Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

30 minuten geleden, Redfive zei:

En zo kan je nog 10 verschillende lijstjes maken... Heeft eigenlijk totaal geen nut. 

Heel veel dingen die leuk zijn, hebben geen nut, behalve de fun ervan.

En begrijp me niet verkeerd, maar ... je reageert daar nu toch wel met een dooddoener van jewelste "Gho zo kan je er nog 10 maken."
Dat zegt helemaal niks over de aanpak of relevantie ervan, noch draagt het bij tot de discussie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet te vergelijken. Hoe sterk was de concurrentie vroeger. Welke teams en hoeveel deden mee voor de prijzen. Wat was de mechanische betrouwbaarheid. Kan je allemaal niet op 1 lijn trekken. In ieder tijdvak waren er toppers die er bovenuit staken. Wie beweert dat bv. Senna ook met de wagens van nu overweg zou kunnen? 
Voor velen is Pelé de beste sjotter ooit, maar even zovelen zullen Messi zeggen. En nog anderen roepen Maradonna. Speelden in hun tijd super en waren/zijn de besten. 
Dergelijke lijstjes zijn van alle tijden, nice to have maar om daar nu uit te concluderen dat deze of gene de GOAT is? Nee, voor mij niet.
En het feit dat u reageert bewijst dat het wel bijdraagt tot de discussie 😉

Enne, er zijn toch wel een heleboel leuke dingen die wel degelijk hun nut heben, toch? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die eerste grafiek ... Toen ik zag dat Gerhard Berger hoger scoort dan Jim Clark, heb ik afgehaakt.

Die tweede statistiek lijkt er al meer op. Maar dan duiken daar Bill Vukovich en Jim Rathmann op. Die hebben volgens mij alleen de Indy 500 meegereden, toen die race deel uitmaakte van het WK F1 tussen 1950 en 1960.

Nu, die GOAT-fascinatie heb ikzelf nooit begrepen. Voornamelijk omwille van de argumenten die @Redfive hierboven aanhaalt.

 

2 uren geleden, Redfive zei:

Wie beweert dat bv. Senna ook met de wagens van nu overweg zou kunnen? 

Da's een goeie. Ik herinner me dat Jacky Ickx heel veel moeite had met de (wedstrijd winnende) Ligier JS11, toen hij Patrick Depailler verving halfweg het seizoen van 1979. Hij raakte maar niet gewoon aan de hoeveelheid downforce die die eerste 'wing cars' produceerden. En het was toch ook niet dat Ickx dan al niet meer aan een stuur kon draaien, afgaande op zijn prestaties in het WK Endurance.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28/1/2023 om 19:39, Redfive zei:

Het is niet te vergelijken. Hoe sterk was de concurrentie vroeger. Welke teams en hoeveel deden mee voor de prijzen. Wat was de mechanische betrouwbaarheid. Kan je allemaal niet op 1 lijn trekken. In ieder tijdvak waren er toppers die er bovenuit staken. Wie beweert dat bv. Senna ook met de wagens van nu overweg zou kunnen? 
Voor velen is Pelé de beste sjotter ooit, maar even zovelen zullen Messi zeggen. En nog anderen roepen Maradonna. Speelden in hun tijd super en waren/zijn de besten. 
Dergelijke lijstjes zijn van alle tijden, nice to have maar om daar nu uit te concluderen dat deze of gene de GOAT is? Nee, voor mij niet.
En het feit dat u reageert bewijst dat het wel bijdraagt tot de discussie 😉

Nu wel, toen niet. 🙂  

Op 28/1/2023 om 19:39, Redfive zei:

Enne, er zijn toch wel een heleboel leuke dingen die wel degelijk hun nut heben, toch? 

Ik beweer niks anders!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, ir_fuel zei:

 

 

't Is naar Bathurst dat gij ne keer geweest zijt, zeker?

Was dat effectief de moeite en de kost (kan me niet inbeelden dat dat een low budget tripje was) waard, ook al zijn de races daar idd vaak bijzonder knap?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/2/2023 om 18:40, gTa zei:

't Is naar Bathurst dat gij ne keer geweest zijt, zeker?

Was dat effectief de moeite en de kost (kan me niet inbeelden dat dat een low budget tripje was) waard, ook al zijn de races daar idd vaak bijzonder knap?

Was volgens mij voor de V8 supercars dat Fuel er ging, niet voor de 12u GT. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27/1/2023 om 19:06, PJH zei:

Dat GOAT in de F1 maar een los begrip is. Steek Schumacher in de 2004 Minardi F1 en die mens gaat nooit punten halen. Waarom was Schumacher zo dominant? Door de wagen. Waarom was Hamilton zo dominant? Door de wagen.

Je komt natuurlijk enkel in die wagens te zitten als je deftig kunt rijden, dus ik trek niemand zijn skills in twijfel. Maar puur kijken naar punten, dat vind ik zo meh. Voor mij is het racecraft, technisch inzicht, uithouding, volharding, .... wat een mens tot GOAT maakt. Schumacher had dat volgens velen alle vier, terwijl Hamilton dat laatste lijkt te ontbreken als het wat moeilijker gaat (korrel zout, we weten nooit wat er intern allemaal gebeurt en heden ten dage is het de mode geworden om te gaan kakken door de radio ipv gewoon uw lot te aanvaarden).

Ik kijk eigenlijk vooral liefst naar on-track stuff, in plaats van naar puntjes.

Als je kijkt naar MSC:
- Brazilië 2006. De laatste race voor Schumacher en Ferrari. Man rijdt lek en ligt quasi op een ronde. Beslist dan om een blik billenklets open te trekken en rijdt alsnog de helft van het veld naar huis. Zo'n volharding en agressie is toch zalig om naar te kijken gewoon
- Spanje 1994. Man zit vast in 5e, rijdt even snel als de leider van de race en finisht 2e. Gewoon zoveel mogelijk rond het probleem rijden en alles daarop aanpassen. Dergelijk inzicht is van levensbelang als je 't wil maken.
- Hongarije 1998: Ferrari zegt: we pakken 3 pitstops ipv de gekende 2. Dan kunnen we MISSCHIEN winnen van mclaren. Maar dan moet je wel quali style knallen ronde na ronde, voor de volledige race, zonder fouten maken. Die man doet dat efkes :') Nooit eens uitblazen, nooit eens relaxen... magnifiek, maar probeer dat lichamelijk maar eens vol te houden. Madness
- 1999, man breekt zijn benen door zonder remmen te vallen en is de helft van het seizoen out. De laatste (?) race van het seizoen is hij daar terug en zet in de quali iedereen op een seconde. Efkes dominantie tonen. Zonder de auto lukt dat niet natuurlijk, maar quasi niemand zag dat komen :D
- 2004, ultieme dominantie. Maar toch geen gezever of kapsones. Daarna in 2005 slaag krijgen vanaf de eerste GP. Geen gezaag, geen geneut. Gewoon in een interview zeggen dat de anderen beter hun best hebben gedaan en dat ze zullen moeten verbeteren en dat hij daar alles gaat aan doen. Daarna volgt weken aan testwerk enz, om dan in 2006 er weer te staan en te botsen op Alonso in topvorm. Opnieuw geen geneut, gewoon blijven karren tot de laatste meter ❤️ Heerlijk is dat.

Dat maakt imo goat, veel meer dan puntjes enz.

Dat maakt het ook moeilijk kiezen want Alonso bvb is ook zo ne kadé. Japan 2005 tegen Schumacher, azerbeidzjan 2018, Spanje 2012 continue vollen toebak, ... pfff :inlove: Wat een baas ook. Hamilton idem maar die ken ik minder vanbuiten. Als ik aan die man denk zie ik mijn hoofd gewoon rare kleren en veel gezaag.

Alonso is 1 vd weinige toppers van die tijd die echt in een slechte wagen begonnen is: Minardi 

maar in die auto toch schichten van fantastisch talent heeft getoond 👍

zijn vader had nooit geld voor regenbanden in de karting, Fernando moest vaak knallen met veel minder materiaal ☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/4/2023 at 6:40 PM, gTa said:

't Is naar Bathurst dat gij ne keer geweest zijt, zeker?

Was dat effectief de moeite en de kost (kan me niet inbeelden dat dat een low budget tripje was) waard, ook al zijn de races daar idd vaak bijzonder knap?

 

On 2/7/2023 at 9:17 AM, Maxime S said:

Was volgens mij voor de V8 supercars dat Fuel er ging, niet voor de 12u GT. 

Dat klopt. Ik zou ook nooit gaan voor de GT3 race. De beleving bij de V8 Supercars is toch van een ander niveau. Het haar op mijn armen kwam recht toen ik daar de paddock binnen wandelde en de vrije training was bezig. Het geluid van die V8'en komt totaal niet over op video.

Zou direct terug gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zag het ook net. Moet in april in Madrid zijn, in Ifema. Toch eens kijken om een vroegere / latere vlucht te nemen om de tentoonstelling te gaan bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Redfive zei:

Met dank aan de halo! Anders had het einde verhaal geweest.

Halo als recentste ding, maar ook zijn veiligheidscel, zijn brandwerende kleren, ... Denk dat het de combinatie van alles was die de uitkomst bepaalde, Halo is enkel de laatste toevoeging aan het rijtje. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk wel dat hij zonder HALO de kop was afgeweest. Is tussen de vangrail geschoven, had die impact anders met zijn hoofd moeten opvangen... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Challazer zei:

Denk wel dat hij zonder HALO de kop was afgeweest. Is tussen de vangrail geschoven, had die impact anders met zijn hoofd moeten opvangen... 

Natuurlijk. Maar met Halo en zonder veiligheidscel was hij plat. Met Halo en veiligheidscel maar zonder zijn overall was hij gaar, ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid