Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
9 minuten geleden, Maxime S zei:

Hoe komt dat toch dat het geknoei en die onheldere communicatie blijven aanhouden? 
De komst van Vasseur of Hamilton lijken daar weinig in te veranderen. En de prestaties blijken nu ook nog eens achter te blijven... 😮 

Ik kan me niet inbeelden dat dit met een Schumacher of Verstappen nog zou gebeuren..

Geplaatst:
37 minuten geleden, The Swede zei:

En hoe gaan ze dat definiëren?

De regels zeggen enkel je niet mag voorbijsteken en dat je moet vertragen zodat je makkelijk van richting kan veranderen. Er staat nergens dat je max 120 mag rijden of dat je exact dezelfde afstand van je voorganger moet blijven. 

Het is niet meer 1993. Er zijn heel wat minisectoren die getimed worden. Dus ze kunnen perfect zien of er gelift wordt.

11 minuten geleden, Salokin zei:

't Is erg. Louis duidelijk sneller op een bepaald moment, laat hem dan voor. Vervolgens Charles sneller maar ook die werd gesjareld.

Is inderdaad erg. Die ronden dat Lh achter Charles zat hebben zijn banden volledig opgegeten. En dan als ze op een dikke 2 seconden van Antonelli zitten toch weer wisselen, te laat, waardoor ze beide ook weer een seconde verliezen en dus er niet meer bij raken. 

Wel zeer trieste reactie van Hamilton nadat ze weer moesten wisselen.

9 minuten geleden, Maxime S zei:

Hoe komt dat toch dat het geknoei en die onheldere communicatie blijven aanhouden? 
De komst van Vasseur of Hamilton lijken daar weinig in te veranderen. En de prestaties blijken nu ook nog eens achter te blijven... 😮 

Ik denk dat niemand daar een beslissing durft nemen. Er wordt daar naar elk detail gekeken door het hele land. 

Geplaatst:
13 minuten geleden, Maxime S zei:

Mijn Italiaans is niet perfect maar ik wil het daar wel een keer expliceren.

Geplaatst:

Aston Martin reed ook weer zeer anoniem rond. Die hebben alles op 2026 gezet?

Geplaatst:
7 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Het is niet meer 1993. Er zijn heel wat minisectoren die getimed worden. Dus ze kunnen perfect zien of er gelift wordt.

Ze checken gewoon de onboard telemetrie van de auto, en vergelijken de rondes met elkaar. Dan zie je of de rijder zijn gedrag heeft aangepast of niet.

Geplaatst:
7 minuten geleden, Salokin zei:

Mijn Italiaans is niet perfect maar ik wil het daar wel een keer expliceren.

vai vai vai, mama mia!

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
6 minuten geleden, GTX zei:

Aston Martin reed ook weer zeer anoniem rond. Die hebben alles op 2026 gezet?

die lijken inderdaad volledig op volgend jaar te focussen.

Zal een lang jaar worden voor ALO 
(Stroll is het gewend om achteraan te bengelen) 

Geplaatst:
Zojuist, PJH zei:

Ze checken gewoon de onboard telemetrie van de auto, en vergelijken de rondes met elkaar. Dan zie je of de rijder zijn gedrag heeft aangepast of niet.

Denk dat dat stap 2 is. 

Geplaatst:

Ik vind dat er teveel regelmentering is in de F1.  Ze zouden beter ook alle boord communicatie met de pits moeten verbieden en terug werken met pit borden. Laat het maar over aan de piloten zelf.  Ook al die penalty's bij het inhalen zouden ze beter schrappen.. 

Geplaatst:
22 minuten geleden, mrbbs zei:

Ik vind dat er teveel regelmentering is in de F1.  Ze zouden beter ook alle boord communicatie met de pits moeten verbieden en terug werken met pit borden. Laat het maar over aan de piloten zelf.  Ook al die penalty's bij het inhalen zouden ze beter schrappen.. 

't is inderdaad janettenkoers geworden

Geplaatst:

Ik kijk alvast uit naar de sacochenduels. Sacochencagefight!

Geplaatst:
1 uur geleden, Salokin zei:

Louis 

Gaetan is that you?

• Grappig 2
Geplaatst:
3 minuten geleden, Lefty zei:

Gaetan is that you?

Weh 

Geplaatst:
3 minuten geleden, Lefty zei:

Gaetan is that you?

salut Fernand mon vieux

Geplaatst:

Wel zot dat de McLarens de rest op 38 seconden en meer reden.

Geplaatst:
31 minuten geleden, PJH zei:

't is inderdaad janettenkoers geworden

54 minuten geleden, mrbbs zei:

Vroeger ging het meer om het racen dan om de psychologische spelletjes en was er toch meer respect voor elkaar. Je hebt nu eenmaal regels nodig in deze tijd omdat ze hard proberen te andere uit te lokken. Waar Max dus ook heel goed in is en ze dus nog meer regels moeten toepassen. 

In BTCC en nu ook in de V8 supercars hebben ze beslist om ze meer te laten racen en dat ze het zelf maar oplossen. En dat werkt omdat er hard wordt geraced met elkaar maar ook een vorm van respect bij 90% van de piloten is. Maar zal niet werken in F1 vrees ik.

Ik vond het een super leuke koers. Norris met knappe inhaal acties, zeker op Russel. En kijk de eerste keer mist hij zijn rem punt bij het inhalen van Max en gaan ze beide buiten en wat doet Norris...hij geeft de plek terug aan Max, zo moet het. Wat had Max/RB gedaan, gewoon de 5 seconden penalty genomen. Wat Norris hier ook perfect had kunnen doen want was pak sneller dan Max. 

Bij Ferrari idd te lang gewacht en achteraf 2 gefrustreerde piloten. Zielige antwoord idd van Hamilton (zeker antwoord dat Saint op 1.4 zit), is gewoon eerste rijder te zijn.
Daar is binnen het team nog veel werk aan de winkel. 

En nogmaals dikke pluim voor Albon en Sainz. Williams zat er deze koers echt wel bij.  

Geplaatst:
3 uren geleden, Maxime S zei:

en wat heeft dat er nu precies mee te maken...? 

Vader Jos zit achter rokken in Monaco > Max wordt opgevoed zonder waardes > hij groeit uit tot een typisch Hollandse arrogante kwast > jij kan hem niet uitstaan en hebt het hier bijgevolg liever constant over zijn gedrag dan over zijn uitzonderlijke prestaties

Nee, hij is ook een arrogante kwast zonder dat. Talent? Ja. Ooit fan van? Nope. Never.

Geplaatst:
3 uren geleden, mrbbs zei:

Ik kan me niet inbeelden dat dit met een Schumacher of Verstappen nog zou gebeuren..

Ik weet niet hoe lang jij al F1 kijkt, maar in zijn eerste jaren bij Ferrari is er bij Schumacher ook best veel misgegaan op dat vlak, bij La Scuderia hoor.

Maar Hamilton zal zo lang de tijd niet krijgen om het allemaal naar zijn hand te zetten, vrees ik.

Geplaatst:
4 uren geleden, Bjorno zei:

Ik vond het een super leuke koers. Norris met knappe inhaal acties, zeker op Russel. En kijk de eerste keer mist hij zijn rem punt bij het inhalen van Max en gaan ze beide buiten en wat doet Norris...hij geeft de plek terug aan Max, zo moet het. Wat had Max/RB gedaan, gewoon de 5 seconden penalty genomen. Wat Norris hier ook perfect had kunnen doen want was pak sneller dan Max. 

De inhaalactie van Max was er op dat punt sowieso gekomen (al dan niet succesvol), Norris koos er gewoon voor om niet te verdedigen. Is niet helemaal hetzelfde.

Geplaatst:
6 hours ago, mrbbs said:

Ook al die penalty's bij het inhalen zouden ze beter schrappen.. 

Welke penalties bij het inhalen?

Geplaatst:
5 hours ago, Bjorno said:

In BTCC en nu ook in de V8 supercars hebben ze beslist om ze meer te laten racen en dat ze het zelf maar oplossen. En dat werkt omdat er hard wordt geraced met elkaar maar ook een vorm van respect bij 90% van de piloten is. Maar zal niet werken in F1 vrees ik.

Je kan toerwagens toch niet gaan vergelijken met F1? Met zo een toerwagen kan je deur tegen deur racen, letterlijk, en als je geen schrammen op je livery hebt einde race heb je niet hard genoeg je best gedaan, maar zo een F1 is een heel stuk fragieler.

Geplaatst:
5 hours ago, Bjorno said:

Vroeger ging het meer om het racen dan om de psychologische spelletjes en was er toch meer respect voor elkaar.

Ja Senna was zo een brave :lolz:

• Grappig 3
Geplaatst:
1 uur geleden, ir_fuel zei:

Je kan toerwagens toch niet gaan vergelijken met F1? Met zo een toerwagen kan je deur tegen deur racen, letterlijk, en als je geen schrammen op je livery hebt einde race heb je niet hard genoeg je best gedaan, maar zo een F1 is een heel stuk fragieler.

Ik heb het niet over tegen elkaar rijden maar over elkaar genoeg ruimte geven en hard respect vol racen. 

2 uren geleden, Roger zei:

De inhaalactie van Max was er op dat punt sowieso gekomen (al dan niet succesvol), Norris koos er gewoon voor om niet te verdedigen. Is niet helemaal hetzelfde.

What? Norris heeft hem echt wel terug voor gelaten hoor omdat hij wist dat hij over de lijn was gegaan

, hij hoopte enkel in de volgende DRS er terug voor te geraken maar Max wist hem nog wat langer achter hem te houden. 

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Ja Senna was zo een brave :lolz:

Er zijn dan ook veel regels toen aangepast geweest of bij gekomen. En toch hij had hij respect voor piloten, enkel ni voor Prost 😅, nuja daarna wel. 

Geplaatst:
9 uren geleden, The Swede zei:

Je zou verwacht hebben dat Hamilton, net zoals Schumacher, er wat discipline zou hebben gebracht… :fp:

Met dat verschil: Schumacher wist dat hij niet groter is als Ferrari waar Hamilton dit wel denkt te zijn. 

Geplaatst:
14 minuten geleden, Riskitalltowin zei:

Met dat verschil: Schumacher wist dat hij niet groter is als Ferrari waar Hamilton dit wel denkt te zijn. 

U kent Hamilton persoonlijk en heeft het hierover met hem gehad als ik de commentaar zo lees?  Kraam toch geen onzin uit..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid