Ga naar inhoud

Porsche 992 GT3


ir_fuel

Aanbevolen berichten

Op 8/11/2022 om 21:37, Naish zei:

Als je die auto nu laat leveren is het voor de rest van zijn leven een 2022, als je 2 maand wacht heb je een 2023 auto...

Op een gewone auto merk je zoiets vooral in december (denk zelfs dat veel leasing geen auto's inschrijven in december) en voor een GT3 die voor veel kopers nu toch niet gaat gebruikt worden, is dat een makkelijke keuze.

 

Ik veronderstel dat een mens toch eens het chassisnummer natrekt en dan direct ziet dat het een 2022 is?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/11/2022 om 17:07, BMWMB zei:

Ik begrijp Naish volledig in zijn twijfels, want ik zit met hetzelfde dilemma. De e-tron GT zou over 2 weken geleverd worden, dus inschrijven wordt dan eind november/begin december, ofwel 'm een dikke maand laten staan, en 'm afhalen na nieuwjaar, zodat het een 2023 is.

 

Op 10/11/2022 om 21:46, Naish zei:

Ik zou dat zeker doen... Taycan was er ook midden december en ook laten staan. Van de tijd gebruik gemaakt om hem te wrappen.

Op zo'n auto's speelt dat zeker. Ik volg wel @gTa zijn redenering ook dat bij echte liefhebberauto's ze daar anders naar kijken.

Best wel grappig. 

Dan zit je continu de verkoper te stalken wanneer de wagen geleverd zou worden. Dan is hij er, en laat je hem nog een maand ginds staan. :D

 

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/11/2022 om 15:23, gTa zei:

Misschien wel.

Vandaag ben ik er gepasseerd en idd: veeeel GT3! Twee GT-zilver 992 GT3 touring, een donkergrijze GT3 Clubsport met gouden wielen, gouden zijdecals en gouden motorsport streep (vond ik best knap), een PTS (donkerblauw) GT3 Clubsport met Pepita zetels, dan nog een donkergrijze GT3 met goudkleurige velgen, en dan nog ene maar 'k ben kwijt welke kleur, 'k denk crayon.

Die PTS blauwe is volgens mij nachtblauw. Van de hele bende is dat de mooiste naar mijn mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Luv4DLM zei:

Die PTS blauwe is volgens mij nachtblauw. Van de hele bende is dat de mooiste naar mijn mening.

Agreed, mocht ik gewoon mogen kiezen werd 't ook die (gesteld dat-ie manueel is).

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, tuscani zei:

 

Best wel grappig. 

Dan zit je continu de verkoper te stalken wanneer de wagen geleverd zou worden. Dan is hij er, en laat je hem nog een maand ginds staan. :D

 

ALS dat al zo is, hé ... want we zitten wij hier wel schoon ferme assumpties te maken ... voor hetzelfde geld is er allemaal niks van aan, van dat laten staan. 🙂

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, tuscani zei:

 

Best wel grappig. 

Dan zit je continu de verkoper te stalken wanneer de wagen geleverd zou worden. Dan is hij er, en laat je hem nog een maand ginds staan. :D

 

Zo is het inderdaad... Nu, éénmaal hij er is, dan kan ik er wel eens naar gaan kijken, en dan ben ik al heel content. 😀

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, gTa zei:

ALS dat al zo is, hé ... want we zitten wij hier wel schoon ferme assumpties te maken ... voor hetzelfde geld is er allemaal niks van aan, van dat laten staan. 🙂

Ook waar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Aan het stuur valt dat wel mee, dan merk je het verfijnde van het chassis op en bovenal de van karakter overlopende motor maakt het net wat specialer

om nog maar te zwijgen van afwerking en comfort

een GT4 is niet minder leuk maar, vooral de 981, voelt veer rauwer aan

Generatiekloof hé

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou met beiden eens willen rijden / passagieren. 😁

20221125_222815.thumb.jpg.761e7653dbbc764950bf310b3400b45e.jpg

20221125_222946.thumb.jpg.64628c82952c30b55adbce16ce89e3c6.jpg

Cockpitje van die GT4 RS is geweldig natuurlijk en dat is uiteraard allemaal veel meer 'because racecar'. Als ze zo naast elkaar staan, dan is het echt moeilijk te zeggen welke ultieme weekend-Porsche ik het liefst achter mijn garagepoort had staan.

Een (manuele) GT3 is toch wel een lans voor te breken.😅

20221125_224006.thumb.jpg.cbbb8b617938f77c0b7d4b53bba9774a.jpg

20221125_223439.thumb.jpg.a6f54ec8c03efd5e5cde2c69ec406da9.jpg

 

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/11/2022 om 12:25, Geertt zei:

Ik zou met beiden eens willen rijden / passagieren. 😁

20221125_222815.thumb.jpg.761e7653dbbc764950bf310b3400b45e.jpg

20221125_222946.thumb.jpg.64628c82952c30b55adbce16ce89e3c6.jpg

Cockpitje van die GT4 RS is geweldig natuurlijk en dat is uiteraard allemaal veel meer 'because racecar'. Als ze zo naast elkaar staan, dan is het echt moeilijk te zeggen welke ultieme weekend-Porsche ik het liefst achter mijn garagepoort had staan.

Een (manuele) GT3 is toch wel een lans voor te breken.😅

20221125_224006.thumb.jpg.cbbb8b617938f77c0b7d4b53bba9774a.jpg

20221125_223439.thumb.jpg.a6f54ec8c03efd5e5cde2c69ec406da9.jpg

 

Manuele GT3 :inlove:

Hoe meer ik dat signal yellow zie hoe meer ik dat kan smaken :D

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die van mij was nog niet zo erg maar toch, eigenlijk een schandaal hoe Porsche zijn auto’s uit de fabriek laat komen. BMW kan het wel, auto’s met perfecte lak afleveren. En het ligt niet aan de dealer want ik vraag altijd dat ze de auto niet prepareren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, X5. zei:

BMW kan het wel, auto’s met perfecte lak afleveren.

Nou...

Check dit, op 3:20 ongeveer. :D

 

 

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, X5. zei:
BBSjes, stiekem wel fan van

Met recht en reden ❤️   Absurd lekker.

Wel niet de goedkoopste velg, noch de meest geschikte voor gebruik op de openbare weg.
Maar laat jou dat niet tegenhouden. 😍

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14/12/2022 om 20:09, gTa zei:

Met recht en reden ❤️   Absurd lekker.

Wel niet de goedkoopste velg, noch de meest geschikte voor gebruik op de openbare weg.
Maar laat jou dat niet tegenhouden. 😍

Ze passen blijkbaar niet over de standaard Porsche remmen (en PCCB’s). Nieuw setje remmen vind ik er wat over 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 3/11/2022 om 11:06, PieterA zei:

Interessant. Dan moet je al veel geluk hebben om het juiste exemplaar buiten CH te vinden. Ik zou daarom denk ik ook eerder zoeken naar een 991.2, beter dan een 992 waar er dacht ik sowieso meer van gebouwd zijn/zullen worden.

Heb net ontdekt dat ze hier nog iets leukers hebben ingevoerd. Voor wagens van 2021 en jonger moet je bij invoer niet enkel de 4% invoer en 7.7% btw betalen, maar moet je ook een “CO2 correctie” betalen indien de wagen meer uitstoot dan de 118gr nationale streef-uitstoot.

Voor een GT3 die je bij de Duitse dealer oppikt komt dat neer op… 18000chf 🤪

Je bent dus zuiver aangewezen op de locale markt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid