ir_fuel 58.288 Geplaatst: 5 mei 2024 Geplaatst: 5 mei 2024 10 hours ago, mrbbs said: Vind ik nu ook. Snap niet dat mensen daar blijven naar zien. Dan kijk je beter MotoGP of WRC. Wat is er in godsnaam spannend aan WRC. Ja, spektakel op de piste, paar uiteindelijk zit je naar een veredeld timing scherm te kijken en komt de spanning van split times. Er is nul racen in het WRC, en dat maakt het na een tijdje ook totaal niet boeiend om naar te kijken, want na een paar piloten heb je het wel gezien. Quote
Bjorno 2.274 Geplaatst: 5 mei 2024 Geplaatst: 5 mei 2024 Ik heb toch genoten van de zondag race. En eindelijk eens niet Verstappen die wint!! Goed Norris heeft geluk gehad met de safty car maar hij zet toch ook Verstappen op 7 seconden! Zeer indrukwekkend, toch wel fan van die kerel. Raar dat Pereze met nieuwe Mediums niet sneller was als de rest na zijn 2de pit stop. 2 Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 6 mei 2024 Geplaatst: 6 mei 2024 Ook genoten gisteren! Het zag er even naar uit dat de spanning weer enkel voor de plaatsen P2 en verder zou zijn, maar toen die safety car... Al vond ik wel dat Max voor die safety car niet was weggereden zoals we van hem gewoon zijn. Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 6 mei 2024 Geplaatst: 6 mei 2024 Het was idd een rare koers. Max kon ni verder dan 3s wegrijden na de start. Ik zat ook gekluisterd aan t scherm Dan op de hards zat Leclerq aan de achterstand weg te knabbelen. Paar tienden per lap. Met SC dan Norris op kop en Max kon niks doen. Moest opletten voor Leclerq Leuke koers. Ook Alpine een punt. Alonso in extremis nog 2 Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 6 mei 2024 Geplaatst: 6 mei 2024 En Ferrari komt met big update naar Imola 1 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 6 mei 2024 Geplaatst: 6 mei 2024 31 minutes ago, Maxime S said: Ook genoten gisteren! Het zag er even naar uit dat de spanning weer enkel voor de plaatsen P2 en verder zou zijn, maar toen die safety car... Al vond ik wel dat Max voor die safety car niet was weggereden zoals we van hem gewoon zijn. Het was moeilijk in te schatten tijdens de race in het begin. Als Verstappen gigantisch zou domineren was hij misschien in het begin van de race zijn banden aan 't sparen terwijl hij een gezonde afstand tot p2 aan het houden is. Op zo een circuit vol muren is een SC nooit uitgesloten, en wat ben je met je banden aan gort rijden om 30s voorsprong uit te bouwen in het begin van de race om dan alles terug kwijt te zijn achter de SC. Het eerste voorteken was die stuurfout in de chicane. Normaal doet hij dat soort dingen niet. En na de SC P1 laten wegrijden, ja, daar zat geen strategie achter. De eerste paar ronden zou je nog kunnen zeggen voorzichtig te banden op temperatuur brengen maar het gat bleef maar groeien. Het was idd een vrij boeiende GP voor de verandering. los daarvan, het had een gans andere race kunnen zijn na Perez zijn move bij de start. WTF was dat .... Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 6 mei 2024 Geplaatst: 6 mei 2024 8 minutes ago, Mich said: En Ferrari komt met big update naar Imola ? Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 6 mei 2024 Geplaatst: 6 mei 2024 9 minutes ago, Mich said: Het was idd een rare koers Maar niet zo raar als de sprint koers van de MotoGP in Jerez 1 Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 6 mei 2024 Geplaatst: 6 mei 2024 Dwaas circuit daar in Miami. Er is ook geen spanning, al een geluk voor de toeschouwers daar dat er een SC was en ze nog iets zagen. Dan zijn de sprint races iets leuker om te zien. Moeten de rijders niet omkijken naar banden slijtage of benzine sparen.. Echt koers dus.. 1 Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 6 mei 2024 Geplaatst: 6 mei 2024 10 minuten geleden, Mich zei: En Ferrari komt met big update naar Imola Een nieuwe Espressomachine 1 Quote
Cyrano.ak 2.635 Geplaatst: 6 mei 2024 Geplaatst: 6 mei 2024 7 minuten geleden, ir_fuel zei: los daarvan, het had een gans andere race kunnen zijn na Perez zijn move bij de start. WTF was dat .... KAMIKAZE! Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 6 mei 2024 Geplaatst: 6 mei 2024 Norris was best indrukwekkend gisteren. Zelfs voor de SC, vanaf dat hij vrije baan had reed hij de achterstand die hij had op Sainz dicht (ging van een 5-tal seconden naar 1,5 seconde) 13 minuten geleden, Cyrano.ak zei: KAMIKAZE! Quote
bud wijzer 274 Geplaatst: 6 mei 2024 Geplaatst: 6 mei 2024 Blijkbaar moet je tegenwoordig een Vlaamse moeder hebben om koersen te winnen in de f1. Mclaren succes zal wsl wel van korte duur zijn maar aangename afwisseling van het Verstappen rijtje in ieder geval. Quote
Liquid Li0n 979 Geplaatst: 6 mei 2024 Geplaatst: 6 mei 2024 21 minuten geleden, bud wijzer zei: Blijkbaar moet je tegenwoordig een Vlaamse moeder hebben om koersen te winnen in de f1. Mclaren succes zal wsl wel van korte duur zijn maar aangename afwisseling van het Verstappen rijtje in ieder geval. en direct gaat het dan over de Vlaamse vlag he... Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 6 mei 2024 Geplaatst: 6 mei 2024 49 minuten geleden, Liquid Li0n zei: en direct gaat het dan over de Vlaamse vlag he... Is al eens commotie over geweest een paar jaar terug toen ie een leeuw op z'n helm had gezet voor Spa. Had toen de leeuw zonder rood genomen wat blijkbaar door velen de "collaboratievlag" werd genoemd. Quote
Liquid Li0n 979 Geplaatst: 6 mei 2024 Geplaatst: 6 mei 2024 25 minuten geleden, Polygoon zei: Is al eens commotie over geweest een paar jaar terug toen ie een leeuw op z'n helm had gezet voor Spa. Had toen de leeuw zonder rood genomen wat blijkbaar door velen de "collaboratievlag" werd genoemd. is gewoon absurd...altijd die politiek er bij betrekken. Een Waalse vlag hadden ze vermoedelijk niet erg gevonden. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 6 mei 2024 Geplaatst: 6 mei 2024 28 minutes ago, Polygoon said: Had toen de leeuw zonder rood genomen wat blijkbaar door velen de "collaboratievlag" werd genoemd. https://www.hln.be/binnenland/media-aandacht-ten-koste-van-de-leerlingen-schooldirectie-not-amused-na-rel-rond-vlaamse-leeuw~ac68e3d1/ Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 6 mei 2024 Geplaatst: 6 mei 2024 6 minuten geleden, Liquid Li0n zei: is gewoon absurd...altijd die politiek er bij betrekken. Een Waalse vlag hadden ze vermoedelijk niet erg gevonden. Langs de andere kant, als je er niks van kent moet je die vlag dan op je wagen gaan zetten. Quote
Liquid Li0n 979 Geplaatst: 6 mei 2024 Geplaatst: 6 mei 2024 22 minuten geleden, ir_fuel zei: https://www.hln.be/binnenland/media-aandacht-ten-koste-van-de-leerlingen-schooldirectie-not-amused-na-rel-rond-vlaamse-leeuw~ac68e3d1/ Had dat ook gelezen, nu zijn ze verwonderd van alle seg hoe schandalig dat die jongen dat meebrengt en niet mag gebruiken. Ben eens benieuwd wat de politiek of de media zou gedaan hebben moest het een Karel of Pieter zijn ipv een Khalil. 20 minuten geleden, Polygoon zei: Langs de andere kant, als je er niks van kent moet je die vlag dan op je wagen gaan zetten. goh idd. Hij heeft een dubbele nationaliteit maar dan zou er een Belgische vlag moeten staan. En je kan ook maar in 1 land geboren worden, dus enkel die vlag zou ik er dan opzetten. Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 6 mei 2024 Geplaatst: 6 mei 2024 Nog vermakelijk, die race! Wat (bij mij helpt) is dat die norse Kees niet op p.1 reed na de SC; had voor mijn part nog wat dieper weg mogen zakken ook. Ha, nog 2 belangrijke bemerkingen die ik vorige keer vergat: livery van de Ferrari is maf wijs met die blauwe details VISA-livery van de RB was machtig, met al die kleurekes! Als het visueel al goed zit, is het pleit al half gewonnen, toch? Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 6 mei 2024 Geplaatst: 6 mei 2024 Op 5/5/2024 om 19:22, ir_fuel zei: Wat is er in godsnaam spannend aan WRC. Ja, spektakel op de piste, paar uiteindelijk zit je naar een veredeld timing scherm te kijken en komt de spanning van split times. Er is nul racen in het WRC, en dat maakt het na een tijdje ook totaal niet boeiend om naar te kijken, want na een paar piloten heb je het wel gezien. Volgens mij heb je nog nooit een rally in het echt gaan zien Joris. Ik kijk naar het WRC omdat er zoveel aspecten meespelen om een goed resultaat te rijden. Mogelijk is WRC wel wat moeilijker om het volledig te begrijpen dan F1 of MotoGP dat is. Een WRC piloot gaat 2 keer een parcours verkennen aan max 80kph. Daarna gaan ze tegen de chrono rijden adhv die twee passages aan een totaal andere snelheid. Afhankelijk van de rally moet de co-piloot ook nog eens nota's verwerken van hun safety crew. Op de proef de piloot vervolgens de verschillende ondergronden "lezen" om in te schatten hoeveel grip hij/zij heeft in een bocht of een remzone, tegelijk ratelt de co-piloot al de nota's af voor de volgende bochten.. Aan de Flying Finish komen ze dan vol adrenaline toe en worden ze een micro voorgehouden waarbij je vaak echt de emotie in de auto voelt. Tussen de proeven in nemen ze nog wat selfies met toeschouwers, passen ze instellingen van de schokdempers of rollbars aan en wisselen ze nog de wielen. Als ze schade hebben gereden in de vorige proef herstellen ze die nog tussen die proeven en zorgt te co-piloot dat ze terug op tijd aan de tijdcontrole komen van de volgende proef.. Een paar minuten later bereiden ze zich alweer mentaal voor om de volgende proef aan te vatten. Je kan toch niet zeggen dat dat niet boeiend is? Quote
Bjorno 2.274 Geplaatst: 6 mei 2024 Geplaatst: 6 mei 2024 11 uren geleden, Mich zei: En Ferrari komt met big update naar Imola En daar zal ik live aanwezig zijn. Hopelijk kan Ferrari mee vechten met de Red Bulls, wil de Italiaanse Tifosi daar wel eens volop horen. De eerste F1 race die ik in Spanje ben gaan zien was ook bangelijk. Elke keer Alonso voorbij kwam riepen ze allemala "ALONSO"!! Misschien laatste jaar dus was snel beslist om dit jaar Imola te doen. 1 Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 6 mei 2024 Geplaatst: 6 mei 2024 1 uur terug, mrbbs zei: Volgens mij heb je nog nooit een rally in het echt gaan zien Joris. Ik kijk naar het WRC omdat er zoveel aspecten meespelen om een goed resultaat te rijden. Mogelijk is WRC wel wat moeilijker om het volledig te begrijpen dan F1 of MotoGP dat is. Een WRC piloot gaat 2 keer een parcours verkennen aan max 80kph. Daarna gaan ze tegen de chrono rijden adhv die twee passages aan een totaal andere snelheid. Afhankelijk van de rally moet de co-piloot ook nog eens nota's verwerken van hun safety crew. Op de proef de piloot vervolgens de verschillende ondergronden "lezen" om in te schatten hoeveel grip hij/zij heeft in een bocht of een remzone, tegelijk ratelt de co-piloot al de nota's af voor de volgende bochten.. Aan de Flying Finish komen ze dan vol adrenaline toe en worden ze een micro voorgehouden waarbij je vaak echt de emotie in de auto voelt. Tussen de proeven in nemen ze nog wat selfies met toeschouwers, passen ze instellingen van de schokdempers of rollbars aan en wisselen ze nog de wielen. Als ze schade hebben gereden in de vorige proef herstellen ze die nog tussen die proeven en zorgt te co-piloot dat ze terug op tijd aan de tijdcontrole komen van de volgende proef.. Een paar minuten later bereiden ze zich alweer mentaal voor om de volgende proef aan te vatten. Je kan toch niet zeggen dat dat niet boeiend is? Ik denk dat Fuel genoeg weet hoe een rally in elkaar zit; Feit is dat een rally, los van al hetgeen je hierboven mooi omschrijft, minder boeiend is om naar te kijken, dan een race waar auto's effectief deur aan deur rijden. Dat is gewoon zo. Ik kijk bijna nooit WRC en rij pertank zelf rally. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 6 mei 2024 Geplaatst: 6 mei 2024 1 hour ago, mrbbs said: Een WRC piloot gaat 2 keer een parcours verkennen aan max 80kph. Daarna gaan ze tegen de chrono rijden adhv die twee passages aan een totaal andere snelheid. Afhankelijk van de rally moet de co-piloot ook nog eens nota's verwerken van hun safety crew. Op de proef de piloot vervolgens de verschillende ondergronden "lezen" om in te schatten hoeveel grip hij/zij heeft in een bocht of een remzone, tegelijk ratelt de co-piloot al de nota's af voor de volgende bochten.. Aan de Flying Finish komen ze dan vol adrenaline toe en worden ze een micro voorgehouden waarbij je vaak echt de emotie in de auto voelt. Tussen de proeven in nemen ze nog wat selfies met toeschouwers, passen ze instellingen van de schokdempers of rollbars aan en wisselen ze nog de wielen. Als ze schade hebben gereden in de vorige proef herstellen ze die nog tussen die proeven en zorgt te co-piloot dat ze terug op tijd aan de tijdcontrole komen van de volgende proef.. Een paar minuten later bereiden ze zich alweer mentaal voor om de volgende proef aan te vatten. Je kan toch niet zeggen dat dat niet boeiend is? WAT BOEIT DAT ALLEMAAL? Enig idee hoeveel jaren training er vereist is eer je op wereldniveau kan schaken? Hoe moeilijk dat is? Hoeveel druk die mensen hebben? Letterlijk 1 foute zet en hun heel kampioenschap is om zeep. Maakt dat het daarom boeiend om naar te kijken? NOPE. Dat is even spannend als kijken naar de kwalificatie van een race. Een hoop piloten die op het scherp van de snee tegen de chrono rijden. Op zich heb je dat vrij snel gezien want het is altijd hetzelfde. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 6 mei 2024 Geplaatst: 6 mei 2024 20 minutes ago, Maxime S said: Feit is dat een rally, los van al hetgeen je hierboven mooi omschrijft, minder boeiend is om naar te kijken, dan een race waar auto's effectief deur aan deur rijden. Dat is gewoon zo. Ik kijk bijna nooit WRC en rij pertank zelf rally. Dit dus. We kijken naar autosport om auto's te zien racen tegen mekaar op het scherp van de snee. Moest dat niet zo zijn zouden we niet wakker liggen van het feit dat er in de F1 treintje wordt gereden, of dan konden we even goed naar een trackday op Spa gaan kijken. Een tweetakt karting wedstrijd op Europees niveau is boeiender dan een WRC wedstrijd. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.