Ga naar inhoud

The AM 200k Series | S09E01 | A whole lotta city runabout for peanuts


gTa

Aanbevolen berichten

Nog geen auto in Nederland gaan halen, maar wel meerdere motoren. Invoeren gaat erg vlot (maar je hebt dan ook geen keuring). Enkel dij het RDW uitvoerdocument zit een blinkie sticker-achtig iets de grote van een bankkaart (toch de laatste keer in 2015). Dat is klein en kan erg makkelijk verloren gaan. indien verloren, dan krijg je het voertuig niet ingevoerd. Dus zeker eens checken of dat nog van toepassing is, of het van toepassing is op wagens en of het erbij zit. 

Ik heb er alvast eens dikke miserie mee gehad. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, gTa zei:

Aha, thanks!  En weet je ook al of je er mee bij de keuring in BE terecht kan? Of is dat wat je binnenkort zal weten te zeggen? :D 

Normaliter wel ja, je kan naar de keuring met een eigen plaat of de laatst bekende plaat die op de betrokken auto heeft gestaan (of, 3e optie: je moet een garagist gelasten dat te doen met handelaarsplaat). De transitplaat zou in dit geval de laatst bekende plaat op die auto zijn. Los daarvan kan je dus ook gewoon de plaat van de huidige Ypsilon erop vijzen en zo naar de keuring trekken. Tenminste, gesteld dat die plaat aan jou (of Renske) als privépersoon is gekoppeld en de auto naderhand ook op diezelfde persoon wordt geregistreerd.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, bt. zei:

Normaliter wel ja, je kan naar de keuring met een eigen plaat of de laatst bekende plaat die op de betrokken auto heeft gestaan (of, 3e optie: je moet een garagist gelasten dat te doen met handelaarsplaat). De transitplaat zou in dit geval de laatst bekende plaat op die auto zijn. Los daarvan kan je dus ook gewoon de plaat van de huidige Ypsilon erop vijzen en zo naar de keuring trekken. Tenminste, gesteld dat die plaat aan jou (of Renske) als privépersoon is gekoppeld en de auto naderhand ook op diezelfde persoon wordt geregistreerd.

Ja, dat laatste is de bedoeling. Dus ik kan met de huidige BE-plaques van de huidige Ypsilon op die NL Ypsie naar de keuring? Gee, that's a relief. Thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat laatste is de bedoeling. Dus ik kan met de huidige BE-plaques van de huidige Ypsilon op die NL Ypsie naar de keuring? Gee, that's a relief. Thanks!
Voor de keuring is dat ok, op de weg is dat illegaal [emoji16]

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die transitplaat kan je mee naar de keuring. Heeft maat paar jaar geleden gedaan. Tenzij het veranderd is.

Let wel, de nederlandse keuring is zwakker dan onze gemakkelijkste keuringscentra. Zelfs met het vlagje "rdw-check" Ik heb het aan de lijve ondervonden (afkeur in ichtegem voor een waslijst waaronder bandenmaat, afstelling lichten, CO, ruitenwissers, ... ) zou in 1 maand tijd allemaal naar de kloten zijn gegaan (wat ik ook niet geloof, want die mens had die kar gekeurd, ik heb die 14 dagen later gekocht en hij heeft 2 dagen later zijn nummerplaat laten schrappen, ik ben die met een trailer gaan ophalen).

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay, thanks.

Technische check doe ik (voor zover ik dat kan) zeker ter plaatse.
Ik neem ook geen auto mee naar huis zonder volledige onderhoudshistoriek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, gTa zei:

Aha, thanks!  En weet je ook al of je er mee bij de keuring in BE terecht kan? Of is dat wat je binnenkort zal weten te zeggen? :D 

Ja, mag je mee naar de keuring in b.

Zeggen ze niks van. Heb ik zo ook gedaan vorig jaar.

Exportplaat in NL is zelfde combinatie als de auto origineel had maar dan in t wit.

 

aangepast door Joske
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klein probleempje nog is 't verbod op niet-essentiële verplaatsingen.

Nog aan 't uitzoeken hoe ik daar "veilig" (i.e. zonder controle en indien toch controle, hoe zonder boete) geraak, en terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

witte bestelwagen, groen kruisje erop en paar frigoboxen met droogijs achterin zetten. 

of

witte bestelwagen en hoop lege Post NL dozen achterin

of 

witte bestelwagen en hoop Hello Fresh dozen achterin

Anyhow, er zal een witte bestelwagen aan te pas komen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, gTa zei:

Klein probleempje nog is 't verbod op niet-essentiële verplaatsingen.

Nog aan 't uitzoeken hoe ik daar "veilig" (i.e. zonder controle en indien toch controle, hoe zonder boete) geraak, en terug.

Ik heb tot op heden nog geen enkele controle tegengekomen. Ik rij (voor mijn werk) dagelijks de grens over in zelzate. Rond antwerpen zou er meer controle zijn (van horen zeggen).

Zijn de punten waar je die exportplaten kan kopen wel open in Nederland?

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, gTa zei:

Klein probleempje nog is 't verbod op niet-essentiële verplaatsingen.

Nog aan 't uitzoeken hoe ik daar "veilig" (i.e. zonder controle en indien toch controle, hoe zonder boete) geraak, en terug.

Ik passeer dagelijks de grens bij Maasmechelen (en een paar keer de laatste weken Valkenswaard) en tot op heden geen enkele controle gehad.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook nog geen controles gehad de laatste weken. (Veldwezelt)

Ik ga met thuis werken wel nie meer elke dag de grens over, maar toch nog 1a2x per week op onregelmatige tijdstippen.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, gewoon ik zei:

Ik heb tot op heden nog geen enkele controle tegengekomen. Ik rij (voor mijn werk) dagelijks de grens over in zelzate. Rond antwerpen zou er meer controle zijn (van horen zeggen).

Zijn de punten waar je die exportplaten kan kopen wel open in Nederland?

Voor mijn SL heeft de handelaar deze zelf online ter plekke in zijn garage geregeld.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan niet elke handelaar.

Ik heb voor mijn camionette de export moeten regelen bij een dealer 3 straten verder als waar ik ze gekocht heb.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Ugeken zei:

Voor mijn SL heeft de handelaar deze zelf online ter plekke in zijn garage geregeld.

Bij mijn maat was het partikulier en was in een of ander rijcentrum ding (en die zijn momenteel dicht)

Die platen zien er wel extreem shabby uit. Plots is een poolse plaat knap geworden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, gewoon ik zei:

Bij mijn maat was het partikulier en was in een of ander rijcentrum ding (en die zijn momenteel dicht)

Die platen zien er wel extreem shabby uit. Plots is een poolse plaat knap geworden.

RDW kantoor

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, gTa zei:

@RRD @Carlito @LampeDebussere @Matthi @Alexanderr @Challazer en elke andere forummer met zinvolle input:

Er luidt een gezegde "koop gijn aauwtoow baai een Hollander, die verkoop je toch maar gore brol waarvan de motor in de dressing is gezet, je bent soowiesoow de sjaak".

  • In welke mate klopt dat? Toch niet absoluut (100%) want kijk, onze eigen forumhollander RRD is toch een eerbare tiep, nietwaar!
  • En stel dat ik toch een auto bij een Hollander wil kopen, zijn er extra zaken waar ik op moet letten?
  • De auto in kwestie heeft een volledige onderhoudshistoriek en zo'n kentekenplaat-check document (met gecertifieerde km-stand, schadevrij, enz.) Is dat te vertrouwen of is zoiets eigenlijk maar marketinglulkoek voor de nitwit buyer?
  • Welke papieren krijg ik wel/niet mee?
  • Komt de plaat mee met de auto? (zoals in Frankrijk)
  • Bestaan er in NL exportplaten waarmee ik de auto hier zelf in BE aan de keuring kan aanbieden? (met de gewone NL platen zal dat niet lukken, neem ik aan)
  • Qua prijs-onderhandeling: zijn NL eerder van 't D type (stug, nauwelijks marge voor onderhandelen) of eerder van 't F/E/I type (best wat marge)?
  • In NL geldt BPM, heeft dat nog enige impact op 2e hands auto's? (ik neem aan van niet)

Enz.

Danke voor enige tips!

Ik koop niet zo vaak in NL. Dus mijn ervaring is vrij beperkt. 
De ervaring die ik heb, is wel steeds positief! De wagens die ik er kocht waren ook steeds zeer jong, dus ik kan je niet echt relevante info geven..

Onderhandelingsgewijs hangt af van de verkoper. We hebben er al gehad die 250 EUR korting gaven en we hebben al eens 4.000 EUR korting gekregen. Zoals dat overal wel een beetje kan variëren.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanwege de absurde topictitel zie ik dit nu pas.

PatIënte van mijn vader had een MiTo 1.4 (155 pk)met een soort rubinschwarz-achtige buitenkleur en cognac interierur te koop staan voor 4.500,00 EUR. Lijkt me nog wel een plezierig bakje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Ambi zei:

Vanwege de absurde topictitel zie ik dit nu pas.

PatIënte van mijn vader had een MiTo 1.4 (155 pk)met een soort rubinschwarz-achtige buitenkleur en cognac interierur te koop staan voor 4.500,00 EUR. Lijkt me nog wel een plezierig bakje.

Meh, MiTo. Neen danke. Ook maar 3-deurs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid