Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

Wat een nieuws vandaag in de F1. Ik zal hier mijn persoonlijke mening niet onder stoelen of banken steken

Hamilton

Eerst wat historie.

2007

Als groot talent in de F1 gekomen aan de zijde van Alonso. Al tijdens de eerste race bleek Hamilton een hele grote meneer te worden. Vetes in het team en jaloezie tussen de rijders, heeft Mclaren dat jaar de titel gekost. Raikonnen ging er als lachende derde mee heen (weg 1ste potentiele wereldtitel)

2008

Hamilton won weleenswaar zijn eerste wereldtitel dat jaar, maar het heeft tot de finishstreep geduurd van de laatste race. Als we de huidige prestaties van Massa bekijken, zouden we zelfs kortzichtig kunnen besluiten dat zelfs deze wereldtitel nu niet veel meer waard is. Echter ook was Hamilton in dat seizoen reeds betrokken in enkele betrekkelijke voorvalletjes...

2009

Tja, een heel bijzonder seizoen dankzij de in de eerste races oppermachtige Brawn GP. Maar ook hier kwam Hamilton eens te meer in een negatief daglicht, o.a. Liegate in de openingsrace in Melbourne. Maar kort, de wagens was te traag om mee te doen om de titel.

2010

Wagen was op zich sterk genoeg voor de titel. Maar enkele voorvalletjes met o.a. Webber en foute beslissingen van het team, ook geen titel dat jaar (potentieel 2de verloren titel)

2011

Massa en Nicole, blijkbaar genoeg afleiding voor Hamilton om een potentiele titel weg te gooien (3de potentiele verloren titel)

2012

Seizoen is nog niet voorbij en Hamilton maakt nog steeds kans op de titel. Rijdt sterker als 2010 en 2011, maar 0-scores helpen niet om aan de leiding te gaan in het kampioenschap.

Of Hamilton al dan niet dit jaar zijn tweede titel haalt, zijn besluit om naar Mercedes te gaan lijkt me meer op geld aan te komen dan op winnaarsmentaliteit. Verder is het niet bekend of Hamilton in staat is een team rond zich te laten draaien daar McLaren door Ron Dennis nog rond Hamilton gebouwd is. En inderdaad, de vergelijking met Villeneuve gaat nog voor een stuk op. Haalt Hamilton in 2013, 2014 of 2015 de titel met Mercedes dan zal hij de hemel worden ingeprezen. Haalt hij echter niets, dan zal hij verbittert achterblijven als een Nelson Piquet (die wel 3 titels heeft...). Laten we ook hopen dat niemand in Stuttgart zou beslissen om de stekker uit het F1 project te trekken. McLaren zal niet staan wachten, Ferrari ook niet zolang Alonso daar zit en ik twijfel of Red Bull en Lotus zouden meegaan in de loonseisen van Hamilton.

Perez

Die jongen krijgt de kans van zijn leven. Als McLaren volgend jaar een betrouwbare snelle wagen heeft, kan de concurrenten maar hopen dat hun wagen nog beter is. Perez heeft laten zien, voortreffelijk om te kunnen met de banden en de wagen. Met een ervaren rot als Button in het team, die ook materieel kan sparen, heeft McLaren in mijn ogen voor volgend jaar een super-rijdersduo ter beschikking.

Schumacher

Heeft enkel verloren met zijn come-back. Een podium in de laatste races zou het nog enigszins kunnen opkleuren.

Ferrari

Het grootste rijderstalent in hun jongerenteam verliezen aan de grote concurrent McLaren en dit omdat di Montezemolo/Alonso de jongen te onervaren/gevaarlijk snel vonden. Kan hun grootste uitdager voor volgend jaar worden. Het lang twijfelen om Massa al dan niet te houden, breekt hun meer en meer zuur op. Webber blijft bij Red Bull, Perez naar McLaren. Mochten ze toch di Resta of Hulkenberg tekenen voor volgend seizoen, is het een bende hypocrieten. Om hun gezicht niet te verliezen, Kovolainen contracteren voor 2013.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien er in Parijs een volcano orange F1 tegen de muur hangt bij de McLaren stand, denk ik dat dat hun nieuwe kleurstelling zal worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien er in Parijs een volcano orange F1 tegen de muur hangt bij de McLaren stand, denk ik dat dat hun nieuwe kleurstelling zal worden...

Oranje is al sinds jaar en dag de kleur van McLaren. Ze hebben al eens de volledige wintertests vervolmaakt in het oranje om dan het seizoen toch maar te beginnen in de kleuren van de hoofdsponsor. Dat ze geen motoren meer hebben van Mercedes zal daar niets aan veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meent ge dat nu?

Eerlijkheid gebied me om toe te geven dat ik Perez even verwisselde met brokkenpiloot Maldonado.

Perez is dus inderdaad een goede keuze. Stom van Ferrari dat ze zo'n goed jeugdtalent kwijt raken aan de concurrent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijkheid gebied me om toe te geven dat ik Perez even verwisselde met brokkenpiloot Maldonado.

Die brokkenpiloot heeft Williams wel al een overwinning bezorgd en was afgelopen weekend dicht bij een 2e.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die brokkenpiloot heeft Williams wel al een overwinning bezorgd en was afgelopen weekend dicht bij een 2e.

In dit geval denk ik andersom, de Williams heeft Maldonado een overwinning bezorgd :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nah, zet dat jong talent maar bij Sauber, Merc, Lotus, ... de middenmoot teams dus. Zet voor mij the schu maar terug in zijn Ferrari :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, vooruit is de weg. Spijtig voor Schumacher, maar het het was in 2006 al tijd om plaats te maken. Hopelijk kan ie nog 1 keer schitteren in de resterende races

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, vooruit is de weg. Spijtig voor Schumacher, maar het het was in 2006 al tijd om plaats te maken. Hopelijk kan ie nog 1 keer schitteren in de resterende races

Voila.

Kerel hoefde zich bij zijn comeback ook helemaal niet meer te bewijzen... Volgens mij zat hij gewoon in de F1 om zich nog wat te amuseren.

Zou me niet verbazen moest die binnenkort DTM gaan rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voila.

Kerel hoefde zich bij zijn comeback ook helemaal niet meer te bewijzen... Volgens mij zat hij gewoon in de F1 om zich nog wat te amuseren.

Zou me niet verbazen moest die binnenkort DTM gaan rijden.

Met Schumacher is er leven in de brouwerij. In die zin hebben ze de perfecte vervanger gecontracteerd ;-)

Eerlijk gezegd zie ik Schumacher eerder in de Le Mans en dergelijke gaan rijden dan in de DTM. We wachten af..

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://drivr.be/2012/10/10/f1-column-waarom-schumacher-moest-vertrekken/

Het is allemaal hooi op de kar van zij die al drie jaar lang beweren dat Schumacher niets meer te zoeken had in de Formule 1. Dat hij zijn onoverwinnelijke reputatie te grabbel gooide voor een onzeker avontuur. Maar net daarom heeft die beslissing altijd op mijn respect kunnen rekenen: de man die alles al bereikt had, keerde terug uit liefde voor de sport. Om nog drie jaar lang vet betaald te worden voor wat hij het liefst van al doet: rondjes scheuren in de snelste wagens ter wereld. En wie kan hem daarin ongelijk geven?

Voila.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.gpupdate....tlaat-in-korea/

Ik hoop zo hard dat dit net dat beetje extra gaat geven om vooraan mee te strijden...

http://www.autosport.com/news/report.php/id/103284

Raikkonen lijkt er precies toch in te geloven.

En zijn comment is weer priceless he. Gevraagd waar hij het liefst wil eindigen in de rangschikking indien hij geen kampioen wordt "I would rather be out of second or third place so I don't have to go to the prize-giving" zalig toch :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid