Ga naar inhoud

The AM 200k Series | S09E01 | A whole lotta city runabout for peanuts


gTa

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden, toere zei:

Mijn dochter rijdt met een i20 1400 benzine met 75 PK.  

2 personeelsleden van mij met een i10, met dacht 1.0 benzine en 50PK ofzo. 

Ja OK maar dat zijn geen criteria hé, dat er anderen mee rijden. :D   De criteria staan op p.1, sebiet keer die ketelkes bekijken.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gTa zei:

Ja OK maar dat zijn geen criteria hé, dat er anderen mee rijden. :D   De criteria staan op p.1, sebiet keer die ketelkes bekijken.

En als ik zeg dat ze er vree content van zijn, telt dit als criteria? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De opper stadsmus voor mij is eigenlijk feitelijk een Panda. (Allé, eigenlijk een mini, maar das geen optie)

Ik denk dat er weinig voor uw budget de Y kan verslaan inzake flair. Er zijn nog leuke wagentjes genre urban cruiser, mazda 2, swift, ... Maar verder dan de knieholte van een Y zie ik ze toch niet raken. Alhoewel, de Nissan Cube misschien. Op een andere manier.

Al is een opel Adam ook wel iets "leuk".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal dat van de dealer hier op enkele km vandaan. Ik wist zelf ook niet dat het zo extreem is en viel uit de lucht tijdens een bezoek daar om te informeren. Erger nog: net omwille van die extreme BIV verkocht FCA Belgium zo goed als géén Wranglers nieuw meer en zijn ze ook tijdelijk gestopt met het te koop aanbieden ervan totdat de 4xe beschikbaar wordt. Bij de Vlaamse dealers zijn enkel nog stockmodellen te krijgen.
Je gebruikt incorrecte gegevens: een nieuwe Wrangler 2.0 heeft een WLTP-uitstoot van 260 gram. Dat levert een BIV op van 9.500 EUR, zie ik nu. Dus inderdaad 't is geen 10,5k maar wel 9,5k. Dat blijft absurd en een héél eind van de 2,7k vandaan die jij stelt (en die ik wel aanvaardbaar vind).
Wtf.. ok, ik had enkel de eerste link gebruikt. Mea culpa!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, toere zei:

En als ik zeg dat ze er vree content van zijn, telt dit als criteria? 

Als één criterium, bedoel je? Neen, nog niet: iemand anders z'n goesting maakt de onze niet. :D Maar ik ben wel blij voor hen!

Zo'n nieuwe i10 is nog niet zo verkeerd qua looks, maar past niet binnen budget zie ik. En de vorige versie, nou, laat ik daar uit respect voor jouw kennissen maar geen uitspraak over doen over hoe ik vind dat dat er uit ziet. :oops:  :D 

Hetzelfde qua i30 eigenlijk. De nieuwe/huidige is niet zo verkeerd, maar de vorige (de enige die eigenlijk "deftig" binnen budget valt)... euh, neen bedankt. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Frekkel zei:

De opper stadsmus voor mij is eigenlijk feitelijk een Panda. (Allé, eigenlijk een mini, maar das geen optie)

Ik denk dat er weinig voor uw budget de Y kan verslaan inzake flair. Er zijn nog leuke wagentjes genre urban cruiser, mazda 2, swift, ... Maar verder dan de knieholte van een Y zie ik ze toch niet raken. Alhoewel, de Nissan Cube misschien. Op een andere manier.

Al is een opel Adam ook wel iets "leuk".

Adam vond mijn dametje ook niet verkeerd. Vriendin van haar heeft er eentje ("met zo'n sterrenhemel als van een Rolls Royce!!"), al een paar keer in plaats genomen, 't is zeker geen misbaksel, er is inderdaad gepoogd om er iets leuks van te maken.

Helaas is mijn liefde voor de Blitz bijzonder klein. Vergeleken met de valabele contenders, 'k vrees er voor...

Een Cube vind ik machtig :D maar Renske vindt het "precies een IKEA meubel van 2 collecties terug". Oké, dan niet.

Urban Cruiser heb ik moeten Googlen. Oei.

Mazda 2 is best een wijs bakkie! Voor mij zelfs een valabeler kandidaat dan een Adam. Maar Renske vindt dat veel te generiek, "precies alsof alle Japanse auto's zo zielloos gestyled zijn".

De laatste Ypsilon vindt ze ook duidelijk minder mooi dan de vorige. "En dezelfde als de mijne maar dan een facelift, maar dan moet je er wel rode lichten in steken want die zilverkleurige achterlichten vind ik onnozel!" Ja, zeg! :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, tuscani zei:

waar ik zo wat aan denk:

smart forfour

toyota aygo

alfa mito (2deuren maar toch knap en je blijft in de familie)

renault twingo (heeft achterwielaandrijving :D  )

 

en anders dit. past in gent

https://www.2dehands.be/a/auto-s/saab/m1664067833-saab-95.html?previousPage=lr

 

Ik zou ze wreed graag in een oldie stoppen, dan leg ik bij en kopen we iets dat ook in 't weekend als coup de coeur kan dienen voor een liefhebber. Zat daarvoor vooral aan Alfa's te denken, zo'n Junior is zo groot niet wa. :D  Maar objectief bekeken is dat helemaal niet zo slim. En 't ding moet betrouwbaar zijn want 't slaapt buiten (allez, nu toch nog, als er iets nieuws komt waar ik ook mee klik kan het zijn dat de BMW buiten vliegt, qua logement, dus uit de garage bedoel ik) en moet op elk moment betrouwbaar starten. Een Italiaantje als onze huidige Ypsilon doet dat al dik 15 jaar, ik vrees dat whatever oldie daar niet zo betrouwbaar in is. :D  Ik zou dan een 33 wel wijs vinden, of nog liever een Alfasud, of een ouwe Delta (zo'n 1st gen Integrale, smalle caisse), of nen Giulia, of ...

Smart forfour moest ik nog eens tegoei bekijken, juist! On it.

Aygo: nope. "Steriel."

Mito: ik maak zelf bezwaar. :oops:  Ding nooit hard kunnen smaken, veel te lange overhang vooraan, ondanks geprononceerde wielkassekes toch maar een silly stance, dunno. 't Klikt niet. Dan liever een Ypsilon in de plaats (onderhuids sterk gerelateerd aan elkaar).

Twingo vind ik eigenlijk wel wijs :D  maar vrees voor budgettaire haalbaarheid... En geen idee of miss dat OK vindt ogen ... een Zoé bv vindt ze al niet je dat (achteraan dan toch en binnenin ... dat laatste snap ik wel, da's echt Franse plastic tristesse).

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, gTa zei:

Als één criterium, bedoel je? Neen, nog niet: iemand anders z'n goesting maakt de onze niet. :D Maar ik ben wel blij voor hen!

Zo'n nieuwe i10 is nog niet zo verkeerd qua looks, maar past niet binnen budget zie ik. En de vorige versie, nou, laat ik daar uit respect voor jouw kennissen maar geen uitspraak over doen over hoe ik vind dat dat er uit ziet. :oops:  :D 

Hetzelfde qua i30 eigenlijk. De nieuwe/huidige is niet zo verkeerd, maar de vorige (de enige die eigenlijk "deftig" binnen budget valt)... euh, neen bedankt. :D

Is zo een nieuwe i10 dat ze hebben he. 

En nog een belangrijk detail, ze komen altijd op tijd op het werk, geen onbelangrijk criteria ook vind ik want ken er met een overbetaalde buiten haar standing Mercedes die wel eens te laat komt.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Frekkel zei:

Wat je eigenlijk nodig hebt is een Honda e.

@Mayonaise zei dat daarnet ook in de WhatsApp. Dat hij hier even komt suggesties plaatsen, verdorie! WhatsApp is voor offtopic!

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, gTa zei:

Adam vond mijn dametje ook niet verkeerd. Vriendin van haar heeft er eentje ("met zo'n sterrenhemel als van een Rolls Royce!!"), al een paar keer in plaats genomen, 't is zeker geen misbaksel, er is inderdaad gepoogd om er iets leuks van te maken.

Helaas is mijn liefde voor de Blitz bijzonder klein. Vergeleken met de valabele contenders, 'k vrees er voor...

Een Cube vind ik machtig :D maar Renske vindt het "precies een IKEA meubel van 2 collecties terug". Oké, dan niet.

Urban Cruiser heb ik moeten Googlen. Oei.

Mazda 2 is best een wijs bakkie! Voor mij zelfs een valabeler kandidaat dan een Adam. Maar Renske vindt dat veel te generiek, "precies alsof alle Japanse auto's zo zielloos gestyled zijn".

De laatste Ypsilon vindt ze ook duidelijk minder mooi dan de vorige. "En dezelfde als de mijne maar dan een facelift, maar dan moet je er wel rode lichten in steken want die zilverkleurige achterlichten vind ik onnozel!" Ja, zeg! :D 

Ik heb ook weinig liefde voor Opel maar een Adam (al dan niet on the rocks) vind ik nog een leuk kistje. 

Een urban cruiser moet je in het echt zien, in het juiste kleur/aankleding. Sexy wordt het nooit, maar wel 'leuk'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

twingo's ga je wel vinden in alle soorten (hier eentje met rood biesje :D )

 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/renault-twingo-1-0i-2016-100-000km-gps-capteur-camera-propre-benzine-wit-d38e94ba-dc30-d64e-e053-0100007fccc0?cldtidx=5&cldtsrc=listPage&searchId=579981716

 

 

en de forfour is onderhuids een twingo. (of omgekeerd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Frekkel zei:

Wat je eigenlijk nodig hebt is een Honda e.

 

13 minuten geleden, gTa zei:

@Mayonaise zei dat daarnet ook in de WhatsApp. Dat hij hier even komt suggesties plaatsen, verdorie! WhatsApp is voor offtopic!

Doe dat eens! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, tuscani zei:

Oei, 't was toch niet meteen raak, als ik die link opende. Maar live vallen ze wel mee, vind ik.

13 minuten geleden, tuscani zei:

en de forfour is onderhuids een twingo. (of omgekeerd)

Wist ik niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, gTa zei:

Oei, 't was toch niet meteen raak, als ik die link opende. Maar live vallen ze wel mee, vind ik.

Wist ik niet!

Was gewoon de eerste link die ik tegen kwam.  Lederen stuur, camera,... daarmee 

 

Is toch de reden dat zijn motor achteraan ligt en hij achterwielaandrijving heeft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Polygoon zei:

Kom kom. Trek nog ne keer een schuif open :D

Er is maar één schuif beschikbaar voor dit plan! De andere zijn gereserveerd voor de verbouwingen. Zoniet kocht ik haar meteen haar droom-combo: een groene DB9 coupé (met rode achterlichten) én een nieuwe Wrangler.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, gTa zei:

De andere schuiven zijn gereserveerd voor de verbouwingen!
Anders kocht ik haar meteen een DB9 én een Wrangler.

Een eventuele leasewagen brengt geen soelaas? Of behoort het niet tot de mogelijkheden? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid