Carlito 6.325 Geplaatst: 2 februari 2013 Geplaatst: 2 februari 2013 Der was ne foto opgedoken van ne getrapte neus van Mclaren maar dat zal wss wel opgezet spel zijn. http://www.f1journaal.be/index.php/nieuws/artikel/uitgelekte-fotos-mclaren-dan-toch-met-getrapte-neus/'>http://www.f1journaal.be/index.php/nieuws/artikel/uitgelekte-fotos-mclaren-dan-toch-met-getrapte-neus/ Daar hebben ze vorig jaar al mee aan het experimenteren geweest hè. Quote
GTX 4.956 Geplaatst: 2 februari 2013 Geplaatst: 2 februari 2013 Ah serieus? Da wistek niet. Ik dacht eigenlijk dat ze vorig seizoen onderling hadden besloten om vanaf dit jaar geen getrapte neus meer te gebruiken. Blijkbaar niet Quote
Glenn-N 8.593 Geplaatst: 2 februari 2013 Geplaatst: 2 februari 2013 Lotus presenteerde maandagavond de nieuwe E21 en volgens James Allison is de auto aërodynamisch een stuk efficiënter dan zijn voorganger. De auto heeft ook de getrapte neus gehouden, omdat het optionele paneel volgens de technisch directeur vooralsnog geen enkel voordeel oplevert en alleen maar voor extra gewicht zorgt.“Ik denk het niet”, antwoordde Allison op de vraag of de auto’s er dit jaar anders uit zullen zien dan in 2012. “Er is wel een regel die ervoor zorgt dat er een paneel op de neus mag worden geplaatst, om zo de getrapte neus te voorkomen. Dat is echter optioneel en het zou me niet verbazen als het grootste gedeelte van de grid hier geen gebruik van zal maken. Het zorgt immers voor extra gewicht en een team zal het dus alleen gebruiken als er ook een voordeel mee wordt behaald.” Over de veranderingen aan de auto zei de Brit: “Sommige onderdelen van de E21 zijn compleet anders, terwijl we andere delen hebben geoptimaliseerd. De voor- en achterwielophanging zijn flink veranderd om meer aërodynamische mogelijkheden te creëren. Wat de achtervleugel betreft hebben we geprobeerd weer een balans te vinden tussen stabiele downforce en maximaal voordeel van het DRS.” Quote
walter 4.429 Geplaatst: 3 februari 2013 Geplaatst: 3 februari 2013 Ik hoop dat Guido Van der Garde bij Lotus binnenraakt! Caterham bedoel je? Caterham promoveert Van der Garde tot racecoureur 01-02-2013 | Door: Eelco den Boer | Credits: Racepictures Giedo van der Garde komt dit seizoen in de Formule 1 uit voor Caterham. De Nederlander was vorig jaar al derde rijder van de renstal en kwam uit voor de GP2-tak van het team. Van der Garde bevestigde zijn promotie vanmiddag tijdens een persconferentie in een McGregor Store in Amsterdam. Daarin gaf hij aan met meerdere teams te hebben gesproken. Met Caterham is hij een éénjarige verbintenis aangegaan. “Ik ben verheugd dat ik dit nieuws kan bekendmaken”, zegt Van der Garde. “Het heeft ongelofelijk veel bloed, zweet en tranen gekost. Zowel voor mijzelf als mijn familie, mijn aanstaande vrouw en mijn manager. Maar ik ben enorm blij dat ik nu eindelijk races kan rijden. Ik weet zeker dat ik klaar ben voor deze stap. Ik heb er mijn hele carrière voor gewerkt. Afgelopen jaar ben ik al ingeburgerd in het team en heb ik veel ervaring opgedaan die ertoe heeft geleid dat ik nu mijn ultieme doel heb bereikt. Ik kan niet wachten om als Formule 1-coureur aan de slag te gaan.” Van der Garde hoeft ook niet lang te wachten, want komende week zal hij al in actie komen tijdens de wintertest in Jerez. Daar neemt hij de eerste twee testdagen voor zijn rekening. “Het doet ons deugd eindelijk te kunnen bevestigen dat Giedo komend jaar voor ons in de Formule 1 zal rijden”, zegt Caterham-teambaas Cyril Abiteboul. “Hij is een pure racer, die in andere klassen heeft bewezen een topper te zijn. Hopelijk kunnen wij hem de kans bieden dat ook in de Formule 1 aan te tonen. Punten scoren is lastig voor Caterham en dat brengt de nodige druk met zich mee, maar wij leggen onze coureurs geen druk op." "Giedo maakt sinds vorig jaar deel uit van onze familie", vervolgt Abiteboul. "Hij heeft het bijzonder goed gedaan in de GP2 en tijdens de vrijdagtrainingen. Hij heeft zich continu verbeterd, goede feedback gegeven en aangenaam samengewerkt met de teamleden. Dat rechtvaardigt de beslissing om hem dit jaar een F1-zitje te geven. Het is een logische stap.” Van der Garde proefde al even van de Formule 1 als testrijder voor verschillende teams, maar zal in Melbourne voor het eerst een volledig en volwaardig Grand Prix-weekend afwerken. Vorig jaar kwam hij zes keer in actie voor Caterham tijdens de eerste vrije training. Nadat hij in 2008 kampioen werd in de World Series by Renault kwam Van der Garde vier seizoenen uit in de GP2 Series. Daarin behaalde hij vijf overwinningen en stond hij achttien maal op het podium. Hoewel hij vaak lange tijd in de race was voor het kampioenschap, kwam hij nooit hoger dan de vijfde plaats in het klassement. Van der Garde wordt bij Caterham herenigd met Charles Pic, met wij hij in 2011 samenreed in de GP2 bij Barwa Addax. De Fransman eindigde destijds op de valreep nog net boven Van der Garde in het kampioenschap. De Nederlander krijgt startnummer 21. Quote
tato 1.906 Geplaatst: 3 februari 2013 Geplaatst: 3 februari 2013 Crashtest van de neus (fragment 1:47) is bij ons op de unief getest. :-) Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 4 februari 2013 Geplaatst: 4 februari 2013 Crashtest van de neus (fragment 1:47) is bij ons op de unief getest. :-) Lijkt me eerder de achterkant. Quote
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 4 februari 2013 Geplaatst: 4 februari 2013 Ondertussen zijn de belangrijkste auto's wel voorgesteld. De Mercedes en Sauber in het bijzonder zien er enorm goed uit met hun veranderingen terwijl de McLaren enkel voor de kenners (waar ik mezelf dus niet bijreken) veranderingen vertoont. De neus van de Mercedes denk ik al wel eens eerder gezien te hebben dus ik betwijfel of dit echt de definitieve F1W04 is. Quote
Polygoon 15.054 Geplaatst: 4 februari 2013 Geplaatst: 4 februari 2013 Wat is het nut van die "roosterkes" op de achtervleugels? Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 4 februari 2013 Geplaatst: 4 februari 2013 http://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?f=6&t=8301 http://scarbsf1.com/blog1/2011/08/08/analysis-mclarens-rear-wing-vapour-trails/ Quote
Glenn-N 8.593 Geplaatst: 5 februari 2013 Geplaatst: 5 februari 2013 http://f1tests.info/2013.php?rev=on Quote
Glenn-N 8.593 Geplaatst: 6 februari 2013 Geplaatst: 6 februari 2013 De neger heeft zijn Benz al geprakt. 2 Quote
Riskitalltowin 3.294 Geplaatst: 6 februari 2013 Geplaatst: 6 februari 2013 In de woestijn op ne kameel is het moeilijker te crashen Quote
Glenn-N 8.593 Geplaatst: 6 februari 2013 Geplaatst: 6 februari 2013 De Lotus lijkt het voorlopig zeer goed te doen. Quote
Riskitalltowin 3.294 Geplaatst: 6 februari 2013 Geplaatst: 6 februari 2013 Wintertest zijn niet relevant naar tijden toe. Melbourne zal een eerste indicatie geven hoe de verhoudingen werkelijk liggen. Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 6 februari 2013 Geplaatst: 6 februari 2013 http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=waLwFmZIlt4 Quote
GTX 4.956 Geplaatst: 9 februari 2013 Geplaatst: 9 februari 2013 De Mercedes van Rosberg is ook in brand gevlogen (achterremmen), Hamilton de zijne is gecrasht door falende achterremmen en dan nog een brandende Ferrrari. Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 20 februari 2013 Geplaatst: 20 februari 2013 Lotus heeft betrouwbaarheidsproblemen? Raikkonen heeft 4 rondjes gereden deze ochtend en dan besloten ze de "versnellingsbak" te wisselen. Auto staat nu nog in de pits... Quote
Glenn-N 8.593 Geplaatst: 28 februari 2013 Geplaatst: 28 februari 2013 Zoveel zin in het nieuwe seizoen. http://www.formula1.com/video/race_edits/ Zwaar genieten als je dat nog eens terug bekijkt, enorm goede montages. Quote
TCT 6.313 Geplaatst: 28 februari 2013 Auteur Geplaatst: 28 februari 2013 Zoveel zin in het nieuwe seizoen. Amai nog ni! Quote
tato 1.906 Geplaatst: 5 maart 2013 Geplaatst: 5 maart 2013 Een beetje retro om ons voor te bereiden op komend weekend. http://www.youtube.com/watch?v=_ixBkiGsme4 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.