BelgianRally 105 Geplaatst: 25 april 2025 Geplaatst: 25 april 2025 2 uren geleden, Redfive zei: Rosberg is in 2016 nipt wereldkampioen geworden door motor problemen bij Hamilton. In die tijd waren de Mercedessen ongenaakbaar met amper tot geen engine failures maar uitgerekend in de GP van Maleisië, met nog 5 races te gaan, ging de motor van LH naar de filistijnen terwijl hij op kop reed. Daardoor won Rosberg en geen punten voor Hamilton. En zo waren en nog wel enkele issues doorheen dat jaar, die wonderwel niet tot amper Rosberg troffen. Het moest dat jaar waarschijnlijk een Duitser zijn die wereldkampioen werd met de Duitse racestal. Leuk om te lezen, altijd raar om te zien dat voor de LH fans het kampioenschap verloren werd in Abu Dhabi, maar er dan niet over Baku or Silverstone niet vermeld word. Voeg je Italië in het voordeel van Lewis daar en toe, was Abu Dhabi finaal irrelevant. Laat ons eerlijk zijn, Lewis is één van de beste F1 piloten die er zijn, maar ik denk dat hij in zijn Mercedes tijdperk (tot 2021) te weinig concurrentie had om zijn focus volledig bij de F1 te houden. Met dan een tegenslag als in Malasia kon Nico het kampioenschap winnen van Lewis. Had Lewis dan de mentaliteit van Max gehad, zijn leven draait bijna rond het racen, ging Nico nooit het kampioenschap kunnen winnen. En de Schumacher versus Verstappen opmerking, het waren dan ook andere tijden. Ik denk dat Verstappen in het Schumacher tijdperk in de F1 gezeten was er geen tijd om op de simulator bezig te zijn, want ik denk dat hij van 's ochtends tot 's avonds testen met de F1 wagen aan het doen ging zijn. En ondertussen heeft social media en de pers grote stappen gezet. De laatste maanden kan ik bijvoorbeeld geen week F1 nieuws volgen zonder dat ik Ralf Schumacher zijn mening ergens moet lezen. Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 29 april 2025 Geplaatst: 29 april 2025 Op 25/4/2025 om 12:48, BelgianRally zei: Leuk om te lezen, altijd raar om te zien dat voor de LH fans het kampioenschap verloren werd in Abu Dhabi, maar er dan niet over Baku or Silverstone niet vermeld word. Voeg je Italië in het voordeel van Lewis daar en toe, was Abu Dhabi finaal irrelevant. Laat ons eerlijk zijn, Lewis is één van de beste F1 piloten die er zijn, maar ik denk dat hij in zijn Mercedes tijdperk (tot 2021) te weinig concurrentie had om zijn focus volledig bij de F1 te houden. Met dan een tegenslag als in Malasia kon Nico het kampioenschap winnen van Lewis. Had Lewis dan de mentaliteit van Max gehad, zijn leven draait bijna rond het racen, ging Nico nooit het kampioenschap kunnen winnen. En de Schumacher versus Verstappen opmerking, het waren dan ook andere tijden. Ik denk dat Verstappen in het Schumacher tijdperk in de F1 gezeten was er geen tijd om op de simulator bezig te zijn, want ik denk dat hij van 's ochtends tot 's avonds testen met de F1 wagen aan het doen ging zijn. En ondertussen heeft social media en de pers grote stappen gezet. De laatste maanden kan ik bijvoorbeeld geen week F1 nieuws volgen zonder dat ik Ralf Schumacher zijn mening ergens moet lezen. Idd, Rosberg won regelmatig meerdere races op rij. LJ heeft nog nooit een heel seizoen gereden zonder een dip van enkele races te hebben. Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 30 april 2025 Geplaatst: 30 april 2025 Op 23/4/2025 om 14:42, Bjorno zei: De FIA had mogelijks eerst Max moeten verplichten om terug achter Piastri aan te schuiven. Agreed, dat zou absoluut het beste zijn geweest. Als je zo oordeelt over fouten tijdens een race, leert de ganse grid dat het geen zin heeft om dergelijke moves strategisch toe te passen. Straffen op een manier die onvoldoende straft, omdat het een voordeel kan (blijven) opleveren, is duidelijk de minder goeie optie, vind ik. 1 Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 1 mei 2025 Geplaatst: 1 mei 2025 Op 23/4/2025 om 14:42, Bjorno zei: De FIA had mogelijks eerst Max moeten verplichten om terug achter Piastri aan te schuiven. Neen, de regels zijn aangepast. De FIA geeft de teams de kans om zoiets zelf op te lossen. Wanneer die het niet doen onderzoeken ze het 1 Quote
Bjorno 2.273 Geplaatst: 1 mei 2025 Geplaatst: 1 mei 2025 Time will tell. De puzzel moet terug in elkaar vallen bij Maranello zoals de Schumi era. Maar of dat gaat lukken in deze tijd met Hamilton.... Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 2 mei 2025 Geplaatst: 2 mei 2025 Voor de mensen die liever lezen. De SF90 houdt niet van trail braking https://www.motorsportweek.com/2025/04/30/key-lewis-hamilton-ferrari-issue-identified/ Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 3 mei 2025 Geplaatst: 3 mei 2025 Bam, 't is al prijs met Antonelli ! GP 6 van het jaar en hij heeft al zijn eerste pole te pakken (weliswaar voor de sprint race, maar goed) Sterk! 2 Quote
Bjorno 2.273 Geplaatst: 3 mei 2025 Geplaatst: 3 mei 2025 Dat was idd sterk, jammer genoeg in de race alleen maar pech. Ferrari die eindelijk eens een goede beslissing neemt met Hamilton en zo nog 3de wordt. Dankzij de regen toch weer een bewoge race. Quote
GTX 4.954 Geplaatst: 3 mei 2025 Geplaatst: 3 mei 2025 En bij RB verknalden ze het voor Verstappen. Al een geluk dat Antonelli nog naar links kon uitwijken, anders had hij zijn pitcrew geraakt. Wel knap van Verstappen om de pole een paar uur later te pakken. Quote
Bjorno 2.273 Geplaatst: 4 mei 2025 Geplaatst: 4 mei 2025 10 uren geleden, GTX zei: En bij RB verknalden ze het voor Verstappen. Al een geluk dat Antonelli nog naar links kon uitwijken, anders had hij zijn pitcrew geraakt. Wel knap van Verstappen om de pole een paar uur later te pakken. Ja idd blunder van RB en goede reactie van Antonelli. Zot van Max idd, net vader geworden en dan Pole rijden met een minder waardige wagen. Super close wel de eerste 4. Denk wel dat die hard gaat moeten werken om voor te blijven en dat het niet makkelijk gaat zijn met RDS. Benieuwd hoe hard hij gaat vechten. Quote
Bjorno 2.273 Geplaatst: 4 mei 2025 Geplaatst: 4 mei 2025 Eerste helft echt van genoten. Mooie gevechten tussen Max en de Mclarens. Machtig wat Williams aan het doen is. Ferrari daarentegen is pijnlijk. 1 Quote
Roger 310 Geplaatst: 4 mei 2025 Geplaatst: 4 mei 2025 Heel de tijd voor niets liggen hopen op regen Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 5 mei 2025 Geplaatst: 5 mei 2025 Wat een knoeiboel bij Ferrari alweer... Ik weet niet of ik moet lachen of wenen Zou Toto in zijn vuistje lachen als ie die communicaties hoort? Waarom kreeg Max op het einde het bericht dat ie binnen de 5 seconden moest blijven? Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 5 mei 2025 Geplaatst: 5 mei 2025 Op 21/4/2025 om 20:46, Bjorno zei: Tja de enigste dat Max kunnen uitstaan zijn Hollanders...ni? Jawel: Limburgers en Antwerpenaren voelen zich duidelijk met kees verbonden. Op 22/4/2025 om 08:37, Maxime S zei: Wauw... erkenning van talent dat stopt aan één of andere landsgrens. Heerlijk die paardenbrillen! Nogmaals het bewijs dat de grootste (sport)talenten altijd de meeste kritiek vangen. Er is een verschil met talent erkennen en kerel kunnen uitstaan. Hij is zonder twijfel een groot talent. Maar hij is tegelijk ook een typisch Hollandse arrogante kwast die ook nog eens weinig respect lijkt te hebben voor wie en waar hij werd opgevoed terwijl papa achter de andere rokken aanzat in Monaco… 1 Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 5 mei 2025 Geplaatst: 5 mei 2025 9 minuten geleden, Maxime S zei: Wat een knoeiboel bij Ferrari alweer... Ik weet niet of ik moet lachen of wenen Zou Toto in zijn vuistje lachen als ie die communicaties hoort? Waarom kreeg Max op het einde het bericht dat ie binnen de 5 seconden moest blijven? Het protest dat RB heeft ingediend omdat George niet genoeg gelift zou hebben bij gele vlag 1 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 5 mei 2025 Geplaatst: 5 mei 2025 9 uren geleden, GTX zei: Leuke sfeer bij Ferrari Je zou verwacht hebben dat Hamilton, net zoals Schumacher, er wat discipline zou hebben gebracht… Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 5 mei 2025 Geplaatst: 5 mei 2025 11 minuten geleden, Carlito zei: Het protest dat RB heeft ingediend omdat George niet genoeg gelift zou hebben bij gele vlag En hoe gaan ze dat definiëren? De regels zeggen enkel je niet mag voorbijsteken en dat je moet vertragen zodat je makkelijk van richting kan veranderen. Er staat nergens dat je max 120 mag rijden of dat je exact dezelfde afstand van je voorganger moet blijven. Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 5 mei 2025 Geplaatst: 5 mei 2025 12 minuten geleden, The Swede zei: Hij is zonder twijfel een groot talent. Maar hij is tegelijk ook een typisch Hollandse arrogante kwast die ook nog eens weinig respect lijkt te hebben voor wie en waar hij werd opgevoed terwijl papa achter de andere rokken aanzat in Monaco… en wat heeft dat er nu precies mee te maken...? Vader Jos zit achter rokken in Monaco > Max wordt opgevoed zonder waardes > hij groeit uit tot een typisch Hollandse arrogante kwast > jij kan hem niet uitstaan en hebt het hier bijgevolg liever constant over zijn gedrag dan over zijn uitzonderlijke prestaties 1 Quote
vince522 2.493 Geplaatst: 5 mei 2025 Geplaatst: 5 mei 2025 8 minuten geleden, Maxime S zei: en wat heeft dat er nu precies mee te maken...? Vader Jos zit achter rokken in Monaco > Max wordt opgevoed zonder waardes > hij groeit uit tot een typisch Hollandse arrogante kwast > jij kan hem niet uitstaan en hebt het hier bijgevolg liever constant over zijn gedrag dan over zijn uitzonderlijke prestaties En dat allemaal gebaseerd op mediafragmenten, qua kortzichtigheid kan dat wel tellen. 1 1 Quote
Salokin 8.980 Geplaatst: 5 mei 2025 Geplaatst: 5 mei 2025 48 minuten geleden, Maxime S zei: Wat een knoeiboel bij Ferrari alweer... Ik weet niet of ik moet lachen of wenen Zou Toto in zijn vuistje lachen als ie die communicaties hoort? Waarom kreeg Max op het einde het bericht dat ie binnen de 5 seconden moest blijven? 't Is erg. Louis duidelijk sneller op een bepaald moment, laat hem dan voor. Vervolgens Charles sneller maar ook die werd gesjareld. Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 5 mei 2025 Geplaatst: 5 mei 2025 Zojuist, Salokin zei: 't Is erg. Louis duidelijk sneller op een bepaald moment, laat hem dan voor. Vervolgens Charles sneller maar ook die werd gesjareld. Hoe komt dat toch dat het geknoei en die onheldere communicatie blijven aanhouden? De komst van Vasseur of Hamilton lijken daar weinig in te veranderen. En de prestaties blijken nu ook nog eens achter te blijven... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.