Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

1 minute ago, binnenmuisarchitekt said:

Hij kan nog altijd doodgaan.

door deceleratie scheurt er vanalles binnen in je lichaam

Laten we het beste hopen. Deceleratie was wel enorm.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, Bouncing Bullet said:

https://streamable.com/3u3yn9

Zat er echt lang in... 

 

Er is toch een test voor al dat materiaal dat ze er altijd binnen de zoveel tijd uit moeten kunnen en minstens x tijd kunnen doorstaan?

Oke, theorie tegenover de waanzinnige praktijk nu.

Ongelooflijk 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk ben je dood bij zo’n smak. Deceleratie en vuur. Diene halo heeft de onthoofding vermeden.

Echt...nie...normaal dit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minutes ago, binnenmuisarchitekt said:

Eigenlijk ben je dood bij zo’n smak. Deceleratie en vuur. Diene halo heeft de onthoofding vermeden.

Echt...nie...normaal dit.

Image

  • Whut?! 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minutes ago, binnenmuisarchitekt said:

En hoe die nog bij bewustzijn was. Mirakel. 

En dan nog eruit kunnen klauteren.

Bericht van Haas:

Quote

Haas then released a update confirming that Grosjean had suffered burns and was being checked by medical staff. A short statement from the team said: "Romain has some minor burns on his hands and ankles but otherwise he is ok. He is with the doctors just now."
The team later added that the Frenchman was being taken to hopsital with a suspected broken rib(s).

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, binnenmuisarchitekt said:

Gebroken ribben door de deceleratie, kracht tegen de gordels.

man man man.

Ik vermoed dat de dokters daar zeer goed weten wat ze doen en dat de medical post een half ziekenhuis is daar. Hopelijk hebben ze niets ernstigs gemist. 

(no offence trouwens, jij hebt by far het beste zicht op wat de gevolgen kunnen zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die beelden zijn echt adembenemend. De voorkant zit gewoon achter de vangrail. En hoelang die seconden duren. In de vlammen. De hitte. En dan ademen daarin. Zijn luchtwegen. Nog een geluk dat het zeer dicht bij de pitlane was. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Monterey Jack said:

Ik vermoed dat de dokters daar zeer goed weten wat ze doen en dat de medical post een half ziekenhuis is daar. Hopelijk hebben ze niets ernstigs gemist. 

(no offence trouwens, jij hebt by far het beste zicht op wat de gevolgen kunnen zijn)

Ah, de medical Posts van zo’n circuits zijn mini spoedopnames. Zelfs in Mettet werkte ik in een kleine spoed. En de artsen van de F1 dat zijn niet van de minste. Die weten perfect wat de gevolgen kunnen zijn, bij zo’n accident. Die missen niks.

Ik heb ooit een dag  seminarie gevolgd van RED, extraction of drivers. Super interessant. Hoe je piloten moet extracteren. En de medische gevolgen.

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, binnenmuisarchitekt said:

Eigenlijk ben je dood bij zo’n smak. Deceleratie en vuur. Diene halo heeft de onthoofding vermeden.

Echt...nie...normaal dit.

Op Kvyat zijn stuur zie je dat hij net in 6e rijdt. Grosjean komt hem dwars voorbij, dus dat is aan +220 km/h.

Naar nul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, ICM said:

Op Kvyat zijn stuur zie je dat hij net in 6e rijdt. Grosjean komt hem dwars voorbij, dus dat is aan +220 km/h.

Naar nul.

Meer dan 50g bij impact, werd blijkbaar gecommuniceerd door iemand van de FIA. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Monterey Jack said:

Meer dan 50g bij impact, werd blijkbaar gecommuniceerd door iemand van de FIA. 

Hoe die man bij bewustzijn was, of gewoon nog maar in leven is, is een raadsel.

Als hij ook maar 30s een black-out had, was hij dood.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens.

Of misschien een paar seconden, black out geweest.

Maar voor mij is dit echt een raadsel.

Het is niet zoals in een jachtvliegtuig, waar een geoefende piloot (drukpak compenseert 1 G) enkele seconden tot 9-10 G kan gaan. Maar bij een gewoon iemand, niet echt getraind, kan 3 tot 3.5 G al tot verlies bewustzijn leiden. 

Het gaat hier natuurlijk over een fractie van een seconde dat het lichaam die G krachten krijgt. Maar dat betekent dat je lever bijvoorbeeld 50 keer meer weegt en trekt aan zijn bloedvaten en aanhechtingen. Idem voor nieren, milt. Mensen zijn soms later gestorven door scheurtje en bloeding nadien. 

Zijn lichaam moet ongelooflijke krachten ondergaan hebben. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, Monterey Jack said:

Meer dan 50g bij impact, werd blijkbaar gecommuniceerd door iemand van de FIA. 

Stel 50g vertraging.

Als hij die vertraging ondergaat over een afstand van 5 m naar 0 km/h, dan was zijn initiële snelheid 252 km/h.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Subaru555 zei:

Veel vooruitgang op 47j tijd als je deze post ziet

 

https://www.facebook.com/368758619818632/posts/4038628162831641/

 

Een weetje: Jackie Stewart betaalde indertijd uit eigen zak een anesthesist om hem in leven te houden tot in het ziekenhuis. Voor t geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid