Salokin 8.981 Geplaatst: 21 oktober 2024 Geplaatst: 21 oktober 2024 52 minuten geleden, vince522 zei: Gewoon onverharde run-off zones, dan ga je dat ook minder voor hebben lijkt mij. Hamilton disagrees. Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 21 oktober 2024 Geplaatst: 21 oktober 2024 Ik mis Kimi "I can only drive one car" Quote
Bjorno 2.273 Geplaatst: 23 oktober 2024 Geplaatst: 23 oktober 2024 Ik vond het ook een moeilijke, Verstappen heeft idd net hetzelfde gedaan in turn 1. En goed het is de eerste ronde maar toch. Hij heeft dit al meerdere keren gedaan en hij weet dat deze keer Norris de deur niet gaat toe gooien of contact wil maken want Norris heeft de punten nodig. Maar moesten ze straf seconden kunnen geven voor onsportief rijgedrag dan had Verstappen er van mij zeker ook gekregen. Nu heeft die kans dat hij nog is door een piloot op zijn plaats wordt gezet (zie Hamilton vs Verstappen in Silverstone). Quote
TCT 6.310 Geplaatst: 23 oktober 2024 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2024 Het is dat agressief killerinstinct dat het verschil maakt tussen een racewinnaar en een wereldkampioen. Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 23 oktober 2024 Geplaatst: 23 oktober 2024 Op 21/10/2024 om 10:11, vince522 zei: Gewoon onverharde run-off zones, dan ga je dat ook minder voor hebben lijkt mij. Ja en nee. In het geval van VER vs NOR ging VER hierbij ook het voordeel gehad hebben. 5 uren geleden, Bjorno zei: Ik vond het ook een moeilijke, Verstappen heeft idd net hetzelfde gedaan in turn 1. En goed het is de eerste ronde maar toch. Hij heeft dit al meerdere keren gedaan en hij weet dat deze keer Norris de deur niet gaat toe gooien of contact wil maken want Norris heeft de punten nodig. Maar moesten ze straf seconden kunnen geven voor onsportief rijgedrag dan had Verstappen er van mij zeker ook gekregen. Nu heeft die kans dat hij nog is door een piloot op zijn plaats wordt gezet (zie Hamilton vs Verstappen in Silverstone). Niemand gooit nog de deur toe als ze weten dat Verstappen daar zit. Hij gaat er gewoon altijd voor, zelfs als de crash onvermijdelijk is. Dat is ergens chapeau voor hem, hij heeft dat 'imago' bij zijn collega rijders zodanig gecreëerd dat hij dat gewoon afdwingt. Kijk naar VER vs HAM in Silverstone of Monza 2021. In mijn ogen moesten zowel Verstappen als Norris 5 seconden penalty gekregen hebben. Verstappen voor forcing another driver of the track en Norris voor leaving track and gaining advantage. Want uiteindelijk was Norris er initieel voorbij, maar Verstappen verlegt zijn rempunt zodanig (of gaat zelfs terug op het gas...?) dat hij zelf amper de apex nog haalt en de bocht binnen de lijnen kan maken. Op dat moment heeft Norris enkel nog de keuze om buiten piste te gaan of toch in te sturen en te crashen... De rollen worden eigenlijk omgedraaid. Max wordt terug de aanvaller in plaats van de aangevallene en dat allemaal binnen één en dezelfde situatie. Dus in mijn ogen moest Max ook een penalty krijgen. 4 uren geleden, TCT zei: Het is dat agressief killerinstinct dat het verschil maakt tussen een racewinnaar en een wereldkampioen. Mogelijks mist Norris dat een beetje. Hij is respectvoller. Maar de regels moeten voor iedereen op dezelfde manier toegepast worden. Dat heb ik hier gemist. 1 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 23 oktober 2024 Geplaatst: 23 oktober 2024 11 minutes ago, Maxime S said: Mogelijks mist Norris dat een beetje. Norris mist wel meer momenteel. Hopelijk komt dat nog. Ik schat Piastri hoger in op dit moment. Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 23 oktober 2024 Geplaatst: 23 oktober 2024 31 minuten geleden, ir_fuel zei: Ik schat Piastri hoger in op dit moment. Lando Norris: 177cm Oscar Piastri: 178cm Je hebt gelijk, al is het verschil niet dermate groot 4 Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 23 oktober 2024 Geplaatst: 23 oktober 2024 4 uren geleden, Maxime S zei: Want uiteindelijk was Norris er initieel voorbij, maar Verstappen verlegt zijn rempunt zodanig (of gaat zelfs terug op het gas...?) dat hij zelf amper de apex nog haalt en de bocht binnen de lijnen kan maken. Op dat moment heeft Norris enkel nog de keuze om buiten piste te gaan of toch in te sturen en te crashen... De rollen worden eigenlijk omgedraaid. Max wordt terug de aanvaller in plaats van de aangevallene en dat allemaal binnen één en dezelfde situatie. Dus in mijn ogen moest Max ook een penalty krijgen. Ge hebt dat gewoon van The Paddock podcast gepikt Maar die hebben wel gelijk 2 Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 23 oktober 2024 Geplaatst: 23 oktober 2024 1 minuut geleden, Lotuzzz zei: Ge hebt dat gewoon van The Paddock podcast gepikt Maar die hebben wel gelijk Er ontbreekt daar wat nuance in, al zeiden ze het ook. Normaal is 'leaving the track and gaining an advantage' 10 seconden dacht ik, maar ze hebben het op 5 gezet omdat Verstrappen geen ruimte liet. 'Forcing another driver off track' is dan weer 5 seconden. Dus je zou ook kunnen redeneren dat de stewards dit al in rekening namen, maar ze hadden het beter anders gecommuniceerd. Maar inderdaad, sterke analyse van Sam Dejonghe en Maxime S. 2 Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 23 oktober 2024 Geplaatst: 23 oktober 2024 11 minuten geleden, Monterey Jack zei: Er ontbreekt daar wat nuance in, al zeiden ze het ook. Normaal is 'leaving the track and gaining an advantage' 10 seconden dacht ik, maar ze hebben het op 5 gezet omdat Verstrappen geen ruimte liet. 'Forcing another driver off track' is dan weer 5 seconden. Dus je zou ook kunnen redeneren dat de stewards dit al in rekening namen, maar ze hadden het beter anders gecommuniceerd. Maar inderdaad, sterke analyse van Sam Dejonghe en Maxime S. In rekening brengen is zever, je moet geen straffen relatief in balans brengen maar ze absoluut uitdelen. Achter hen reden er nog anderen he... 1 Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 23 oktober 2024 Geplaatst: 23 oktober 2024 16 minuten geleden, Lotuzzz zei: In rekening brengen is zever, je moet geen straffen relatief in balans brengen maar ze absoluut uitdelen. Achter hen reden er nog anderen he... Volledig akkoord, maar dat stond in het rapport van de stewards: maw die gaan andermaal in de fout en interpreteren de regels ipv ze te implementeren. 1 Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 24 oktober 2024 Geplaatst: 24 oktober 2024 16 uren geleden, Lotuzzz zei: Ge hebt dat gewoon van The Paddock podcast gepikt Maar die hebben wel gelijk Haha, je hebt gelijk. Maar ik had initieel wel dezelfde bevindingen. Ze hebben het daar gewoon goed verwoord (was trouwens by far de beste aflevering met Marc Goossens: heel to the point en weinig zever!) 1 Quote
Bouncing Bullet 2.932 Geplaatst: 24 oktober 2024 Geplaatst: 24 oktober 2024 Toch fijner met de telemetrie... 1 1 Quote
Roger 310 Geplaatst: 24 oktober 2024 Geplaatst: 24 oktober 2024 https://vm.tiktok.com/ZGdRVTusS/ Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 26 oktober 2024 Geplaatst: 26 oktober 2024 Russel staat nog maar eens in de muur. Curbs zijn er voor een reden Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 27 oktober 2024 Geplaatst: 27 oktober 2024 Marko zegt iets liefst over Hamilton, dat is nieuw Quote
Bjorno 2.273 Geplaatst: 28 oktober 2024 Geplaatst: 28 oktober 2024 Eindelijk krijgt Verstappen zijn verdiende loon. Die heeft toch een serieuze kortsluiting in zijn hoofd hoor. Sainz super knap gereden, wie had ooit gedacht dat het gevecht voor de constructeurs tussen McLaren en Ferrari gaat gaan. En wat een hel van een weekend alweer voor Perez. 2 Quote
kefkie 2.685 Geplaatst: 28 oktober 2024 Geplaatst: 28 oktober 2024 2 uren geleden, Bjorno zei: Eindelijk krijgt Verstappen zijn verdiende loon. Die heeft toch een serieuze kortsluiting in zijn hoofd hoor. Sainz super knap gereden, wie had ooit gedacht dat het gevecht voor de constructeurs tussen McLaren en Ferrari gaat gaan. En wat een hel van een weekend alweer voor Perez. Max kan z’n auto zetten waar hij wil en de keuze laten aan de andere om te crashen. En dat zal norris zeker niet doen want dan verliest hij meer dan verstappen. Maar deze week ging max er wel wat over, vorige week was nog verdedigbaar, deze moves toch al wat minder. En hebben al grote geen kortsluiting in de kop? Het is nu niet dat Schumacher zo’n propere rijder was, en die wordt toch vlot aanzien als de goat. 1 Quote
Roger 310 Geplaatst: 28 oktober 2024 Geplaatst: 28 oktober 2024 Lijkt mij geen kortsluiting, en allemaal bewust. Als Norris daar al passeert dan wint die wss nog de race. Max zou niet hoger dan 4des eindigen. Norris wat de poepers geven en zo lang mogelijk achter hem houden zorgde voor een degelijke kloof. Schade beperkt. En ondanks een terechte straf, was ze wel opnieuw niet consequent met eerder uitgesproken straffen. Nu plots 2x 10 seconden? Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 28 oktober 2024 Geplaatst: 28 oktober 2024 8 minuten geleden, Roger zei: Lijkt mij geen kortsluiting, en allemaal bewust. Als Norris daar al passeert dan wint die wss nog de race. Max zou niet hoger dan 4des eindigen. Norris wat de poepers geven en zo lang mogelijk achter hem houden zorgde voor een degelijke kloof. Schade beperkt. En ondanks een terechte straf, was ze wel opnieuw niet consequent met eerder uitgesproken straffen. Nu plots 2x 10 seconden? Het is de eerste keer dat ze de regels correct volgen bedoel je? 1 Quote
tuscani 11.795 Geplaatst: 28 oktober 2024 Geplaatst: 28 oktober 2024 https://www.instagram.com/reel/DBo9JICvMdL/?igsh=NDFkZzNyamJlZHpy Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 28 oktober 2024 Geplaatst: 28 oktober 2024 Perez moet zich echt zo'n pro voelen. Gelapped worden door uw team mate die 20 sec straftijd kreeg 1 Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 28 oktober 2024 Geplaatst: 28 oktober 2024 1 uur terug, Roger zei: Lijkt mij geen kortsluiting, en allemaal bewust. Als Norris daar al passeert dan wint die wss nog de race. Max zou niet hoger dan 4des eindigen. Norris wat de poepers geven en zo lang mogelijk achter hem houden zorgde voor een degelijke kloof. Schade beperkt. En ondanks een terechte straf, was ze wel opnieuw niet consequent met eerder uitgesproken straffen. Nu plots 2x 10 seconden? Inderdaad gewoon een soort ingecalculeerde damage control imo. Zegt Max ook zelf. En die inconsistente bestraffingen weer Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 28 oktober 2024 Geplaatst: 28 oktober 2024 Regels zouden binnenkort gaan veranderen. Ik snap de huidige regels niet en hoe inconsistent ze worden toegepast. Max rijdt duidelijk gefrustreerd rond en maakt maximaal gebruik van de bestaande regels enkel was Norris hem gisteren te slim af waardoor hij zelf in de val heeft getrapt. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.