Maxime S 2.848 Geplaatst: 28 oktober 2024 Geplaatst: 28 oktober 2024 28 minuten geleden, mrbbs zei: Regels zouden binnenkort gaan veranderen. Ik snap de huidige regels niet en hoe inconsistent ze worden toegepast. Max rijdt duidelijk gefrustreerd rond en maakt maximaal gebruik van de bestaande regels enkel was Norris hem gisteren te slim af waardoor hij zelf in de val heeft getrapt. Gefrustreerd vind ik dat niet; Hij kan het gewoon als geen andere. Gisteren ging er nu wel wat over maar zoals ik vorige week al schreef, is hij letterlijk de enige piloot van het hele peloton die de keuze om al dan niet te crashen volledig bij de aanvaller legt. Ergens chapeau, want iedereen heeft er schrik voor! Al moet gezegd: ik heb gisteren toch wel genoten van de jonge garde: Lawson en Colapinto. Die reden heerlijk agressief zeg Dat vingertje van Lawson hoefde nu wel niet maar bon... 't zal de jeugdigheid zijn. Wat ik dit seizoen toch bijzonder opmerkelijk vind, is hoe snel de vorm van een team verandert. Akkoord je hebt circuits waar bepaalde teams het altijd beter of slechter doen, maar dat is altijd zo geweest. Deel één van het seizoen tot ergens net voor de zomer waren Verstappen en RB quasi onklopbaar. Zelfs Perez finishte in het begin van het seizoen nog regelmatig in de top 5! Plots is daar Mclaren met een enorme vorm, remember hoe Norris Verstappen los op 20 seconden rijdt in zijn thuis-GP. Nu blijkt het voordeel van McLaren ten opzichte van RB weer veel kleiner en is Ferrari plots het te kloppen team. Ik kan me niet herinneren dat er al zo veel vorm-swings tussen meerdere teams geweest zijn in het verleden... of ben ik verkeerd? Andere opmerkingen gisteren: Piastri vond ik eigenlijk wat bleekjes. Enkele GP's geleden werd nog geroepen dat hij binnenkort rondjes rijdt rond Norris, maar dit weekend vond ik 'm niet echt overtuigend. (ik blijf echter wel geloven in zijn enorm talent). Ik dacht dat ie mogelijks nog Max zou kunnen halen met zijn verse banden, maar hij naderde zelfs amper op Magnussen. HAAS doet het toch ook echt wel goed sinds de zomerstop. (was eigenlijk al daarvoor al begonnen denk ik?) Magnussen rijdt precies bevrijd rond, nu hij weet z'n F1 carrière bijna gedaan is. Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 28 oktober 2024 Geplaatst: 28 oktober 2024 7 minuten geleden, Maxime S zei: Plots is daar Mclaren met een enorme vorm, remember hoe Norris Verstappen los op 20 seconden rijdt in zijn thuis-GP. Nu blijkt het voordeel van McLaren ten opzichte van RB weer veel kleiner en is Ferrari plots het te kloppen team. McLaren reed rond met een flexibele achtervleugel. (mini DRS) Ferrari heeft nu een flexibele voorvleugel, goedgekeurd door de FIA. Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 28 oktober 2024 Geplaatst: 28 oktober 2024 Grootste bevinding na gisteren blijft toch dat Ferrari eigenlijk toch echt wel een homogeen rijdersduo heeft!! Sainz als top presterende tweede rijder, die zich kan vinden in die rol met een occasionele win... heel erg benieuwd hoe dat volgend jaar zal zijn daar. Quote
Roger 310 Geplaatst: 28 oktober 2024 Geplaatst: 28 oktober 2024 2 uren geleden, Monterey Jack zei: Het is de eerste keer dat ze de regels correct volgen bedoel je? Kan goed zijn, maar dat doet er niet toe. Je zou ze altijd consequent moeten toepassen. Nu lijkt het vogelpik. Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 28 oktober 2024 Geplaatst: 28 oktober 2024 Verstappen heeft een bestraffing gekregen ipv een correctie, het was long overdue. Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 28 oktober 2024 Geplaatst: 28 oktober 2024 2 uren geleden, dragonfly zei: FIA. Ferrari International Assistance Quote
Roger 310 Geplaatst: 28 oktober 2024 Geplaatst: 28 oktober 2024 2 uren geleden, Martini Racing zei: Verstappen heeft een bestraffing gekregen ipv een correctie, het was long overdue. Je bedoelt dat het verleden meespeelt? Dat is dan helemaal fout. Quote
Bjorno 2.274 Geplaatst: 28 oktober 2024 Geplaatst: 28 oktober 2024 7 uren geleden, kefkie zei: Max kan z’n auto zetten waar hij wil en de keuze laten aan de andere om te crashen. En dat zal norris zeker niet doen want dan verliest hij meer dan verstappen. Maar deze week ging max er wel wat over, vorige week was nog verdedigbaar, deze moves toch al wat minder. En hebben al grote geen kortsluiting in de kop? Het is nu niet dat Schumacher zo’n propere rijder was, en die wordt toch vlot aanzien als de goat. Schumacher is dan ook zijn grote idool, Jos kwam zeer goed overeen met Schumacher. Doordacht of Kortsluiting….dunne regel denk ik bij Verstappen. Ik blijf er bij, als hij dit blijft doen gaat er nog eens een moment komen zoals Verstappen VS Hamilton in Silverstone. Dat was een pure Psychologische zet van Hamilton. (Niet hem in de muur zetten maar gewoon niet afgeven). Wat we volgend jaar zeker ook van Norris kunnen verwachten als de gevechten close worden. Quote
TCT 6.311 Geplaatst: 28 oktober 2024 Auteur Geplaatst: 28 oktober 2024 Benieuwd naar volgend jaar alvast. Wordt zo'n tussenjaar met geen zotte evoluties. Dus 't pak gaat dichter dan ooit op elkaar liggen. 2026 worden de kaarten opnieuw geschud en gok ik op Ferrari en Aston Martin. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 28 oktober 2024 Geplaatst: 28 oktober 2024 1 uur terug, Roger zei: Je bedoelt dat het verleden meespeelt? Dat is dan helemaal fout. waarom is dat fout? Indien je als speler constant irritante fouten maakt in het voetbal wordt een fout gefloten. Een opeenstapeling van irritante fouten kan er toe leiden dat je tegen een gele of rode kaart aanloopt zonder dat de fout daarom zwaarder was dan een vorige. Niet meer dan normaal. Los van dat had Max gisteren duidelijk het doel om mensen te laten kiezen tussen crashen of er af gaan, ook los van het feit dat hij nu voor lag aan de apex of niet. Er zat zelfs een regelrechte dive bij waar Norris zou crashen indien hij zijn apex normaal nam. Quote
Roger 310 Geplaatst: 28 oktober 2024 Geplaatst: 28 oktober 2024 3 uren geleden, Jokke_vlo zei: waarom is dat fout? Indien je als speler constant irritante fouten maakt in het voetbal wordt een fout gefloten. Een opeenstapeling van irritante fouten kan er toe leiden dat je tegen een gele of rode kaart aanloopt zonder dat de fout daarom zwaarder was dan een vorige. Niet meer dan normaal. Los van dat had Max gisteren duidelijk het doel om mensen te laten kiezen tussen crashen of er af gaan, ook los van het feit dat hij nu voor lag aan de apex of niet. Er zat zelfs een regelrechte dive bij waar Norris zou crashen indien hij zijn apex normaal nam. Helemaal niet normaal. Als ik in wedstrijd A genoeg fouten maak om rood te krijgen en ze niet krijg, dan mag dat niet meespelen in wedstrijd B. Dat is gewoon absurd. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 28 oktober 2024 Geplaatst: 28 oktober 2024 Daar heb ik andere mening over. Er is een zeer lange briefing geweest met de piloten en daarin blijkt dat de piloten in vrij grote meerderheid hebben aangegeven dat de manier van racen van Verstappen te ver aan het gaan is. Daar zit de koersdirecteur ook bij. Bekijk het ook met voetbal. De vorige matchen is het uit de hand gelopen en vanaf deze match zal de leiding minder tolereren. De straffen voor Verstappen zijn logisch, er is ook vrij weinig kritiek op (dat was anders vorige weken) zowel van Max als de andere piloten. Het is goed dat deze straf gegeven is, zodat we terug normaal kunnen gaan racen. Duel Ham vs Rus gezien? Dat was ook heel scherp maar prachtig om te zien........ het kan dus ook zo. 2 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 28 oktober 2024 Geplaatst: 28 oktober 2024 Enfin weinig commentaar, behalve van de papa natuurlijk https://nl.motorsport.com/f1/news/jos-verstappen-suggereert-belangenverstrengelingen-f1-stewards/10667969/?fbclid=IwY2xjawGMo1pleHRuA2FlbQIxMQABHfQBXmWHwWO7KkXmey4wQvpSPC2Te3rZbO-taWS7y8l-oTCvoE9VpZmPiA_aem_LN451Q_VMnOjWxEF-ADizg Quote
Fille 798 Geplaatst: 28 oktober 2024 Geplaatst: 28 oktober 2024 Er moet gewoon een duidelijke afspraak gemaakt worden qua strafmaat en die moet consistent aangehouden worden. Ofwel 5 ofwel 10 seconden straftijd. 2x krijgt Verstappen een 10seconden straf waar Norris en Russel vorige week beide maar een 5 seconde straf voor kregen. Het helpt er ook niet aan de Johnny Herbert (heeft een hekel aan Max) + de zoon van Co-founder McLaren gisteren beide stewards waren. Bocht 4 vond ik kantje boordje van Max, bocht 8 was erover. 2 Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 28 oktober 2024 Geplaatst: 28 oktober 2024 4 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Daar heb ik andere mening over. Er is een zeer lange briefing geweest met de piloten en daarin blijkt dat de piloten in vrij grote meerderheid hebben aangegeven dat de manier van racen van Verstappen te ver aan het gaan is. Daar zit de koersdirecteur ook bij. Bekijk het ook met voetbal. De vorige matchen is het uit de hand gelopen en vanaf deze match zal de leiding minder tolereren. De straffen voor Verstappen zijn logisch, er is ook vrij weinig kritiek op (dat was anders vorige weken) zowel van Max als de andere piloten. Het is goed dat deze straf gegeven is, zodat we terug normaal kunnen gaan racen. Duel Ham vs Rus gezien? Dat was ook heel scherp maar prachtig om te zien........ het kan dus ook zo. Maar voor recidivisme etc, daar bestaan de strafpunten op licentie voor. Toch geen zwaardere in-race penalties? Al deze situaties hebben precedenten, en koersleiding moet consequent straffen ongeacht piloot imo. Best wel complex, want je komt ook altijd bij het dilemma of je straft puur op feit of ook op gevolg (voetbal idem, heeft het 'slachtoffer' van je actie een blessure of niet). Los daarvan, puur op feeling zou ik Verstappen gisteren ook iets zwaarder hebben aangepakt dan vorige week. Omdat het 'met voorbedachten rade' is. Hij geeft dat ook zelf toe, impliciet (omdat de wagen te langzaam is). In Sao Paolo kan het trouwens ook weer de moeite worden in bocht 1, 2 en 3 1 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 28 oktober 2024 Geplaatst: 28 oktober 2024 Allez allez ik heb als amateur racer toch al wat briefings meegemaakt en daar werd regelmatig gezegd: gezien de vorige races xyz gebeurde en het uit de hand liep zullen we strenger optreden wat dan ook (op het absurde af soms) ook werd toegepast. Ik vernam gisteren dat er ook een zeer lange briefing is geweest exact over oa dit issue. Je weet dus vooraf dat het strenger ging zijn. Bovendien is Verstappen er nog een pak zwaarder over gegaan zelfs met het doel buig je niet dan barst je. Dat kon iedereen toch zien. Een “zwaardere”’straf was dus op zijn plaats imo. 2 Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 28 oktober 2024 Geplaatst: 28 oktober 2024 2 uren geleden, Fille zei: Er moet gewoon een duidelijke afspraak gemaakt worden qua strafmaat en die moet consistent aangehouden worden. Ofwel 5 ofwel 10 seconden straftijd. 2x krijgt Verstappen een 10seconden straf waar Norris en Russel vorige week beide maar een 5 seconde straf voor kregen. Het helpt er ook niet aan de Johnny Herbert (heeft een hekel aan Max) + de zoon van Co-founder McLaren gisteren beide stewards waren. Bocht 4 vond ik kantje boordje van Max, bocht 8 was erover. In maart al hebben ze beslist dat 10 s de standaard wordt, en 5 de uitzondering ipv vice versa. Quote
Roger 310 Geplaatst: 28 oktober 2024 Geplaatst: 28 oktober 2024 44 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Allez allez ik heb als amateur racer toch al wat briefings meegemaakt en daar werd regelmatig gezegd: gezien de vorige races xyz gebeurde en het uit de hand liep zullen we strenger optreden wat dan ook (op het absurde af soms) ook werd toegepast. Ik vernam gisteren dat er ook een zeer lange briefing is geweest exact over oa dit issue. Je weet dus vooraf dat het strenger ging zijn. Bovendien is Verstappen er nog een pak zwaarder over gegaan zelfs met het doel buig je niet dan barst je. Dat kon iedereen toch zien. Een “zwaardere”’straf was dus op zijn plaats imo. Strenger is voor mij “we gaan sneller bestraffen”, maar de effectieve straf zou niet mogen anders zijn. Om uw vergelijking nu met voetbal verder te volgen, daar gaan ze ook niet plots rood geven voor wat anders geel is. Ze gaan mss wel sneller geel trekken. Soit, het zou IMO aan de uitslag niets veranderen. Ik vind het gewoon amateuristisch gedrag. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 28 oktober 2024 Geplaatst: 28 oktober 2024 Just now, Roger said: Strenger is voor mij “we gaan sneller bestraffen”, maar de effectieve straf zou niet mogen anders zijn. Die is toch niet anders. Ze zijn soepeler geweest vorige keer, en hebben nu de normale straf gegeven, omdat de verzachtende omstandigheden er duidelijk niet waren deze keer. 3 Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 28 oktober 2024 Geplaatst: 28 oktober 2024 Zojuist, ir_fuel zei: Die is toch niet anders. Ze zijn soepeler geweest vorige keer, en hebben nu de normale straf gegeven, omdat de verzachtende omstandigheden er duidelijk niet waren deze keer. Dit. Quote
Roger 310 Geplaatst: 28 oktober 2024 Geplaatst: 28 oktober 2024 1 minuut geleden, ir_fuel zei: Die is toch niet anders. Ze zijn soepeler geweest vorige keer, en hebben nu de normale straf gegeven, omdat de verzachtende omstandigheden er duidelijk niet waren deze keer. Vorige keer, of alle andere keren? Sowieso is het fout om dan in andere situaties soepeler te zijn, voorspelbaarheid is net goed en voorkomt nodeloze discussies. Maar het zij zo. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 29 oktober 2024 Geplaatst: 29 oktober 2024 Op 28/10/2024 om 09:25, PJH zei: Perez moet zich echt zo'n pro voelen. Gelapped worden door uw team mate die 20 sec straftijd kreeg En blijkbaar nog een middelvinger gekregen van Lawson, in het voorbij steken ook. 1 Quote
kefkie 2.685 Geplaatst: 29 oktober 2024 Geplaatst: 29 oktober 2024 21 uren geleden, Fille zei: Er moet gewoon een duidelijke afspraak gemaakt worden qua strafmaat en die moet consistent aangehouden worden. Ofwel 5 ofwel 10 seconden straftijd. 2x krijgt Verstappen een 10seconden straf waar Norris en Russel vorige week beide maar een 5 seconde straf voor kregen. Het helpt er ook niet aan de Johnny Herbert (heeft een hekel aan Max) + de zoon van Co-founder McLaren gisteren beide stewards waren. Bocht 4 vond ik kantje boordje van Max, bocht 8 was erover. De 5 seconden van vorige week was een standaard straf van 10 seconden maar met verzachtende omstandigheden. Omdat Verstappen mee over de lijn ging kon Norris niet anders dan ook buitenom gaan. Daarom dat er 5 seconden afging. Bij bocht 4 zou je nog kunnen zeggen dat Max meer naar rechts moest uitwijken omdat Carlos daar ook nog links reed. Bocht 8 was idd erover. Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 29 oktober 2024 Geplaatst: 29 oktober 2024 Toch vermoeiend al die regeltjes.. moesten ze nu de circuits aanpassen en overal terug grindbakken aanleggen zou er veel commotie kunnen worden vermeden. Laat die mannen dan maar eens racen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.