Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 29 oktober 2024 Geplaatst: 29 oktober 2024 2 uren geleden, mrbbs zei: Toch vermoeiend al die regeltjes.. moesten ze nu de circuits aanpassen en overal terug grindbakken aanleggen zou er veel commotie kunnen worden vermeden. Laat die mannen dan maar eens racen. Dat vind ik in deze gevallen toch ook relatief hoor. Kan je dus als een gek een divebomb gooien zolang je met 1 wiel op de baan blijft. Gevaarlijk of niet, de ander moet maar uitwijken? 1 Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 29 oktober 2024 Geplaatst: 29 oktober 2024 11 minuten geleden, Monterey Jack zei: Dat vind ik in deze gevallen toch ook relatief hoor. Kan je dus als een gek een divebomb gooien zolang je met 1 wiel op de baan blijft. Gevaarlijk of niet, de ander moet maar uitwijken? Misschien heeft Max meer spare capacity over dan andere piloten waardoor hij dichter tegen de limiet aan kan rijden? Kom je toch evengoed tegen' als je met iemand mee rijdt in de wagen. Daar zijn de verschillen ook enorm. Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 29 oktober 2024 Geplaatst: 29 oktober 2024 18 minuten geleden, mrbbs zei: Misschien heeft Max meer spare capacity over dan andere piloten waardoor hij dichter tegen de limiet aan kan rijden? Heeft niets met spare capacity te maken in dat geval. Als de ander zijn normale lijn rijdt worden ze er uit gekegeld. Het grind is een oplossing om niet nodeloos naast de baan te gaan, om alsnog uw plek te verdedigen of toch nog in te halen. Het is geen oplossing voor kamikaze moves. Als je dan bowling gaat spelen zoals Verstappen doet kan de verdediger niets doen. Enkel helemaal tot stilstand komen of hopen dat hij ruimte heeft om er niet af te gaan. Gaat toch zwaar in tegen sportsmanship. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 29 oktober 2024 Geplaatst: 29 oktober 2024 3 hours ago, mrbbs said: Toch vermoeiend al die regeltjes.. moesten ze nu de circuits aanpassen en overal terug grindbakken aanleggen zou er veel commotie kunnen worden vermeden. Laat die mannen dan maar eens racen. Dat lost niks op. Dan rijdt Verstappen de ander gewoon in het grind. Verandert niks. 1 Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 29 oktober 2024 Geplaatst: 29 oktober 2024 1 uur terug, Monterey Jack zei: Heeft niets met spare capacity te maken in dat geval. Als de ander zijn normale lijn rijdt worden ze er uit gekegeld. Het grind is een oplossing om niet nodeloos naast de baan te gaan, om alsnog uw plek te verdedigen of toch nog in te halen. Het is geen oplossing voor kamikaze moves. Als je dan bowling gaat spelen zoals Verstappen doet kan de verdediger niets doen. Enkel helemaal tot stilstand komen of hopen dat hij ruimte heeft om er niet af te gaan. Gaat toch zwaar in tegen sportsmanship. De strijd indertijd tussen Arnoux en Villeneuve was toch ook op het randje. In hun geval vonden de heren het fantastisch. De FIA heeft dan ook tussen gekomen en met regeltjes gekomen om de sport veilig te houden. Betreft de stewards zou er eigenlijk geen persoon mogen bij zitten die de nationaliteit heeft van de F1 piloten. Beetje zoals in de gymnastiek ook het geval is. Het is overduidelijk dat Britten niet van VER moeten weten. Alleszins Herbert niet want die heeft nog altijd oud zeer dat vader Jos zijn zitje bij Benneton had afgenomen. Jammer trouwens dat het enkel VER is die zo scherp op de snee rijdt. Zo wordt hij altijd geviseerd natuurlijk. Laat Lawson en Calipinto maar naar de F1 komen. Gaan we meer van soort duels te zien krijgen. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 29 oktober 2024 Geplaatst: 29 oktober 2024 "Stewards" is meervoud. Volgens mij is dat niet iemand die dat op eigen houtje beslist. Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 29 oktober 2024 Geplaatst: 29 oktober 2024 Zojuist, ir_fuel zei: "Stewards" is meervoud. Volgens mij is dat niet iemand die dat op eigen houtje beslist. Ja schrijf ik toch. Zijn meestal met zijn drieën. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 29 oktober 2024 Geplaatst: 29 oktober 2024 Just now, mrbbs said: Ja schrijf ik toch. Zijn meestal met zijn drieën. Wel dan? Dan is het toch geen probleem? Of zijn het 3 Britten? Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 29 oktober 2024 Geplaatst: 29 oktober 2024 3 minutes ago, mrbbs said: Jammer trouwens dat het enkel VER is die zo scherp op de snee rijdt. Zo wordt hij altijd geviseerd natuurlijk. Laat Lawson en Calipinto maar naar de F1 komen. Gaan we meer van soort duels te zien krijgen. Dat is niet op het scherp van de snee rijden. Dat is gewoon het varken uithangen omdat je auto te traag is. 3 Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 29 oktober 2024 Geplaatst: 29 oktober 2024 Zojuist, ir_fuel zei: Wel dan? Dan is het toch geen probleem? Of zijn het 3 Britten? Zoals ik schreef zou er geen Brit mogen lid mogen zijn van de stewards, ook geen Nederlander, Fransman, Spanjaard of Argentijn. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 29 oktober 2024 Geplaatst: 29 oktober 2024 Just now, mrbbs said: Zoals ik schreef zou er geen Brit mogen lid mogen zijn van de stewards, ook geen Nederlander, Fransman, Spanjaard of Argentijn. Maar waarom? Ze zijn met 3, dus die partijdigheid wordt toch uitgevlakt dan? Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 29 oktober 2024 Geplaatst: 29 oktober 2024 Zojuist, ir_fuel zei: Maar waarom? Ze zijn met 3, dus die partijdigheid wordt toch uitgevlakt dan? Ik ben er nog nooit bij geweest maar ik kan er mij iets bij voorstellen dat een Brit zijn mening mogelijk een zwaarder gewicht krijgt dan iemand van een andere nationaliteit aangezien 80% van de teams in de UK zijn gevestigd. Of zie jij dat anders? Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 29 oktober 2024 Geplaatst: 29 oktober 2024 Just now, mrbbs said: Ik ben er nog nooit bij geweest maar ik kan er mij iets bij voorstellen dat een Brit zijn mening mogelijk een zwaarder gewicht krijgt dan iemand van een andere nationaliteit aangezien 80% van de teams in de UK zijn gevestigd. Of zie jij dat anders? Jama trekt die Brit nu Britse piloten voor, of Britse teams? En die Brit is anti Verstappen maar Pro Red Bull, want die zitten in de UK? Je maakt er een soep van Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 29 oktober 2024 Geplaatst: 29 oktober 2024 2 minuten geleden, ir_fuel zei: Jama trekt die Brit nu Britse piloten voor, of Britse teams? En die Brit is anti Verstappen maar Pro Red Bull, want die zitten in de UK? Je maakt er een soep van Jij trekt het ook wat uit de context Redbull is in de UK gevestigd maar daar stopt het ook Bij McLaren is dat toch wat anders (ook al is McLaren volgens mij tegenwoordig in handen van een groep in Bahrein). Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 29 oktober 2024 Geplaatst: 29 oktober 2024 16 minuten geleden, mrbbs zei: De strijd indertijd tussen Arnoux en Villeneuve was toch ook op het randje. In hun geval vonden de heren het fantastisch. De FIA heeft dan ook tussen gekomen en met regeltjes gekomen om de sport veilig te houden. ‘Vroeger was alles beter’ Dat is geen objectieve waardemeter. Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 29 oktober 2024 Geplaatst: 29 oktober 2024 In ieder geval kijk ik hard uit naar de GP van Brazilië! Wie er ook wint mag er van mij wat wheelbanging bij zijn. Is ook zo in de Indycar en MotoGP en dat gaat nog altijd goed. De F1 is gewoon over gereguleerd en de piloten klagen te veel. Hoor ze soms hun beklag doen over de boordradio, het is gelijk tegen hun schoolmeester vroeger. Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 29 oktober 2024 Geplaatst: 29 oktober 2024 9 minuten geleden, ir_fuel zei: Jama trekt die Brit nu Britse piloten voor, of Britse teams? En die Brit is anti Verstappen maar Pro Red Bull, want die zitten in de UK? Je maakt er een soep van Wat we sinds Abu Dhabi 2021 alvast weten is dat een Australiër aantrekt voor een Nederlander. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 29 oktober 2024 Geplaatst: 29 oktober 2024 Herbert haat Verstappen. Die krijgt elke keer een straf als Herbert steward is Tim Mayer is de zoon van de McLaren founder. Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 30 oktober 2024 Geplaatst: 30 oktober 2024 13 uren geleden, ir_fuel zei: Dat lost niks op. Dan rijdt Verstappen de ander gewoon in het grind. Verandert niks. Dit. Dan heeft de 'divebomber' in dit geval nog meer gewonnen. krijgt in dit geval een 10 sec penalty of stop-en-go of whatever, terwijl zijn concurrent een DNF heeft... Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 30 oktober 2024 Geplaatst: 30 oktober 2024 Weet niet van welke race het is, maar https://www.facebook.com/share/r/9A8e7tti9vytZNW3/?mibextid=UalRPS Quote
Roger 310 Geplaatst: 30 oktober 2024 Geplaatst: 30 oktober 2024 17 uren geleden, kefkie zei: De 5 seconden van vorige week was een standaard straf van 10 seconden maar met verzachtende omstandigheden. Omdat Verstappen mee over de lijn ging kon Norris niet anders dan ook buitenom gaan. Daarom dat er 5 seconden afging. Er zijn vorige week nog andere incidenten geweest waar ze toen ook maar 5 seconden gegeven hebben, en die Verstappen nu 10 seconden hebben gekost. Geef gewoon altijd dezelfde straf, en wees consequent. En moeten er in een duel 2 een straf krijgen geef ze dan beide een straf, en begin niet met rekensommetjes. Als het echt de spuigaten uitloopt moet je ze ook maar strafpunten op hun licentie geven. Langs de andere kant, ongeacht welke straf kan je achteraf altijd met een onrechtvaardigheidsgevoel blijven zitten. Ver vs Ham in Silverstone leverde Hamilton ook maar een stop & go op die 0 invloed had op de race, maar zijn concurrent lag wel uit de race. En dat was ook gewoon bewust. Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 30 oktober 2024 Geplaatst: 30 oktober 2024 2 minuten geleden, Roger zei: Er zijn vorige week nog andere incidenten geweest waar ze toen ook maar 5 seconden gegeven hebben, en die Verstappen nu 10 seconden hebben gekost. Geef gewoon altijd dezelfde straf, en wees consequent. En moeten er in een duel 2 een straf krijgen geef ze dan beide een straf, en begin niet met rekensommetjes. Als het echt de spuigaten uitloopt moet je ze ook maar strafpunten op hun licentie geven. Langs de andere kant, ongeacht welke straf kan je achteraf altijd met een onrechtvaardigheidsgevoel blijven zitten. Ver vs Ham in Silverstone leverde Hamilton ook maar een stop & go op die 0 invloed had op de race, maar zijn concurrent lag wel uit de race. En dat was ook gewoon bewust. Laat dat toch eens los zeg Nee dat was niet bewust, dat is Verstappen die net hetzelfde reed toen dan dat hij nu doet. De grenzen opzoeken en hopen dat de rest gaat inhouden. Op een gegeven moment kom je dan iemand tegen die niet in de remmen gaat. Wil dat zeggen dat Hamilton Verstappen daar bewust van de baan reed? Nee toch. Quote
Roger 310 Geplaatst: 30 oktober 2024 Geplaatst: 30 oktober 2024 (aangepast) 23 minuten geleden, Monterey Jack zei: Laat dat toch eens los zeg Nee dat was niet bewust, dat is Verstappen die net hetzelfde reed toen dan dat hij nu doet. De grenzen opzoeken en hopen dat de rest gaat inhouden. Op een gegeven moment kom je dan iemand tegen die niet in de remmen gaat. Wil dat zeggen dat Hamilton Verstappen daar bewust van de baan reed? Nee toch. Je zegt dat het niet bewust was om daarna te zeggen dat het bewust was. Natuurlijk niet bewust van de baan rijden, wel bewust de bocht "missen", ja zoals Verstappen ook doet. Maar aan je reactie te zien lees je dit met een bepaalde bril op, en lees je dus niet wat er staat. Dat is ok, doen we allemaal wel eens. edit: En ik ga niet verder ingaan op dat incident, want het was ook maar gewoon als voorbeeld. 30 oktober 2024 aangepast door Roger Quote
kefkie 2.685 Geplaatst: 30 oktober 2024 Geplaatst: 30 oktober 2024 15 uren geleden, Monterey Jack zei: Heeft niets met spare capacity te maken in dat geval. Als de ander zijn normale lijn rijdt worden ze er uit gekegeld. Het grind is een oplossing om niet nodeloos naast de baan te gaan, om alsnog uw plek te verdedigen of toch nog in te halen. Het is geen oplossing voor kamikaze moves. Als je dan bowling gaat spelen zoals Verstappen doet kan de verdediger niets doen. Enkel helemaal tot stilstand komen of hopen dat hij ruimte heeft om er niet af te gaan. Gaat toch zwaar in tegen sportsmanship. Verstappen gebruikt gewoon de regels zoals ze zijn. Eerst aan de apex is "gewonnen". Als er een grindbak is en de regels zijn niet zoals ze nu zijn, dan denk ik niet dat verstappen nog zo'n dingen zal doen. Als er dan weer andere regels zouden komen, ben ik er vrij zeker van dat hij die ook weer in zijn voordeel zal interpreteren. 47 minuten geleden, Roger zei: Er zijn vorige week nog andere incidenten geweest waar ze toen ook maar 5 seconden gegeven hebben, en die Verstappen nu 10 seconden hebben gekost. Geef gewoon altijd dezelfde straf, en wees consequent. En moeten er in een duel 2 een straf krijgen geef ze dan beide een straf, en begin niet met rekensommetjes. Als het echt de spuigaten uitloopt moet je ze ook maar strafpunten op hun licentie geven. Langs de andere kant, ongeacht welke straf kan je achteraf altijd met een onrechtvaardigheidsgevoel blijven zitten. Ver vs Ham in Silverstone leverde Hamilton ook maar een stop & go op die 0 invloed had op de race, maar zijn concurrent lag wel uit de race. En dat was ook gewoon bewust. 43 minuten geleden, Monterey Jack zei: Laat dat toch eens los zeg Nee dat was niet bewust, dat is Verstappen die net hetzelfde reed toen dan dat hij nu doet. De grenzen opzoeken en hopen dat de rest gaat inhouden. Op een gegeven moment kom je dan iemand tegen die niet in de remmen gaat. Wil dat zeggen dat Hamilton Verstappen daar bewust van de baan reed? Nee toch. Hier moet ik Roger toch wel bijtreden. Max was daar vlot voorbij langs de buitenkant en je ziet op de onboards hamilton een klein tikje naar buiten sturen. Een paar ronden later op dezelfde plek met een Ferrari en dan kan hij z'n bocht wel netjes houden. Hij heeft trouwens ook al eens gedaan met Albon (dacht ik) in Brazilië. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.