Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 uur terug, PJH zei:

Dat is toch altijd zo geweest? 

Behalve de leukere motoren vroeger, was F1 even boeiend of even saai (hangt er vanaf hoe je het bekijkt). 
We hadden de afgelopen GP de vier eerste auto's binnen de 4-5 seconden, weliswaar na SC maar toch... dat is toch niet slecht?
En bagger teams zullen er altijd zijn. 

Ik denk niet dat het beter was in het Schumi-Ferrari tijdperk om maar iets te zeggen? 

Geplaatst:
21 minuten geleden, Maxime S zei:

Dat is toch altijd zo geweest? 

Ik denk dat je een kort geheugen hebt. Nog maar een aantal jaar terug was het veld veel gelijker en het racen veel spannender dan nu. (al zijn er dit jaar ook al spannende races geweest, niet te ontkennen.)

Geplaatst:
1 hour ago, Martini Racing said:

Ik denk dat je een kort geheugen hebt. Nog maar een aantal jaar terug was het veld veel gelijker en het racen veel spannender dan nu. (al zijn er dit jaar ook al spannende races geweest, niet te ontkennen.)

Je ziet in de geschiedenis altijd hetzelfde patroon: bij grondige aanpassingen van de regels gaat altijd een team de bovenhand nemen. Na een tijd onder dezelfde regels gaan de teams allemaal korter bij elkaar komen. Mercedes nu, Red Bull en Ferrari in het verleden. De laatste jaren met de V8 waren inderdaad echt het leukste. Welk jaar was het dat de 1e 7 races een verschillende winnaar hadden? 

Dit jaar en zelfs vorig jaar mogen we echt niet klagen over spanning vind ik. 

Geplaatst:
55 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Ja 't is wel enorm spannend met 2 teams die WK kunnen worden

Geplaatst:
38 minuten geleden, dragonfly zei:

Dat is de WEC tot vorig toch ook altijd zo geweest. Dit jaar is het maar 1 team :D

Geplaatst:
52 minutes ago, dragonfly said:

Beter zo dan 1 team dat alles wint waar ook tussen de piloten al duidelijk is voor de race wie Wereldkampioen moet worden.

Geplaatst:
1 uur geleden, Monterey Jack zei:

Je ziet in de geschiedenis altijd hetzelfde patroon: bij grondige aanpassingen van de regels gaat altijd een team de bovenhand nemen. Na een tijd onder dezelfde regels gaan de teams allemaal korter bij elkaar komen. Mercedes nu, Red Bull en Ferrari in het verleden. De laatste jaren met de V8 waren inderdaad echt het leukste. Welk jaar was het dat de 1e 7 races een verschillende winnaar hadden? 

2012:

1. Button
  2. Alonso
  3. Rosberg
  4. Vettel
  5. Maldonado
  6. Webber
  7. Hamilton
Geplaatst:

't is een klucht geworden. Motor sparen en benzine sparen, wat is daar nog leuk aan zeg....

Geplaatst:
15 minutes ago, dragonfly said:

't is een klucht geworden. Motor sparen en benzine sparen, wat is daar nog leuk aan zeg....

Banden sparen 

Geplaatst:
1 hour ago, Glenn-N said:

Screenshot_20180711-224555.thumb.jpg.eff9aff05bfde318c25d69562cb8f891.jpg

Kimi is van alle markten thuis. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Die is zo opengebloeid met zijnen IG, topkeirel.

Geplaatst:

Schitterend. Geld genoeg en toch zelf iets verzagen :D 

Geplaatst:

Boeiend

Geplaatst:
23 uren geleden, Martini Racing zei:

Vergeten hoe Mercedes alles overklaste 4 jaar geleden bij de introductie van de turbo-motoren? 

Of hoe Brawn in 2009 de eerste helft van het seizoen domineerde bij de nieuwe aero-regels? 

't is altijd al zo geweest: soms steekt 1 team er met kop en schouder er boven uit, soms 2-3 en in het allerbeste geval meer dan 4 teams. Al is dat toch wel heel uitzonderlijk. 

In de jaren 80-90 finishten de 'bagger-teams' vaak op meer dan 2-3 ronden van de winnaar. Dat zie je vandaag nog zelden... 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Nondedju zeg, zeit Jantse De Nuil nui uuk ol ein Formuul-ien?

Geplaatst:
2 minuten geleden, gTa zei:

Nondedju zeg, zeit Jantse De Nuil nui uuk ol ein Formuul-ien?

?

Geplaatst:
3 uren geleden, Maxime S zei:

Vergeten hoe Mercedes alles overklaste 4 jaar geleden bij de introductie van de turbo-motoren? 

Of hoe Brawn in 2009 de eerste helft van het seizoen domineerde bij de nieuwe aero-regels? 

't is altijd al zo geweest: soms steekt 1 team er met kop en schouder er boven uit, soms 2-3 en in het allerbeste geval meer dan 4 teams. Al is dat toch wel heel uitzonderlijk. 

In de jaren 80-90 finishten de 'bagger-teams' vaak op meer dan 2-3 ronden van de winnaar. Dat zie je vandaag nog zelden... 

Of de eerste 2 ronde voor op de tweede in de jaren 90

Geplaatst:

En vroeger waren races nog wel spannend door onbetrouwbaarheid

Geplaatst:
15 minuten geleden, Riskitalltowin zei:

En vroeger waren races nog wel spannend door onbetrouwbaarheid

Zal wel meevallen. Er waren altijd wel 1 of 2 teams die het voor elkaar hadden.

Twee tabellen in bijlage:

1) Wie heeft het meeste ronden aan de leiding gereden per jaar

2) Zelfde tabel, maar dan gesorteerd op het hoogste percentage. McLaren in 1988 blijft fenomenaal.

De tabellen vertellen niet het hele verhaal. Bijvoorbeeld in 2005 waar McLaren (Kimi) het meest aan de leiding lag maar geen wereldkampioen werd. Dat had alles te maken met de wagen die vaak kapot ging...

Red Bull in 2013, zogezegd niet heel dominant. Klopt. Maar alle races na de zomerstop werden gewonnen door één man... Vettel. 9 op een rij als ik het mij goed herinner.
Brawn GP had hetzelfde voor, maar dan omgekeerd. Eerste helft van het seizoen met Button :) 

Sinds 2017 is Mercedes niet meer zo dominant, de jaren ervoor waren op dat vlak toch eerder dramatisch.

Lead laps per jaar.JPG

Lead laps by percentage.JPG

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid