Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bedankt voor deze foto uit 2014

Geplaatst:
Op 23/5/2018 om 19:49, Simoni zei:

Voor mensen die graag lezen: Adrian Newey - How To Build A Car

Ik zit nu aan de helft en blijft voorlopig boeiend! Overloopt zijn carriere, technische  en aero details, leuke anekdotes, het komen en gaan van bepaalde reglementering,...

Verschijnt in november ook in het Nederlands.

Geplaatst:
1 hour ago, Glenn-N said:

Bwoah. 

37733783_2060528037543043_37463453105284

Ik vraag mij af hoe lang ze daar aan gewerkt hebben, zijn schrijver moet toch heel veel geduld hebben als Kimi alles moet vertellen :D

Ga het wel eens lezen als de Engelse vertaling er is. 

Geplaatst:

Een consortium onder leiding van Stroll heeft Force India gekocht!

Zojuist bevestigd door de curatoren.

Geplaatst:

https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/366492/force-india-weer-veilig-na-investering-vader-lance-stroll/

De bewindvoerders van Force India hebben een bod geaccepteerd dat werd uitgebracht door Lawrence Stroll, de vader van huidig Williams F1-coureur Lance Stroll.

Force India werd op de vrijdag voor de Grand Prix van Hongarije vanwege hoge schulden onder curatele gesteld in een poging om een faillissement af te wenden. Dinsdag is bekend geworden dat een partij onder leiding van zakenman Lawrence Stroll is samengesteld in samenwerking met Force India's COO Otmar Szafnauer en het management van het team om de renstal over te nemen.

Het team is door de overname nu weer baas in eigen huis. Stroll wordt bijgestaan door de Canadese ondernemer Andre Desmarais, Jonathan Dudman van Monaco Sports and Management, modemagnaat John Idel, telecominvesteerder John McCaw Jr., financieel expert Michael de Picciotto en Stroll's zakenpartner Silas Chou.

De schuldeisers van Force India zullen volledig worden afbetaald en alle contracten van de 405 werknemers worden gehandhaafd. Het consortium neemt het team officieel over van Vijay Mallya en Orange India Holding Sarl. Een van de schuldeisers was Sergio Perez, die de bewindvoering zelf in gang zette.

Szafnauer blij met overname
"Deze uitkomst stelt de toekomst van Force India in de Formule 1 veilig en zorgt ervoor dat onze racers weer hun ware potentieel kunnen tonen", zei Szafnauer over de deal. "Ik ben verheugd dat we de steun hebben van investeerders die in ons team geloven en voldoende potentie zien in Force India in de Formule 1. Onze expertise en toewijding heeft er altijd voor gezorgd dat we boven onze financiële mogelijkheden konden presteren en deze nieuwe investering zorgt ervoor dat we een goede toekomst tegemoet gaan."

Stroll werd al langer gelinkt aan Force India. De vader van coureur Lance Stroll was ook een steunpilaar voor Williams, dat zijn zoon in de F1 liet debuteren. Verschillende andere partijen hadden interesse, waaronder twee initiatieven uit de Verenigde Staten van Amerika en een Brits bedrijf.

Door de overname kan Force India weer door met het produceren van nieuwe onderdelen, die essentieel zijn voor haar strijd in het kampioenschap. Het team staat momenteel zesde in de stand bij de constructeurs, op slechts 23 punten van Renault, dat vierde staat.

Geplaatst:

Red Bull rule out Fernando Alonso replacing Daniel Ricciardo

"He's tended to cause a bit of chaos wherever he's gone," says Red Bull boss Christian Horner

En dat is de reden waarom hij wat mij betreft niet gerekend mag worden tot de beste F1 coureurs. Hij heeft het grootste deel van de ellende in zijn carrière zelf veroorzaakt en/of gekozen. En de wagens werden zelden beter als hij langer bleef.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Hamilton... Ongelimiteerd testen, protégé van Dennis, Alonso zelf een pak minder ervaring en wellicht ook minder eisen (Alsof Dennis daar zou op ingaan). En een auto die voor het podium reed. Ergens vind ik het een nutteloze discussie om teammates te gaan vergelijken door de jaren heen. 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Ik denk:

Stroll in de force india dat zijn pa net kocht. Dan kan kubica met de williams racen. Ocon moet dan naar mclaren, en van doorne kan dan de gp bekijken vanaf de tribune aan Eau Rouge

Geplaatst:

Ik snap niet dat er mensen zijn die kubica terug willen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 uren geleden, Frekkel zei:

Ik snap niet dat er mensen zijn die kubica terug willen.

Nostalgie zeker maar hij is wel sneller dan Stroll ? 

Geplaatst:

Geen idee, vind Stroll alleszins wel progressie boeken.

Geplaatst:
3 uren geleden, Frekkel zei:

Geen idee, vind Stroll alleszins wel progressie boeken.

Frekkel, ik denk dat jij soms toch teveel smoort zenne :D 

Geplaatst:

https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/366603/officieel-alonso-verlaat-de-formule-1-na-2018/

Fernando Alonso zegt na zeventien seizoenen de Formule 1 vaarwel. Dat heeft McLaren dinsdagnamiddag bevestigd.

Alonso kondigde aan dat hij tijdens de zomerpauze over zijn toekomst zou beslissen. De Spanjaard neemt met Toyota deel aan het volledige WEC-seizoen 2018-2019, maar is in de Formule 1 einde contract bij McLaren. Het team uit Woking deed er alles aan om de 37-jarige Alonso aan boord te houden. Dat is niet gelukt. Het ziet de wereldkampioen van 2005 en 2006 vertrekken uit de Formule 1.

"Fernando is niet alleen een fantastische ambassadeur voor McLaren maar ook voor de Formule 1", zei McLaren CEO Zak Brown. "Zijn 17 jaar in de sport, misschien wel als de meest uitzonderlijke rijder van zijn generatie en zonder enige twijfel een grootheid in de F1, heeft opnieuw een hoofdstuk toegevoegd aan de rijke geschiedenis van de sport. Er is voor iedereen een moment van komen en van gaan en Fernando heeft besloten aan het einde van dit seizoen te vertrekken."

"We respecteren zijn beslissing, al denken wij dat hij in de beste vorm van zijn carrière verkeert. Onze open gesprekken met Fernando zorgden ervoor dat we vooruit konden plannen op deze beslissing. Ik weet zeker dat het gehele team me steunt in mijn eerbetoon aan Fernando's enorme bijdrage aan McLaren: hij is een legende voor het kampioenschap en voor het team. Namens iedereen binnen de organisatie wensen we hem veel succes in de toekomst."

Alonso gaat wellicht in Amerika een nieuwe uitdaging aan in de IndyCar, al is dat nog niet bevestigd. Met het team van Michael Andretti deed Alonso in 2017 al een gooi naar de zege in de Indianapolis 500, het kroonjuweel van de Amerikaanse topklasse. Alonso toonde zich meteen competitief en reed in een kansrijke positie tot zijn Honda-motor het begaf.

Als Alonso in 2019 naar Amerika trekt, dan krijgt hij een nieuwe kans om de Indy 500 te winnen en zo de Triple Crown van de autosport af te ronden. Na de Grand Prix van Monaco stak hij in juni ook al de 24 uur van Le Mans op zak.

Geplaatst:

Heel jammer, is imo nog altijd de beste rijder on the grid.

On the upside, nu kan Vandoorne eindelijk beginnen shine!

Geplaatst:

Ola, ben toch wel verrast! Helaas want hij is inderdaad echt nog snel, zag 'm graag bezig...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Sow. Da had ik nie zien aankomen.

Geplaatst:

Ik wel. 

Triple crown en daarna rentenieren.

Geplaatst: (aangepast)
15 minutes ago, 0231 said:

Bij welk ander topteam kon hij nog terecht?

Als er niet zoiets bestond als een Nr. 1 en Nr. 2 in een team: elk team.

Zie hem voor geen geld van de wereld back-up rijder zijn, dus: geen.

Mooi de eer aan zichzelf houden. Unlike Kimi bv... Al is die waarschijnlijk ook niet zo goed als Fernando (of Vettel for that matter). 

Vind het trouwens heel zwak dat sommige rijders in hun contract hebben staan dat er geen toprijder in het team mag komen. Wat sommige ook mogen beweren over de kwaliteiten van Alonso de laatste jaren, wees maar gerust dat hij nog altijd op zo'n "zwarte" lijst staat. 

aangepast door JerryLambo
Geplaatst:
33 minutes ago, TCT said:

Ik wel. 

Triple crown en daarna rentenieren.

Idem, had McLaren nu easy top 10 gereden dit seizoen dan deed hij voort, een extra jaartje 'prutsen' op de rand van de punten is er te veel aan. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid