Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/287262/kubica-kan-nog-altijd-niet-in-eenzitters-rijden/

Denk nie dat hij nog terugkeert. Doet me een klein beetje denken aan Nannini. Ook een groot talent, eerste overwinning op zak en dan een ongeluk bij een helicoptercrash in 1990 waar de onderarm geamputeerd werd maar terug terug er aangezet. Ook nog wel wat testsessies gedaan enkele jaren nadien, ik dacht 1994-1995 en 1996 maar nooit meer teruggekeerd naar de F1.

http://www.formula1blog.com/2011/02/08/f1-biography-we%E2%80%99re-talking-about-a-miracle-here/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mexicaan Gutierrez vervangt Kobayashi bij Sauber

Bewerkt door: redactie − 23/11/12, 12u57 − Bron: belga

media_xl_5349456.jpg

© afp. Esteban Gutierrez

De Zwitserse Formule 1-renstal Sauber heeft de naam van zijn tweede piloot voor komend seizoen bekendgemaakt. De Mexicaan Esteban Gutierrez was al langer testrijder bij het team, maar krijgt promotie en mag volgend seizoen in het WK Formule 1 aantreden. In 2010 was hij nog primus in de GP3 Series, daarna was hij actief in de GP2.

Een kleine maand geleden werd de Nico Hülkenberg al aangesteld als eerste piloot. De Duitser volgt bij Sauber de Mexicaan Sergio Perez op. Die neemt bij McLaren de plaats in van Lewis Hamilton. De Brit vervangt op zijn beurt Michael Schumacher bij Mercedes.

  • media_xl_5349508.jpg Einde verhaal voor Kobayashi

Bij Sauber is het tweede zitje momenteel nog voor Kamui Kobayashi, maar die moet na een matig seizoen plaats ruimen voor Gutierrez. De Nederlander Robin Frijns wordt dan weer aangetrokken als test- en reserverijder. Frijns won dit jaar het kampioenschap in de Formule Renault 5.3 en mocht begin deze maand al testen in een bolide van Sauber.

Dit weekend staat met de GP van Brazilië in Sao Paulo de slotmanche van huidig Formule 1-seizoen op het menu. In het constructeurskampioenschap staat Sauber-Ferrari momenteel op een zesde plaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.f1journaa...eeld-bij-lotus/

Stel je voor, Kovalainen naar Lotus. :inlove:

En dan Bottas nog bij Williams en dan is het feestje voor de Finnen compleet.

http://www.ebay.co.uk/sch/Motor-Sport-Memorabilia-/68362/i.html?item=271107228366&_ssn=starcards4gosh

Da's ook een manier om te zien wie er populair is onder het volk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat, als er 2 Finnen naast elkaar zouden komen bij Lotus, Rovio wat dieper in de buidel zou kunnen tasten om met nog extra sponsorgeld over de brug te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Hopelijk crasht hij in de winter zo zwaar dat hij eerst met rally wagens ofzo moet gaan rijden.

Vind je dit nu zelf niet wat overdreven? Niemand heeft het voor grosjean maar iets zoals kubica-ongevallen toewensen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind je dit nu zelf niet wat overdreven? Niemand heeft het voor grosjean maar iets zoals kubica-ongevallen toewensen...

Grosjean is een gevaar voor zichzelf en de omstaanders. Natuurlijk wens ik het hem niet toe. Het zou er nog gevaarlijker aan toe gaan in de rallysport.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die beelden van de startcrash in Spa nog eens bekeken... Eigenlijk zou die gast levenslang geschorst moeten worden.

 

Dat weet ik niet, wel weet ik dat hij sindsdien geen kloot meer gepresteerd heeft...  dat alleen is al voldoende reden om hem te ontslaan. Tenzij de belangenstrengeling van zijn manager en zijn teambaas er voor iets tussen zitten natuurlijk ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kerk laat ik in het midden of goed al dan niet. Wat hij in het begin van het seizoen presteerde was uitermate goed maar te onstuimig. Spa was een dieptepunt met het logische gevolg van een schorsing en een goede reprimade van het team. Maar eigenlijk heeft die in de 2de seizoenshelft (na spa) niks noemenswaardig gepresteerd. Ook is zijn seizoen opgevallen met up en downs. Volgend jaar moet ie toch constanter gaan presteren. Maarja: Total en Boullier...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kerk laat ik in het midden of goed al dan niet. Wat hij in het begin van het seizoen presteerde was uitermate goed maar te onstuimig. Spa was een dieptepunt met het logische gevolg van een schorsing en een goede reprimade van het team. Maar eigenlijk heeft die in de 2de seizoenshelft (na spa) niks noemenswaardig gepresteerd. Ook is zijn seizoen opgevallen met up en downs. Volgend jaar moet ie toch constanter gaan presteren. Maarja: Total en Boullier...

2de helft is allemaal nasleep van Spa... Jongen is toen gebombardeerd geweest, uit angst om geen fouten meer te maken, denk ik dat die een vitesse terug is geschakelt en in safe mode is gaan rijden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan goed zijn, maar als je naar resultaten kijkt komt zelfs massa over het ganse seizoen er beter uit...

 

Resultaten Grosjean:

 

AUS
Ret

MAL
Ret

CHN
6

BHR
3

ESP
4

MON
Ret

CAN
2

EUR
Ret

GBR
6

GER
18

HUN
3

BEL
Ret

ITA

DNS

SIN
7

JPN
19†

KOR
7

IND
9

ABU
Ret

USA
7

BRA
Ret

 

Resultaten Massa:

 

 

AUS
Ret

MAL
15

CHN
13

BHR
9

ESP
15

MON
6

CAN
10

EUR
16

GBR
4

GER
12

HUN
9

BEL
5

ITA
4

SIN
8

JPN
2

KOR
4

IND
6

ABU
7

USA
4

BRA
3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen Formule 1 voor Japanner Kobayashi in 2013

Bewerkt door: redactie − 18/12/12, 09u45  − Bron: anp
media_xl_5411709.jpg
© belga.

Kamui Kobayashi is volgend seizoen niet te zien in de Formule 1. De Japanner heeft zijn pogingen om nog een stoeltje te bemachtigen bij een sterk team opgegeven, schrijft hij op zijn website.

De Japanner reed de afgelopen drie seizoenen voor Sauber, maar de Zwitserse renstal kiest in 2013 voor twee andere rijders: de Duitser Nico Hülkenberg en de Mexicaan Esteban Gutiérrez.

Kobayashi kwam vooral sponsorgeld tekort om een plek in de koningsklasse te behouden. Hij zamelde de afgelopen weken geld in onder zijn fans. "Mijn actie heeft veel losgemaakt in Japan. Ik kon een budget van 8 miljoen euro meenemen, maar helaas is de tijd te kort om nog een plek voor 2013 veilig te stellen. Ik bewaar het geld voor 2014."

"Dan wil ik proberen terug te keren in de Formule 1. In andere racesklasses ben ik niet geïnteresseerd", aldus de Japanner, die afgelopen seizoen zijn beste resultaat behaalde met de derde plaats in de Grote Prijs van Japan.

 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid