Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

Er hangt weer een geurtje rond de FIA en Ferrari: het onderzoek eind vorig jaar is afgesloten, zonder te zeggen wat er aan de hand was, maar toch met een bestraffing voor Ferrari. Vreemde zaak

Quote

Formula 1’s governing body the FIA say they have reached a “settlement” with Ferrari following a long-running analysis into the Italian team’s 2019-spec power unit.

Ferrari’s power unit emerged as the class of the field in 2019, the red cars of Sebastian Vettel and Charles Leclerc displaying a power advantage over their rivals and enjoying impressive straight line speed.

Their rivals had theories about how they were gaining that advantage – but never launched a formal protest. A series of technical directives were issued clarifying the situation and a new double fuel sensor regulation put in place.

Ferrari’s team boss Mattia Binotto consistently denied any wrongdoing and the team were not found to have broken the regulations.

READ MORE: Advantage Mercedes as Bottas finishes final day of testing on top

On Friday evening, as pre-season testing was coming to a close, the FIA released a statement saying they had concluded an analysis of Ferrari’s power unit.

“After thorough technical investigations, it [the FIA] has concluded its analysis of the operation of the Scuderia Ferrari Formula 1 Power Unit and reached a settlement with the team,” read the statement. “The specifics of the agreement will remain between the parties.

“The FIA and Scuderia Ferrari have agreed to a number of technical commitments that will improve the monitoring of all Formula 1 Power Units for forthcoming championship seasons as well as assist the FIA in other regulatory duties in Formula 1 and in its research activities on carbon emissions and sustainable fuels.”

https://www.formula1.com/en/latest/article.fia-reaches-settlement-with-ferrari-following-2019-engine-investigation.6beur1atKeTLvJHPEuHUJW.html

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minutes ago, PJH said:

Nog 10 dagen :inlove:

Snap echt niet dat iemand zoals jij daar naar uit kan kijken :lolz: 

de V8 Supercars zijn al begonnen trouwens 😛 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Subaru555 said:

En terecht, stel u voor dat ze wereldkampioen geworden waren? Alle publiciteit die verloren gegaan is omdat Ferrari plots won met een onreglementaire wagen, ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Monterey Jack zei:

En terecht, stel u voor dat ze wereldkampioen geworden waren? Alle publiciteit die verloren gegaan is omdat Ferrari plots won met een onreglementaire wagen, ...

Ze moesten blij zijn, er keek wel terug meer volk :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minutes ago, Lotuzzz said:

Ze moesten blij zijn, er keek wel terug meer volk :P

Anders moeten we ferrari dan maar gewoon geen limieten meer opleggen, dat ze nog eens een motor of 3 opblazen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Monterey Jack zei:

Wijs:

Al lijkt inhalen niet simpel. 

Ben ik de enige die dat gelijk een kut circuit vind voor een F1?

 

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Maxime S zei:

Ben ik de enige die dat gelijk een kut circuit vind voor een F1?

 

 

izz all about ze MONEY!!!!!!! Max Hype maximaliseren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat werd vroeger al door elke coureur als een kart circuit beschouwd. Met de moderne F1's nog erger lijkt me.

Ik hoop dat ik fout ben, maar het gaat treintje rijden worden van begin tot einde, mijn gedacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Challazer zei:

Los daarvan, sound :inlove: 

Alhoewel ik de sound van de huidige F1's ook ben beginnen appreciëren. 

Ja die sound :inlove: :inlove:

Nooit zal een turbo motor beter klinken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid