Tjeu 3.627 Geplaatst: 25 februari 2021 Delen Geplaatst: 25 februari 2021 Nog geen auto in Nederland gaan halen, maar wel meerdere motoren. Invoeren gaat erg vlot (maar je hebt dan ook geen keuring). Enkel dij het RDW uitvoerdocument zit een blinkie sticker-achtig iets de grote van een bankkaart (toch de laatste keer in 2015). Dat is klein en kan erg makkelijk verloren gaan. indien verloren, dan krijg je het voertuig niet ingevoerd. Dus zeker eens checken of dat nog van toepassing is, of het van toepassing is op wagens en of het erbij zit. Ik heb er alvast eens dikke miserie mee gehad. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ugeken 9.541 Geplaatst: 25 februari 2021 Delen Geplaatst: 25 februari 2021 Ik heb al twee hollanders geimporteerd met transitplaten, de Audi Coupe en de SL. Tot nog toe geen problemen mee gehad, ik hoop dat dit nu ook het geval gaat zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bt. 6.555 Geplaatst: 25 februari 2021 Delen Geplaatst: 25 februari 2021 24 minuten geleden, gTa zei: Aha, thanks! En weet je ook al of je er mee bij de keuring in BE terecht kan? Of is dat wat je binnenkort zal weten te zeggen? Normaliter wel ja, je kan naar de keuring met een eigen plaat of de laatst bekende plaat die op de betrokken auto heeft gestaan (of, 3e optie: je moet een garagist gelasten dat te doen met handelaarsplaat). De transitplaat zou in dit geval de laatst bekende plaat op die auto zijn. Los daarvan kan je dus ook gewoon de plaat van de huidige Ypsilon erop vijzen en zo naar de keuring trekken. Tenminste, gesteld dat die plaat aan jou (of Renske) als privépersoon is gekoppeld en de auto naderhand ook op diezelfde persoon wordt geregistreerd. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ugeken 9.541 Geplaatst: 25 februari 2021 Delen Geplaatst: 25 februari 2021 Inderdaad. In jouw geval heb je de 2 mogelijkheden: met transitplaat of met de plaat van de huidige naar de keuring. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.121 Geplaatst: 25 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2021 1 minuut geleden, bt. zei: Normaliter wel ja, je kan naar de keuring met een eigen plaat of de laatst bekende plaat die op de betrokken auto heeft gestaan (of, 3e optie: je moet een garagist gelasten dat te doen met handelaarsplaat). De transitplaat zou in dit geval de laatst bekende plaat op die auto zijn. Los daarvan kan je dus ook gewoon de plaat van de huidige Ypsilon erop vijzen en zo naar de keuring trekken. Tenminste, gesteld dat die plaat aan jou (of Renske) als privépersoon is gekoppeld en de auto naderhand ook op diezelfde persoon wordt geregistreerd. Ja, dat laatste is de bedoeling. Dus ik kan met de huidige BE-plaques van de huidige Ypsilon op die NL Ypsie naar de keuring? Gee, that's a relief. Thanks! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ugeken 9.541 Geplaatst: 25 februari 2021 Delen Geplaatst: 25 februari 2021 Alleen die pre-registratie is iets wat er de laatste keer nog niet bij was. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
josenjef 320 Geplaatst: 25 februari 2021 Delen Geplaatst: 25 februari 2021 Ja, dat laatste is de bedoeling. Dus ik kan met de huidige BE-plaques van de huidige Ypsilon op die NL Ypsie naar de keuring? Gee, that's a relief. Thanks!Voor de keuring is dat ok, op de weg is dat illegaal [emoji16]Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.703 Geplaatst: 25 februari 2021 Delen Geplaatst: 25 februari 2021 Die transitplaat kan je mee naar de keuring. Heeft maat paar jaar geleden gedaan. Tenzij het veranderd is. Let wel, de nederlandse keuring is zwakker dan onze gemakkelijkste keuringscentra. Zelfs met het vlagje "rdw-check" Ik heb het aan de lijve ondervonden (afkeur in ichtegem voor een waslijst waaronder bandenmaat, afstelling lichten, CO, ruitenwissers, ... ) zou in 1 maand tijd allemaal naar de kloten zijn gegaan (wat ik ook niet geloof, want die mens had die kar gekeurd, ik heb die 14 dagen later gekocht en hij heeft 2 dagen later zijn nummerplaat laten schrappen, ik ben die met een trailer gaan ophalen). 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.121 Geplaatst: 25 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2021 Okay, thanks. Technische check doe ik (voor zover ik dat kan) zeker ter plaatse. Ik neem ook geen auto mee naar huis zonder volledige onderhoudshistoriek. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joske 693 Geplaatst: 25 februari 2021 Delen Geplaatst: 25 februari 2021 (aangepast) 4 uren geleden, gTa zei: Aha, thanks! En weet je ook al of je er mee bij de keuring in BE terecht kan? Of is dat wat je binnenkort zal weten te zeggen? Ja, mag je mee naar de keuring in b. Zeggen ze niks van. Heb ik zo ook gedaan vorig jaar. Exportplaat in NL is zelfde combinatie als de auto origineel had maar dan in t wit. 25 februari 2021 aangepast door Joske 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.121 Geplaatst: 25 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2021 Klein probleempje nog is 't verbod op niet-essentiële verplaatsingen. Nog aan 't uitzoeken hoe ik daar "veilig" (i.e. zonder controle en indien toch controle, hoe zonder boete) geraak, en terug. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.627 Geplaatst: 25 februari 2021 Delen Geplaatst: 25 februari 2021 witte bestelwagen, groen kruisje erop en paar frigoboxen met droogijs achterin zetten. of witte bestelwagen en hoop lege Post NL dozen achterin of witte bestelwagen en hoop Hello Fresh dozen achterin Anyhow, er zal een witte bestelwagen aan te pas komen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.703 Geplaatst: 25 februari 2021 Delen Geplaatst: 25 februari 2021 37 minuten geleden, gTa zei: Klein probleempje nog is 't verbod op niet-essentiële verplaatsingen. Nog aan 't uitzoeken hoe ik daar "veilig" (i.e. zonder controle en indien toch controle, hoe zonder boete) geraak, en terug. Ik heb tot op heden nog geen enkele controle tegengekomen. Ik rij (voor mijn werk) dagelijks de grens over in zelzate. Rond antwerpen zou er meer controle zijn (van horen zeggen). Zijn de punten waar je die exportplaten kan kopen wel open in Nederland? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
abtler 3.808 Geplaatst: 25 februari 2021 Delen Geplaatst: 25 februari 2021 40 minuten geleden, gTa zei: Klein probleempje nog is 't verbod op niet-essentiële verplaatsingen. Nog aan 't uitzoeken hoe ik daar "veilig" (i.e. zonder controle en indien toch controle, hoe zonder boete) geraak, en terug. Ik passeer dagelijks de grens bij Maasmechelen (en een paar keer de laatste weken Valkenswaard) en tot op heden geen enkele controle gehad. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joske 693 Geplaatst: 25 februari 2021 Delen Geplaatst: 25 februari 2021 Ik ook nog geen controles gehad de laatste weken. (Veldwezelt) Ik ga met thuis werken wel nie meer elke dag de grens over, maar toch nog 1a2x per week op onregelmatige tijdstippen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ugeken 9.541 Geplaatst: 25 februari 2021 Delen Geplaatst: 25 februari 2021 5 minuten geleden, gewoon ik zei: Ik heb tot op heden nog geen enkele controle tegengekomen. Ik rij (voor mijn werk) dagelijks de grens over in zelzate. Rond antwerpen zou er meer controle zijn (van horen zeggen). Zijn de punten waar je die exportplaten kan kopen wel open in Nederland? Voor mijn SL heeft de handelaar deze zelf online ter plekke in zijn garage geregeld. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joske 693 Geplaatst: 25 februari 2021 Delen Geplaatst: 25 februari 2021 Kan niet elke handelaar. Ik heb voor mijn camionette de export moeten regelen bij een dealer 3 straten verder als waar ik ze gekocht heb. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.703 Geplaatst: 25 februari 2021 Delen Geplaatst: 25 februari 2021 Zojuist, Ugeken zei: Voor mijn SL heeft de handelaar deze zelf online ter plekke in zijn garage geregeld. Bij mijn maat was het partikulier en was in een of ander rijcentrum ding (en die zijn momenteel dicht) Die platen zien er wel extreem shabby uit. Plots is een poolse plaat knap geworden. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ugeken 9.541 Geplaatst: 25 februari 2021 Delen Geplaatst: 25 februari 2021 Klopt, ik heb ze waarschijnlijk nog liggen in de kelder. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.627 Geplaatst: 26 februari 2021 Delen Geplaatst: 26 februari 2021 8 uren geleden, gewoon ik zei: Bij mijn maat was het partikulier en was in een of ander rijcentrum ding (en die zijn momenteel dicht) Die platen zien er wel extreem shabby uit. Plots is een poolse plaat knap geworden. RDW kantoor 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Matthi 3.180 Geplaatst: 26 februari 2021 Delen Geplaatst: 26 februari 2021 16 uren geleden, gTa zei: @RRD @Carlito @LampeDebussere @Matthi @Alexanderr @Challazer en elke andere forummer met zinvolle input: Er luidt een gezegde "koop gijn aauwtoow baai een Hollander, die verkoop je toch maar gore brol waarvan de motor in de dressing is gezet, je bent soowiesoow de sjaak". In welke mate klopt dat? Toch niet absoluut (100%) want kijk, onze eigen forumhollander RRD is toch een eerbare tiep, nietwaar! En stel dat ik toch een auto bij een Hollander wil kopen, zijn er extra zaken waar ik op moet letten? De auto in kwestie heeft een volledige onderhoudshistoriek en zo'n kentekenplaat-check document (met gecertifieerde km-stand, schadevrij, enz.) Is dat te vertrouwen of is zoiets eigenlijk maar marketinglulkoek voor de nitwit buyer? Welke papieren krijg ik wel/niet mee? Komt de plaat mee met de auto? (zoals in Frankrijk) Bestaan er in NL exportplaten waarmee ik de auto hier zelf in BE aan de keuring kan aanbieden? (met de gewone NL platen zal dat niet lukken, neem ik aan) Qua prijs-onderhandeling: zijn NL eerder van 't D type (stug, nauwelijks marge voor onderhandelen) of eerder van 't F/E/I type (best wat marge)? In NL geldt BPM, heeft dat nog enige impact op 2e hands auto's? (ik neem aan van niet) Enz. Danke voor enige tips! Ik koop niet zo vaak in NL. Dus mijn ervaring is vrij beperkt. De ervaring die ik heb, is wel steeds positief! De wagens die ik er kocht waren ook steeds zeer jong, dus ik kan je niet echt relevante info geven.. Onderhandelingsgewijs hangt af van de verkoper. We hebben er al gehad die 250 EUR korting gaven en we hebben al eens 4.000 EUR korting gekregen. Zoals dat overal wel een beetje kan variëren. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ambi 1.477 Geplaatst: 26 februari 2021 Delen Geplaatst: 26 februari 2021 Vanwege de absurde topictitel zie ik dit nu pas. PatIënte van mijn vader had een MiTo 1.4 (155 pk)met een soort rubinschwarz-achtige buitenkleur en cognac interierur te koop staan voor 4.500,00 EUR. Lijkt me nog wel een plezierig bakje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.121 Geplaatst: 26 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2021 2 uren geleden, Ambi zei: Vanwege de absurde topictitel zie ik dit nu pas. PatIënte van mijn vader had een MiTo 1.4 (155 pk)met een soort rubinschwarz-achtige buitenkleur en cognac interierur te koop staan voor 4.500,00 EUR. Lijkt me nog wel een plezierig bakje. Meh, MiTo. Neen danke. Ook maar 3-deurs. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.121 Geplaatst: 26 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2021 Nen Giulietta vond mijn dametje wel nog wijs maar @toere wil de zijnen niet verkopen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bt. 6.555 Geplaatst: 26 februari 2021 Delen Geplaatst: 26 februari 2021 4 minuten geleden, gTa zei: Nen Giullietta vond mijn dametje wel nog wijs maar @toere wil de zijnen niet verkopen. Een Giulietta QV, ultieme torque-steer kist Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.