Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 30 oktober 2024 Geplaatst: 30 oktober 2024 15 minuten geleden, kefkie zei: Verstappen gebruikt gewoon de regels zoals ze zijn. Eerst aan de apex is "gewonnen". Divebomb is strafbaar..... je zit hier met oogkleppen te kijken he. Zo werkt dat niet. Met hoe jij hier de regels bekijkt gaan we eens gaan karten, ik beloof u een spektakelrace 17 minuten geleden, kefkie zei: Verstappen gebruikt gewoon de regels zoals ze zijn. Eerst aan de apex is "gewonnen". Als er een grindbak is en de regels zijn niet zoals ze nu zijn, dan denk ik niet dat verstappen nog zo'n dingen zal doen. Als er dan weer andere regels zouden komen, ben ik er vrij zeker van dat hij die ook weer in zijn voordeel zal interpreteren. Hier moet ik Roger toch wel bijtreden. Max was daar vlot voorbij langs de buitenkant en je ziet op de onboards hamilton een klein tikje naar buiten sturen. Een paar ronden later op dezelfde plek met een Ferrari en dan kan hij z'n bocht wel netjes houden. Hij heeft trouwens ook al eens gedaan met Albon (dacht ik) in Brazilië. Wat we maar niet lijken te snappen is dat men bij de briefings correcties aangeeft, dat VOORAF samen met de rijders aangegeven/besproken wordt waar men strenger/minder tolerant gaat zijn. Het is geheel normaal dat men dit doet, dat is bijna in elke sport met scheidsrechters. Is zelfs een goede zaak daar de scheidsrechters VOORAF aangeven waar ze minder tolerant/strenger zullen zijn gebaseerd op incidenten uit het verleden. Je draait hier de regels om: omdat het vorige keer mag, mag het nu ook. Nee he, zo werkt dat niet. Met alle respect maar dan vraag ik me af waarom er anders briefings zijn? Om telkens dezelfde regels uit te leggen? Het is eigen aan de sport, en niet alleen bij F1. Ik snap trouwens de discussie hier niet zo heel goed. Max ging en gaat er gewoon over in zijn gedrag en ooit loop je dan tegen de limiet. Dat is wat hier ook (imo terecht) gebeurd is. 5 Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 30 oktober 2024 Geplaatst: 30 oktober 2024 Altijd hetzelfde. Al die mannen worden tijdens hun carrière als agressief rijdende rotzakken weggezet. Senna Prost Mansell Schumacher Hamilton en ook Verstappen. Binnen 20 jaar zullen die laatste twee ook helden van de sport worden. 5 Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 30 oktober 2024 Geplaatst: 30 oktober 2024 Verstappen is een fantastisch piloot, held van zijn sport ook. Maar dat wil niet zeggen dat alles toegelaten is. Roep hem anders nu al uit tot heilige die boven alles en iedereen mag staan? Quote
Lotuzzz 17.063 Geplaatst: 30 oktober 2024 Geplaatst: 30 oktober 2024 16 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Roep hem anders nu al uit tot heilige die boven alles en iedereen mag staan? Dat hoeft zelfs niet he, dat doet die zelf al voortdurend. Cfr. Hamilton in 'zijn tijd'. 1 Quote
Lotuzzz 17.063 Geplaatst: 30 oktober 2024 Geplaatst: 30 oktober 2024 Ik hou wel veel meer van het laconieke, vaak richting passive-aggressive van Verstappen dan van sheer dramaqueen Ham 3 1 Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 30 oktober 2024 Geplaatst: 30 oktober 2024 2 minuten geleden, Lotuzzz zei: Ik hou wel veel meer van het laconieke, vaak richting passive-aggressive van Verstappen dan van sheer dramaqueen Ham Idem! En zoals @ICM zegt: die mannen zorgden ook voor controverse in hun tijd, werden wellicht nu en dan tot de orde geroepen, of hadden ook een grotere groep haters dan kleurloze figuren... Maar dat zijn nu eenmaal de grote. Wil dat zeggen dat Verstappen nu mag doen wat hij wil, tuurlijk niet; Maar drijft tot het uiterste en gaat soms over de limiet. Dat maakt hem dan ook de kampioen die hij is, nét als alle bovengenoemde! Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 30 oktober 2024 Geplaatst: 30 oktober 2024 58 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Verstappen is een fantastisch piloot, held van zijn sport ook. Maar dat wil niet zeggen dat alles toegelaten is. Roep hem anders nu al uit tot heilige die boven alles en iedereen mag staan? Ik ben Hamilton fan, en heb het niet zo voor die jeugdige arrogantie van Verstappen. Maar bon, hij kan rijden. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 30 oktober 2024 Geplaatst: 30 oktober 2024 Just now, ICM said: Ik ben Hamilton fan He is grateful for that 1 Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 30 oktober 2024 Geplaatst: 30 oktober 2024 Ik vind die mens niet meer zo grappig als vroeger Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 30 oktober 2024 Geplaatst: 30 oktober 2024 2 uren geleden, ir_fuel zei: He is grateful for that and the guys at the factory 2 Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 1 november 2024 Geplaatst: 1 november 2024 Red Bull is nu 3e in het kampioenschap, madness. Quote
Roger 310 Geplaatst: 2 november 2024 Geplaatst: 2 november 2024 En weer een penalty erbij. Hij gaat ze geen enkel excuus mogen geven, want ze gaan het telkens geven. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 2 november 2024 Geplaatst: 2 november 2024 Op 30/10/2024 om 11:19, ICM zei: Altijd hetzelfde. Al die mannen worden tijdens hun carrière als agressief rijdende rotzakken weggezet. Senna Prost Mansell Schumacher Hamilton en ook Verstappen. Binnen 20 jaar zullen die laatste twee ook helden van de sport worden. Iemand die zijn Belgische nationaliteit opzij zet, alzeker om Hollander te worden hoort niet in bovenstaand lijstje. 2 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 2 november 2024 Geplaatst: 2 november 2024 Tenzij het een EV rijder is natuurlijk. Dan mag je direct je pas inleveren en een oranje shirtje aantrekken. Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 2 november 2024 Geplaatst: 2 november 2024 7 minuten geleden, Roger zei: En weer een penalty erbij. Hij gaat ze geen enkel excuus mogen geven, want ze gaan het telkens geven. Hij zat onder de VSC delta tijd? Was daardoor dat hij kon proberen om Piastri in te halen. Veel meer zwart/wit kan een regel en straf toch niet zijn? Quote
Roger 310 Geplaatst: 2 november 2024 Geplaatst: 2 november 2024 10 minuten geleden, Monterey Jack zei: Hij zat onder de VSC delta tijd? Was daardoor dat hij kon proberen om Piastri in te halen. Veel meer zwart/wit kan een regel en straf toch niet zijn? Beweer ik ergens dat de penalty niet terecht zou zijn? Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 3 november 2024 Geplaatst: 3 november 2024 14 uren geleden, Roger zei: Beweer ik ergens dat de penalty niet terecht zou zijn? Je formuleert het zo, ja. 1 Quote
Bouncing Bullet 2.932 Geplaatst: 3 november 2024 Geplaatst: 3 november 2024 Zijn eigen schuld he, als je de limieten van de letter van het reglement gaat opzoeken. Dan is het ook natuurlijk dat ze van de andere zijde hem in de gaten houden. Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 3 november 2024 Geplaatst: 3 november 2024 Dat is hier precies het WK voetbal aan het worden met al die penalties. Kunnen we niet gewoon autoracen aub? Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 3 november 2024 Geplaatst: 3 november 2024 33 minuten geleden, PJH zei: Dat is hier precies het WK voetbal aan het worden met al die penalties. Kunnen we niet gewoon autoracen aub? In dit geval toch minder relevant? Dat ze dan vsc gewoon afschaffen. Volledig safety car en dan kon hij er ook nooit voorbij. Heel de sprint rijdt de top 4 op minder dan een seconde van elkaar. Als je dan 0.6 onder de delta duikt dan lijkt een straf mij niet meer dan terecht. Staat volledig los van Verstappen. Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 3 november 2024 Geplaatst: 3 november 2024 Verstappen nu wel genaaid door de rode vlag. Waarom duurt dat altijd zo lang. Hebben nog een heel aantal rijders hun tijd kunnen verbeteren waardoor hij uit de top 10 valt. 2 Quote
Lotuzzz 17.063 Geplaatst: 3 november 2024 Geplaatst: 3 november 2024 Hadden ze bij die crash van Stroll in T3 niet beter iedereen z'n lopende ronde laten afmaken? 't Is dan toch gele vlag aan het begin van de volgende ronde... Quote
Lotuzzz 17.063 Geplaatst: 3 november 2024 Geplaatst: 3 november 2024 Op natte verf remmen en dan aan het team vragen of de remmen wel ok waren Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 3 november 2024 Geplaatst: 3 november 2024 Hebben ze tegenwoordig geen regenbanden meer of was het zo erg gisteren? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.