Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

1 minute ago, Monterey Jack said:

Die beelden in Sportweekend net :shock: Direct na de crash zie je die zelf uit zijn auto kruipen. Ik vind ze niet direct


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die reactie van Vettel: een F1 mag niet in brand schieten en de vangrail mag niet falen.

ok dan.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

In de update van Günther Steiner wist hij te vertellen dat Grosjean geen breuken had. Enkel zijn handen zijn ingewikkeld voor de brandwonden. Goed nieuws so far..

Al blijven de komende 24h belangrijk, daarom blijft hij ook in observatie.

Ik ken het verhaal van een motorrijder die op een paal had gevlamd in de gemeente naast de onze. Motor was total-loss en bij wonder liep hij met wat lichte pijn weg. De dag erna vernamen we dat hij was overleden door inwendige breuken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, binnenmuisarchitekt said:

Die reactie van Vettel: een F1 mag niet in brand schieten en de vangrail mag niet falen.

ok dan.

Dat de vangrail open ging heeft hem misschien gered van een nog grotere impact. Interessante ontleding al van Brawn, benieuwd naar het onderzoek.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Dat de vangrail open ging heeft hem misschien gered van een nog grotere impact. Interessante ontleding al van Brawn, benieuwd naar het onderzoek.

True. Al ben ik ook benieuwd naar de simulaties van wat een betonnen muur hier zou betekend hebben. Veel meer deflectie en minder G's denk ik dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minutes ago, Lotuzzz said:

@binnenmuisarchitekt

Is dat neusbrilletje er voor eventuele longblaasjesschade, of om de gebroken ribben en dus slechte borstademhaling te compenseren?

Ik denk in eerste instantie inderdaad voor mogelijke beschadiging van longen/luchtwegen. Er moeten toch bepaalde dampen ingeademd zijn en de hitte in de luchtwegen moet toch ook zot geweest zijn. De ribbreuken zijn pijnlijk maar ik zie een pak pijnpompen naast hem staan. Zolang er geen rib de long geperforeerd heeft, zullen ze dat zo laten genezen. 

Zo kort na een ongeval zit diene kerel nog vol adrenaline. Dus enerzijds ben ik opgelucht voor hem,maar anderzijds ben ik toch bang voor complicaties. Het gevaar zal pas na 24-48u echt geweken zijn.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Ross Brawn zegt, de auto’s worden veiliger, maar de limiet van het menselijk lichaam blijft hetzelfde.

Dus zullen er nog altijd dodelijke ongevallen mogelijk zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat nie een deel de taak van die vangrails? Een deeltje van de energie opvangen, zodat niet alles door de auto/bestuurder moet verwerkt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het misschien inderdaad juist goed was, dat hij er nog een meter is doorgeschoven. Elke centimeter bij zo’n deceleraties telt. 
 

Alleen is er 1 ding ambetant aan, op een bepaalde hoogte kunnen ze onthoofden. Daarom dat ze in meer en meer bochten in België platen aan de achterkant voorzien. Voor motorrijders. Want als je met de moto valt en glijdt, dan is dat de hoogte van je hoofd. 
 

En het andere ding was, dat ze plooien en in zijn geval juist boven zijn monocoque. Dus mogelijks geklemd komen te zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, binnenmuisarchitekt said:

Zoals Ross Brawn zegt, de auto’s worden veiliger, maar de limiet van het menselijk lichaam blijft hetzelfde.

Dus zullen er nog altijd dodelijke ongevallen mogelijk zijn. 

En je kan een circuit niet 100% veilig bouwen. Ineens gelanceerd worden naar de zijkant kan op elk punt gebeuren, daar kan je niks tegen verzinnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb t pas in uitgesteld relais gezien gisteravond... maar, toen de wagen explodeerde dacht ik spontaan aan Berger’s crash in 89 Tamburello Imola. Hij was bewusteloos en de brandweer moest hem uit de vlammenzee uittrekken
Ook wondjes aan de vingers toen. Heeft GP monaco toen moeten overslaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid