Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

Op 27/1/2023 om 19:06, PJH zei:

Dat GOAT in de F1 maar een los begrip is. Steek Schumacher in de 2004 Minardi F1 en die mens gaat nooit punten halen. Waarom was Schumacher zo dominant? Door de wagen. Waarom was Hamilton zo dominant? Door de wagen.

Je komt natuurlijk enkel in die wagens te zitten als je deftig kunt rijden, dus ik trek niemand zijn skills in twijfel. Maar puur kijken naar punten, dat vind ik zo meh. Voor mij is het racecraft, technisch inzicht, uithouding, volharding, .... wat een mens tot GOAT maakt. Schumacher had dat volgens velen alle vier, terwijl Hamilton dat laatste lijkt te ontbreken als het wat moeilijker gaat (korrel zout, we weten nooit wat er intern allemaal gebeurt en heden ten dage is het de mode geworden om te gaan kakken door de radio ipv gewoon uw lot te aanvaarden).

Ik kijk eigenlijk vooral liefst naar on-track stuff, in plaats van naar puntjes.

Als je kijkt naar MSC:
- Brazilië 2006. De laatste race voor Schumacher en Ferrari. Man rijdt lek en ligt quasi op een ronde. Beslist dan om een blik billenklets open te trekken en rijdt alsnog de helft van het veld naar huis. Zo'n volharding en agressie is toch zalig om naar te kijken gewoon
- Spanje 1994. Man zit vast in 5e, rijdt even snel als de leider van de race en finisht 2e. Gewoon zoveel mogelijk rond het probleem rijden en alles daarop aanpassen. Dergelijk inzicht is van levensbelang als je 't wil maken.
- Hongarije 1998: Ferrari zegt: we pakken 3 pitstops ipv de gekende 2. Dan kunnen we MISSCHIEN winnen van mclaren. Maar dan moet je wel quali style knallen ronde na ronde, voor de volledige race, zonder fouten maken. Die man doet dat efkes :') Nooit eens uitblazen, nooit eens relaxen... magnifiek, maar probeer dat lichamelijk maar eens vol te houden. Madness
- 1999, man breekt zijn benen door zonder remmen te vallen en is de helft van het seizoen out. De laatste (?) race van het seizoen is hij daar terug en zet in de quali iedereen op een seconde. Efkes dominantie tonen. Zonder de auto lukt dat niet natuurlijk, maar quasi niemand zag dat komen :D
- 2004, ultieme dominantie. Maar toch geen gezever of kapsones. Daarna in 2005 slaag krijgen vanaf de eerste GP. Geen gezaag, geen geneut. Gewoon in een interview zeggen dat de anderen beter hun best hebben gedaan en dat ze zullen moeten verbeteren en dat hij daar alles gaat aan doen. Daarna volgt weken aan testwerk enz, om dan in 2006 er weer te staan en te botsen op Alonso in topvorm. Opnieuw geen geneut, gewoon blijven karren tot de laatste meter ❤️ Heerlijk is dat.

Dat maakt imo goat, veel meer dan puntjes enz.

Dat maakt het ook moeilijk kiezen want Alonso bvb is ook zo ne kadé. Japan 2005 tegen Schumacher, azerbeidzjan 2018, Spanje 2012 continue vollen toebak, ... pfff :inlove: Wat een baas ook. Hamilton idem maar die ken ik minder vanbuiten. Als ik aan die man denk zie ik mijn hoofd gewoon rare kleren en veel gezaag.

Als je dan toch voorbeelden wil van iemand die dingen kon doen in erbarmelijke omstandigheden of een shitty auto: Senna. Simples.

Brazilië 1991, Donington 1993,…

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/3/2023 om 09:25, Maxime S zei:

Ik vind dat @PJH hier te afwezig is, volgens dat deze week het nieuwe seizoen start.

Men heeft het plots onverwachts druk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wacht tot ze mij op 't werk zien toestuiken met dat oranje spel :') meteen de held dan. 2026 will be sweet!

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, PJH zei:

Wacht tot ze mij op 't werk zien toestuiken met dat oranje spel :') meteen de held dan. 2026 will be sweet!

Ola. Waar zit je nu? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Analyse van de 2 vrije trainingen in Bahrein:

image.thumb.png.a02ec22a82d78d13607f7688e71590be.pngimage.thumb.png.b5e5b00b4e817321fc42de3c9599f300.png

RedBull heeft hun huiswerk goed gemaakt. Ferrari laat het afweten, ipv aan te sluiten bij Red Bull zakken ze weg naar Aston en Mercedes. Gek ook, de sprong van Aston Martin. Het Alonso effect zeker 😛 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aston heeft enorm veel goede technici weggekocht de laatste 2 jaar, dat begint nu te renderen precies. Onder meer de nr 2 van aero-redbull

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, msxx zei:

Aston heeft enorm veel goede technici weggekocht de laatste 2 jaar, dat begint nu te renderen precies. Onder meer de nr 2 van aero-redbull

Klopt en bij Mercedes gaan ze toch eens moeten toegeven dat ze een paar cruciale mensen verloren hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/3/2023 om 06:46, flupke73 zei:

 Moet je nu niet voor Ferstappeuh supporteren?

Onmogelijk, is nen Hollander. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, TCT zei:

*sigh*

Gaat weer een lang seizoen worden precies...

Lijkt me net weer spannend te worden. Lewis gaat het al gewoon zijn dus misschien ook minder gezaag van keer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid