ir_fuel 58.288 Geplaatst: 14 november 2020 Geplaatst: 14 november 2020 https://streamable.com/cyg47g Bekijk dit, en doe daar dan een hele hoop water bij Quote
ICM 24.886 Geplaatst: 14 november 2020 Geplaatst: 14 november 2020 12 minutes ago, ir_fuel said: https://streamable.com/cyg47g Bekijk dit, en doe daar dan een hele hoop water bij Quote
Subaru555 3.609 Geplaatst: 14 november 2020 Geplaatst: 14 november 2020 De qualifs van F1 zijn ook al de moeite En nog wat regen erbij. Sebiet rode vlag, zou me niet verbazen Quote
Subaru555 3.609 Geplaatst: 14 november 2020 Geplaatst: 14 november 2020 Tis al vanda... Precies Nascar piloten... Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 14 november 2020 Geplaatst: 14 november 2020 40 minutes ago, Subaru555 said: Precies Nascar piloten... ? Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 14 november 2020 Geplaatst: 14 november 2020 Ah, onze beste stuurman aan wal heeft gesproken Met alle respect maar je weet niet waar je over spreekt Quote
Subaru555 3.609 Geplaatst: 14 november 2020 Geplaatst: 14 november 2020 7 minuten geleden, ir_fuel zei: Ah, onze beste stuurman aan wal heeft gesproken Met alle respect maar je weet niet waar je over spreekt Don't have a cow, het is een meme. Over het algemeen zijn die niet heel serieus te nemen. En nope, nog niet vaak F1 gereden. Jij wel? Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 14 november 2020 Geplaatst: 14 november 2020 Just now, Subaru555 said: Don't have a cow, het is een meme. Over het algemeen zijn die niet heel serieus te nemen. En nope, nog niet vaak F1 gereden. Jij wel? Wel al genoeg op een nat tot zeer nat circuit gereden, al dan niet met een koersauto, en al dan niet in een koers, en al dan niet met aangepaste banden. Quote
Subaru555 3.609 Geplaatst: 14 november 2020 Geplaatst: 14 november 2020 9 minuten geleden, ir_fuel zei: Wel al genoeg op een nat tot zeer nat circuit gereden, al dan niet met een koersauto, en al dan niet in een koers, en al dan niet met aangepaste banden. Dus het kan wel? Op een nat tot zeer nat circuit rijden? Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 14 november 2020 Geplaatst: 14 november 2020 1 minute ago, Subaru555 said: Dus het kan wel? Op een nat tot zeer nat circuit rijden? Tot een bepaald niveau. En dat is wat een hoop mensen niet willen snappen. Zelfs met de beste regenbanden ter wereld komt er soms een punt waar het "te" is, en dat het gewoon te gevaarlijk wordt. Maar als men dan rood geeft is het van "strandjeanetten" en "leer met een auto rijden", door volk dat geen 2 bochten ver zou geraken moesten ze het zelf eens proberen. Zie/hoor je regelmatig tijdens endurances die worden stil gelegd omwille van de regen (al meermaals gebeurd in Spa bv). Het gewicht helpt hier ook niet. Zeker aan lagere snelheden ben je beter af met een GT3 van 1500kg dan met een F1 van 740kg. Vandaag gaat het dan over qualif, maar in de race speelt zichtbaarheid ook nog eens een rol. Als de baan echt onder staat krijg je dan nog eens zoveel spray (door die speciale regenbanden gebruikt door die strandjeannetten die met een gewone band niet durven koersen (!!!!)) dat je geen hand voor je ogen meer ziet. Dan wordt de boel ook stil gelegd. En Nascar? Oval racen in de regen, dat zou pure zelfmoord zijn, op zo een grote oval zoals Daytona of Indianapolis. Op een road course moet dat wel kunnen. Quote
Subaru555 3.609 Geplaatst: 14 november 2020 Geplaatst: 14 november 2020 Uiteraard snap ik dat allemaal wel. En ik was behoorlijk onder de indruk om te zien dat die regenbanden 85l per seconden ( ) verzetten aan 300 per uur. Ik wéét van mezelf dat ik geen 10m ver kom in iets of wat van een echte race kar (mijn Scooby staat stil na ene halve dag trackday hé). Alleen wordt de F1 toch wel een hoopje bleiters (aka standjeanetten) bij elkaar. Bijna elke on-board is geneut of gebleit omdat iemand anders iets te kortbij komt, omdat de track er niet perfect bij ligt, omdat er een grassprietje in hun apex ligt... Qua perceptie heb ik het daar allemaal wat moeilijk mee gewoon. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 14 november 2020 Geplaatst: 14 november 2020 Just now, Subaru555 said: Alleen wordt de F1 toch wel een hoopje bleiters (aka standjeanetten) bij elkaar. Bijna elke on-board is geneut of gebleit omdat iemand anders iets te kortbij komt, omdat de track er niet perfect bij ligt, omdat er een grassprietje in hun apex ligt... Qua perceptie heb ik het daar allemaal wat moeilijk mee gewoon. Ik kan u garanderen dat dat overal even erg is Hangt vooral van het karakter van de piloot af, maar het is vrij frappant. Ik kan daar ook een boek over schrijven. En vaak is het hoe competitiever hoe erger. Vergeet ook niet: - Toptijd --> top piloot - Slechte tijd -> slecht materiaal of externe factoren Quote
Subaru555 3.609 Geplaatst: 14 november 2020 Geplaatst: 14 november 2020 1 minuut geleden, ir_fuel zei: Amai Verstappen Ferm! Leclerc snapt het ook niet... That's 6 sec off Zojuist, ir_fuel zei: Ik kan u garanderen dat dat overal even erg is Hangt vooral van het karakter van de piloot af, maar het is vrij frappant. Ik kan daar ook een boek over schrijven. En vaak is het hoe competitiever hoe erger. Vergeet ook niet: - Toptijd --> top piloot - Slechte tijd -> slecht materiaal of externe factoren Allicht wel. Dat staat wat haaks op mijn manier van denken. Nuja, bij ons in den business is het ook zo - Goede verkoop = ahja, maar we hebben jullie echt wel heel sterke promo gegeven om te verkopen - Slechte verkoop= ahja, jullie teams sucken Maar dat is off topic Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 14 november 2020 Geplaatst: 14 november 2020 Vergeet ook het strategisch aspect van al dat geneut niet in het geval van de F1. Alles wordt opgenomen/uitgezonden, en dan kan je (al dan niet gegronde) klachten meer funderen of onder de aandacht brengen, of proberen wat de perceptie om te buigen. edit: kan je vergelijken met de show in het voetbal waarbij ze vallen als er nog maar naar gekeken wordt. Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 14 november 2020 Geplaatst: 14 november 2020 Zo, Stroll Perez en Verstappen gaan niet goed slapen deze nacht. Mercedes heeft vakantie genomen in de Turkse resorts denk ik. Wat een sessie Quote
TCT 6.312 Geplaatst: 14 november 2020 Auteur Geplaatst: 14 november 2020 Max rijdt heel de qualifs een qualify tegen zichzelf en bezorgd iedereen het schaamrood om dan uiteindelijk de pole af te moeten geven aan daddy's boy. (beetje schertsend ook al is die dit seizoen echt wel on point, kweetet. (on point, racing point, goeike)) Zéér amusante quali iig. Mercedes, titels binnen, goesting weg, of is de auto gwn niet deftig voorzien op gladde omstandigheden? Vorig jaar iig wel als we er vanuit gaan dat de RP's gwn de MB van vorig jaar is. Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 14 november 2020 Geplaatst: 14 november 2020 Stroll mag nog uitleg gaan geven bij de wedstrijdleiding ivm gele vlaggen. Toch ook maar een idioot gedoe dat, na Q1 beslissen dat je x aantal auto's moet controleren op het al dan niet naleven van de gele vlag, maar wel Q2 starten (bovendien met nog marshalls op de baan en dubbel geel in die sector ) . Als er dan effectief iemand in de fout gegaan is dan hebben ze Magnussen een kans afgenomen op een goede klassering, want in deze omstandigheden weet je nooit. Quote
Lotuzzz 17.066 Geplaatst: 15 november 2020 Geplaatst: 15 november 2020 Blij dat de regen stopte en het is kunnen doorgaan. Machtig. Deed me wat denken aan karten in de regen op slicks, eventueel op gepolierde beton. Maar dan met 1000pk en heel de wereld kijkt Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 15 november 2020 Geplaatst: 15 november 2020 Natte race! Steekt al een Alfa in den decor op weg naar de grid. Tjonge jonge ... Quote
Stancke 4.650 Geplaatst: 15 november 2020 Geplaatst: 15 november 2020 Best dat je post hier zie staan, ik ging om 14u voor m'n TV zitten :') Quote
msxx 7.827 Geplaatst: 15 november 2020 Geplaatst: 15 november 2020 11 minuten geleden, ir_fuel zei: Natte race! Steekt al een Alfa in den decor op weg naar de grid. Tjonge jonge ... Hij is uit het gravel geraakt... chanceke Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.