtmerrie van elke carrossier). Met de 500 ooit eens de bumper moeten herspuiten en dat kleurverschil heb je altijd sterk blijven zien. Je ziet zelf kleurverschil op de verschillende panelen af fabriek als hij nieuw is. Zoals ook op de foto van het model waarin je geïnteresseerd was aan de voorbumper. Ik ben zot van die kleur, maar zou het enkel nemen als je dat echt graag ziet, want herstelling is heel delicaat (beetje ook zoals met Grigio Lipari op de Giulia, mooi kleur, maar om te spuiten toch liever een zwarte zei de carrossier :))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, parelmoer toont al helemaal anders op dezelfde auto, gewoon afhankelijk van de ondergrond (plastic vs metaal).
Maar als ik eerlijk mag zijn: hetzelfde zie je op foto's van zilverkleurige, zandkleurige en uni crèmewitte ook. (Viel me hard op tijdens 't zoeken.)

We hebben nu een 1.2'tje en dat blokje lijkt zich idd van niks aan te trekken.
Maar mevrouwtje wil wat meer pit, dus de 0.9 it will be.
Ondertussen blijkt die TwinAir toch redelijk betrouwbaar. DFN/MTA versnellingsbak is 't zwakste punt van die auto (kan ook met de 1.2 dacht ik).

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, gTa zei:

 

We hebben nu een 1.2'tje en dat blokje lijkt zich idd van niks aan te trekken.
Maar mevrouwtje wil wat meer pit, dus de 0.9 it will be.
 

Meer pit en 0.9 in dezelfde zin? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, toere zei:

Meer pit en 0.9 in dezelfde zin? 

Ten opzichte van de 1.2: 't zal wel zijn, en nog geen klein beetje!
Verschil is (in verhouding) groter dan dat tussen een 330e en een M3 Competition.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gTa zei:

Ten opzichte van de 1.2: 't zal wel zijn, en nog geen klein beetje!
Verschil is (in verhouding) groter dan dat tussen een 330e en een M3 Competition.

👍

Ik heb eens met zo een 330e gereden, ja hallo zeg. Gaat goed vooruit.

Moa stil nji😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen alvast "out with the old" !

image.png.c7c4aa52d2c0cf17191ab9f5e1405dea.png

"Hier verkoop ik mijn auto's alsof die van mezelf zouden zijn!"

"Het was hier eht e snelle en eerlikke servies, met vriendelikke bedieninge en ik kreeh nen eerlikke pris."

Bye, kleine handremdrifter!

 

2021-02-28 16.53.44.jpg

2021-02-28 16.59.04.jpg

2021-02-28 17.01.23.jpg

2021-02-28 17.03.02.jpg

 

 

Hierbij geef ik de Rode Lantaarn Beker der Minst Waardevolle Forumauto door aan ... ja, wie eigenlijk? @Lotuzzz voor z'n non-running MX5? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gTa zei:

 

Hierbij geef ik de Rode Lantaarn Beker der Minst Waardevolle Forumauto door aan ... ja, wie eigenlijk? @Lotuzzz voor z'n non-running MX5? :D

Ik stel mij kandidaat met mijn A6, heb die nog ergens aan de kant staan. Ding wel al 5j niet meer gezien.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, gTa zei:

 

Hierbij geef ik de Rode Lantaarn Beker der Minst Waardevolle Forumauto door aan ... ja, wie eigenlijk? @Lotuzzz voor z'n non-running MX5? :D

Weinig waard maar felbegeerd! Da's ook 'veel waard' mvg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je nu een vervanger? Of heb ik dit ergens gemist?

ik zag gisteren een knappe Delta op de E17, en dacht dat misschien ook iets voor Renske zou kunnen zijn.  Even classy binnenin, ietwat aparte styling, enkel een slagske groter.  Aanbod is ook groter, denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Heb je nu een vervanger? Of heb ik dit ergens gemist?

ik zag gisteren een knappe Delta op de E17, en dacht dat misschien ook iets voor Renske zou kunnen zijn.  Even classy binnenin, ietwat aparte styling, enkel een slagske groter.  Aanbod is ook groter, denk ik.

Het mocht maar 4.20m lang zijn en een Delta doet daar makkelijk 35cm bij schat ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Heb je nu een vervanger? Of heb ik dit ergens gemist?

ik zag gisteren een knappe Delta op de E17, en dacht dat misschien ook iets voor Renske zou kunnen zijn.  Even classy binnenin, ietwat aparte styling, enkel een slagske groter.  Aanbod is ook groter, denk ik.

Zeker! Een Delta vind ik de max ❤️  Maar het aanbod is extréém klein, veel kleiner dan Ypsilons (zeker als je een benzine wil, helemaal als je minstens een Gold en zelfs eigenlijk enkel een Platino wil). Nu, dat voldoet absoluut niet aan de gestelde criteria, hé.

Maar de criteria liggen even op de schop. (Of hoe zeg je dat.) Ze zit nu even sterk met een Giulietta in haar hoofd. En vooral: we zijn sinds vanavond even zwaar out of the box aan 't denken ook (b.v. '5 buiten, ik heb daar geen klik mee namelijk, en gezien onze jobs en kroost en corona en verbouwingen en budgettaire realiteit de komende 2 jaar zouden we niet in gebruik gefnuikt worden als we 't eventjes met 1 auto uitzingen).  Serieus aan 't brainstormen. We're nowhere yet. Wordt vervolgd.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid